Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 94 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Huertecilla schreef
imaudy schreef
Heb jij je daarom laten vaccineren? :')


Ik heb me laten vaccineren voor het werk van ... euhmmmm... hoe vermijd ik ergernis bij sommige dames hier.... ja :)* bubbelgenoten, hun bezordheid en voor een sociaal/uitgaansleven met hen ja.
Voor mezelf, voor mijn eigen risico, maar een piezelbeetje.

Bubbelgenoten vooral vanwege werk, plan 2 uitgaansleven, daarnááááá gezondheidsrisicos. Mijn zoon alleen en uitsluitend vanwege toegang uni.

Kortom ja, vanwege de ´beloningen´, de verkapte verplichting.


Je doet het voor anderen...check ik deed het ook voor mijn man;
Je doet het om weer uit te kunnen...check was ook een vd reden bij mij;

Voor mezelf....ook

Niets mis mee dus.

Ik heb ook nog de zorg erbij als reden, mijn ex collega's, die het vol voor de kiezen krijgen.
Ik vind dat heel heel erg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:03 



 
Profiel   

Ieder zijn mening. ik vind het goed als dit getoets wordt. De uitlatingen van Hugo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:03 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ieder zijn mening. ik vind het goed als dit getoets wordt.


Nee dat is wat anders en dat vind ik mogen, maar je plaatst dit _O- , dus je smult, je geniet en je lacht. Mag ik even "bah" zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:05 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
imaudy schreef
Heb jij je daarom laten vaccineren? :')


Ik heb me laten vaccineren voor het werk van ... euhmmmm... hoe vermijd ik ergernis bij sommige dames hier.... ja :)* bubbelgenoten, hun bezordheid en voor een sociaal/uitgaansleven met hen ja.
Voor mezelf, voor mijn eigen risico, maar een piezelbeetje.

Bubbelgenoten vooral vanwege werk, plan 2 uitgaansleven, daarnááááá gezondheidsrisicos. Mijn zoon alleen en uitsluitend vanwege toegang uni.

Kortom ja, vanwege de ´beloningen´, de verkapte verplichting.


Juist ja.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:07 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Idem dat overheden en industrie verstrengelde belangen hebben die niet allemaal in het belang van de individuele burger zijn. Dan ben je conspiracy theorist.

Ook als dat deels waar is, dan is dat niet per se iets slechts.
Het gaat hier namelijk niet om de individuele burger :)*
Jij bent op jouw berg niet het middelpunt van de wereld. Ik ben dat op mijn zolderkamer evenmin.

Ook een overheid die volledig te goeder trouw is en het allerbeste met haar bevolking voor heeft, zal niet per se het persoonlijke belang van meneer Huertecilla of meneer oomens voorop stellen. Zowel jij als ik kunnen ze namelijk geen r**t schelen.

Het gaat er bij maatschappij-ontwrichtende crises* helemaal niet om wat voor een of meer individuen het beste is, maar wat over het geheel voor zo min mogelijk mensen zo beperkt mogelijk schade doet.
Iedereen een veilige prik geven die als voornaamste bijwerking hooguit een deuk in het ego van vrijgevochten individualisten heeft, kan dan bijvoorbeeld een veel betere keuze zijn dan allerlei niet-essentiële bedrijfstakken langdurig sluiten om contacten en besmettingen terug te dringen.

Beleid kan tegen jouw persoonlijke belang zijn (misschien helpt het zetten van een boosterprik in jouw geval wel veel minder om de besmettingen terug te dringen dan, bijvoorbeeld, het sluiten van de parenclubs), maar het is daarom nog niet meteen slecht beleid.

De afweging hoeveel concessies er in het algemeen belang aan ieders persoonlijke belang mogen worden gedaan, dat is uiteindelijk de vraag die ertoe doet.
Daar mogen controlerende organen in overheden (parlementen) en uiteindelijk onafhankelijke rechters zich over buigen.

Tot die tijd is hard roepen dat alles stom is omdat het niet in jouw persoonlijke belang is, niet meer dan boos egocentrisch stampvoeten als een klein kind.

*Ook als maar een klein percentage patiënten overlijdt, intensieve zorg nodig heeft of langdurig minder productief wordt, gaat het door de besmettelijkheid en het gebrek aan (kunstmatig of natuurlijk) opgebouwde immuniteit om dusdanige aantallen dat niets doen geen optie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:07 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
imaudy schreef
Ieder zijn mening. ik vind het goed als dit getoets wordt.


Nee dat is wat anders en dat vind ik mogen, maar je plaatst dit _O- , dus je smult, je geniet en je lacht. Mag ik even "bah" zeggen!


Dan zeg je bah..dat maakt mij 0.0 uit hoor :P
Ik moest om die Hugo lachen.. ik weet tot op de postcode precies...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:08 



 
Profiel   

Needje schreef
Ik hoef geen punt te maken want ik ben gewoon gevaccineerd :+
Maar JIJ roept dat het veilig is en alles daardoor veilig open kan. Dus dan vraag ik idd of bij jullie de besmettingen laten zien dat het veilig is.
Blijkbaar dus niet. Dus imo is die QR dus schijnveiligheid. Want jij waant je veilig terwijl de besmettingen gewoon oplopen om je heen.
En blijkbaar helpt die QR daar toch nite tegen.

Pien blijft maar volhouden hoe goed Frankrijk is met maatregelen en het opvolgen ervan maar dat is NIET het geval ..het is er gewoon zoals in o.a BE , NL ..bepaalde streken gaan goed
Ook zoals de reactie hierboven heb ik deze zomer in Frankrijk ervaren dat de basis regels niet werden opgevolgd ( mondmaskers , afstand , vaccinatie tonen ..) op afgelegen gebied misschien wel maar in de grootsteden of aan de kust toen noppe :n ..en dan krijg je gewoon de olievlek

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:12 



 
Profiel   

imaudy schreef
Er zijn 25.000 ondertekeningen voor aangifte tegen De Jonge om bedreiging. Richting ongevaccineerden.
Komt erop neer dat hij zei "ik weet waar jullie wonen" _O- en hij heeft nog wat uitlatingen gedaan. Ben benieuwd weer.

Hebben ze nou echt serieus niets beters te doen? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:15 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ieder zijn mening. ik vind het goed als dit getoets wordt. De uitlatingen van Hugo.


Ik vind het belachelijk dat iemand die het waarschijnlijk al stervensdruk heeft en genoeg stress, ook nog hiermee moet dealen.

En dan om uitspraken die niet eens bedreigend zijn... Echt, stelletje snowflakes zijn het die zich hierdoor bedreigd voelen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:18 



 
Profiel   

Ik vond die uitspraak in elk geval behoorlijk raar. Raar om het zo te zeggen, raar wat eronder ligt. Raar om zo makkelijk weer tweespalt te veroorzaken. En misleidend als het gaat om de wijken zo weg te zetten als migrantenwijken en te vergeten dat de overheid in verschillende vormen zich ontzettend onbetrouwbaar heeft opgesteld in die wijken. (Racistisch profileren, zowel op straat als bij toeslagen, mensen tot het uiterste pesten, een hele wet aannemen om mensen de stad uit te kunnen krijgen, etc.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:24 



 
Profiel   

oomens schreef
Ook als dat deels waar is, dan is dat niet per se iets slechts.
Het gaat hier namelijk niet om de individuele burger :)*
Jij bent op jouw berg niet het middelpunt van de wereld. Ik ben dat op mijn zolderkamer evenmin.


Goed, slecht is helemaal het punt niet.
Het punt is dat de overheid voorlichting in het overheidsbelang geeft.
Laat ik nu op verschillende punten in mijn eigen belang willen kiezen :)*
Ook als ik dat van anderen mee wil laten wegen wil ik graag op de informatie kunnen vertrouwen.
Kijk en dát kan nu net niet, want de informatie vanuit de overheid dient een groter belang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:25 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik vond die uitspraak in elk geval behoorlijk raar. Raar om het zo te zeggen, raar wat eronder ligt. Raar om zo makkelijk weer tweespalt te veroorzaken. En misleidend als het gaat om de wijken zo weg te zetten als migrantenwijken en te vergeten dat de overheid in verschillende vormen zich ontzettend onbetrouwbaar heeft opgesteld in die wijken. (Racistisch profileren, zowel op straat als bij toeslagen, mensen tot het uiterste pesten, een hele wet aannemen om mensen de stad uit te kunnen krijgen, etc.)

Hoezo raar? Ze weten gewoon wie gevaccineerd zijn en wie niet. Dat zit namelijk in de database bij het RIVM.
Daar kun je vanalles van vinden ( en nee, de overheid heeft geen beste geschiedenis met dit soort dingen) maar het is gewoon een feit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:32 



 

imaudy schreef
Ieder zijn mening. ik vind het goed als dit getoets wordt. De uitlatingen van Hugo.


Dit staat toch in schril contrast met de dingen die Baudet en engel zeggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:46 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Laat ik nu op verschillende punten in mijn eigen belang willen kiezen :)*
Ook als ik dat van anderen mee wil laten wegen wil ik graag op de informatie kunnen vertrouwen.
Kijk en dát kan nu net niet, want de informatie vanuit de overheid dient een groter belang.

Dat kun je willen, maar de overheid kan evengoed zeggen "Sorry, maar we hebben er met zijn allen even niet zo veel aan als jij voor jouw eigen belang kiest."

Ze hoeven niet altijd een boodschap te hebben aan wat jij, of ik, of wie dan ook het liefste zou willen als we dat zelf mochten bepalen.
Ik zou bijvoorbeeld graag iedere dag taart krijgen, en geen belasting, en...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:46 



 
Profiel   

Achterom schreef
Shadow0 schreef
Ik vond die uitspraak in elk geval behoorlijk raar. Raar om het zo te zeggen, raar wat eronder ligt. Raar om zo makkelijk weer tweespalt te veroorzaken. En misleidend als het gaat om de wijken zo weg te zetten als migrantenwijken en te vergeten dat de overheid in verschillende vormen zich ontzettend onbetrouwbaar heeft opgesteld in die wijken. (Racistisch profileren, zowel op straat als bij toeslagen, mensen tot het uiterste pesten, een hele wet aannemen om mensen de stad uit te kunnen krijgen, etc.)

Hoezo raar? Ze weten gewoon wie gevaccineerd zijn en wie niet. Dat zit namelijk in de database bij het RIVM.
Daar kun je vanalles van vinden ( en nee, de overheid heeft geen beste geschiedenis met dit soort dingen) maar het is gewoon een feit.


Het klinkt of er van alles met die gegevens wordt gedaan. Ipv vaccinatie met chip. Dat laatste is natuurlijk een grapje van mij. Ik zet het er maar bij dat het een grapje is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:47 



 
Profiel   

imaudy schreef
Achterom schreef
Hoezo raar? Ze weten gewoon wie gevaccineerd zijn en wie niet. Dat zit namelijk in de database bij het RIVM.
Daar kun je vanalles van vinden ( en nee, de overheid heeft geen beste geschiedenis met dit soort dingen) maar het is gewoon een feit.


Het klinkt of er van alles met die gegevens wordt gedaan. Ipv vaccinatie met chip. Dat laatste is natuurlijk een grapje van mij. Ik zet het er maar bij dat het een grapje is :')

En toch... Heb jij ooit toestemming gegeven voor het delen van je vaccinatie gegevens met het RIVM met als doel om er 3G mee te gaan toepassen?
Volgens mij niet namelijk. Het doel was dacht ik wetenschappelijk onderzoek en het inventariseren van de vaccinatiegraad. Niet om het te verwerken in de QR-CODE voor het toepassen van 3G. Dus ook hier gaat de overheid wederom met persoonsgegevens aan de haal die voor een ander doel verstrekt zijn. En dat is niet voor het eerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:54 



 
Profiel   

Relaxed schreef
imaudy schreef
Ieder zijn mening. ik vind het goed als dit getoets wordt. De uitlatingen van Hugo.


Dit staat toch in schril contrast met de dingen die Baudet en engel zeggen :')


Ik moet eerlijk zeggen dat ik GEEN idee heb wat Engel zegt. Ik volg hem alleen als hij iets of iemand voor de rechter sleept en dan alleen als de uitspraak voor mij nog een voordeel kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:54 



 
Profiel   

Achterom schreef
imaudy schreef

Het klinkt of er van alles met die gegevens wordt gedaan. Ipv vaccinatie met chip. Dat laatste is natuurlijk een grapje van mij. Ik zet het er maar bij dat het een grapje is :')

En toch... Heb jij ooit toestemming gegeven voor het delen van je vaccinatie gegevens met het RIVM met als doel om er 3G mee te gaan toepassen?
Volgens mij niet namelijk. Het doel was dacht ik wetenschappelijk onderzoek en het inventariseren van de vaccinatiegraad. Niet om het te verwerken in de QR-CODE voor het toepassen van 3G. Dus ook hier gaat de overheid wederom met persoonsgegevens aan de haal die voor een ander doel verstrekt zijn. En dat is niet voor het eerst.


Ja, inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:56 



 
Profiel   

Je logt toch zelf in via de corona check app om een code te krijgen. Als je dat niet doet blijven die gegevens veilig in je medische dossier hoor. Je hoeft het niet om te zetten in een QR.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:02 



 
Profiel   

besita schreef
Needje schreef
Ik hoef geen punt te maken want ik ben gewoon gevaccineerd :+
Maar JIJ roept dat het veilig is en alles daardoor veilig open kan. Dus dan vraag ik idd of bij jullie de besmettingen laten zien dat het veilig is.
Blijkbaar dus niet. Dus imo is die QR dus schijnveiligheid. Want jij waant je veilig terwijl de besmettingen gewoon oplopen om je heen.
En blijkbaar helpt die QR daar toch nite tegen.

Pien blijft maar volhouden hoe goed Frankrijk is met maatregelen en het opvolgen ervan maar dat is NIET het geval ..het is er gewoon zoals in o.a BE , NL ..bepaalde streken gaan goed
Ook zoals de reactie hierboven heb ik deze zomer in Frankrijk ervaren dat de basis regels niet werden opgevolgd ( mondmaskers , afstand , vaccinatie tonen ..) op afgelegen gebied misschien wel maar in de grootsteden of aan de kust toen noppe :n ..en dan krijg je gewoon de olievlek



Dan lees jij wel heel beperkt want Frankrijk gaat NIET goed. Ik zet het nU met hoofdletters want blijkbaar komt het anders niet over, want dit heb ik al O zo vaak geschreven. . Wel is het zo dat hier (nog!) geen problemen zijn in de ziekenhuizen (43% bezetting IC).
Dus wat jij doet is willens en wetens onwaarheden verkondigen door mijn post of mijn persoon onder uit te halen, zonder dat je daar op aan gesproken kunt worden. Niet ok vind ik dat :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:08 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Je logt toch zelf in via de corona check app om een code te krijgen. Als je dat niet doet blijven die gegevens veilig in je medische dossier hoor. Je hoeft het niet om te zetten in een QR.
Even de feiten: de gegevens zitten niet in je medisch dossier (!), maar staan in de databank van het RIVM. Doordat je deze daarvoor beschikbaar heb gesteld, zijn ze ook te gebruiken voor je QR. Er is geen andere manier om een QR te krijgen na je vaccinatie dan door middel van het delen van gegevens met het RIVM, wat alleen voor onderzoek en het monitoren van de vaccinatiegraad zou zijn. En dus niet om te bepalen of je ergens naar binnen mag zonder te testen.

Ondertussen weet de minister van volksgezondheid (voor zover ik weet werkt die niet bij het RIVM) in welke postcodegebieden mensen gevaccineerd zijn. Ook weet de GGD dat (ook geen onderdeel van het RIVM).

Dat jij niet zoveel met privacy hebt was al duidelijk, maar dit is niet in overeenstemming met de privacy wetgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:09 



 
Profiel   

Je kunt wel emmeren over de privacy maar wat dan, niet registreren en laat mensen in achterstandswijken maar covid krijgen in plaats er proberen van alles aan te doen? Privacy is ook bij gebruik van QR code gewaarborgd, je initialen worden getoond, dat is het zo’n beetje. Buitenland is nog een stuk strenger . Zolang je de grens niet over wil hoef je niet bang te zijn dat er uitlekt of je wel of niet gevaccineerd bent want de QR code krijg je ook na een bewezen besmetting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:13 



 
Profiel   

bigone schreef
Je kunt wel emmeren over de privacy maar wat dan, niet registreren en laat mensen in achterstandswijken maar covid krijgen in plaats er proberen van alles aan te doen? Privacy is ook bij gebruik van QR code gewaarborgd, je initialen worden getoond, dat is het zo’n beetje. Buitenland is nog een stuk strenger . Zolang je de grens niet over wil hoef je niet bang te zijn dat er uitlekt of je wel of niet gevaccineerd bent want de QR code krijg je ook na een bewezen besmetting.

Verdiep je eerst eens in de privacy wetgeving, de privacy is dus niet geborgd op het moment dat jij je gegevens deelt met het RIVM. Geen mening, gewoon een feit.
Heb ik er persoonlijk problemen mee? Nee, en dat is wel een mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:18 



 
Profiel   

bigone schreef
Je kunt wel emmeren over de privacy maar wat dan, niet registreren en laat mensen in achterstandswijken maar covid krijgen in plaats er proberen van alles aan te doen? Privacy is ook bij gebruik van QR code gewaarborgd, je initialen worden getoond, dat is het zo’n beetje. Buitenland is nog een stuk strenger . Zolang je de grens niet over wil hoef je niet bang te zijn dat er uitlekt of je wel of niet gevaccineerd bent want de QR code krijg je ook na een bewezen besmetting.


Dat is bij ons niet hoor. Ik heb mijn bewijs van vaccineren in de app gedaan en met voor- en achternaam plus geboortedatum en datum van vaccineren is dat te lezen in de app. Misschien niet als de QR code gescant wordt. Bij de eerst beste scan ga ik meelezen, want ik ben nu wel nieuwsgierig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:22 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
bigone schreef
Je kunt wel emmeren over de privacy maar wat dan, niet registreren en laat mensen in achterstandswijken maar covid krijgen in plaats er proberen van alles aan te doen? Privacy is ook bij gebruik van QR code gewaarborgd, je initialen worden getoond, dat is het zo’n beetje. Buitenland is nog een stuk strenger . Zolang je de grens niet over wil hoef je niet bang te zijn dat er uitlekt of je wel of niet gevaccineerd bent want de QR code krijg je ook na een bewezen besmetting.


Dat is bij ons niet hoor. Ik heb mijn bewijs van vaccineren in de app gedaan en met voor- en achternaam plus geboortedatum en datum van vaccineren is dat te lezen in de app. Misschien niet als de QR code gescant wordt. Bij de eerst beste scan ga ik meelezen, want ik ben nu wel nieuwsgierig.


Als je gaat meelezen sta je toch binnen de anderhalve meter? :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 94 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen