Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:56

Winged schreef:
Gevaccineerd houdt niet in dat je niet besmet kan worden of niet besmettelijk bent. Dus hup, dat ding gewoon goed dragen.

I knooooowww ik ben met dubbele vaccinatie tóch besmet geraakt.. dus ik heb nu 3x bescherming :+
Dus ík kan me er niet druk om maken.. gevaccineerden zijn minder bevattelijk en minder besmettelijk...
Ik heb m goed op, inclusief beslagen bril, en de andere mensen moeten maar zien wat ze doen..

Je denkt toch niet dat ik tot het eind der tijden een mondmasker blijf dragen...

Citaat:
Verder:
Ik - braaf prikjes gehad - ben daarom eigenlijk voor 1G in de vorm van testen voor toegang. Ik vind het onzin dat gevaccineerden overal terecht kunnen en dus wel kunnen verspreiden. Ja, ik vind die stok in mn neus ook k*ut. maargoed.

Als het moet, doe ik eraan mee, maar het ligt er wel helemaal aan wanneer ze dan die test verwachten. Voor een restaurant? Voor een paardrijles? Voor de sportschool? Voor je werk?
En hoeveel testgelegenheid is er? Als ik 4x per week een half uur moet rijden om dan ook nog misschien niet op tijd de uitslag te hebben, dan denk ik niet dat het gaat werken...

Citaat:
jawel hoor; jouw eigen immuunsysteem reageert VEEL breder. Door vaccinatie staat het voor enige tijd beter voorbereid op scherp en word je minder ziek. Het geeft je echter bétere bescherming dan een booster.
Gezien ik het zonder problemen overleefd heb, vind ik het ook niet erg. Er is niemand van ons erg ziek geworden.. De ergste heeft een week koorts gehad...

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:58

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Gevaccineerd zijn heeft toch echt wel effect op de besmettelijkheid.


Jij gelóóft dat het meer effect heeft, ik op basis van de oplopende cijfers minder :)*
In de besmettingen in gebieden waar hier een prikpas verplicht is, is het effect daarvan nihil.


Heeft niks te maken met geloof, dat is onderzocht. Bovendien geef ik aan dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn, niet dat ze niet besmettelijk zijn. Oplopende cijfers hebben wel meer oorzaken dan alleen het vaccin wat aldus jou niet tegen besmetting zou beschermen: de maatregelen zijn op dit moment ook een belangrijk aspect (nl, met alleen het vaccin komen we er niet) en mensen zijn nu een stuk onvoorzichtiger dan voorheen. Bovendien is de effectiviteit van het vaccin ook iets gedaald (onder ouderen meer dan onder jongeren), dat speelt natuurlijk ook mee met de mate van besmettelijkheid. Maar het blíjft zo dat vaccins in een bepaalde mate beschermen tegen besmetting. Het is en kan alleen geen volledige garantie geven.

Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat, puur alleen omdat besmettingen nu oplopen, de vaccins niet tegen besmetting zouden beschermen.

Huertecilla schreef:
Kijk, vaccineren ís zinvol. Hoe meer risico de gevaccineerde hoe meer zinvol. Dat heeft ook een inverse.

Verplichten is een zwaarwegende maatregeel voor een marginaal effect. Tegen omicron helemáál.
Gedrág echter, werkt _/-\o_ Zie het terugbrengen van de cijfers zónder vaccins.
Gedráág je veiliger en gezonder. Anderen verplichten te vaccineren geeft najaar 2022 wéér hetzelfde probleem en wéér dezelfde marketing van de ypsilon versie.

Ik heb het niet over verplichten.

En wat vaccins voor effect hebben op omikron moeten we nog zien dus ik vind het knap dat jij er zo stellig over praat.

Gedrag werkt ja, vaccins ondersteunen daar echter ontzettend bij. Het is een meerdelige aanpak (gedrag + maatregelen + vaccins). Los van elkaar zijn ze niet effectief genoeg om ons te beschermen op dit moment, maar met een combinatie / allemaal wél.

En ik blijf de vraag gewoon eigenwijs stellen: hoe ga je dat gedrag wbt gezonder leven voor elkaar krijgen? Als de overheid vraagt “lieve Nederlanders doe eens aub wat gezonder” kom je er niet hoor. Dat werkt niet eens voor het halen van een simpel prikje, laat staan dat het complexe gedragsverandering teweeg brengt wat snel genoeg impact heeft om het tij te keren.

En mijn tweede opmerking die ik ook al meermaals heb gesteld plaats ik eigenwijs toch weer, gezien je het stelselmatig negeert. Ben benieuwd wat jouw antwoord hierop zou zijn gezien het totaal geen aanleiding is voor de jubelende stemming die jij hebt rondom omikron.

IMANDRA schreef:
HC, die besmettelijkheid is niet per se een goed iets. Dat moet heel sterk samenhangen met de lagere IFR. Is die balans er niet, dan is deze variant, ongeacht milder, toch een stuk problematischer onder aan de streep. Want dat houdt gewoon in dat we als Nederland veel meer maatregelen moeten gaan nemen om de ziekenhuiszorg draaiende te houden en de doden te beperken. Dan heb je longcovid en andere consequenties voor de 'niet-kwetsbaren' die de natuurlijke besmetting krijgen (dus natuurlijke immuniteit) zoals jij het graag noemt, nog niet eens meegenomen.

https://threadreaderapp.com/thread/1464 ... 15361.html


Wat we lijken te vergeten is dat verhoogde circulatie (via hogere besmettelijkheid of kans op ‘immune escape’) vrijwel per definitie problematischer is dan ‘meer ziekmakend’. [knip] Als de IFR dus halveert en de besmettelijkheid maar 20% hoger is, hebben we binnen een maand nog steeds 2x zoveel doden per dag.[knip] Verlaagde sterfte is lineaire winst. Verhoogde besmettelijkheid is een exponentieel probleem. [knip] Conclusie: Verhoogde besmettelijkheid in combinatie met een lagere virulentie is niet wenselijk. De enige situatie waarin dit winst oplevert, is als je exponentiële groei remt. En daar zijn we in Nederland heel erg slecht in geweest.



Je claims over dat natuurlijke besmetting zou helpen bovenop vaccinatie blijven ook onbewezen en ononderbouwd en laten andere aspecten (long COVID, meer mutaties, de kans dat jij anderen [oa kwetsbaren] besmet) bovendien volledig buiten beschouwing. En nu zou het beter werken dan een booster? Zou fijn zijn als je met bronnen/goede onderbouwing zou komen voor dit sprookje. Zeker gezien het überhaupt de vraag is of bijv een natuurlijke besmetting ook tegen omikron werkt door de vele extra mutaties, dus je hele “bredere bescherming” verhaal gaat daarop volledig plat.

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:59

Nikass schreef:
Cer ik kan me daar juist heel druk om maken!
Hou je gewoon aan de regels. Die minimale regels, het stelt niets voor!
Die laksheid en onverschilligheid vind ik om te kotsen :r



Nou, echt |(


Luxemburg: vanaf 15 januari moet je als niet gevaccineerde dagelijks testen om naar je werk te kunnen. Doe je dit niet, dan heb je of toestemming van je baas om vrij te hebben ( vakantiedagen ) of je zit onbetaald thuis.

Zebrastreep

Berichten: 9756
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:04

Even heel wat anders maar mijn moeder had laatst een 10 tal zelftesten meegenomen van een bekende drogist.

Nu heb ik er al een aantal gehad die niet compleet waren. Bij allemaal tot nu toe mist het houdertje om het buisje met vloeistof in te zetten. Geen ramp daarvoor heb ik al een oplossing

Maar bij de test van vanmorgen zat dat buisje met vloeistof niet. Vond het nogal vreemd we gaan er wel even mee terug al is het maar dat ze het weten.

Of ik heb gewoon pech met deze lading

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:06

Voor degenen die blijven roepen dat ze de afgelopen twee jaar niets hadden kunnen doen aan de IC-cpaciteit want moeilijk moeilijk... In onderstaande link wordt een plaatje getoond van de benodigde instroom voor IC-verpleegkundigen en de daadwerkelijke instroom. Vanaf 2017 was dit al structureel te laag. (Ik ben nog op zoek naar de gegevens van voor 2017). Tóen had er al gesignaleerd moeten worden dat iets niet goed gaat.

https://www.nu.nl/coronavirus/6170917/t ... lk_wrapper

Citaat:
Het aantal beschikbare plekken op de ic, waar nu vooral ernstig zieke coronapatiënten worden behandeld, wordt voor een belangrijk deel bepaald door hoeveel personeel er beschikbaar is. En aan verpleegkundigen die op de intensive care kunnen werken, is juist een tekort.

Dit komt deels doordat personeel vertrekt, maar er worden ook al jarenlang niet genoeg ic-verpleegkundigen opgeleid. In 2020 begonnen er in Nederlandse ziekenhuizen bijvoorbeeld 462 mensen met de opleiding tot ic-verpleegkundige. Dat waren er zo'n driehonderd te weinig.

Ook in de drie jaar daarvoor werden er onvoldoende ic-verpleegkundigen opgeleid. Dit blijkt uit cijfers van het College Zorg Opleidingen (CZO) en het Capaciteitsorgaan, die NU.nl analyseerde.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:07

Zebrastreep schreef:
Even heel wat anders maar mijn moeder had laatst een 10 tal zelftesten meegenomen van een bekende drogist.

Nu heb ik er al een aantal gehad die niet compleet waren. Bij allemaal tot nu toe mist het houdertje om het buisje met vloeistof in te zetten. Geen ramp daarvoor heb ik al een oplossing

Maar bij de test van vanmorgen zat dat buisje met vloeistof niet. Vond het nogal vreemd we gaan er wel even mee terug al is het maar dat ze het weten.

Of ik heb gewoon pech met deze lading


Bij mijn zelftesten zitten er uitdrukgaatjes in het deksel van het doosje en dat is dan de houder. Heb ik geleerd van mijn 11 jarige dochter :+ :D Misschien is dit bij jou ook zo!? Ik was me al rot aan het zoeken.

EDIT: oh geen buisje met vloeistof is niet handig nee, dat is toch wel heel essentieel -O-

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:09

996981 schreef:
Voor degenen die blijven roepen dat ze de afgelopen twee jaar niets hadden kunnen doen aan de IC-cpaciteit want moeilijk moeilijk... In onderstaande link wordt een plaatje getoond van de benodigde instroom voor IC-verpleegkundigen en de daadwerkelijke instroom. Vanaf 2017 was dit al structureel te laag. (Ik ben nog op zoek naar de gegevens van voor 2017). Tóen had er al gesignaleerd moeten worden dat iets niet goed gaat.

https://www.nu.nl/coronavirus/6170917/t ... lk_wrapper

Citaat:
Het aantal beschikbare plekken op de ic, waar nu vooral ernstig zieke coronapatiënten worden behandeld, wordt voor een belangrijk deel bepaald door hoeveel personeel er beschikbaar is. En aan verpleegkundigen die op de intensive care kunnen werken, is juist een tekort.

Dit komt deels doordat personeel vertrekt, maar er worden ook al jarenlang niet genoeg ic-verpleegkundigen opgeleid. In 2020 begonnen er in Nederlandse ziekenhuizen bijvoorbeeld 462 mensen met de opleiding tot ic-verpleegkundige. Dat waren er zo'n driehonderd te weinig.

Ook in de drie jaar daarvoor werden er onvoldoende ic-verpleegkundigen opgeleid. Dit blijkt uit cijfers van het College Zorg Opleidingen (CZO) en het Capaciteitsorgaan, die NU.nl analyseerde.


Nou, naar de middelbare scholen, en mensen verlicht naar de opleiding sturen.
een soort militaire dienst maar dan anders... :j
Geniaal idee. :Y)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:11

Zebrastreep schreef:
Even heel wat anders maar mijn moeder had laatst een 10 tal zelftesten meegenomen van een bekende drogist.

Nu heb ik er al een aantal gehad die niet compleet waren. Bij allemaal tot nu toe mist het houdertje om het buisje met vloeistof in te zetten. Geen ramp daarvoor heb ik al een oplossing

Maar bij de test van vanmorgen zat dat buisje met vloeistof niet. Vond het nogal vreemd we gaan er wel even mee terug al is het maar dat ze het weten.

Of ik heb gewoon pech met deze lading


In onze doosjes zitten die telkens los in de doos terwijl de rest wel samen in een zakje zit. Misschien is dat het?
Ik heb ook al eens de vergissing gemaakt om alleen het plastic zakje mee te nemen zonder het buisje omdat die los in de doos zit.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:12

veerledec schreef:
Dat praten over verplicht vaccineren lijkt me minder nuttig dan het boosteren/vaccineren van risicogroepen. Ondertussen in Portugal met nagenoeg 100% gevaccineerd:
[ [url=m/kdRFfP.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/leoaIH.png]Afbeelding[/url] ]


Ik vraag me hierbij vooral af welke groep in Portugal nu in het ziekenhuis terecht komt nu 100% gevaccineerd is. Ik neem aan dat die 100% gaat over de bevolking van 12 jaar en ouder? Zijn het dan ongevaccineerde jonge kinderen of baby´s? Of zijn het veel ouderen van 85+ die in principe aan ieder ander virusje kunnen overlijden of ook gewoon door ouderdom? Zijn het mensen met al ernstig onderliggend lijden, die vanwege dat onderliggend lijden waarschijnlijk ook al in het ziekenhuis terecht zouden komen?
Of zitten hier ook gezonde 40-70 jarigen tussen die dus volledig gevaccineerd zijn?

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:15

Cer schreef:
Nou, naar de middelbare scholen, en mensen verlicht naar de opleiding sturen.
een soort militaire dienst maar dan anders... :j
Geniaal idee. :Y)


*Mompelt iets over employer of choice, employer branding, medewerker retentie...

Maar het idee dat onze regering hier faalt is natuurlijk moeilijk te verkroppen, dus we gaan cynisch en sarcastisch antwoorden op het moment dat feiten boven komen :j

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:15

Winged schreef:
Ik vind het onzin dat gevaccineerden overal terecht kunnen en dus wel kunnen verspreiden.


Het is wat genuandeerder met ook positieve kanten.
Gevaccineerd remt verspreiding maar een beetje af door een combinatie van verhoogd risicogedrag en niet zo heel veel minder besmettelijk/bevattelijk zijn.
Het voordeel van dat vrijere is het eventueel onderling besmetten en zo verhogen van de weerstand. Andere positieve is het op gang houden van de economie.

@Imandar; en ík schrijf OOK dat het minder besmettelijk is, niet NET ZOVEEL.
Ik schijf OOK dat VACCINS WERKEN :)*
Het enige verschil is dat jij de marketing van de werking blijkbaar meer gelooft (dat is een werkwoord wat ook zonder religieuze betekenis gebruikt kan worden) dan ik.
De steeds naar beneden bijgesteld dekkingsduur geeft me énige grond voor skepsis en de oplopende besmettingscijfers ook.

Gedrag werkt. Dat hebben we met zijn allen bewezen voordat er vaccins waren.
Vaccins werken. Ze zijn evenwel niet dé enige oplossing, dat bewijst de situatie nú.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:15

Cer schreef:
Nou, naar de middelbare scholen, en mensen verlicht naar de opleiding sturen.
een soort militaire dienst maar dan anders... :j
Geniaal idee. :Y)


Je zou het bijna zeggen he. Maar uiteindelijk wil je wel iemand aan je bed die met zijn of haar hart het werk doet en niet omdat het moet. Maar ik vind zeker dat ze het veel aantrekkelijker moeten maken om deze opleiding te gaan starten. Sowieso het werken in de zorg moet aantrekkelijker gemaakt worden.

Voor de relschoppers e.d. zou ik verplicht militaire dienst dan weer wel een geniaal idee vinden :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:19

Er zijn volgens mij in veel meer branches handen te kort.. vnl mensen die met hun handen willen werken, bouw, loodgieters.. dat soort dingen.
Alleen bij verplegend personeel is het nijpender als mensen niet verzorgd worden.. Een lekke leiding kan je misschien zelf nog wel plakken..

maar, ik weet nog wel dat Gommers aan het begin van de crisis zei dat het allemaal prima ging. Dus ook hij vond het eerder niet echt een probleem. Was het dan wel of niet een probleem... ?

En nu, ga nu maar mensen vinden, die zo'n baan willen uitvoeren. Mensen redden is heel nobel, maar verzanden in adminstratie, verrot gescholden worden en een burn out krijgen klinkt niet supergaaf...

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:21

Cer, Gommers zei dat over de IC's.. Niet over de totale zorg :n

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:23

Relaxed schreef:
Cer, Gommers zei dat over de IC's.. Niet over de totale zorg :n

Oh ja dat is zo.. Nu is het wel onderdeel van.. En momenteel komen we IC bedden/mensen te kort.. Dat zal, als Covid blijft, en dat zal wel, echt wel anders moeten...

Totale zorg is gewoon heel veel slechter geworden, is mijn gevoel. En dat intereseert verder niemand, heb ik het idee...
Ik vind dat met name bij ouderenzorg heel erg...
maar goed, dat is een andere discussie

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:24

Idd de totale zorg is een drama.. Het stokt ook overal, ook patienten die vanuit de ziekenhuizen niet naar verpleeghuizen kunnen omdat daar tekort is.. Of minder snel naar huis omdat thuiszorg ook moeilijk te regelen is. Best wel ernstige dingen allemaal..

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:25

996981 schreef:
Voor degenen die blijven roepen dat ze de afgelopen twee jaar niets hadden kunnen doen aan de IC-cpaciteit want moeilijk moeilijk...


Geldt voor te rook, te dronk, te dik et al ook.
Maar zie, 60 en BMI 30 is de grootste groep op de ICs.

Ik blijf erbij dat het heel grote ´kosten´ voor de samenleving gaat hebben als we verplichtingen/prikpas op gaan leggen voor iedereen en helemaal voor niet te oud wel gezond.

Ik ga het als wel gezond, niet rook, niet dronk, niet dik echt heel onleuk vinden als het voor 65+ verplicht wordt maar dát is een beperkt kwaad en pakt de probleem groep aan. Liefst ook voor andere risicogroepen graag maar dát blijkt hier op Bokt niet bespreekbaar.

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:27

Relaxed schreef:
Idd de totale zorg is een drama.. Het stokt ook overal, ook patienten die vanuit de ziekenhuizen niet naar verpleeghuizen kunnen omdat daar tekort is.. Of minder snel naar huis omdat thuiszorg ook moeilijk te regelen is. Best wel ernstige dingen allemaal..

Ook dát werd al veel eerder gesignaleerd, maar er wordt gewoon niks mee gedaan (niet gek als je zelfs in crisistijd niet eens weet op welke getallen je stuurt. Ik dit geval besmettingen of ziekenhuisopnamen?).

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:30

Relaxed schreef:
Idd de totale zorg is een drama.. Het stokt ook overal, ook patienten die vanuit de ziekenhuizen niet naar verpleeghuizen kunnen omdat daar tekort is.. Of minder snel naar huis omdat thuiszorg ook moeilijk te regelen is. Best wel ernstige dingen allemaal..

Nu begreep ik dat verpleeghuizen weer wat ruimte hebben..
De bejaardentehuizen zoals die vroeger waren, bestaan niet meer. Ouderen moeten thuis blijven prutsen of mogen gelijk tussen de dementerenden.

Mantelzorg / thuiszorg, imo echt enorm overschat.. Ik heb daar niet echt het voordeel van gezien behalve dat mensen 3 dagen met een gebroken heup op de grond liggen te rotten...
Wat dat betreft is het zaak om mn wilsbeschikking/euthanasieverklaring op tijd te fixen, evenals voor mn moeder, want de toekomst ziet er dramatisch uit wat dat betreft..

Hoe gaan we mensen eigenlijk verplicht niet te dik laten worden, HC?

Popstra
Berichten: 13752
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:35

Toen de bejaardenhuizen verdwenen begon best veel ellende...

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:42

Cer schreef:
Hoe gaan we mensen eigenlijk verplicht niet te dik laten worden, HC?


Dat is een samentrekking welke ik niet schreef Cer.
Verplicht vaccineren van wie bij huisarts loopt voor te dik is al wát. Idem andere risicogroepen.

Maar net als bij drank eb rookwaar heeft de overheid/industrie(incl. gezondheidsindustrie) een zwaarwegend belang bij ongezond eten.

Het is imo hoogst hypocriet opportunistisch om het nieuwe kind op het speelplein de schuld te geven en als argument te gebruiken om allerlei maatregels in te voeren die de overheden meer macht/controle geven.
Én ik vínd het erg dom van de massa dat die die zich voor dit karretje laat spannen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:47

Huertecilla schreef:
Maar net als bij drank eb rookwaar heeft de overheid/industrie(incl. gezondheidsindustrie) een zwaarwegend belang bij ongezond eten.

De willekeur van het toestaan van ongezonde dingen ontgaat mij inderdaad ook volledig..
Als je alchohol zou wisselen voor mdma zou alles er sowieso een stuk gezelliger uitzien :j
maar goed, het ene mag wel, en het andere niet...

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:52

Vayo schreef:
veerledec schreef:
Dat praten over verplicht vaccineren lijkt me minder nuttig dan het boosteren/vaccineren van risicogroepen. Ondertussen in Portugal met nagenoeg 100% gevaccineerd:
[ [url=m/kdRFfP.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/leoaIH.png]Afbeelding[/url] ]


Ik vraag me hierbij vooral af welke groep in Portugal nu in het ziekenhuis terecht komt nu 100% gevaccineerd is. Ik neem aan dat die 100% gaat over de bevolking van 12 jaar en ouder? Zijn het dan ongevaccineerde jonge kinderen of baby´s? Of zijn het veel ouderen van 85+ die in principe aan ieder ander virusje kunnen overlijden of ook gewoon door ouderdom? Zijn het mensen met al ernstig onderliggend lijden, die vanwege dat onderliggend lijden waarschijnlijk ook al in het ziekenhuis terecht zouden komen?
Of zitten hier ook gezonde 40-70 jarigen tussen die dus volledig gevaccineerd zijn?

Die 100% is inderdaad 12 jaar en ouder. Ik kan niet vinden wat de leeftijden zijn van de in het ziekenhuis opgenomen mensen. Vermoedelijk grotendeels de risicogroepen die we hier ook zien. Mocht iemand Portugees kunnen en het kunnen vinden, deel gerust.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:13

Cer schreef:
I knooooowww ik ben met dubbele vaccinatie tóch besmet geraakt.. dus ik heb nu 3x bescherming :+


sorry dat ik niet onthoud wie nou wel of geen corona heeft gehad hoor :+

Mbt Portugal is het inderdaad interessant om te weten welke groepen nu in het ziekenhuis liggen én wanneer deze groepen gevaccineerd zijn + gezondheidsstatus. Dus ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar die cijfers.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:16