Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:21

Electra63 schreef:
Popstra schreef:
Ik ken vooralsnog geen voorbeelden van mensen die gestorven zijn door vaccinatie maar dat terzijde...


Je kan ook onder de tram komen...onder een auto..er kan een meteoriet op je harses vallen..door de bliksem getroffen worden..


Bij code zwart heb je dan wel mooi pech, dan is er geen plek misschien voor jou ;)
Dat vind ik eigenlijk de belangrijkste reden om te vaccineren.
Bij code zwart, heb je niet alleen uitgestelde zorg zoals nu, maar ook mensen die bij een accuut probleem misschien niet geholpen kunnen worden.

Ik ben tegen verplicht vaccineren, maar wel mag er van mij dan meer de QR-code gevraagd worden.
Behalve bij de supermarkten en apotheek. :D
Je zal toch iets moeten doen, om ziekenhuisopnames te beperken.


Het is misschien nieuw voor je, maar gevaccineerde mensen kunnen ook ernstig ziek worden.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:22

Was positief verbaasd.
Vrijdag booster gekregen, vandaag stond ie al op mijn vaccinatie bewijs.

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:24

Ik denk echt niet dat er een vaccinatieplicht komt in Nederland! Anders hadden we het al wel geweten :P Ik ga er verder ook niet meer op in, ieder zijn eigen keuze.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:26

Ik ben niet voor een verplichting, maar als die er zou komen dan eerst voor de basis vaccinatie. En niet voor boosters. Maar ik zie liever de andere maatregelen aangetrokken worden, want ik heb wel moeite met die verplichting, ja.

Alleen heb ik ook moeite met maar gewoon losgooien, want dan sluit je alsnog een groep op. Namelijk de kwetsbaren. Maar blijkbaar is dat geen interessante groep voor een gedeelte, zolang zij zelf maar weer alles kunnen want zij hebben geen grote kans ergens op.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:29

Relaxed schreef:
Dus verplicht iig een basisvaccinatie, ja! Maar met name voor jongeren ieder jaar een booster, nee, lijkt me niet..


270 dagen dus in Oostenrijk en geen enkele studie die het kan bevestigen dat dit zinvol gekozen is als je niet 80 bent.

Citaat:
Ik vind dat nogal wat, 2 maanden IC bed bezet gehouden en zeker het komende jaar nog revalideren :n


Dat doet men ook na een mislukte base-jump (heel simpel te voorkomen door domweg niet van een berg te springen) of na FSME (ook te voorkomen door vaccinatie). Zolang dat er geen 300 per maand zijn is dat nog nooit een taboe geweest.

Men moet dus dat aantal omlaag krijgen en dat krijg je door voornamelijk alles boven de 40 min of meer uit het ziekenhuis te houden niet door 14 jarigen iedere 270 dagen te boosteren.

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:37

Is dat wat ze willen gaan doen, alle 14jarigen verplicht vaccineren iedere 270 dagen?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:37

Vertrouwen op je immuunsysteem word er nogal vaak tegenin gebracht, nu zijn er natuurlijk meer oorzaken aan een een langere levensduur maar toch:Afbeelding

Omstreeks 1950 kwamen de vaccinaties !

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:38

Even een paar dingen rechtzetten:
Pokken pandemie:
Citaat:
Pokken (variola) is een ernstige infectieziekte die veroorzaakt wordt door het pokkenvirus. Tot men ging vaccineren, waren er door de eeuwen heen epidemieën op alle continenten met zeer veel slachtoffers. Pokken was tot de achttiende eeuw een belangrijke doodsoorzaak bij kinderen: in Zweden en Frankrijk overleed één op de tien kinderen aan pokken.
https://www.rivm.nl/pokken

Verplichte pokkenvaccinatie:
Citaat:
Nederland kent geen algemene vaccinatieplicht sinds de verplichtingen in verband met de pokken in 1975 zijn ingetrokken.
https://www.njb.nl/blogs/verplicht-vaccineren/


En kunnen we het uitkleden/bezuinigen op de zorg vs. code zwart/te weinig IC-bedden achter ons laten?
1) Landen met het dubbele, of zelfs meer, aan IC-bedden per hoofd van de bevolking hebben ook problemen met de capaciteit. Gezien de exponentiële groei van de besmettingen win je hooguit een paar dagen met meer capaciteit.
2) Er is in de jaren '70 al begonnen met het "uitkleden van de zorg". Aangezien "wij" al 40-50 jaar regeringen kiezen die daar mee door gaan is dat kennelijk iets wat "wij" zelf gewild hebben.
"Wij" te interpreteren als "stemgerechtigde Nederlanders". Dat kunnen dus ook je buren, docenten, ouders of opa en oma zijn (geweest).

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:39

Nou, dus dat is de reden van de overbevolking tegenwoordig .. :j
Voor die tijd gingen de meeste mensen rond hun 35ste dood.. dat scheelt een stukje :D

En dus NL had wel een verplichting, maar omdat alles beter ging is dat vervallen.. dat snap ik dan wel..

Overigens, dat kiezen van onze bestuurders vind ik ondertussen ook wel wat hoor... sowieso was ik 40 jaar geleden nog niet stemgerechtigd.... en veel partijen zeggen van alles in hun promotiepraatje, en als ze er eenmaal zitten is het handjeklap.. dus dan kan het zomaar zijn dat ze ineens niet doen wat ze beloofd hebben. Wiens 'schuld' is dat dan?
Ik heb de wijziging in de zorg niet helemaal bewust meegekregen, althans, ik kan het me niet meer herinneren... Ik weet alleen dat particuliere verzekeringen voor rijke mensen waren (wij hadden dat iig niet)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:44


Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:46

Cer schreef:
Is dat wat ze willen gaan doen, alle 14jarigen verplicht vaccineren iedere 270 dagen?


Op dit moment zijn slechts de 3 inentingen vastgelegt maar omdat de wet tot 2024 geldig is, is natuurlijk vrij simpel om dit uit te breiden tot vaker en met boosters voor 25 varianten en daar mag je als bevolking best actief voor waken vind ik, vooral als risicogroepen met geld de dans eenvoudig kunnen ontlopen.

Wie oft müssen sich die Bewohner und Bewohnerinnen impfen lassen?
Erstimpfung: Ab 1. Februar 2022 Pflicht
Zweitimpfung: Frühestens 14 und spätestens 42 Tage nach der Erstimpfung
Drittimpfung: Frühestens 120 und spätestens 270 Tage nach der Vorimpfung

Als je zwanger bent hoeft het niet. Ben benieuwd wat dat aan anti-vaccinatie babies gaat veroorzaken :')

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:50

bigone schreef:
Vertrouwen op je immuunsysteem word er nogal vaak tegenin gebracht, nu zijn er natuurlijk meer oorzaken aan een een langere levensduur maar toch:[ [url=m/Lr1AUe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omstreeks 1950 kwamen de vaccinaties !


Dit is bijna net zo creatief als ik anti vaxxers om zie gaan met bronnen :+

Vanaf 1950 is er wel wat meer veranderd in de wereld geloof ik :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:52

Gelukkig viel het nu enorm mee. Als het altijd zo is dan is het prima te doen. De vorige keer was het echt verschrikkelijk.

En niet iedereen moet testen. Je hebt vaak de keuze om thuis te blijven tot de klachten 24 uur over zijn of het in geval van quarantaine te wachten tot 10 dagen. En nu de zelftest, alleen mag ik die niet als geldig interpreteren omdat ik in de zorg werk.

Het gaat mij erom dat vaccinatie niet mag o.a. vanwege aantasting van de lichamelijke integriteit, maar verplicht testen mag dan wel!? En er is geen alternatief. Daar gaat het mij om. Nu viel het me enorm mee, maar als het weer zo naar was geweest dan had ik het echt niet meer gewild op deze manier.

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:55

ik las net ergens dat het pokken vaccin al eerder was..
zo blijf je eigen onderzoek doen.. :')

Oh, de vaccinatie ontwikkeling begon al eind 1700... dat is ietsje eerder dan 1950 inderdaad...

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:57

MyWishMax schreef:
Ik ben niet voor een verplichting, maar als die er zou komen dan eerst voor de basis vaccinatie. En niet voor boosters. Maar ik zie liever de andere maatregelen aangetrokken worden, want ik heb wel moeite met die verplichting, ja.

Alleen heb ik ook moeite met maar gewoon losgooien, want dan sluit je alsnog een groep op. Namelijk de kwetsbaren. Maar blijkbaar is dat geen interessante groep voor een gedeelte, zolang zij zelf maar weer alles kunnen want zij hebben geen grote kans ergens op.


Ik snap dat dat oneerlijk voelt als alles losgegooid wordt, maar moeten we dan iedereen maar blijven opsluiten? Dit blijft toch geen haalbare kaart? Het heeft niks te maken met wel of geen interessante groep. Kwetsbare kunnen zichzelf ook voor een groot deel beschermen. Je kunt niet een complete maatschappij hiervoor op slot blijven gooien. We gaan al best ver met de maatregelen, kinderen bij iedere snotneus testen enz.

Maar wat als iedereen boven de 40 de booster heeft kunnen halen? Dan moeten we toch ook gewoon weer kunnen gaan leven, durven gaan leven en dat kleine risico durven nemen. Of beter gezegd de mogelijkheid krijgen om daarvoor te kiezen. Mensen zijn altijd nog vrij om zich aan strenge maatregelen te houden.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:28

En wat dan voor de kwetsbare die afhankelijk zijn van anderen? Jij kan makkelijk zeggen dat je dat kleine risico wil nemen, maar voor anderen is dat misschien geen klein risico en die hebben wel mensen die over de vloer komen of waar ze naar toe moeten blijven gaan. Die mogelijkheid moet er wel zijn om extra maatregelen te blijven treffen (wat ze altijd al doen, niet alleen nu, maar dat valt niet op voor mensen die er niet mee te maken hebben) en zij mogen toch ook nog wel een leven houden? Ik heb het nergens over maar blijven opsluiten. Ik heb het erover dat alles losgooien gewoon nu geen optie is.

En nee, want dat tijdstip is nu al. Iedereen heeft die vaccinatie kunnen halen en het is gewoon nog niet de tijd om alles los te laten.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:32

imaudy schreef:
Electra63 schreef:


Bij code zwart heb je dan wel mooi pech, dan is er geen plek misschien voor jou ;)
Dat vind ik eigenlijk de belangrijkste reden om te vaccineren.
Bij code zwart, heb je niet alleen uitgestelde zorg zoals nu, maar ook mensen die bij een accuut probleem misschien niet geholpen kunnen worden.

Ik ben tegen verplicht vaccineren, maar wel mag er van mij dan meer de QR-code gevraagd worden.
Behalve bij de supermarkten en apotheek. :D
Je zal toch iets moeten doen, om ziekenhuisopnames te beperken.


Het is misschien nieuw voor je, maar gevaccineerde mensen kunnen ook ernstig ziek worden.


Het is misschien nieuw voor jou.
Maar gevaccineerden komen minder snel in het ziekenhuis en op de IC.

Maar misschien eens terug lezen?
Met name de berichten van Mizora :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:41

2G voorlopig van de baan hoor ik net op het NOS journaal op de radio.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:44

MyWishMax schreef:
En wat dan voor de kwetsbare die afhankelijk zijn van anderen? Jij kan makkelijk zeggen dat je dat kleine risico wil nemen, maar voor anderen is dat misschien geen klein risico en die hebben wel mensen die over de vloer komen of waar ze naar toe moeten blijven gaan. Die mogelijkheid moet er wel zijn om extra maatregelen te blijven treffen (wat ze altijd al doen, niet alleen nu, maar dat valt niet op voor mensen die er niet mee te maken hebben) en zij mogen toch ook nog wel een leven houden? Ik heb het nergens over maar blijven opsluiten. Ik heb het erover dat alles losgooien gewoon nu geen optie is.

En nee, want dat tijdstip is nu al. Iedereen heeft die vaccinatie kunnen halen en het is gewoon nog niet de tijd om alles los te laten.


Daar zal dan naar gekeken moeten worden. Een mondkapje dragen rondom kwetsbaren als je er over de vloer komt of als zij bij je komen voor een afspraak is niet echt een probleem denk ik. En misschien kijken naar wat echt noodzakelijk is en wat niet aan afspraken als iemand echt geen risico wil lopen.

Maar als ik kijk naar alle kwetsbaren waar ik kom zie ik vooral dat zij kiezen voor een middenweg en zelf ook kleine risico´s hierin nemen. Ik werk met PBM om cliënten te beschermen, maar andersom dragen mijn cliënten geen mondkapje als ik er ben. En ook luchten terwijl ik er ben en nog even nadat ik weg ben vinden zij vaak ook niet nodig. Ik denk dat hierin de meeste winst te behalen valt als kwetsbare als er mensen over de vloer moeten komen. Goed ventileren terwijl en na die persoon er is/was en zelf een FFP2 mondkapje dragen. Die persoon de handen uitgebreid laten wassen en/of desinfecteren en dit zelf ook doen.

Ik zie onder mijn cliënten veel kwetsbaren die graag een booster willen, dan zelf nog lichte maatregelen willen nemen maar verder dit risico wel willen lopen. En dan met name in de kinderen en kleinkinderen zien. Voor hen is dit een stukje kwaliteit en genieten van het leven wat zij willen behouden. Niet zelden zie ik dat zij ook over het advies gaan van 4 personen, maar er dan voor kiezen om altijd dezelfde mensen te zien (vaak dichte familie). Ik zie zelfs iemand van eind 80 die eigenlijk niet wil dat ik een mondkapje draag en ´gewoon normaal´ wil doen en aangeeft dat als ze gaat, ze gewoon gaat. Ze geeft aan dat ze daar vrede mee heeft, maar nu gewoon niet geïsoleerd wil raken.

Ik denk dat we dan vooral individueel ons moeten aanpassen aan een kwetsbare, maar niet de gehele bevolking en continue. En ik denk dat we moeten kijken wat er mogelijk is voor kwetsbaren zelf om ervoor te zorgen dat zij zichzelf nog meer kunnen beschermen.



Needje, ik las het en ik vind dat slecht nieuws. Dit zal zich wel gaan vertalen in strengere regels rondom kerst.

Maar daar trek ik echt de grens, met name bij het thuisbezoek. Ik ga daar niet meer naar kijken. Helemaal met kerst niet. In de praktijk houdt dat in dat ik 95% van de tijd niet eens aan 4 personen bezoek kom, maar een enkele keer een klein beetje over de 4 personen heen ga. Het kinderfeestje van de jongste hebben we dan weer wel afgeblazen. Het frustreert me dat er nog steeds veel ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden en dat dit wellicht zeer simpel voorkomen had kunnen worden.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:50

Nou ik lees net even het artikel op NOS maar daar staat niet dat 2g niet van de baan is. Maar het openen van sectoren met 2g. Oftewel, sectoren blijven dicht. Heeft weinig met 2g van de baan zelf te maken imo. Beetje rare manier van nieuws naar buiten brengen. :x

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:51

Ik denk dat dat ook het lastige is.. we willen vaccinaties niet verplicht stellen want zeggenschap over eigen lichaam en leven... maar we willen wel bepalen voor anderen hoe zij moeten leven, en waar zij zich dan aan moeten houden. Met inderdaad als voorbeeld een 80jarige die met 1 been al aan de overkant staat en het laatste stukje dan ineens anders moet gaan leven, om nog een half jaar erbij te sprokkelen?
Niet alle 80jarigen zijn hetzelfde natuurlijk.. maar waarom moeten we (oudere) mensen beschermen die dat zelf niet willen..
(waarom willen we dat mensen kwijlend in een rolstoel hangen... omdat ze dat zelf zo gaaf vinden? maar goed, dat is een ander vraagstuk)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:56

Ik vind dat het tijd wordt dat mensen zelf mogen gaan beslissen wanneer het voor hun genoeg is.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:57

En dat laatste ben ik helemaal met je eens, Needje. Vrijgeven, die pil van Drion.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:58

Ja toch?!
Ik vind het soms echt vreselijk om te zien in wat voor een toestand mensen soms in leven gehouden worden.
Alleen maar omdat het kan.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:59

Sizzle schreef:
Dat doet men ook na een mislukte base-jump (heel simpel te voorkomen door domweg niet van een berg te springen) of na FSME (ook te voorkomen door vaccinatie). Zolang dat er geen 300 per maand zijn is dat nog nooit een taboe geweest.

Men moet dus dat aantal omlaag krijgen en dat krijg je door voornamelijk alles boven de 40 min of meer uit het ziekenhuis te houden niet door 14 jarigen iedere 270 dagen te boosteren.


Bij zeg 8% Covid (let wel MÉT Covid) op de ICs hier in Spanje ligt er 10x zoveel met wat anders op de IC. Daarvan is het overgrote deel 65+ en alleen ´mét Covid19´ wordt eruit getrokken. Een deel daarvan zou er tóch liggen.
Op zaal is het hier slechts 5%. Wederom veel ´met Covid´, ouder en andere risicofactoren. Je weet wel maar taboe hier op Bokt

Wat ons verkocht wordt als redenen voor vaccinatieplicht en de criteria is zacht en subjectief. Voor een dermate ingrijpende maatregel totaal geen basis.
Het is allemaal ´gebaseerd´ op de terechte paniek maart/april 2020. Dáár zijn we zónder vaccins overheen gekomen.
Nu is de ruime meerderheid gevaccineerd en de situtaie totaal niet vergelijkbaar met voorjaar 2020.
Ir is bij benadering geen noodsituatie door Covid19.

De ´code zwart´ waar in NL mee geschermd wordt is heeft andere grotere oorzaken.
Verder is er geen basis voor wát voor criterium ook mbt de verplichtingen. Oostenrijk is een triest voorbeeld van het opleggen van arbitraire onzin: Gaat februari in. Als het geen effect meer heeft op ´ja maar NÚ dan??!!´, het voorjaar voor de deur staat en de seizoensgolf minder wordt.

Het ondanks de lááááge mortaliteit opnemen van Covid19 in de EU lijst van rampziektes was een zorgelijke maatregel. Destijds opgemerkt en nu helaas in Oostenrijk werkelijkheid met grote kans op infectie van de andere landen.