Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Booster vaccinatie

 
Profiel   

Janneke2 schreef
Citaat
Mijn ouders en ik komen uit deze regio, tante en oom ook. Maar zij konden allemaal dus niet terecht in hun eigen regio. :+ Zijn, op 1 na, allemaal 70+.

Ivm de actie van Hollands Midden: booster zonder afspraak.
Iedereen kan terecht, zij het dat het weer op afspraak gaat.
Van te voren was ook bekend dat het mogelijk was, dat niet iedereen die langskwam een prik kon krijgen.

Ik zag het vooral als een manier om te versnellen door de administratieve rompslomp te omzeilen.
En idd: afspreken kan nu alleen voor geboortejaar 1941 (misschien inmiddels '42) - niet vanaf 1961.


Eh, je zegt echt iets wat er totaal niet mee te maken heeft. Ja, er was duidelijk dat niet iedereen een vaccinatie kon krijgen,maar het was eigenlijk de bedoeling dat mensen uit deze regio zonder afspraak zouden komen. Niet dat mensen uit het hele land zouden komen en er al een wachttijd van 6 uur was s ochtends vroeg.

Daarom zeg ik juist, wij komen uit de regio van deze ggd en mijn familie die in aanmerking kwam kon er s ochtends al niet meer terecht door die wachtrij. Best jammer, want daardoor stoppen ze er helemaal mee. Plus dat er een hoop mensen waren die geen afspraak konden maken, maar daar wel recht op hadden en nu alsnog geen booster konden krijgen. Dan is het idee leuk, maar niet erg handig als het zo gaat
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:27 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Tandartsen mogen ook gewoon verdoven, worden ze voor opgeleid. Waar haal je die wijsheid nu weer vandaan dat ze dat niet mogen?


Geen wijsheid, dit is het letterlijke antwoord wat een collega tandarts van mij kreeg te horen toen hij de eerste ronde vroeg of tandartsen wellicht ingezet konden worden om te helpen vaccineren. Betreft een tandarts uit Leeuwarden. Die was ook behoorlijk verbaasd te horen dat een tandarts niet zou mogen verdoven, terwijl het dagelijkse kost is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:08 



 
Profiel   

Ik zou het eerder raar vinden als een apotheker mag prikken. Naar mijn idee hebben zij niet echt ervaring daar mee. (maar misschien heb ik het mis)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:13 



 
Profiel   

furious schreef
Ik zou het eerder raar vinden als een apotheker mag prikken. Naar mijn idee hebben zij niet echt ervaring daar mee. (maar misschien heb ik het mis)


Mogen ze mét een extra opleiding, dus niet standaard. Er zijn er in NL een aantal die dit jaarlijks met de gewone influenzacampagne al jaren doen.

Kan best zijn dat tandartsen niet zonder diezelfde extra opleiding intramusculair mogen vaccineren. Maar ze mogen natuurlijk gewoon legaal verdoven om te boren en te trekken. Zou wat zijn als dat niet officieel zou mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:18 



 
Profiel   

Oke met een extra opleiding, dat klinkt wel logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:28 



 
Profiel   

furious schreef
Ik zou het eerder raar vinden als een apotheker mag prikken. Naar mijn idee hebben zij niet echt ervaring daar mee. (maar misschien heb ik het mis)


In Frankrijk spelen apothekers een belangrijke rol bij het vaccineren én! bij het testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:33 



 
Profiel   

Apothekers geven ook prikinstructie aan mensen mt bv diabetes of andere aandoeningen waarbij je jezelf medicatie moet toedienen. Zo héél raar is het dus niet dat apothekers weten hoe je moet prikken.

Het is trouwens geen rocket science. Ik geef mijn eigen paarden als het zo uitkomt ook intramusculair antibiotica bijvoorbeeld. Het prikken an sich is dan ook niet wat moet worden geleerd, maar alle handelingen eromheen. De registratie, de controle van de medicatie, het ontsmetten, het geruststellen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:37 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Apothekers geven ook prikinstructie aan mensen mt bv diabetes of andere aandoeningen waarbij je jezelf medicatie moet toedienen. Zo héél raar is het dus niet dat apothekers weten hoe je moet prikken.

Het is trouwens geen rocket science. Ik geef mijn eigen paarden als het zo uitkomt ook intramusculair antibiotica bijvoorbeeld. Het prikken an sich is dan ook niet wat moet worden geleerd, maar alle handelingen eromheen. De registratie, de controle van de medicatie, het ontsmetten, het geruststellen etc.


Ben zelf apothekersassistente maar die prik instructie is iets anders als een vaccin zetten .
Waar wij instructie over geven is met echt hele korte naaldjes subcutaan .
Niet zoals vaccin intra-musculair

Wij worden bij de vaccins op een andere manier gezet in ons ziekenhuis . Wij maken ze geheel klaar voor de prikkers zodat die alleen maar hoeven te prikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:01 



 
Profiel   

Volgens mij om te prikken moet je een BIG registratie hebben dacht ik.

Ik heb het ook gehad op school , maar ik kreeg geen BIG registratie ( gelukkig ook maar dat ging niet helemaal lekker). Ik heb geleerd om een vaccin klaar te maken en in te spuiten , maar als ik het nu zou moeten doen gaat het zeker weten mis :')

Ik spuit wel eens insuline in bij een cliënt , maar dat stelt dan niet zoveel voor dat is maar een klein naaldje. Nu ook al een tijdje niet meer gedaan trouwens door bepaalde reden.

Maar iemand met een vaccinatie moeten prikken is ook geen goed idee , dan val ik elke keer flauw :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:36 



 
Profiel   

Prikkers op de vaccinatielocaties hebben echt van alles gedaan qua opleiding.In mei/april werd alles wat een paramedische opleiding deed of heeft gedaan,opgeleid om te prikken.We hebben inderdaad studenten geneeskunde, verpleegkunde, doktersassistenten maar ook zeker studenten tandheelkunde maar ook medisch laboranten.De grootste groep prikkers is nog steeds bijna of gepensioneerde verpleegkundigen.Iedereen krijgt trouwens kwaliteitschecks door een arts, elke paar maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 06:33 



 
Profiel   

Ik mag wel IM prikken (en SC en IV),zonder BIG registratie (ben ook geen verpleegkundige) want dat heb ik nodig voor mijn beroep. Ben nooit gevraagd voor vaccinaties te prikken, maar dat is binnen ons ziekenhuis ook niet echt nodig, er zijn genoeg anderen. Mijn eigen taken uitvoeren is belangrijker ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 06:48 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Volgens mij om te prikken moet je een BIG registratie hebben dacht ik.

Ik heb het ook gehad op school , maar ik kreeg geen BIG registratie ( gelukkig ook maar dat ging niet helemaal lekker). Ik heb geleerd om een vaccin klaar te maken en in te spuiten , maar als ik het nu zou moeten doen gaat het zeker weten mis :')

Ik spuit wel eens insuline in bij een cliënt , maar dat stelt dan niet zoveel voor dat is maar een klein naaldje. Nu ook al een tijdje niet meer gedaan trouwens door bepaalde reden.

Maar iemand met een vaccinatie moeten prikken is ook geen goed idee , dan val ik elke keer flauw :')


Geen BIG registratie.
Ik ben VIG-er en mag subcutaan, intracutaan en intra musculair prikken.
Verpleegkundigen mogen vasculair prikken.

Subcutaan; onder de huid. Morfine, midazolam, insuline, fraxiparine
Intracutaan; in de huid
Intra muculair; in de spier (arm, billen, benen) vaccins, vit B evt cocktails psychiatrische medicatie
Intra vasculair; in de ader, dus bloedafname, infuus ed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:56 



 
Profiel   

Booster vaccinatie was al bijgeschreven
Ik dacht zal eens inloggen.
Wel netjes zo snel, vrijdagmiddag pas gekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:24 



 
Profiel   

Een kennis van mij heeft nu corona, best heftig, maar wel thuis.
Wel gevaccineerd met AZ,, maar in februari al , omdat ze in de zorg werkt.
Nadat ze om bepaalde redenen niet meer in zorg werkt, heeft ze geen oproep gekregen voor een booster, maar word dus gewoon nu in de leeftijds periode geprikt.
De GGD vond het zelfs heel raar dat het blijkbaar dus niet geregistreerd staat wanneer je geprikt bent, maar alleen of je op de zorg werklijst staat.
Nu dus heftige corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:51 



 
Profiel   

tylando schreef
Een kennis van mij heeft nu corona, best heftig, maar wel thuis.
Wel gevaccineerd met AZ,, maar in februari al , omdat ze in de zorg werkt.
Nadat ze om bepaalde redenen niet meer in zorg werkt, heeft ze geen oproep gekregen voor een booster, maar word dus gewoon nu in de leeftijds periode geprikt.
De GGD vond het zelfs heel raar dat het blijkbaar dus niet geregistreerd staat wanneer je geprikt bent, maar alleen of je op de zorg werklijst staat.
Nu dus heftige corona.



Hoe bedoel je dat er niet geregistreerd staat dat iemand gevaccineerd is? Vaccinaties die bij de GGD gezet zijn,kunnen wij gewoon inzien hoor. Vaccinaties die extern gezet zijn, staan inderdaad niet in ons systeem. Mensen moeten daarvoor de coronacheck app of een registratiekaart van desbetreffende organisatie laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:54 



 
Profiel   

Zo zit mijn zusje ook. Uit de zorg, wel al in januari geprikt met Pfizer. Maar nog lang niet aan de beurt voor een booster. Ik vind dat ze mensen op moeten roepen op hoe lang je prik geleden is. Niet alleen op leeftijd en werkveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:18 



 
Profiel   

Dan nog zijn de oudjes het eerst aan de beurt en de zorg. Maar daarna graag de groep janssen en az en dan pfizer. Op volgorde van afnemende werking tegen besmetting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:20 



 
Profiel   

Alleen de groep Janssen die deze vanwege hun geboortejaar hebben gekregen. De groep die hem voor het gemak heeft gehaald hoeft in mijn ogen geen voorrang te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:08 



 
Profiel   

Mizora schreef
Alleen de groep Janssen die deze vanwege hun geboortejaar hebben gekregen. De groep die hem voor het gemak heeft gehaald hoeft in mijn ogen geen voorrang te krijgen.


Janssen blijkt sneller minder goed te beschermen. Het lijkt mij dat de hele Janssen groep snel geboosterd moet worden. Niet alleen voor hunzelf maar ook om verdere verspreiding tegen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:14 



 
Profiel   

tylando schreef
Een kennis van mij heeft nu corona, best heftig, maar wel thuis.
Wel gevaccineerd met AZ,, maar in februari al , omdat ze in de zorg werkt.
Nadat ze om bepaalde redenen niet meer in zorg werkt, heeft ze geen oproep gekregen voor een booster, maar word dus gewoon nu in de leeftijds periode geprikt.
De GGD vond het zelfs heel raar dat het blijkbaar dus niet geregistreerd staat wanneer je geprikt bent, maar alleen of je op de zorg werklijst staat.
Nu dus heftige corona.

Dat is dus ook mijn angst. Helaas ga ik volgende week ziek uit dienst en hebben we nog niks gehoord over de booster. Ik hoop zo dat we nog bericht krijgen voordat ik uit dienst ben, ik heb 2 kinderen op school dus het risico is wel redelijk groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:19 



 

Mizora schreef
Alleen de groep Janssen die deze vanwege hun geboortejaar hebben gekregen. De groep die hem voor het gemak heeft gehaald hoeft in mijn ogen geen voorrang te krijgen.


Waarom niet? Die groep kon op die manier eerder gevaccineerd en dus beschermd zijn. Niet iedereen heeft voor Jansen gekozen om uit te kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:22 



 
Profiel   

Mizora schreef
Alleen de groep Janssen die deze vanwege hun geboortejaar hebben gekregen. De groep die hem voor het gemak heeft gehaald hoeft in mijn ogen geen voorrang te krijgen.

Pardon?

Mijn vriend heeft Janssen gehaald omdat door een storing rondom Utrecht deze anders weggegooid zouden worden. Dit omdat hij zo snel mogelijk een vaccin wilde en hiermee wilde meewerken om corona te stoppen. Dus die krijgt ook geen booster volgens jou? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:25 



 
Profiel   

Gelukkig bepaalt Mizora niet wie wel of niet en wanneer een booster krijgt, zou wat zijn zeg.. :') Rare uitspraken hier :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:28 



 
Profiel   

Ja die vaccins waren anders weggegooid geloof ik, die waren over. Daardoor konden andere mensen weer eerder een vaccin krijgen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:29 



 
Profiel   

Die gaan gewoon op geboortedatum. Ik zeg niet dat ze geen boostervaccin mogen. Het leeuwendeel die JJ heeft gehad nadat hij niet langer op geboortejaar werd ingedeeld, heeft dat niet gedaan omdat ze zo graag volledig beschermd waren. Natuurlijk zijn er hier mensen die de uitzonderingen kennen, maar dat maakt het nog niet de norm.

Dat JJ minder beschermde was vanaf het begin af aan bekend. Er is dus door die mensen bewust gekozen om voor een mindere bescherming te gaan. Dat vonden ze blijkbaar niet een groot belang. Waarom zou daar nu dan opeens, voor dezelfde bescherming waar ze eerder niet voor gekozen hebben, nu dan opeens recht op eerder prikken aan gegeven moeten worden? Nee, in mijn ogen niet nodig.

Het gaat om voorrang, niet om uberhaupt een booster, en ik vind niet dat de JJ voorrang hoort te krijgen op de AZ en/of Pfizer. Laat het maar gewoon op jaartal gaan verder. Dan zijn ze dus een paar weken later aan de beurt, want daar hebben we het over in de meeste gevallen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen