Hoestprikkel verminderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 14:10

Helaas ben ik positief getest op corona en zit ik met een ongelooflijk vervelende hoest. Dat hoesten op zich is al vervelend, maar ik heb continu (en dan bedoel ik ook echt elke seconde van de dag :+ ) het gevoel dat ik moet hoesten. Het komt niet echt uit mijn longen zelf, eerder uit het bovenste gedeelte van mijn luchtpijp. Hoesten zorgt er dan ook niet voor dat dat gevoel verdwijnt. Ik begin er knettergek van te worden, dus mijn vraag is, iemand goede tips om hier vanaf te komen? Of is het echt een kwestie van geduld hebben tot het vanzelf verdwijnt?

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:18

Codeïne tabletjes... werkt het allerbeste.

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:19

Ik gebruik dan noscapect. Dat werkt voor mij het beste.

Beterschap.

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:20

Ik gebruik propolis druppels. Ook voor m’n hooikoorts.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 14:22

Dankjewel voor de tips!

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:22

Laurierdrop!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:36

Helaas heb ik precies het zelfde. Ik hoest bijna constant en mijn ribben doen zo ontzettend pijn.
Probeer al vanaf vanmorgen de dokterswacht te bereiken, maar dat lukt gewoon niet.
Waar kun je die codiene tabletjes kopen ?

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:43

Noscapine verkrijgbaar bij de drogist

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:46

Daro hoestcapsules. Alleen nog verkrijgbaar bij de apotheek, maar wel zonder recept. Ik slaap er ook lekker op, dus dubbel winst als je je beroerd voelt.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 15:08

Bedankt iedereen!

silvia58 schreef:
Helaas heb ik precies het zelfde. Ik hoest bijna constant en mijn ribben doen zo ontzettend pijn.
Probeer al vanaf vanmorgen de dokterswacht te bereiken, maar dat lukt gewoon niet.
Waar kun je die codiene tabletjes kopen ?

Jij ook beterschap :(:) Het is zo vervelend.

Edit: Dat van die dokterswacht is ook zooo herkenbaar. Ben vrijdag al een keer getest (PCR), was gewoon negatief. Zaterdag waren de symptomen echter erger en echt erg typisch voor corona. Dus ik wil naar de wachtpost bellen, geen enkele was te bereiken... Bij sommigen stond de telefoon zelfs gewoon af. Uiteindelijk een dokter te pakken gekregen, was het antwoord "je mag geen twee keer getest worden binnen de 11 dagen obv symptomen, doei". Sorry hoor maar zonder ziektebriefje moet ik gewoon naar mijn practica en zou ik daar dus iedereen hebben kunnen besmetten. Gelukkig toch nog een test te pakken gekregen, en twee keer raden, positief :roll:

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:45

Zaterdag en zondag thuis een negatieve test. Maandagmorgen thuis en positief.
Maandagmiddag naar de GGD en dinsdagmiddag kreeg ik de uitslag NEGATIEF.
Ik dacht dat klopt toch niet. Meteen een thuistest gedaan en die was weer positief.
Binnen een half uur zat ik in de auto nar een andere GGD testlocatie. Daar teste ik meteen
weer positief. Als ik niet goed had opgelet dan had ik ook heel veel mensen kunnen besmetten.
Beterschap gewenst :(:)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 15:55

silvia58 schreef:
Zaterdag en zondag thuis een negatieve test. Maandagmorgen thuis en positief.
Maandagmiddag naar de GGD en dinsdagmiddag kreeg ik de uitslag NEGATIEF.
Ik dacht dat klopt toch niet. Meteen een thuistest gedaan en die was weer positief.
Binnen een half uur zat ik in de auto nar een andere GGD testlocatie. Daar teste ik meteen
weer positief. Als ik niet goed had opgelet dan had ik ook heel veel mensen kunnen besmetten.
Beterschap gewenst :(:)


Exact... En dan vragen ze zich af waar al die besmettingen vandaan komen.
Dankjewel!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:27

Honing in de thee wil ook wel s helpen
Beterschap!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:38

Lavendelolie smeren, gemengd met een klein beetje draagolie zoals amandelolie. Ik kan niet meer zonder lavendelolie, voor van alles nuttig en mijn redding toen ik non stop last had van een hoestprikkel toen ik Covid had.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:47

Thee maken van verse gember en kurkuma met flink wat kaneel, en cayennepeper en gewone peper en kruidnagel en honing. Nog erg lekker ook

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:00

Huisarts bellen voor Codeïne, is echt het enige wat helpt.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:32

Kenyada schreef:
Huisarts bellen voor Codeïne, is echt het enige wat helpt.


Ga ik morgenochtend meteen doen.
Ik wilde dat vandaag al via de huisartsenpost maar kwam er niet doorheen.
Zo ontzettend druk

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:39

Beterschap TS. Codeine pilletjes werken bij mij het beste. Ze dempen de hoestprikkel en je wordt er wat slaperig van dus voor de nacht is dit ook heel fijn. Je mag er geen auto mee rijden, maar goed als je met corona thuis zit mag je toch niet weg. Ze moeten wel voorgeschreven worden door een huisarts. Ik zou er gewoon even voor bellen en vragen of dit geschikt voor jou zou zijn. Noscapine werkt bij mij niet genoeg. Wel zijn dit middelen die je weer niet moet gebruiken als je veel slijm ophoest.

En zo zie je maar dat de PCR test van de GGD dus ook niet 100 % betrouwbaar is en zelftesten toch regelmatig besmettingen aan het licht brengen of mensen ertoe doen zetten nogmaals een PCR test te doen, vanwege weer een positieve zelftest.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 15:26

Dankjewel voor de beterschapswensen! Het gaat al een stuk beter vandaag qua "hoestgevoel" dus ik ga de huisartsenpost maar niet lastig vallen voor medicatie en gewoon door met thee drinken.

Hoe lang heeft het hoesten bij de mensen die corona gehad hebben geduurd? Ik word er zo moe van, van al dat hoesten. Hoop dat het snel wat mindert.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:31

Beterschap!

Als je hoest, probeer door te hoesten.
Hoest alleen als het echt moet.
Schraap je keel niet, dit irriteert alleen maar, hoesten is beter.

Verder is alles al genoemd.. Je zal er doorheen moeten.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 13:54

Weer eens een vraagje, heb niet het gevoel dat mijn hoest aan het beteren is, dus zou graag hoestsiroop nemen, maar die neem je beter niet als je een slijmhoest hebt. In het begin (en dan spreek ik over vorige week vrijdag) heb ik wel eens een slijm opgehoest, maar dat is nadien nooit meer echt gebeurd. Betekent dat dan sowieso dat het gewoon een droge hoest is geworden en ik veilig die siroop kan nemen of kan je een slijmhoest hebben zonder dat je het echt merkt?

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:31

Codeine werkt niet bij iedereen zo goed helaas. Bij mij werken laurierdropjes het beste.
Voor het slapen gaan in de mond(gehemelte) plakken en daarmee gaan slapen. Dat is voor mij het wondermiddel.
Eventueel herhalen in de nacht.
Precies deze:
Afbeelding
Bij Kruidvat of ook wel op de balie van de apotheek

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:42

Dreamybol schreef:
Daro hoestcapsules. Alleen nog verkrijgbaar bij de apotheek, maar wel zonder recept. Ik slaap er ook lekker op, dus dubbel winst als je je beroerd voelt.


Codeïne doet voor mij persoonlijk niets, bovenstaand is de uitvinding van de eeuw. Het zorgt er in ieder geval voor dat je een nacht zonder hoesten doorkomt, in uitzonderingsgevallen neem ik er ook wel eens eentje voor overdag. Het zijn wel flinke pillen (capsule met bolletjes medicatie erin, heel spannend ;-)), dus niet voor iedereen even gemakkelijk te slikken. Maar ze werken geweldig. (nee, ik heb geen aandelen :P )

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoestprikkel verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 00:59

Beste medicijn voor mij tegen hoesten en keelpijn is 2 borrels Jagermeister achterover werken en direct bed induiken. :o