Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:22

996981 schreef:
Lees je überhaupt wat Mysa schrijft? Nooit gehoord van bijvoorbeeld conjunctuur?


Lees jij wat ík schrijf?
De ´grap´is dat een ongefundeerde waanzin over een echt virus de crypto-wereld infecteert. Dat heet ramppolitiek. Is hét thema van deze eeuw :)* Hoe eerder dat muntje bij je valt, hoe rustiger je leven tegen het perspectief van de flucturende angstconjunctuur.

Ok, ik heb alle platforms weer bijgewerkt:

:9k

en genieten.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:30

Ik heb lekker Crypto bijgekocht vanochtend +:)+

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:39

sureido schreef:
Maar nu blijft het tijdvak telkens toch klote? Als je nu ouderen gaat prikken, heb je volgende winter weer geen profijt…

En ik ben benieuwd of Portugal me nog hebben wil over 1.5 maand :+ met Janssen zonder booster omdat Nederland niet opschiet.


Dat klopt, ze hebben deze winter profijt van de prik, lijkt me ook wel zinvol.

En cryptomunten hebben natuurlijk geen enkele basis in de reële economie, die hebben met overeenkomsten met de tulpenmania en pyramidespelen. Dat de waarde daarvan alle kanten opvliegt is niet zo verwonderlijk. Als Elon Musk een keertje moet poepen voor het ontbijt ipv erna, dan scheelt dat zomaar 100 dollar waarde.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:44

Huertecilla schreef:
996981 schreef:
Lees je überhaupt wat Mysa schrijft? Nooit gehoord van bijvoorbeeld conjunctuur?


Lees jij wat ík schrijf?
De ´grap´is dat een ongefundeerde waanzin over een echt virus de crypto-wereld infecteert. Dat heet ramppolitiek. Is hét thema van deze eeuw :)* Hoe eerder dat muntje bij je valt, hoe rustiger je leven tegen het perspectief van de flucturende angstconjunctuur.

Ok, ik heb alle platforms weer bijgewerkt:



:9k

en genieten.

Ja ik lees wat je schrijft. Het is net als meestal een bult onzin.

Jij weet dat het de ongefundeerde waanzin is die de crypto waarde laat dalen omdat? Uit welke bron haal je dat? Of is het je vermoeden, wat je hier brengt als een feit?

Grappig trouwens dat je mij nu ook schaalt onder de categorie bangerik :j is dat de groep waar je iedereen inschaalt die het me je oneens of kritisch is op je berichten?

Edit: de Dikke van Dale vind niks onder de definitie ramppolitiek. Gezien jij weet wat het is én dat het thema van de eeuw is hoor ik graag je uitleg

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:54

Huertecilla schreef:
Nét ontbijt op.
Met de hefboom-stoommasjien uit versgemalen arabica getrokken dubbel. Water uit de Britta. Halfvolle verse ecologische melk.
Glas versgeperst sap uit eco sinasappels van buur erbij.

Ander dagen een kiwi of mango of peer of ... en een enkele keer een geroosterd broodje met extravirgen eco-olie van een buur en geraspte tomaat. Beetje grof zout en hmmmm.

Geen lezen *\%/* ;)

Straks lunch op zonnig terras.
Morgen idem aan de kust.
Is hier feestweekeinde dus waarschijnlijk te druk voor mijn smaak, anders maandag naaktstrandvoor vitamine D. Was echter UITGESTORVEN gisterenavond/nacht aan de kust dus het kan verkeren. Morgen zie ik het weer.


Zat je per ongeluk in het verkeerde topic ofzo?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:58

Sizzle schreef:
DubbelFun schreef:
Het wachten is op het eerste paard ...


Die krijgen ivermectine dus die zijn beschermt :P


:')
Damn...verkeerde product erin geduwd gister :+

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:17

Relaxed schreef:
Ik heb lekker Crypto bijgekocht vanochtend +:)+


_/-\o_ _/-\o_ :)*

Omicron paniek -> investeren!

Is echt +:)+ als je de angstconjuctuur kan herkenen en onderscheiden van de werkelijke wereld.
Gaat gewéldig met de Spaanse economie bijvoorbeeld. Zou je niet verwachten in het kader van de sensatiepers.
Angst is reëel in de zin van perceptie = realiteit, maar het is niet tastbaar in de zin van een iets groots wat op je hoofd valt.
Neem de tandarts en de angst ervoor. Waarvoor eigenlijk. Voor pijn? Pijn ´is´ niets. Een gebroken bot, dát is iets.

Angst is geweldig zinvol omdat het je alert houdt voor potentiëele gevaren. Het echte risico moet je echter wel rationeel analysieren en angst is een héél slechte raadgever.

Terug naar werkelijkheid van Covid19.
Covid19 is echt, de collectieve angst ervoor echter volstrekt losgekoppeld van het échte gevaar.

Ondertussen kan je van achter de geraniums via de pc heel veilig surfen op de covid-angstconjuntuur in de crypto-wereld.
Angst om geld te verliezen maakt je voorzichtig, doch als dat je tegenhoudt van meedoen mis je de kans op extra lol gegarandeerd.
Nét covid in het echte leven *D

Koffie op, speculaasbrok op; jammer, smaakt naar meer. Heb de trommel vol, maar ben aan mijn tax vandaag; Covid-gewicht ;)

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:20

Fijn dat we hier een echte kenner hebben van hoe angst werkt :')

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:22

996981 schreef:
Huertecilla schreef:
Lees jij wat ík schrijf?
De ´grap´is dat een ongefundeerde waanzin over een echt virus de crypto-wereld infecteert. Dat heet ramppolitiek. Is hét thema van deze eeuw :)* Hoe eerder dat muntje bij je valt, hoe rustiger je leven tegen het perspectief van de flucturende angstconjunctuur.

Ok, ik heb alle platforms weer bijgewerkt:



:9k

en genieten.

Ja ik lees wat je schrijft. Het is net als meestal een bult onzin.

Jij weet dat het de ongefundeerde waanzin is die de crypto waarde laat dalen omdat? Uit welke bron haal je dat? Of is het je vermoeden, wat je hier brengt als een feit?

Grappig trouwens dat je mij nu ook schaalt onder de categorie bangerik :j is dat de groep waar je iedereen inschaalt die het me je oneens of kritisch is op je berichten?
Ik denk dat je met dat laatste de spijker op zijn kop slaat.
Het is gewoon een hoop egoprofilering: jullie zijn dom en ik ben slim, jullie léééven niet, maar zitten bang achter de geraniums. Inclusief overmatig gebruik van de bekende *\%/* smiley.

Het is gewoon afwachten wat de omicron-variant gaat doen.
In het slechtste geval krijgen straks alle ongevaccineerden tegelijk Covid door de omicronvariant, en deel van de gevaccineerden, waardoor de zorg hoe dan ook zal overstromen. En niet alleen hier.
In het beste geval blijft dit binnen de perken doordat genoeg mensen zich aan de maatregelen houden en er genoeg boosters zijn gezet (daar zijn we hier alleen wat dat betreft te laat mee).
Mijn vermoeden is iets ertussen in. En dat is ook geen goed nieuws nu code zwart in de zorg al bijna is bereikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:23


Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:26


Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:29

Relaxed schreef:
Artikel over Staphorst, zou er ook een link zijn met de luchtfilters?

https://meppelercourant.nl/regio/Stapho ... 18426.html

[ [url=m/tLNgOf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is ook wel iets wat ik ook niet snap.

Je hoort maatregelen, maatregelen en nog eens maatregelen. Maar over de maatregel van het ventileren hoor je niets.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:29

Relaxed schreef:
Artikel over Staphorst, zou er ook een link zijn met de luchtfilters?

https://meppelercourant.nl/regio/Stapho ... 18426.html

[ [url=m/tLNgOf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier in 't dorp is een chiropractor die al vanaf het begin van covid met die luchtfilters werkt in zijn praktijk.
De eigenaar van de zaak is arts / anesthesist, dus ik vermoed dat die wel weet wat hij doet :P

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:32

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb lekker Crypto bijgekocht vanochtend +:)+


_/-\o_ _/-\o_ :)*

Omicron paniek -> investeren!

Is echt +:)+ als je de angstconjuctuur kan herkenen en onderscheiden van de werkelijke wereld.
Gaat gewéldig met de Spaanse economie bijvoorbeeld. Zou je niet verwachten in het kader van de sensatiepers.
Angst is reëel in de zin van perceptie = realiteit, maar het is niet tastbaar in de zin van een iets groots wat op je hoofd valt.
Neem de tandarts en de angst ervoor. Waarvoor eigenlijk. Voor pijn? Pijn ´is´ niets. Een gebroken bot, dát is iets.

Angst is geweldig zinvol omdat het je alert houdt voor potentiëele gevaren. Het echte risico moet je echter wel rationeel analysieren en angst is een héél slechte raadgever.

Terug naar werkelijkheid van Covid19.
Covid19 is echt, de collectieve angst ervoor echter volstrekt losgekoppeld van het échte gevaar.

Ondertussen kan je van achter de geraniums via de pc heel veilig surfen op de covid-angstconjuntuur in de crypto-wereld.
Angst om geld te verliezen maakt je voorzichtig, doch als dat je tegenhoudt van meedoen mis je de kans op extra lol gegarandeerd.
Nét covid in het echte leven *D

Koffie op, speculaasbrok op; jammer, smaakt naar meer. Heb de trommel vol, maar ben aan mijn tax vandaag; Covid-gewicht ;)

Dank voor deze ongevraagde uitleg/mansplaining.

Achter de geraniums surfen op de covid-angstconjunctuur in de crypto-wereld. Mooi gezegd.
Stilistisch dan, inhoudelijk vind ik het kul.

Het wordt langzamerhand echt behoorlijk vermoeiend dat jij elk realistisch zorgelijk geluid over Covid stelselmatig met grote gebaren probeert te framen als angst of hysterie.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:39

Het wordt langzamerhand echt behoorlijk vermoeiend dat jij elk realistisch zorgelijk geluid over Covid stelselmatig met grote gebaren probeert te framen als angst of hysterie.

Vanuit een hutje in de rimboe van Malaga, is dat best vol te houden.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:39

Karl66 schreef:
En cryptomunten hebben natuurlijk geen enkele basis in de reële economie, die hebben met overeenkomsten met de tulpenmania en pyramidespelen. Dat de waarde daarvan alle kanten opvliegt is niet zo verwonderlijk. Als Elon Musk een keertje moet poepen voor het ontbijt ipv erna, dan scheelt dat zomaar 100 dollar waarde.


De grens tussen zogenaamd ´echt´ geld en de solide crypto-munten is vervaagd. De grootsten zijn meer solide dan de meerderheid van ´echte´valuta.
Inmiddels zijn de twee grootsten als investeringsfondsen schouder aan schouder met dollar en euro.
Zal er hier op deze draad niet verder op in gaan maar de crypto valuta omvatten heel wat meer dan alleen de tulpenmunten.
Zie de cryptocard van VISA.
TIOLI :)*

@996981
Zoek eens op shock doctrine, disaster capitalism; economie volgens Milton Friedman.

Covid19 en dan specifiek de mega-angst ervoor door maart/april 2020, is een enóme krachtig stuk gereedschap in wereldeconomie en geopolitiek.
Roep ´omicron mutatie´ en de kooporders die je eerder laag ingezet had píngen even later allemaal vol.

@Relaxed; mijn kooporder op BTCs is er ook uit; was even een dipje.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:43

Relaxed schreef:
Artikel over Staphorst, zou er ook een link zijn met de luchtfilters?

https://meppelercourant.nl/regio/Stapho ... 18426.html

[ [url=m/tLNgOf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sowieso wel iets. Net als dat de vaccinatiegraad daar stijgt. Omdat mensen “stiekem” vaccineren bij de HA.

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:46


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:48

Babootje schreef:
Relaxed schreef:
Artikel over Staphorst, zou er ook een link zijn met de luchtfilters?

https://meppelercourant.nl/regio/Stapho ... 18426.html

[ [url=m/tLNgOf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind ook dat er naar dit soort oplossingen veel te weinig wordt gekeken.


Idd en het lijkt me zo simpel ook dit..

mysa

Berichten: 10478
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:48

Er is wel een richtlijn uitgevaardigd voor het onderwijs. Staat me trouwens wel iets van bij dat meerdere leveranciers ermee aan de haal gaan en voor veel geld installaties aansmeren die weinig toevoegen. Sorry, even geen bron bij de hand.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:50

nikkel schreef:
Het wordt langzamerhand echt behoorlijk vermoeiend dat jij elk realistisch zorgelijk geluid over Covid stelselmatig met grote gebaren probeert te framen als angst of hysterie.

Vanuit een hutje in de rimboe van Malaga, is dat best vol te houden.

Vooral als ADHD er, mens, snap meerdere partners wel dit houd je toch niet vol om daar de hele week naar te luisteren }>

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:50

Er zit in crypto,s geen enkele fundamentele waarde. Nu is dat met het loslaten van de goud standaard destijds bijna niet meer van toepassing met de huidige munten.

Het is inderdaad volgens mij een groot pyramide spel, waarbij enkele grootbezitters anderen uit de markt drukken. Het is uitermate handig dat het grote publiek erin stapt, omdat dan de de niet bestaande re eele waarde lekker opgeschroefd wordt,via koersstijgingen.


Bigone: ik kan me voorstellen dat de prikkels zo langzamerhand bij een aantal mensen iets te veel worden.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 04-12-21 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:51

nikkel schreef:
Het wordt langzamerhand echt behoorlijk vermoeiend dat jij elk realistisch zorgelijk geluid over Covid stelselmatig met grote gebaren probeert te framen als angst of hysterie.



Dan gebruik je toch de negeer-knop :)*


Citaat:
Vanuit een hutje in de rimboe van Malaga, is dat best vol te houden.



Veelzeggend wereldbeeld ;)



´Mansplaining´ Askja? Veelzeggend seksistische opmerking imo.



Maak je niet zo druk. Ook niet over Covid. Plaats de mortaliteit in een breder perspectief en laat je niet zo op de angstkast van vorig voorjaar jagen. We hebben nu toch beschermende vaccins? We hebben het tij destijds zónder gekeerd :)*

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:52

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:
En cryptomunten hebben natuurlijk geen enkele basis in de reële economie, die hebben met overeenkomsten met de tulpenmania en pyramidespelen. Dat de waarde daarvan alle kanten opvliegt is niet zo verwonderlijk. Als Elon Musk een keertje moet poepen voor het ontbijt ipv erna, dan scheelt dat zomaar 100 dollar waarde.


De grens tussen zogenaamd ´echt´ geld en de solide crypto-munten is vervaagd. De grootsten zijn meer solide dan de meerderheid van ´echte´valuta.
Inmiddels zijn de twee grootsten als investeringsfondsen schouder aan schouder met dollar en euro.
Zal er hier op deze draad niet verder op in gaan maar de crypto valuta omvatten heel wat meer dan alleen de tulpenmunten.
Zie de cryptocard van VISA.
TIOLI :)*

@996981
Zoek eens op shock doctrine, disaster capitalism; economie volgens Milton Friedman.

Covid19 en dan specifiek de mega-angst ervoor door maart/april 2020, is een enóme krachtig stuk gereedschap in wereldeconomie en geopolitiek.
Roep ´omicron mutatie´ en de kooporders die je eerder laag ingezet had píngen even later allemaal vol.

@Relaxed; mijn kooporder op BTCs is er ook uit; was even een dipje.

Hoezo kun jij me de definitie niet zelf geven als je het gebruikt in je betoog? De beste man die je aanhaalt schrijft niks over ramppolitiek. Ik ga er dus vanuit dat dit een van je zelfbedachte woorden is. Daarom; graag uitleg over de betekenis

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:05

nikkel schreef:
Er zit in crypto,s geen enkele fundamentele waarde. Nu is dat met het loslaten van de goud standaard destijds bijna niet meer van toepassing met de huidige munten.


Ah Bretton Woods. Klopt.
Alle geld is virtueel sindsdien. *
De enige hardheid ervan is de mate waarin de nationale bank van een valuta zich er hard voor maakt. Dát is weer net zo hard als de economie onder die valuta. Zo zijn we weer bij dat het Covid19 een krachtig stuk economische gereedschap maakt, gelijk voor traditionele- en crypto valuta.

Zo heeft alle informatie over Covid een mogelijke onderliegende (bb) agenda.
Ook houdt het in dat een laboratorium in zeg.... Thailand wat een nieuwe mutatie ontdekt dit NIET aan de wereld zal melden.
Ook dat alles wat ´officieel´ bekend gemaakt wordt een ons onbekende afweging met ´grotere belangen´ ondergaat.

Maar goed. Gebruik daarvoor gerust je virtuele negeerknop en volg de leidraad van de GGD als lichtend pad +:)+

* er zijn inmiddels steeds meer crypto munten die op een concreet project gebaseerd zijn. Een product zou je kunnen zeggen. Een nieuwe vorm van aandelen. Meer tastbare waarde dan traditionele valuta.
De privacy onrust in het Covid kielzog heeft platforms voor privacy product-munten/tokens een enórme stimulans gegeven. Ook dit is iets ´echts´.