Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:20

Winged schreef:
Cer schreef:
I knooooowww ik ben met dubbele vaccinatie tóch besmet geraakt.. dus ik heb nu 3x bescherming :+

sorry dat ik niet onthoud wie nou wel of geen corona heeft gehad hoor :+
[/quote]
Heb je daar geen excelletje met diagrammen van? :D :')

Babootje

Berichten: 26250
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:22

Cer schreef:
De bejaardentehuizen zoals die vroeger waren, bestaan niet meer. Ouderen moeten thuis blijven prutsen of mogen gelijk tussen de dementerenden.

Mantelzorg / thuiszorg, imo echt enorm overschat.. Ik heb daar niet echt het voordeel van gezien behalve dat mensen 3 dagen met een gebroken heup op de grond liggen te rotten...
Wat dat betreft is het zaak om mn wilsbeschikking/euthanasieverklaring op tijd te fixen, evenals voor mn moeder, want de toekomst ziet er dramatisch uit wat dat betreft..


Absoluut een drama; mijn moeder heeft ook (te) lang nog thuisgewoond. ik heb ook nog een poos gemantelzorgd, maar was op een gegeven moment ook aan het einde van mn latijn, door de nachtelijke bezoekjes aan de SEH omdat dr bloeddruk weer uit de bocht schoot, doordat ze dr medicatie weer was vergeten. Ook stond ze regelmatig voor de verkeerde deur; vergat ze te eten, etc. Er wordt van je verwacht dat je er de hele dag (en nacht) naast kunt zitten.

Cer schreef:
Hoe gaan we mensen eigenlijk verplicht niet te dik laten worden, HC?


Te dik/dronk/ etc is in heel veel gevallen geen eigen keuze. Dat is wat mank gaat aan de vergelijking van HC.
Mensen kunnen te dik worden door erfelijke factoren, medicatie of psychische redenen. Zelfde geldt voor verslavingen.

Vaccineren of niet vaccineren is wel een eigen keuze.
Het advies om kinderen te vaccineren is logisch. De grootste besmettingshaard zit daar en kinderen besmetten op hun beurt hun ouders en grootouders

Benzz
Berichten: 2886
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:23

Cer schreef:
Er zijn volgens mij in veel meer branches handen te kort.. vnl mensen die met hun handen willen werken, bouw, loodgieters.. dat soort dingen.
Alleen bij verplegend personeel is het nijpender als mensen niet verzorgd worden.. Een lekke leiding kan je misschien zelf nog wel plakken..

maar, ik weet nog wel dat Gommers aan het begin van de crisis zei dat het allemaal prima ging. Dus ook hij vond het eerder niet echt een probleem. Was het dan wel of niet een probleem... ?

En nu, ga nu maar mensen vinden, die zo'n baan willen uitvoeren. Mensen redden is heel nobel, maar verzanden in adminstratie, verrot gescholden worden en een burn out krijgen klinkt niet supergaaf...

In bijna alle branches is een nijpend te kort aan personeel. Je ziet nu al in de bouw dat er niet opgeleverd kan worden omdat de materialen er niet zijn, want die materialen worden weer door mensen geproduceerd en die mensen zijn er gewoon niet.

Bij de zorg is het voornamelijk de onregelmatigheid wat mensen nekt. Ik ken er zoveel die om die reden uit de zorg zijn gegaan.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:24

Klopt, vooral de onregelmatigheid i.c.m. een gezin.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:25

Cer schreef:
Heb je daar geen excelletje met diagrammen van? :D :')

Neh :))

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:29

Babootje schreef:
Absoluut een drama; mijn moeder heeft ook (te) lang nog thuisgewoond. ik heb ook nog een poos gemantelzorgd, maar was op een gegeven moment ook aan het einde van mn latijn, door de nachtelijke bezoekjes aan de SEH omdat dr bloeddruk weer uit de bocht schoot, doordat ze dr medicatie weer was vergeten. Ook stond ze regelmatig voor de verkeerde deur; vergat ze te eten, etc. Er wordt van je verwacht dat je er de hele dag (en nacht) naast kunt zitten.

Ik heb daar echt enorm respect voor, ik zou niet weten hoe ik het zou moeten doen, en ik zou het doodeng vinden.. er zijn altijd momenten dat je er niet bent en dat het mis kan gaan..

Citaat:
Neh :))
-O-

:')

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:30


BigOne
Berichten: 38243
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:34

Je hebt als kind eigenlijk geen keuze, ik stond er alleen voor met mijn moeder. De keren dat ik midden in de nacht door de buurvrouw werd gebeld dat het weer mis was en ik maar weer 30 kilometer met een rotgang erheen reed, laatste maanden niet meer geteld. En de keren dat je wel gepland op visite komt nog niet eens meegerekend. Toen ze wegens ernstige delier in het ziekenhuis werd opgenomen en daar vervolgens bijna tien weken zat reed ik er dagelijks heen, 700 kilometer per week. Ik had thuis mijn man die alles regelde anders was ik gillend gek geworden.
En je hebt gewoon geen keus, het is je ouder en die laat je niet stikken want ze kunnen er niets aan doen.

Nikass

Berichten: 16684
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:36

Electra63 schreef:
Nikass schreef:
Hebben jullie naar frontberichten speciale uitzending gekeken? (NPO)



Ja, ik kijk sowieso graag naar Jeroen Pauw.


Ik vond het indrukwekkend.
En ik vond dat oa de man van de SEH (Cor geloof ik?) een hele goede bijdrage had.
Over dat je niet bezig moet zijn met de schuldvraag bij de niet gevaccineerden neerleggen (die neiging heb ik wel, maar juist dan ook goed om weer even aan het denken te worden gezet of dat terecht is)
En dat de maatregelen er niet voor de zorg zijn, maar voor je familie, en voor jezelf.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:39

Babootje schreef:
.

Vaccineren of niet vaccineren is wel een eigen keuze.
Het advies om kinderen te vaccineren is logisch. De grootste besmettingshaard zit daar en kinderen besmetten op hun beurt hun ouders en grootouders

Gezien de besmettingscijfers onder gevaccineerden is dat alleen een (beperkt) vertragingseffect.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:48

Volgens mij zegt het kabinet wat anders Nikass
En komt het wel door het vollopen van de ziekenhuizen dat we maatregelen hebben…

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:50

Needje schreef:
Volgens mij zegt het kabinet wat anders Nikass
En komt het wel door het vollopen van de ziekenhuizen dat we maatregelen hebben…

Of komt het door de besmettingen? Rutte weet zelf niet meer waarop ze sturen B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:55

Babootje schreef:
Mensen kunnen te dik worden door erfelijke factoren, medicatie of psychische redenen. Zelfde geldt voor verslavingen.

Vaccineren of niet vaccineren is wel een eigen keuze.

Raar verhaal, het merendeel zal te dik zijn omdat ze teveel eten. Medicatie laat geen kcal uit het niets verschijnen.

En is "niet vaccineren" niet te verklaren met opvoeding, intelligentie, geloof, psychische reden, discriminatie, etc? Daar kan je dan toch ook niets aan doen?

Wil je mensen nou alleen selectief verantwoordelijk maken voor hun eigen keuzes op basis wat het beste binnen jouw verhaal past?

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:59

996981 schreef:
Nog een intressante van Our World In Data.

[ [url=m/YwqQnP.png]Afbeelding[/url] ]
https://ourworldindata.org/coronavirus/ ... ry=PRT~NLD

Ik vind deze wat lastig te lezen omdat de maanden heel kort op elkaar zitten. Ja, portugal zit vlak onder NL, maar vanaf wanneer was Portugal volledig gevaccineerd? Die grote stijging is namelijk al voor de vaccinatiecampagne als ik het zo bekijk?

martichr
Berichten: 1172
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:03


Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:05

Ja, dit zijn absolute getallen.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:09

martichr schreef:
996981 schreef:
Nog een intressante van Our World In Data.

[ [url=m/YwqQnP.png]Afbeelding[/url] ]
https://ourworldindata.org/coronavirus/ ... ry=PRT~NLD



Nederland heeft ca 7 miljoen inwoners meer dan Portugal en Zweden...

En Zweden en Portugal nagenoeg gelijk ;)

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:11

Ja in Portugal ging het vorige kerst (voor de vaccinaties) niet best.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:12

Swah schreef:
Ja in Portugal ging het vorige kerst (voor de vaccinaties) niet best.

En in Zweden zijn minder maatregelen geweest, is ze vaccinatie graad een stuk lager én het klimaat minder voordelig

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:13

enzino schreef:
Raar verhaal, het merendeel zal te dik zijn omdat ze teveel eten. Medicatie laat geen kcal uit het niets verschijnen.

Maar het zou al wel een stuk schelen als fabrikanten eens geen suiker/vervangers meer deden in voedingsmiddelen waar ze niet in horen, zoals bijv. vleeswaren.
Iemand die denkt gezond bezig te zijn met een boterham met ham ipv zoet krijgt nu ook ongemerkt en ongewild meer suiker binnen dan je denkt.

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:18

Nee medicatie laat geen kcal uit het niets verschijnen.
Maar kan wel je verbranding zo enorm vertragen dat je met 800/1000 kcal per dag 92 kilo gaat wegen.
Binnen 2 maanden na begin inname. En nee ik was niet aan het smokkelen.
jee wat was ik blij dat ik met dat kon stoppen, want voor de migraine waar ik het voor nam deed het ook niets.
maar dat is al 1000 keer herhaald maar dat wil men niet geloven.
Eigenwijze drollen blijf je houden....
Ik denk dan wel eens aan Karma.... }:)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 03-12-21 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:20

Verschil in vaccinatiestatus vind ik meevallen, en ook in Zweden diverse maatregelen nu.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:26

DuoPenotti schreef:
Nee medicatie laat geen kcal uit het niets verschijnen.
Maar kan wel je verbranding zo enorm vertragen dat je met 800/1000 kcal per dag 92 kilo gaat wegen.
Binnen 2 maanden na begin inname. En nee ik was niet aan het smokkelen.
jee wat was ik blij dat ik met dat kon stoppen, want voor de migraine waar ik het voor nam deed het ook niets.
maar dat is al 1000 keer herhaald maar dat wil men niet geloven.
Eigenwijze drollen blijf je houden....
Ik denk dan wel eens aan Karma.... }:)

Eigenwijze drollen en hun first law of thermodynamics.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:30

enzino schreef:
Raar verhaal, het merendeel zal te dik zijn omdat ze teveel eten. Medicatie laat geen kcal uit het niets verschijnen.

ik hoop voor jou dat je nooit langdurig aan de prednison hoeft

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:31

Ik hoop dat niemand daar ooit langdurig aan hoeft. Ook niet voor korte tijd trouwens.