Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:03

Zat is net lekker yoghurt te eten, is die opeens helemaal zuur geworden na bovenstaande post.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:24

Zure yoghurt is gezond :D

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:29

enzino schreef:
Zat is net lekker yoghurt te eten, is die opeens helemaal zuur geworden na bovenstaande post.


Tja, dat is je eigen keuze. Ik zie hier geen zure reacties.

Ik heb zelf dierwetenschappen gestudeerd en zie daar wel degelijk veel wetenschap in. Net als plantwetenschappen. Maar ik verwacht dat Technische Aardwetenschappen ook ruimschoots hier aan voldoet.

Je kraakt zelf daarentegen alle studies af die niet aan jouw zeer strikte definitie voldoen, die overigens ook niet in de buurt komt van de wetenschappelijke definitie in de buurt komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:41

Mizora schreef:
Tja, dat is je eigen keuze. Ik zie hier geen zure reacties.

Ik wel, eentje was er eerder en een andere kwam precies onder bovenstaande zin die ik gequote heb ("ik ben zelf" t/m "in de buurt komt") :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 21:51

Ibbel schreef:
Ik heb net op LinkedIn iemand 'uitgezet' die ik vanuit mijn werk ken. Is een consultant op het gebied van marketingcommunicatie, verschillende keren ingehuurd door het bedrijf waar ik werkte. De man post en deelt continu wetenschappelijke onzin.
Had 'm qua communicatiekennis best hoog zitten, maar wat hij nu 'communiceert' is bullshit. Dus hoppa, weg ermee. En als ik directeur was van de tent waar ik werkte huurde ik 'm ook niet meer in, want die tent 'draait' op wetenschappelijke kennis.
Gelukkig ben ik met pensioen en hoef ik 'm niet in te huren :D


Ik verbaas me ook over de onzin die sommigen posten op LinkedIn. LinkedIn is voor proffesionele connecties, niet voor privé connecties. Imo heeft je persoonlijke mening over de COVID wetenschap in de meeste gevallen niets te maken met je proffesionele relaties. Maar sommige mensen lijken de twee niet te kunnen scheiden.

Als restaurant eigenaar kan ik me nog voorstellen dat je een mening over de maatregelen hebt, hoewel ik me afvraag of LinkedIn wel het juiste platform voor die mening is.

Ibbel

Berichten: 49130
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:03

Nou ja, er zijn zat artsen op LinkedIn die hun eigen medische mening daar wat mij betreft best mogen spuien. Een arts die beweert dat vaccins contraproductief werken want in maart 2020 waren er minder positieve testen (duh, toen werd er alleen getest bij ZH-opname) en minder besmettingen (duh, toen begon Corona net een beetje en was Delta nog niet eens in zicht) mag dat van mij ook nog beweren.

Maar dat zo iemand dan zónder na te denken over "hoeveel werd er toen eigenlijk getest en hoe ver verspreid was welke variant toen ook alweer" wordt gelinkt dát vind ik kwalijk van mensen die toch in ieder geval een academische opleiding hebben gevolgd. Waarbij je in theorie leert nadenken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 09:10

Daarom zei ik al “in de meeste gevallen” er zijn altijd uitzonderingen te bedenken. Ik zit zelf in de food/kwaliteit/productie branche, ik heb geen artsen of wetenschappers tussen mijn relaties op LinkedIn.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:01

Ja, ik kijk dus steeds meer anders tegen mensen aan die een ander standpunt hebben als ik en zich dus niet laten vaccineren. Dat heeft te maken met voorneelden zoals in dit AD artikel geschreven en dat de realiteit is van alle dag. 90 % op de IC vd covid patiënten is volgens deze arts niet gevaccineerd

https://www.ad.nl/gezond/hartchirurg-vo ... ~a815be75/

En daar word ik verdrietig van, temeer daar de ongevaccineerden zeggen....het is niet onze schuld maar de schuld van de overheid die teveel bezuinigd heeft. Terwijl ik dan denk, dat klopt maar het klopt ook dat als iedereen gevaccineerd is de gewone IC zorg en operaties door kunnen gaan. Er is een simpele oplossing voor de pandemie dus neem die dan ook.
Dus ja naarmate de pandemie langer duurt word ik verdrietiger en wordt ook mijn begrip lager voor de ongevaccineerden.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:15

pien_2010 schreef:


Citaat:
Daarom vindt hij de situatie van nu zo moeilijk. Dat hij ziet dat de ligduur van coronapatiënten zo’n drie weken is en dat meer dan 90 procent van hen ongevaccineerd is. En dat hij dan beseft dat hij voor iedere coronapatiënt op de ic op zijn minst vijftien hartpatiënten niet kan helpen. ,,Ik word vooral heel verdrietig als ik daaraan denk.’’


Hier moet je toch serieus een potje van janken. ;(

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:22

Dat doe ik dus ook Shae en op zo'n moment is mijn begrip op voor niet gevaccineerden.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:36

Ik vind het momenteel ook wel moeilijk in persoonlijke sfeer. De vader van mijn dochter, waar ze eens in de twee weken een dag is, heeft zich niet laten vaccineren (evenals zijn vriendin, en hun naaste vrienden/familie) en meldde vandeweek dat hij nog aan het wachten was op de 'ggd' voor een hersteldmelding. Dus ik vroeg (al klaar om uit mijn vel te springen want hij stond wel bij mij binnen en zij zou met hem meegaan die dag) ben je positief dan? En toen kwam de uitleg: 'Nee tuurlijk niet maar ik heb zo mijn connecties. Wou dat ik het allang gehad had, dan had ik mijn hersteldmelding al gehad. maar ja, dan maar zo he, anders kan ik nergens meer naartoe'.
Ik stond toen toch even letterlijk met mijn mond vol tanden. Ik denk dan, maar je brengt wel je eigen dochter, en indirect ook ons daarmee in gevaar. Ik heb heel even niks gezegd omdat ik OF uit mijn vel zou springen OF niet uit mijn woorden zou komen, maar ik wil het er toch nog zeker met hem over hebben... Maarja, zomaar zeggen je mag haar niet meer meenemen omdat je je zo muf gedraagt kan ook niet zomaar natuurlijk... Maar ik kijk zeker nu anders tegen hem aan. We zijn altijd vrij vriendschappelijk met elkaar omgegaan, maar vind dit nu ECHT heel lastig.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:37

Wat erg Wennii.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:39

pien_2010 schreef:
Wat erg Wennii.

Dat vat het wel samen Pien... -O- komende 2 weken ff bedenken hoe we dit aan gaan pakken...

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:44

Jeetje wat lastig Wennii. Succes met de situatie, lijkt me geen makkelijke omdat goed te kunnen navigeren.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:55

Nee idd imandra, ben er eigenlijk nog een beetje van ondersteboven. Ik wist op zich wel al een tijdje dat hij zich niet had laten vaccineren en het met veel dingen niet eens was, maar dit is toch wel een soort schep erbovenop die ik niet perse had zien aankomen. Het moedwillige stukje omzeilen van dingen en er zo onverschillig over doen bedoel ik dan dus eigenlijk. Ik ken op zich meer mensen die zich niet hebben laten vaccineren, maar die houden zich wel heel goed aan alle andere maatregelen. Maar dit is toch wel even van een andere orde ofzo...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:57

:(:) vreselijk en je zou hem bijna erom aangeven zowat. Wat een idioot. En maar raar vinden dat de cijfers niet flink omlaag gaan. Je dochter er niet meer heensturen zal vast niet mogen -O-

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:00

Nee dat kan inderdaad niet zomaar... mijn moeder zei ook al, ik ga m aangeven, die was gelijk op oorlogspad :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:02

Kan het ook niet als ze daar een gezondheidsgevaar loopt? Misschien kun je het tijdelijk even over die boeg gooien, haar papa en iedereen daar zijn een gevaar voor haar gezondheid ivm onverantwoorde risicos. Zou hij drugs gebruiken of russisch roulette spelen is ze daar ook niet veilig.

Aangeven dan maar? :+

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:09

haha ja dat wordt m dan toch.

Nouja, wij hebben niks vastgelegd. Wij hebben altijd alles gewoon via mondelinge afspraken gedaan dus ik denk op zich als ik nu zou zeggen ik hou haar thuis, hij in feite geen poot heeft om op te staan. Maar we zijn altijd heel goed met elkaar omgegaan dus dat is eigenlijk het laatste wat ik zomaar ineens wil doen. Ik denk als ik wat rustiger ben dat ik het er gewoon eens met hem over ga hebben en hem eens vraag hoe hij dat dan allemaal ziet als hij zijn 'hersteldmelding' heeft. Dat hij haar met een vals bewijs mee mag nemen naar de efteling van mij ofzo? Mag toch hopen dat hij daar wel over na heeft gedacht (maar waarschijnijk niet, gezien de geschiedenis). Nog los van het feit of hij zichzelf nog in de spiegel aan kan kijken als zij, wij of onze ouders via hem ziek worden, omdat hij niet eens bereid is zich te gaan testen bij klachten. Ik vraag me nu oprecht af hoe hij daarover denkt....

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:45

Wennii schreef:
haha ja dat wordt m dan toch.

Nouja, wij hebben niks vastgelegd. Wij hebben altijd alles gewoon via mondelinge afspraken gedaan dus ik denk op zich als ik nu zou zeggen ik hou haar thuis, hij in feite geen poot heeft om op te staan. Maar we zijn altijd heel goed met elkaar omgegaan dus dat is eigenlijk het laatste wat ik zomaar ineens wil doen. Ik denk als ik wat rustiger ben dat ik het er gewoon eens met hem over ga hebben en hem eens vraag hoe hij dat dan allemaal ziet als hij zijn 'hersteldmelding' heeft. Dat hij haar met een vals bewijs mee mag nemen naar de efteling van mij ofzo? Mag toch hopen dat hij daar wel over na heeft gedacht (maar waarschijnijk niet, gezien de geschiedenis). Nog los van het feit of hij zichzelf nog in de spiegel aan kan kijken als zij, wij of onze ouders via hem ziek worden, omdat hij niet eens bereid is zich te gaan testen bij klachten. Ik vraag me nu oprecht af hoe hij daarover denkt....


Als hij de vader is dan heeft hij gewoon zijn rechten. En is het heel dom dat je niks hebt vast gelegd.
Zeker als dat oorlogspad doorgevoerd gaat worden. Het is namelijk niet perse zo dat kinderen standaard altijd aan de moeder worden toegewezen ;) en dat vaders ook gewoon als dat wel zo is recht hebben op een weekend of iets.

Wat hij doet kwa fraude eigenlijk dat hoort natuurlijk niet en is heel kwalijk. Maar staat wel los van zijn recht om zijn kind te zien. Hoe zuur ook.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:41

Ze zegt toch juist dat ze dat 'oorlogspad' liever niet doet :+?

En theoretische gedachtegang daarom ook, maar ik denk dat als je dit zo voorlegt aan de rechter dit wel invloed heeft op de situatie :=. Toch een stukje onverantwoordelijkheid en ondoordachtheid wat je dan als vader laat zien.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:49

BeFunny schreef:
Wennii schreef:
haha ja dat wordt m dan toch.

Nouja, wij hebben niks vastgelegd. Wij hebben altijd alles gewoon via mondelinge afspraken gedaan dus ik denk op zich als ik nu zou zeggen ik hou haar thuis, hij in feite geen poot heeft om op te staan. Maar we zijn altijd heel goed met elkaar omgegaan dus dat is eigenlijk het laatste wat ik zomaar ineens wil doen. Ik denk als ik wat rustiger ben dat ik het er gewoon eens met hem over ga hebben en hem eens vraag hoe hij dat dan allemaal ziet als hij zijn 'hersteldmelding' heeft. Dat hij haar met een vals bewijs mee mag nemen naar de efteling van mij ofzo? Mag toch hopen dat hij daar wel over na heeft gedacht (maar waarschijnijk niet, gezien de geschiedenis). Nog los van het feit of hij zichzelf nog in de spiegel aan kan kijken als zij, wij of onze ouders via hem ziek worden, omdat hij niet eens bereid is zich te gaan testen bij klachten. Ik vraag me nu oprecht af hoe hij daarover denkt....


Als hij de vader is dan heeft hij gewoon zijn rechten. En is het heel dom dat je niks hebt vast gelegd.
Zeker als dat oorlogspad doorgevoerd gaat worden. Het is namelijk niet perse zo dat kinderen standaard altijd aan de moeder worden toegewezen ;) en dat vaders ook gewoon als dat wel zo is recht hebben op een weekend of iets.

Wat hij doet kwa fraude eigenlijk dat hoort natuurlijk niet en is heel kwalijk. Maar staat wel los van zijn recht om zijn kind te zien. Hoe zuur ook.


Befunny ik proef juist het tegen over gestelde . Er gaat een voorzichtig gesprek volgen. Het is juis heel precair en ze is juist totaal niet op oorlogspad!

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:01

IMANDRA schreef:
Ze zegt toch juist dat ze dat 'oorlogspad' liever niet doet :+?

En theoretische gedachtegang daarom ook, maar ik denk dat als je dit zo voorlegt aan de rechter dit wel invloed heeft op de situatie :=. Toch een stukje onverantwoordelijkheid en ondoordachtheid wat je dan als vader laat zien.


Helaas maakt dat verantwoordelijkheid niks uit.
Zelfs vaders die in de bak zitten hebben rechten. En ik ken gevallen waarbij vaders ontucht hebben gepleegd met hun kinderen en die het recht op zien van hun kinderen blijven behouden.

Ik lees "hij denkt toch niet dat hij naar de Efteling mag" feitelijk heeft een vader net zoveel rechten als de moeder en bepaalt de moeder niet waar vader met kind heen gaat (ook niet als ze weet dat hij fraudeerde met het corona paspoort, ze kan hem dan hooguit daarop pakken). Net als dat vader dat niet bepaald andersom. En ja ik lees dat oma op oorlogspad is. Als niks nog vast staat kan er nog van alles vast gelegd gaan worden, zeker als er persee een rechter aan te pas moet gaan komen. Ik zou hier wel heel voorzichtig mee zijn. Ook in de uitspraken.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:45

Ik ben het niet met je eens, maar ik laat het hier even bij want het gaat weer veel te offtopic (sorry Daphara).

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:52

IMANDRA schreef:
Ik ben het niet met je eens, maar ik laat het hier even bij want het gaat weer veel te offtopic (sorry Daphara).


Ik heb het recht niet verzonnen.
Maar daar kun jij het niet bij eens zijn hoor.