Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:18

Dimphyl schreef:
Nee niet automatisch, maar blijkbaar heeft hij (en anderen) een onderzoek gedaan en is daar uitgekomen dat die EO stof er 50x meer opzit dan toegestaan.. ik kan niet direct vinden hoe of wat qua onderzoek.


Als je het hele onderzoek niet kan vinden, gaat er toch al een belletje rinkelen :?
Waarom gaat er überhaupt iemand buiten zijn vakgebied een onderzoek doen? Hoe als je die kennis niet hebt? met welk geld? En met welk doel?

Het hele onderzoek is er nooit geweest, ofwel verkeerd geïnterpreteerd met als doel onwaarheden de openbaarheid in gooien.

sanne1221
Berichten: 512
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:20

https://www.lareb.nl/coronameldingen#/c ... ture=nl-NL

De in Nederland gemelde bijwerkingen. Veilig en effectief?
Een ding is zeker: de farmaceuten lopen goed binnen en maken veel winst.
Niet alleen aan het vaccin zelf (dat een eindeloos verhaal lijkt te worden) maar ook aan de chronische problemen na vaccinatie waarbij de farmaceuten de medicijnen verkopen die de bijwerkingen oplossen waar ze zelf niet de verantwoording voor nemen.
Bijvoorbeeld Bells Palsy waar prednison voor gegeven wordt. Bijwerking prednison diabetes mellitus type 2.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:24

Welke medicijnen worden verstrekt bij chronische problemen?
Daarnaast: welke chronische problemen zijn er na de vaccinatie?
Hoe groot zijn de aantallen van mensen die zonder (of voor hun) vaccinatie corona hebben gehad en daar nog steeds last van hebben?

Ikzelf ken alleen mensen die chronische problemen hebben overgehouden na een besmetting door corona (voor hun vaccinatie) dan mensen die langere tijd problemen hebben na/door hun vaccinatie.
En die laatste groep is groter dan de eerste.

Douce

Berichten: 3506
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:27

Ik ben totaal geen wappie, maar ik denk @Brainless dat het goed is je te realiseren dat voor degenen met chronische klachten na vaccinatie (en die zijn er echt, ook al ken jij ze niet) het bagatelliseren weinig doet.

Ik ben ontzettend blij en knijp in mijn handjes dat ik geen ernstige bijwerkingen heb gehad, maar anders zou ik daar bovenop enorme jeuk krijgen van dat eeuwige 'ja maar er zijn meer mensen die klachten hebben na COVID'.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:29


Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:30

@Douce
Welke chronische klachten hebben (die) mensen dan na hun vaccinatie?
Ik bedoel het niet om te bagatelliseren, juist helemaal niet..
Maar meer mensen hebben een vaccinatie gekregen dan mensen die corona hebben gehad.
Dus ben benieuwd naar de percentages van mensen die langdurig klachten hebben.. en ook welke medicijnen daarvoor gebruikt worden omdat farmacie blijkbaar liever zieke mensen wilt omdat ze daar aan verdienen.

Douce

Berichten: 3506
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:54

@Brainless, laat ik voorop stellen dat ik niet denk dat de pharma geld wil verdienen aan mensen met chronische klachten.

Maar gezien de grote hoeveelheid nieuwsberichten kan ik natuurlijk niet vinden wat ik zoek. Wat ik wel nog onthouden heb, is dat de vaccinatie bij enkele mensen een heftige auto immuum reactie uitlokt. (cijfers zijn volgens mij niet helder, mede dankzij het: maar komt het wel door de prik?? beleid)

Een vaccinatie wekt gewoon een immuumreactie op dus kan in die zin een trigger zijn.

Nou ja toch een voorbeeld:
https://www.trouw.nl/binnenland/nederla ... gle.com%2F

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:11

Maar is dit door het vaccin, of door de immuunreactie van het vaccin?
Want als het die tweede is, komt het dan niet net zo goed voor bij een COVID-besmetting?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:11

Douce schreef:
@Brainless, laat ik voorop stellen dat ik niet denk dat de pharma geld wil verdienen aan mensen met chronische klachten.

Maar gezien de grote hoeveelheid nieuwsberichten kan ik natuurlijk niet vinden wat ik zoek. Wat ik wel nog onthouden heb, is dat de vaccinatie bij enkele mensen een heftige auto immuum reactie uitlokt. (cijfers zijn volgens mij niet helder, mede dankzij het: maar komt het wel door de prik?? beleid)

Een vaccinatie wekt gewoon een immuumreactie op dus kan in die zin een trigger zijn.

Nou ja toch een voorbeeld:
https://www.trouw.nl/binnenland/nederla ... gle.com%2F

Dit gaat over AZ, dat is een inmiddels algemeen bekende en erkende bijwerking, zoals er bij AZ meer waren. Er is toen niet voor niets gestopt met AZ vaccinaties voor een bepaalde groep.

Je hebt het verder over enkele mensen, en ik denk dat dat de lading wel dekt. Hoe veel mensen zijn er inmiddels gevaccineerd? Miljoenen alleen al in ons land.
En dan zou big pharma rijk worden van medicatie ter behandeling van bijwerkingen van vaccineren? Sorry, maar dat klinkt echt ongeloofwaardig.

Dat er mensen zijn met ernstige bijwerkingen, wordt niet ontkend of weggemoffeld. Voor de betreffende personen zijn die bijwerkingen heel vervelend en soms ronduit dramatisch.
Maar in perspectief geplaatst valt het met het aantal vastgestelde ernstige bijwerkingen heel erg mee. Tenzij je alle broodje aap-getuigenissen op social media, en alle vage verhalen die vooral neerkomen op het verwarren van ná vaccinatie met dóór vaccinatie, gaat meetellen.

Douce

Berichten: 3506
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:38

IMANDRA schreef:
Maar is dit door het vaccin, of door de immuunreactie van het vaccin?
Want als het die tweede is, komt het dan niet net zo goed voor bij een COVID-besmetting?

:')

Ironisch precies wat ik zei, waardoor het lastiger is om bijwerkingen goed bij te houden. Je zult het wat dat betreft qua cijfers echt moeten hebben van zeldzame bijwerkingen die wel bij meer mensen voorkomen. Andere bijwerkingen ga je gewoon nooit vinden omdat het ook statistisch niet hard te maken is. Dat is hoe het is, maar wel iets om over na te denken.

Overigens vraag ik me dat tweede af, gezien bij de mRNA vaccinaties geen levend dan wel dood virus ingespoten wordt.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:42

Douce schreef:
IMANDRA schreef:
Maar is dit door het vaccin, of door de immuunreactie van het vaccin?
Want als het die tweede is, komt het dan niet net zo goed voor bij een COVID-besmetting?

:')

Ironisch precies wat ik zei, waardoor het lastiger is om bijwerkingen goed bij te houden. Je zult het wat dat betreft qua cijfers echt moeten hebben van zeldzame bijwerkingen die wel bij meer mensen voorkomen. Andere bijwerkingen ga je gewoon nooit vinden omdat het ook statistisch niet hard te maken is. Dat is hoe het is, maar wel iets om over na te denken.

Overigens vraag ik me dat tweede af, gezien bij de mRNA vaccinaties geen levend dan wel dood virus ingespoten wordt.


En ik snap de ironie niet zo goed, want als het niet door het vaccin komt maar door de immuunreactie dan is het vaccin dus niet 'de schuldige' of is het vaccin niet 'slecht'. Dat was mijn punt, zeg mar. Als het door de immuunreactie komt kan je het net zo goed door covid zelf krijgen. Of door een verkoudheid. Bijvoorbeeld. Ligt er geheel aan hoe zoiets ontstaat. Sowieso ga ik verder met Askja mee, knap banketstaaf voor dat individu die dat eraan overhoudt. Maar als daarover tig mensen gered worden van long-covid of overlijden, plus zorg mindr belast.. tja, dan is dat een afweging die ik wel zou maken. 100% veilig krijg je het niet. Niks trouwens.

Bij de mRNA vaccinatie komt normaliter gewoon een immuunreactie voor hoor. Net als bij besmetting. Is namelijk het hele punt van zo'n vaccin ;)

Douce

Berichten: 3506
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:44

Een immuunreactie maar niet dezelfde reactie als op het virus. Dat kun je dus zeker zo niet stellen.

Ik heb ook nergens gezegd dat het grote kansen zijn, wel dat ik het irritant vind hoe makkelijk erover gedaan wordt.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:09

De reactie op het virus komt bij veel ongevaccineerden gewoon veel te traag op gang omdat het lichaam het niet herkend. Dat kan in sommige gevallen leiden tot een cytokine storm waardoor al je organen uitvallen na verloop van tijd. Heb je geluk en zien de artsen nog kansen dan kom je aan de hart/longmachine en mag je hopen dat je weer wakker word.
En precies dat voorkomt een vaccin, je lichaam kent het virus en gaat meteen in de aanval. En ja, ook gevaccineerd kun je zo ziek worden dat je het ziekenhuis in gaat, de meesten op oudere leeftijd waarbij een week koorts al funest kan zijn. En je al een minder werkend immuunsysteem hebt.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:52

Douce schreef:
Een immuunreactie maar niet dezelfde reactie als op het virus. Dat kun je dus zeker zo niet stellen.

Ik heb ook nergens gezegd dat het grote kansen zijn, wel dat ik het irritant vind hoe makkelijk erover gedaan wordt.


Mwah, die mRNA vaccins sturen de printopdracht voor de eiwitten ipv de eiwitten zelf in te spuiten, maar volgen grotendeels wel dezelfde stappen. De immuunreactie op die eiwitten zal in grote lijnen niet verschillen.

Volgens mij heeft Ibbel daar ooit een mooie uitleg over gepost, hoe dat bij mRNA werkt.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:01

Douce schreef:
IMANDRA schreef:
Maar is dit door het vaccin, of door de immuunreactie van het vaccin?
Want als het die tweede is, komt het dan niet net zo goed voor bij een COVID-besmetting?

:')

Ironisch precies wat ik zei, waardoor het lastiger is om bijwerkingen goed bij te houden. Je zult het wat dat betreft qua cijfers echt moeten hebben van zeldzame bijwerkingen die wel bij meer mensen voorkomen. Andere bijwerkingen ga je gewoon nooit vinden omdat het ook statistisch niet hard te maken is. Dat is hoe het is, maar wel iets om over na te denken.

Overigens vraag ik me dat tweede af, gezien bij de mRNA vaccinaties geen levend dan wel dood virus ingespoten wordt.


Het grote voordeel van statistiek is juist dat je heel goed kan zien wat de bijwerkingen zijn. Het voordeel van het grote aantal vaccinaties dat gezet is, is dat het onzekerheidsinterval heel klein geworden is. Zie je dus een toename van een klacht na vaccinatie, dan kan je echt wel heel zeker zeggen dat het door vaccineren komt. Maar zie je die toename niet, dan kan je met net zoveel zekerheid zeggen dat het dus niet door de vaccinatie komt.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:03

sanne1221 schreef:
https://www.lareb.nl/coronameldingen#/c ... ture=nl-NL

De in Nederland gemelde bijwerkingen. Veilig en effectief?
Een ding is zeker: de farmaceuten lopen goed binnen en maken veel winst.
Niet alleen aan het vaccin zelf (dat een eindeloos verhaal lijkt te worden) maar ook aan de chronische problemen na vaccinatie waarbij de farmaceuten de medicijnen verkopen die de bijwerkingen oplossen waar ze zelf niet de verantwoording voor nemen.
Bijvoorbeeld Bells Palsy waar prednison voor gegeven wordt. Bijwerking prednison diabetes mellitus type 2.

Realiseer je dat we in Nederland heel open zijn met/over die informatie. Iedereen die denkt een bijwerking te ervaren kan en mag dat melden. Dat een bijwerking gemeld wordt wil nog niet zeggen dat het ook een bijwerking is. Dat zijn echt 2 verschillende dingen.

Op basis van de ontvangen meldingen doet Lareb onderzoek. En daar kan dan uitkomen dat er inderdaad een bijwerking is. Of niet en dat het een toevallige (en ongelukkige) samenloop van omstandigheden is.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:32

sanne1221 schreef:
https://www.lareb.nl/coronameldingen#/c ... ture=nl-NL

De in Nederland gemelde bijwerkingen. Veilig en effectief?
Een ding is zeker: de farmaceuten lopen goed binnen en maken veel winst.
Niet alleen aan het vaccin zelf (dat een eindeloos verhaal lijkt te worden) maar ook aan de chronische problemen na vaccinatie waarbij de farmaceuten de medicijnen verkopen die de bijwerkingen oplossen waar ze zelf niet de verantwoording voor nemen.
Bijvoorbeeld Bells Palsy waar prednison voor gegeven wordt. Bijwerking prednison diabetes mellitus type 2.


Ik heb bijna bewondering voor je creatieve manier van denken, maar sorry, het slaat nergens op.
sowieso reactie die beginnen met farmaceuten lopen goed binnen enz, zijn voor mij het punt van laat maar, gaat nergens over.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:09



Modellenwerk :') _/-\o_ mooi gevonden!

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:17

Haha die is goed he :')

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:19

Roodvos schreef:
sanne1221 schreef:
https://www.lareb.nl/coronameldingen#/c ... ture=nl-NL

De in Nederland gemelde bijwerkingen. Veilig en effectief?
Een ding is zeker: de farmaceuten lopen goed binnen en maken veel winst.
Niet alleen aan het vaccin zelf (dat een eindeloos verhaal lijkt te worden) maar ook aan de chronische problemen na vaccinatie waarbij de farmaceuten de medicijnen verkopen die de bijwerkingen oplossen waar ze zelf niet de verantwoording voor nemen.
Bijvoorbeeld Bells Palsy waar prednison voor gegeven wordt. Bijwerking prednison diabetes mellitus type 2.

Realiseer je dat we in Nederland heel open zijn met/over die informatie. Iedereen die denkt een bijwerking te ervaren kan en mag dat melden. Dat een bijwerking gemeld wordt wil nog niet zeggen dat het ook een bijwerking is. Dat zijn echt 2 verschillende dingen.

Op basis van de ontvangen meldingen doet Lareb onderzoek. En daar kan dan uitkomen dat er inderdaad een bijwerking is. Of niet en dat het een toevallige (en ongelukkige) samenloop van omstandigheden is.


Precies dit: als ik zeg dat ik zwanger ben geworden na een val van een fiets of paard. En de conclusie trek dat je van vallen van je fiets of paard zwanger wordt, verklaart iedereen me voor gek. Maar met bijwerkingen van medicijnen wordt wel van alles aan het medicijn toegeschreven.

En soms hebben medicijnen inderdaad bijwerkingen. En dan is het de afweging of het middel erger is dan de kwaal. Chemotherapie als voorbeeld. Dat soort medicatie heeft heel veel bijwerkingen. Je moet kiezen tussen bijwerkingen accepteren of dood gaan. Vanzelfsprekend wordt er geprobeerd met andere medicatie de (gevolgen van) bijwerkingen te verminderen. Dan kun je wel zeggen dat de farmacie deze bijwerkingen er expres in stopt om je nog meer medicijnen te verkopen. Ik geloof niet dat bijvoorbeeld chemotherapie expres zo schadelijk wordt gemaakt om je extra winst te maken. Voor een andere fabrikant is het niet moeilijk om een beter product op de markt te brengen dat deze bijwerkingen niet heeft. Kunnen ze makkelijk een hogere prijs voor vragen.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:30

Er zijn ondertussen 26 zwangerschappen als bijwerking bij de vaccins genoteerd, waarvan bij een aantal dan wel genoemd werd: zwanger door anticonceptie heen, maar ook een heel aantal gewoon "zwangerschap".

Koorts, diarree en misselijkheid zijn bekende bijwerkingen van de vaccins, maximaal 3 dagen voor de koorts, de rest is over het algemeen binnen een dag weg. Maar deze 3 bijwerkingen worden in bijsluiter van anticonceptie genoemd als waarschuwing dat de anticonceptie dan mogelijk niet volledig werkt.

Bij een dergelijk gegeven (zwanger na de vaccinatie ondanks anticonceptie) kan dan dus onderzocht worden of er deze bijwerkingen opgetreden zijn (in dat geval is het dus geen bijwerking van de vaccinatie, maar van de anticonceptie), of dat de mensen juist helemaal geen bijwerkingen hadden. En of de bijwerking vaker voor komt dan een spontane zwangerschap door de anticonceptie heen.

Een melding bij Lareb wordt ook niet (standaard) gecontroleerd, iedereen kan gewoon het formulier invullen en dat is weinig werk. Het is dus niet zo, wat soms gezegd wordt, dat de artsen dat moeten doen (en dat sommige dingen niet gemeld worden omdat de artsen dat niet willen doen).

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:40

Citaat:
Er zijn ondertussen 26 zwangerschappen als bijwerking bij de vaccins genoteerd, waarvan bij een aantal dan wel genoemd werd: zwanger door anticonceptie heen, maar ook een heel aantal gewoon "zwangerschap


Mooi he *\o/* in februari word ik daarvoor oma

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:45

En het is natuurlijk maar wat makkelijk om de schuld aan een vaccin te geven, de pil is bij juist gebruik al niet 100% betrouwbaar en ik meen een onderzoek gelezen te hebben dat 95% van de vrouwen wel eens een keertje de pil vergeet en iets van 40-50% van die vrouwen bijna maandelijks wel een pil vergeet.

In plaats eerlijk van tegen je partner te zeggen dat je de pil vergeten bent, kun je nu gewoon de schuld aan het vaccin geven.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:49

Ach, ik ken wel dames die express de pil zijn vergeten :D

In mijn omgeving heeft geen enkele vrouw menstruatieproblemen gehad na vaccinatie of problemen tijdens de zwangerschap na vaccinatie.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:00

Maakt hier niet uit hoor zeer welkom is de 2de daar dus hoppa