Advies vaccineren zwangere vrouwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:43


Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:50

Vaccinatie geen invloed op ivf?

Hier 2x gevaccineerd ongeveer rond de eisprong/rijping eicellen en die was ten tijde van onze behandeling (precies in die maand) wel degelijk anders.

Gelukkig de maand erop wel zwanger geworden.
Dus begrijp me goed dat ik voor vaccineren ben, maar dat ik wel geloof dat het invloed had.

Nu erg blij dat ik de vaccinaties op orde heb.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:33

Kana schreef:
Lindor92 schreef:
https://www.facebook.com/28522007824835 ... 289670166/

Check die reacties hieronder. Vind dat wel bizar.

Wat een wappie verzameling.


Echt hé :')
Maar ik kan mensen die 'carona 'en 'vaxxin' schrijven sowieso al niet serieus nemen.

Mijn tweede prik zit er nu een week in, ik ben ruim 20 weken zwanger en heb de eerste gekregen 1 maand voordat ik zwanger bleek.

0 bijwerkingen en op de 20 weken echo (die na mijn vaccinatie plaatsvond) zag alles er prima uit.

saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:12

Damber2 schreef:
Vaccinatie geen invloed op ivf?

Hier 2x gevaccineerd ongeveer rond de eisprong/rijping eicellen en die was ten tijde van onze behandeling (precies in die maand) wel degelijk anders.

Gelukkig de maand erop wel zwanger geworden.
Dus begrijp me goed dat ik voor vaccineren ben, maar dat ik wel geloof dat het invloed had.

Nu erg blij dat ik de vaccinaties op orde heb.


Ook een griepvaccinatie kan een tijdelijke invloed en impact hebben op je cyclus. Elke vaccinatie eigenlijk, dus ja, een covidvaccin ook.
Ik had een beduidend langere cyclus na mijn eerste prik, na de tweede bleef hij gelijk. Onvruchtbaar was ik echter niet, want snel zwanger erna, al bleef die zwangerschap niet duren en staat dat los van de vaccinatie.
Nu ben ik bijna 16 weken zwanger en vorige week de booster gekregen *\o/* (werk in de zorg)

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:10

Gister was er ook een interessant stukje bij Beau op tv over het vaccineren van zwangere vrouwen

Froukje_J

Berichten: 2189
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 17:56

Ik blijf er toch bij dat ik heel blij ben dat ik het niet heb gedaan :o
Ons zoontje is nu 3 maand en krijg volgende week de 2e vaccinatie.
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis(i.v.m.keizersnede) had ik een gesprek met de verpleegkundige van de afdeling, zei vertelde mij dat ze "al" 2 zwangere vrouwen binnen hadden gekregen die na de vaccinatie een hersenbloeding hebben gehad.
Hier schrok ik toch ook wel van het zijn er "maar" 2 maar hier hoor je niks over in het nieuws o.i.d.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 18:08

Froukje_J schreef:
Ik blijf er toch bij dat ik heel blij ben dat ik het niet heb gedaan :o
Ons zoontje is nu 3 maand en krijg volgende week de 2e vaccinatie.
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis(i.v.m.keizersnede) had ik een gesprek met de verpleegkundige van de afdeling, zei vertelde mij dat ze "al" 2 zwangere vrouwen binnen hadden gekregen die na de vaccinatie een hersenbloeding hebben gehad.
Hier schrok ik toch ook wel van het zijn er "maar" 2 maar hier hoor je niks over in het nieuws o.i.d.


Dat is apart? Verpleegkundigen mogen dit helemaal niet zeggen en of het waar is is nog maar de vraag.
Ook onder verpleegkundigen zijn anti vaxxers, houd dat even in je achterhoofd.
De onderzoeken en hoeveelheid doodgeboren baby's nav zelfs een snotneus als corona infectie is wel waar.

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/influen ... re-vrouwen verander het woord influenza door corona en misschien beseffen niet prikkende zwangeren zich dan hoe link een virusbesmetting tijdens zwangerschap kan zijn.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 19:03

Tja, vriendin van mij heeft oud klasgenoot op de ic liggen. Kindje hebben ze met 26 weken moeten halen.
En een ander oud klasgenoot van haar heeft vorig jaar na kerst corona gehad (weinig klachten) en haar kindje hebben ze in maart moeten halen omdat placenta niks meer deed en aangetast was.
Volgens mij is het risico op zulke dingen groter dan dat jij of de baby iets krijgt van het vaccin.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 19:43

Klopt Lindor, je loopt als zwangere gewoon een groter risico juist omdat A je immuunsysteem veel minder werkt omdat anders de baby afgestoten word en B corona ook nog eens totaal nieuw is.
Hoe gaat het met jou?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:16

bigone schreef:
Klopt Lindor, je loopt als zwangere gewoon een groter risico juist omdat A je immuunsysteem veel minder werkt omdat anders de baby afgestoten word en B corona ook nog eens totaal nieuw is.
Hoe gaat het met jou?


Het wordt zwaarder hier. Bijna 33 weken nu. En al paar weken in ziektewet. Vooral de hartkloppingen en het beklemmende gevoel zijn zo vervelend. Kind drukt al goed op de longen.
Verder weinig last gehad van de vaccinaties gelukkig. Bij de 2e prik iets meer last van de plek zelf dan van 1e vaccinatie.

De afgelopen weken was het wel even spannend hier. Vriend werkt in basisonderwijs en had steeds besmettingen in zijn klas. Lijkt nu gelukkig rustiger te zijn.

Froukje_J

Berichten: 2189
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:18

bigone schreef:
Froukje_J schreef:
Ik blijf er toch bij dat ik heel blij ben dat ik het niet heb gedaan :o
Ons zoontje is nu 3 maand en krijg volgende week de 2e vaccinatie.
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis(i.v.m.keizersnede) had ik een gesprek met de verpleegkundige van de afdeling, zei vertelde mij dat ze "al" 2 zwangere vrouwen binnen hadden gekregen die na de vaccinatie een hersenbloeding hebben gehad.
Hier schrok ik toch ook wel van het zijn er "maar" 2 maar hier hoor je niks over in het nieuws o.i.d.


Dat is apart? Verpleegkundigen mogen dit helemaal niet zeggen en of het waar is is nog maar de vraag.
Ook onder verpleegkundigen zijn anti vaxxers, houd dat even in je achterhoofd.
De onderzoeken en hoeveelheid doodgeboren baby's nav zelfs een snotneus als corona infectie is wel waar.

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/influen ... re-vrouwen verander het woord influenza door corona en misschien beseffen niet prikkende zwangeren zich dan hoe link een virusbesmetting tijdens zwangerschap kan zijn.
verpleegkundige was zelf wel gevaccineerd en zeker geen anti vaxxer...
En ik zelf ook absoluut niet(anders had ik hem nu niet genomen) maar toen ik zwanger was werd het in het begin absoluut afgeraden.. en zo van het 1 op het andere moment moest het opeens wel... ik heb geweigerd en gewacht tot ons kindje er was..heb ik er spijt van? Nee absoluut niet! Ben ik bang geweest nee ook absoluut niet.
Ik blijf er bij: bij twijfel niet doen...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:28

Dat is altijd achteraf geklets. Bij jou is alles goed gegaan.
Als je wel complicaties door Corona had gehad, had je wel liever het vaccin gehad. En als je er een hersenbloeding door hebt gehad had je hem liever niet gehad.

Daarom maak ik keuzes op basis van de cijfers :Y) en die zeggen dat het statistisch gezien beter is om wel te vaccineren. Omdat de kans aanzienlijk groter is dat je Corona tegenkomt en dit complicaties veroorzaakt dan dat je complicaties krijgt door het vaccin.

Froukje_J

Berichten: 2189
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:33

En ik op basis van mn eigen gevoel en verstand... gelukkig leven we in een vrij land en mag dat ook gewoon :+

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:36

Mijn gevoel hield me ook lang tegen. En wou sowieso aanzien hoe het zou gaan met de besmettingen. Nu wel blij dat ik gevaccineerd ben.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:54

Froukje, wanneer je in het begin van je zwangerschap hoorde dat het nog niet duidelijk was kan ik me voorstellen dat je niet prikt. Maar aangezien je zoontje net drie maanden is waren de adviezen al veranderd, Delta bleek en blijkt nog steeds gevaarlijker voor zwangeren . Maar echt fijn dat het goed is gegaan en je zat in een periode met veel minder besmettingen, situatie was anders .

saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:00

verootjoo schreef:
Dat is altijd achteraf geklets. Bij jou is alles goed gegaan.
Als je wel complicaties door Corona had gehad, had je wel liever het vaccin gehad. En als je er een hersenbloeding door hebt gehad had je hem liever niet gehad.

Daarom maak ik keuzes op basis van de cijfers :Y) en die zeggen dat het statistisch gezien beter is om wel te vaccineren. Omdat de kans aanzienlijk groter is dat je Corona tegenkomt en dit complicaties veroorzaakt dan dat je complicaties krijgt door het vaccin.


Werk zelf als verpleegkundige in een universitair ziekenhuis, al verschillende zwangeren met 26 weken moeten intuberen, kindje véél te vroeg moeten halen, sommige baby's moeten reanimeren.... Ik ben héél erg blij met mijn keuze

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:24

saariewaarie schreef:
verootjoo schreef:
Dat is altijd achteraf geklets. Bij jou is alles goed gegaan.
Als je wel complicaties door Corona had gehad, had je wel liever het vaccin gehad. En als je er een hersenbloeding door hebt gehad had je hem liever niet gehad.

Daarom maak ik keuzes op basis van de cijfers :Y) en die zeggen dat het statistisch gezien beter is om wel te vaccineren. Omdat de kans aanzienlijk groter is dat je Corona tegenkomt en dit complicaties veroorzaakt dan dat je complicaties krijgt door het vaccin.


Werk zelf als verpleegkundige in een universitair ziekenhuis, al verschillende zwangeren met 26 weken moeten intuberen, kindje véél te vroeg moeten halen, sommige baby's moeten reanimeren.... Ik ben héél erg blij met mijn keuze

En was dit allemaal doordat ze corona hadden? En niet gevaccineerd?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:52

Neem aan dat ze corona hadden anders was intuberen niet aan de orde toch? Maar van mijn dochter weet ik dat nog steeds heel veel zwangeren niet vaccineren. Haar clubje op gym, 9 en 8 niet gevaccineerd, zij als enigste wel en ze is 22 weken, de rest tussen de 24 en 34.

saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 09:40

Dit was uiteraard owv een covid- besmetting.

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:00

En een hersenbloeding tijdens de zwangerschap komt vaker voor

Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap ook een kleine bloeding gehad die eruit kwam ivm ernstige langdurige hoofdpijnklachten en daarvoor een mri met 35 weken zwangerschap.
Neuroloog vond het doodnormaal en niet schokkend. Zei doodleuk: oh dat zie je heel veel bij zwangeren. Druk op de vaten neemt toe.