Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:45

Hoe ze nu vaccineren doet mij heel erg denken aan het beleid voor hepatitis a/b, dat was ook 2 prikken kort op elkaar en dan na een paar maanden nog eens. Het enige wat ik hier dan nog mis is een titer bepaling. Ik vraag me af of ze die er ooit ook nog bij gaan pakken.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:54

laraxXxemma schreef:
Hoe ze nu vaccineren doet mij heel erg denken aan het beleid voor hepatitis a/b, dat was ook 2 prikken kort op elkaar en dan na een paar maanden nog eens. Het enige wat ik hier dan nog mis is een titer bepaling. Ik vraag me af of ze die er ooit ook nog bij gaan pakken.


Daar had ik nog niet eens over nagedacht , maar het klopt wel. Maar inderdaad een soort bepaling dat je voldoende antistoffen hebt en het werkt zou wel fijn zijn!

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:04

Wat al eerder gezegd is: het is nog niet bekend hoeveel antistoffen 'genoeg' zijn. Die antistoffentesten ('titeren') zijn er al. Er kunnen alleen weinig conclusies aan verbonden worden.
Er is wel een soort consensus wat 'te weinig' is, anders zou er nooit een reden voor een 3e prik zijn (geen booster dus, maar die extra basisenting), maar er is (nog) geen consensus over wat voldoende is. Er hoe definieer je voldoende? Niet besmet kunnen raken? Niet ziek kunnen worden? Of niet het ziekenhuis indraaien bij infectie en ziekte?

tienus63

Berichten: 12016
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:08


Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:10

Maar wat betreft het vaccinatieschema (wat nu dus ook aangepast is) wordt er uiteraard wel afgegaan op ervaringen uit het verleden. En daarom is er ook onderzoek gedaan om te kijken of een al bekende periode tussen 2 vaccinaties (6 weken) werkte bij Pfizer. En dat was zo, dus dat werd in de bijsluiter gezet. Ondertussen weten we dat een langere periode ook werkt, en misschien wel beter. Maar ja, dat was niet onderzocht, dus dat is 'on the fly' gegaan. Met eigenwijze Boris Johnson for one time eens een keer daadwerkelijk 'wise'.

En nu dat boosteren gaat ook weer op geleide van wat we ondertussen weer verder hebben geleerd. Maar ook weer op een manier die we al van andere vaccins kennen. Want het biologische mechanisme blijft wel hetzelfde. Alleen moeten de tijdstippen waarop wat het beste gedaan wordt nog proefondervindelijk uitgezocht worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:19

Zebrastreep schreef:
Nathalie18x schreef:
Nederland! Onze regio heeft alleen van 1 tot 5 december wat zorgpersoneel gevaccineerd maar nu dus even niet.Het kan zijn dat dit bijvoorbeeld vanaf Januari gaat veranderen.


Aahh oké! Las net wel op de site van het rivm dat in de eerste weken van december werkgevers buiten ziekenhuizen om brieven krijgen zodat ze personeel uit kunnen nodigen. Dus ik verwacht het dan ergens eind december en dat ik dan inderdaad een afspraak kan maken voor januari

Vindt het alleen zo gek ik ben nu best wel een risico voor anderen. Het was wel fijn geweest als ze hadden gekeken naar de hoeveelheid maanden er tussen de tweede vaccinatie en nu zat.


Vraag het na bij je leidinggevende. Wij hebben bericht dat ze vanaf half dec waarschijnlijk de uitnodigingsbrieven gaan versturen. Werkgevers moeten hiervoor eerst de info aanleveren aan de GGD's. Ik mag pas op zijn vroegst over 4 maanden. Maar ik ga wel gelijk een afspraak plannen.

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:43

Dat is raar Ibbel, mijn vader heeft als transplantatie patiënt meegedaan aan een onderzoek en daar werd aangegeven dat je boven de 300 (ik weet geen eenheid) moest zitten voor een goede waarde aan antistoffen na vaccinaties, boven de 150 voor redelijk en alles daaronder was gewoon “slecht”. Arts in het ziekenhuis vertelde nog dat er ook mensen zijn met 2000.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:02

Maar dat kan ook prima werken wanneer dit bvb elke vier maanden herhaald word. En dat is zo duur en arbeidsintensief dat ze daar niet aan beginnen.

Tieme
Berichten: 4955
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:45

SusanH schreef:
Vraag het na bij je leidinggevende. Wij hebben bericht dat ze vanaf half dec waarschijnlijk de uitnodigingsbrieven gaan versturen. Werkgevers moeten hiervoor eerst de info aanleveren aan de GGD's. Ik mag pas op zijn vroegst over 4 maanden. Maar ik ga wel gelijk een afspraak plannen.


Raar dat het overal anders gaat. Ik werk in de wijkverpleging en wij mogen hem van de week al halen.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 01:13

Tieme schreef:
SusanH schreef:
Vraag het na bij je leidinggevende. Wij hebben bericht dat ze vanaf half dec waarschijnlijk de uitnodigingsbrieven gaan versturen. Werkgevers moeten hiervoor eerst de info aanleveren aan de GGD's. Ik mag pas op zijn vroegst over 4 maanden. Maar ik ga wel gelijk een afspraak plannen.


Raar dat het overal anders gaat. Ik werk in de wijkverpleging en wij mogen hem van de week al halen.


Ik kan het ook nog anders aanvragen omdat ik ook PGB werk doe , maar daarbij werk ik niet bij een organisatie en ben ook geen ZZP'er omdat ik maar één cliënt heb. Zou ook niet weten hoe ik het zelf aan kan vragen als ik eerlijk ben.

Op mijn andere werk moet mijn werkgever het regelen , zo is het de vorige keer ook gegaan. Ik zou het inderdaad wel even kunnen vragen als ik deze week nog niks weet.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 02:03

Hier als huishoudelijk hulp afgelopen week oproep gekregen en meteen zondag erin laten zetten. Mijn moeder is zelfs op de dag dat ik bericht kreeg al geweest, maar die heeft op een lokale locatie geprikt en ik ben weer naar de grote GGD geweest en we zitten bij verschillende bedrijven. Symptomen waren heel erg oké, vooral vergeleken met die van AZ valt pfizer echt super mee. Zelfs mijn arm is nu alweer normaal. :D

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 07:53

Nathalie18x schreef:
Nederland! Onze regio heeft alleen van 1 tot 5 december wat zorgpersoneel gevaccineerd maar nu dus even niet.Het kan zijn dat dit bijvoorbeeld vanaf Januari gaat veranderen.

Wat super aardig van je dat je zo meedenkt en je werk ervaring op bokt vrijwillig inzet.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:13

Ik heb het nagevraagd bij een kennis ie bij de ggd werkt
Zodra je je qr code hebt is bij rivm en ggd alles bekend van jou, ook je bsn nummer
Anders kunnen ze niets koppelen
Dus denk dat dame aan de telefoon fout zat

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:17

Echwel schreef:
Ik heb het nagevraagd bij een kennis ie bij de ggd werkt
Zodra je je qr code hebt is bij rivm en ggd alles bekend van jou, ook je bsn nummer
Anders kunnen ze niets koppelen
Dus denk dat dame aan de telefoon fout zat



Mensen die niet bij de GGD gevaccineerd zijn, zijn niet in ons systeem bekend. Dit is een ander systeem en dit wordt dus niet door de huisarts enz. gebruikt. Er komen ook nu mensen die nog geen dossier bij ons hebben.Dit wordt gewoon aangemaakt op basis van het bsn nummer en we voeren ook de eerdere vaccinaties is. Er wordt dus niet automatisch vanuit de coronacheck app een dossier aangemaakt bij de GGD. Dit mag ook helemaal niet vanwege privacy etc.

1946 en 1947 zijn aan de beurt!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:27

Nathalie18x schreef:
Mensen die niet bij de GGD gevaccineerd zijn, zijn niet in ons systeem bekend. Dit is een ander systeem en dit wordt dus niet door de huisarts enz. gebruikt. Er komen ook nu mensen die nog geen dossier bij ons hebben.Dit wordt gewoon aangemaakt op basis van het bsn nummer en we voeren ook de eerdere vaccinaties is. Er wordt dus niet automatisch vanuit de coronacheck app een dossier aangemaakt bij de GGD. Dit mag ook helemaal niet vanwege privacy etc.

1946 en 1947 zijn aan de beurt!


Dan moet je mazzel hebben dat je een snuggere medewerk(st)er aan de lijn hebt, die van gisteren zei keihard dat mijn BSN fout was en dat dit niet bestond. Ik ben er nu ook achter dat ik op z'n vroegst op 2 januari de booster kan halen, want ik heb op 30 juni mijn 2e AZ prik gehad. Ze konden echter nog niet voor januari afspraken plannen want zo ver ging hun systeem nog niet.
Mijn man gaat dus vrijdag alleen zijn prik halen in een andere provincie, leuk ritje, zei hij..... in het Gooi waren geen mogelijkheden om te prikken, zei dezelfde dame die vond dat ik niet bestond.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:29

Morrie schreef:
Nathalie18x schreef:
Mensen die niet bij de GGD gevaccineerd zijn, zijn niet in ons systeem bekend. Dit is een ander systeem en dit wordt dus niet door de huisarts enz. gebruikt. Er komen ook nu mensen die nog geen dossier bij ons hebben.Dit wordt gewoon aangemaakt op basis van het bsn nummer en we voeren ook de eerdere vaccinaties is. Er wordt dus niet automatisch vanuit de coronacheck app een dossier aangemaakt bij de GGD. Dit mag ook helemaal niet vanwege privacy etc.

1946 en 1947 zijn aan de beurt!


Dan moet je mazzel hebben dat je een snuggere medewerk(st)er aan de lijn hebt, die van gisteren zei keihard dat mijn BSN fout was en dat dit niet bestond. Ik ben er nu ook achter dat ik op z'n vroegst op 2 januari de booster kan halen, want ik heb op 30 juni mijn 2e AZ prik gehad. Ze konden echter nog niet voor januari afspraken plannen want zo ver ging hun systeem nog niet.






De kwaliteit van de medewerkers is inderdaad niet altijd even hoog en dat vind ik ook erg jammer. We krijgen regelmatig mensen over de vloer die compleet fout zijn ingepland door het KCC. 30 juni is inderdaad nog te vroeg.In Januari zal het dan helemaal goed komen!

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:38

Maar de GGD kan gewoon je bsn nummer intikken, ik ben ook niet via ggd geent 3x net als veel zorgmedewerkers, maar de gegevens zijn wel doorgegeven ook van mij,.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:46

Echwel schreef:
Maar de GGD kan gewoon je bsn nummer intikken, ik ben ook niet via ggd geent 3x net als veel zorgmedewerkers, maar de gegevens zijn wel doorgegeven ook van mij,.



Als je gevaccineerd bent buiten de GGD, stuurt de instelling waar je gevaccineerd bent de gegevens door waardoor je een QR code krijgt.
Mensen die bij de GGD komen, voor welke vaccinatie dan ook, hebben alleen een dossier als ze ooit getest zijn bij de GGD of een afspraak gemaakt hebben.
Wanneer je belt voor een afspraak, of dit zelf online doet, moet je bepaalde gegevens invullen.Dan wordt er als het ware een "dossier" aangemaakt. Dit zorgt ervoor dat we je op de locatie kunnen vinden en dus de afspraak af kunnen handelen.

Als je nog nooit getest bent bij de GGD, en nog geen enkele vaccinatie hebt gehad bij de GGD en dus geen afspraak hebt, is er nog geen "dossier". Dit maken wij dan gewoon aan door het bsn nummer in te vullen en wat gegevens uit te vragen.Dit zorgt ervoor dat we je een volgende keer ook weer kunnen vinden en dus precies weten welk vaccin je de eerste keer hebt gehad en hoelang dit geleden is.

Daarom is het erg belangrijk dat mensen de gegevens van hun eerdere vaccinatie mee hebben als ze voor de eerste keer bij de GGD komen. Gelukkig is dit gewoon in de qr code te zien. Maar deze gegevens komen dus alleen van ons als ze ook door ons gezet zijn. De GGD is niet verantwoordelijk voor vaccinaties die ergens anders gezet zijn.
Hopelijk is het zo duidelijk!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:49

dus iedereen tussen de 60 en 65 die bij de huisarts AZ gehad hebben en nooit getest zijn bij de GGD, hebben dit gedoe. De dame die ik aan de telefoon had (eigenlijk had mijn man haar aan de telefoon voor zijn afspraak) had waarschijnlijk nog nooit een dossier aangemaakt. Ik hoop maar dat het ooit goed komt. Levert mij weer ongelooflijk veel stress op, zoals alles in deze corona ellende

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:55

Maar dit is al heel lang bekend. Wij hebben op het werk ook moeite moeten doen om voor cliënten qr codes te krijgen, want geprikt door de HAP. Toen moesten we het trouwens nog grotendeels zelf uitzoeken. Er ie nu wel her en der genoeg info te vinden over hoe je dit het beste aan kunt pakken. Ik bok nu mobiele dus kan helaas even geen linkjes delen. Je moet hier trouwens een ander nummer voor bellen dan het afspraken nummer. Als je het graag telefonisch wil doen bel dan het algemene info nummer van de GGD. Daar moeten ze je verder kunnen helpen :j

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:37

Probeer mijn nieuwe vaccin in de app te zetten.

Als ik inlog via de coronacheck app naar digi. Krijg ik een foutmelding. Moet het later nog een proberen. Die melding kreeg ik vanochtend ook al.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:49

Morrie schreef:
dus iedereen tussen de 60 en 65 die bij de huisarts AZ gehad hebben en nooit getest zijn bij de GGD, hebben dit gedoe. De dame die ik aan de telefoon had (eigenlijk had mijn man haar aan de telefoon voor zijn afspraak) had waarschijnlijk nog nooit een dossier aangemaakt. Ik hoop maar dat het ooit goed komt. Levert mij weer ongelooflijk veel stress op, zoals alles in deze corona ellende

Jij hebt dus ook nooit een QR code aangevraagd?

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:12

Morrie schreef:
dus iedereen tussen de 60 en 65 die bij de huisarts AZ gehad hebben en nooit getest zijn bij de GGD, hebben dit gedoe. De dame die ik aan de telefoon had (eigenlijk had mijn man haar aan de telefoon voor zijn afspraak) had waarschijnlijk nog nooit een dossier aangemaakt. Ik hoop maar dat het ooit goed komt. Levert mij weer ongelooflijk veel stress op, zoals alles in deze corona ellende




Het komt goed hoor, echt waar. Mocht je in Januari je booster gaan halen, mag je me tegen die tijd altijd een bericht sturen en dan zou je langs kunnen komen op 1 van de locaties waar ik op dat moment werk.Ik plan op de locatie ook afspraken in, ook voor mensen die ergens anders gevaccineerd zijn.

We hebben recentelijk allerlei mensen uit een verpleeghuis gehad. Die waren ook niet bij ons gevaccineerd en nooit getest dus ook dossierloos. Het klinkt allemaal een stuk ingewikkelder dan het is.
Je kan ook altijd online een afspraak maken. Dan vul je deze gegevens zelf in en wordt er ook al een dossier voor je gemaakt

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:38

furious schreef:
Probeer mijn nieuwe vaccin in de app te zetten.

Als ik inlog via de coronacheck app naar digi. Krijg ik een foutmelding. Moet het later nog een proberen. Die melding kreeg ik vanochtend ook al.


Doe kreeg ik ook toen ik mijn 3e prik erin wou zetten.
Uit eindelijk is het wel gelukt.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:44

Duurt het trouwens ook 2 weken voordat je booster erin staat? Of gaat dat nu per direct?