Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 96 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik vind het wel bijzonder dat andere ziekenhuizen in de regio wel rond zijn met VGZ en Menzis. Ik neem niet aan dat zij op bezuinigingen zitten te wachten nu. Misschien geeft HMC wel veel meer geld uit?

Hier in de regio ook een paar ziekenhuizen die er niet uit lijken te komen met Menzis, terwijl de helft van de mensen daar wel verzekerd is.

https://www.tubantia.nl/enschede/spanni ... ~adde012a/

Het heeft alles te maken met de macht van zorgverzekeraars... Zij gaan op de stoel van de medici, maar ook de ziekenhuisdirecteuren zitten en willen allerlei inhoudelijke zaken bepalen zoals welke behandelingen nodig zijn.
Maar dat is nu eenmaal het stelsel waarvoor we gekozen hebben. De kans is groot dat ik daardoor voor een andere behandeling dan spoedeisende zorg niet in de ziekenhuizen in de buurt terecht kan. Je zou bijna gaan denken aan een complot, omdat Menzis eerder al van mening was dat een van die ziekenhuizen te klein was om zelfstandig te blijven en soort van gedwongen moest fuseren met een ander ziekenhuis. Dat is finaal misgelopen, de fusie is teruggedraaid...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:24 



 
Profiel   

Bij de ggz gebeurt dit ook regelmatig.
Mijn werkgever had vorig jaar ook problemen om goede prijsafspraken te maken met VGZ en riep ook op, om over te stappen naar andere zorgverzekeraars. Later is alsnog een contract afgesloten met VGZ.

Men vergeet, dat behalve het zorgpersoneel, ook alle ondersteunende diensten betaald moeten worden. Daar wordt dan vooral op bezuinigd, wat weer invloed heeft op de kwaliteit van de administratie, de voeding, de schoonmaak, onderhoud enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:37 



 
Profiel   

Achterom schreef
Je zou bijna gaan denken aan een complot, omdat Menzis eerder al van mening was dat een van die ziekenhuizen te klein was om zelfstandig te blijven en soort van gedwongen moest fuseren met een ander ziekenhuis. Dat is finaal misgelopen, de fusie is teruggedraaid...


Waarom ´complot´?
Is niets geheims of onduidelijks aan. Is helder kostenreductie, schaalvergroting, wintsoptimaliseren. Voor de sector is zorg is een prodúct. Niet meer, niet minder.
Goed voorbeeld ook van andere belangen, van ´groter belang´ dan dat van de individuele burger. In dit geval van een verzekeraar. Idem in geval van de farmagiganten en overheden niet anders. De overheid heeft er een alibi bij; ´democratie´. Ook dat is geen ´samenzwering´. Hooguit ontkenning door wie het liever niet wil weten ;.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:44 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Achterom schreef
Je zou bijna gaan denken aan een complot, omdat Menzis eerder al van mening was dat een van die ziekenhuizen te klein was om zelfstandig te blijven en soort van gedwongen moest fuseren met een ander ziekenhuis. Dat is finaal misgelopen, de fusie is teruggedraaid...


Waarom ´complot´?
Is niets geheims of onduidelijks aan. Is helder kostenreductie, schaalvergroting, wintsoptimaliseren. Voor de sector is zorg is een prodúct. Niet meer, niet minder.
Goed voorbeeld ook van andere belangen, van ´groter belang´ dan dat van de individuele burger. In dit geval van een verzekeraar. Idem in geval van de farmagiganten en overheden niet anders. De overheid heeft er een alibi bij; ´democratie´. Ook dat is geen ´samenzwering´. Hooguit ontkenning door wie het liever niet wil weten ;.)

Het is wel opvallend dat de verzekeraar eerst een fusie wil. Dit loopt stuk, dus vervolgens bieden ze "gewoon" geen contact aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:53 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Achterom schreef
En toch... Heb jij ooit toestemming gegeven voor het delen van je vaccinatie gegevens met het RIVM met als doel om er 3G mee te gaan toepassen?
Volgens mij niet namelijk. Het doel was dacht ik wetenschappelijk onderzoek en het inventariseren van de vaccinatiegraad. Niet om het te verwerken in de QR-CODE voor het toepassen van 3G. Dus ook hier gaat de overheid wederom met persoonsgegevens aan de haal die voor een ander doel verstrekt zijn. En dat is niet voor het eerst.


Uhm in mijn geval heb ik toestemming gegeven dat mijn gegevens gedeeld mochten worden met het RIVM. Hoogst persoonlijks gevraagd aan mij en ondertekend op papier. Dus dan had je daar nee op moeten antwoorden als je die vraag hebt gekregen. Heb je de vraag niet gekregen , dan mogen ze er ook niks mee doen.

Mij interesseert het werkelijk niks dat ze dat weten , ze weten toch alles al van je :') Ik lig daar geen nacht wakker van.

Lees eens terug waarvoor je precies toestemming gaf. Gegevens delen met het RIVM, met welk doel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:55 



 
Profiel   

Achterom schreef
Het is wel opvallend dat de verzekeraar eerst een fusie wil. Dit loopt stuk, dus vervolgens bieden ze "gewoon" geen contact aan.

Dat is denk ik geen complot hoor, dat is gewoon handel... ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:55 



 
Profiel   

Zitten de gegevens van het RIVM waar je toestemming voor hebt gegeven, in de QR code dan? Volgens mij zit daar nl vrij weinig in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:58 



 
Profiel   

Cer schreef
Zitten de gegevens van het RIVM waar je toestemming voor hebt gegeven, in de QR code dan? Volgens mij zit daar nl vrij weinig in?


Zit het ook niet , althans vorig jaar januari was er nog helemaal geen sprake van een QR-code of iets natuurlijk denken mensen dat wel als het gezien wordt als een complot. Maar goed toen ik ging vaccineren was de hele situatie nog anders. Ik heb 14 februari 2021 mijn tweede vaccinatie gehad , en de QR-code app bestond toen nog niet eens , het hele plan was er nog niet eens. Ik heb mijn QR-Code app pas maanden later geïnstalleerd en aangevraagd ik dacht pas ergens in september als ik mij niet vergis.

Maar ik heb even op de site van het RIVM gekeken , wat er gebeurd met de gedeelde gegevens

Bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/privacy

Het doel van je gegevens gebruiken is dat het van belang kan zijn om de epidemie te bestrijden en dat er belangrijke gegevens worden bijgehouden over de vaccinatie. Het wordt alleen gebruikt als je toestemming hebt gegeven.

Persoonlijk heb ik ja gezegd , omdat ik als één van de eersten ben gevaccineerd. Ik vond het belangrijk voor het geval er wel een ernstige bijwerking op trad , ze dit konden registeren en gebruiken voor het geval andere mensen ook dezelfde bijwerking zouden krijgen. Meer met de achterliggende gedachte , een ander kan er ook wat aan hebben. Dus voor de ander zijn veiligheid.

Dus de mensen die zo piepen , ik heb het ook voor jullie gedaan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:40 



 
Profiel   

Ik heb die toestemming ook gegeven... :j

maar omdat nu gezegd wordt dat je adresgegevens in de QR app zitten en het daar niet voor was, of iets met privacy enzo... hoe Hugo weet waar de ongevaccineerden wonen blabla..

vroeg ik me dus af of men weet dat die adresgegevens in de QR staan, of wat er dan ook gezegd wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:44 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik heb die toestemming ook gegeven... :j

maar omdat nu gezegd wordt dat je adresgegevens in de QR app zitten en het daar niet voor was, of iets met privacy enzo... hoe Hugo weet waar de ongevaccineerden wonen blabla..

vroeg ik me dus af of men weet dat die adresgegevens in de QR staan, of wat er dan ook gezegd wordt?


Het RIVM heeft de volgende gegevens:
- BSN nummer
- Geboortedatum
- Voor en achternaam
- Adresgegevens
- Reden vaccinatie ( leeftijd / medische aandoening / zorgmedewerker)
- Datum en plaats waar je de vaccinatie hebt gekregen
- Naam van het vaccin en batchnummer

Maar de QR-code ging via je DIGI-D , maar daar staan eigenlijk vrijwel alle gegevens al in. Als ik kijk waar ik al voor mijn DIGI-D gebruik ( belastingaangifte , DUO , PGB werk , vaccinaties ) kan ik mij niet voorstellen dat ze die gegevens nog niet hadden. Bij de belastingdienst en DUO moeten ze immers ook al veel van je weten voordat je überhaupt geld kunt terugkrijgen of ontvangen. En nu opeens is het een probleem voor velen... Dat vindt ik dan altijd een beetje gepiep om niks.

Dan moeten die mensen ook ophouden met jaarlijks geld terugvragen van de belasting. Maar dan staan ze vooraan zodra ze geld kunnen ontvangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:05 



 
Profiel   

Ik vraag me af of die koppeling met je DIGI-D voor mensen inzichtelijk is.
Want, wat ik begrepen heb, kunnen ze bijv onterechte QR codes niet terugtrekken of verlengen of iets anders mee doen omdat ze niet bij die gegevens kunnen?
(ik ben geen techneut hoor, dus ik weet niet precies hoe het zit, maar dit staat hier en daar op internet)

Ik denk dat er veel mensen ineens denken dat ze iets ontdekt hebben... en niet weten dat je eigenlijk al een poosje niet heel anoniem meer je ding kan doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:09 



 
Profiel   

Totaal niet mee eens Zebrastreep. Er is een verschil tussen gegevens moeten delen omdat je belasting móet betalen en het gebruiken van je adresgegevens om te kijken of in jouw wijk mensen gevaccineerd zijn.

Wat heb ik zelf aan dat laatste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:13 



 
Profiel   

Douce schreef
Totaal niet mee eens Zebrastreep. Er is een verschil tussen gegevens moeten delen omdat je belasting móet betalen en het gebruiken van je adresgegevens om te kijken of in jouw wijk mensen gevaccineerd zijn.

Wat heb ik zelf aan dat laatste?


Je kan ook nee zeggen bij het gebruik van je gegevens bij het rivm niks aan de hand dus wordt het ook niet gebruik en blijven je gegevens privé

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:20 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Dat vindt ik dan altijd een beetje gepiep om niks.

Dan moeten die mensen ook ophouden met jaarlijks geld terugvragen van de belasting. Maar dan staan ze vooraan zodra ze geld kunnen ontvangen.



Je gaat voorbij aan wat er voor de inlezer aan de deur van de disco of het restaurant wel/niet toegankelijk is. Denk ook aan evt. kwade opzet.

Als ik zie wat er op mijn afgedrukte certificaat staat, dan is dat marking-informatie waar bedrijven cadeautjes voor weggegen.

Hier in Spanje is/wordt de scan app aangepast op dat die bij de lezer alleen een groen vinv of rood kruis geeft. Meer hoeft de scanner aan de ingangniet te weten.
´Ja maar, faude!´ Ach het gaat om percentages. Gevaccineerden kunnen ook besmet/besmettelijk zijn.
Fraude met persoonsgevens is een groter probleem lijkt míj.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:42 



 
Profiel   

Douce schreef
Totaal niet mee eens Zebrastreep. Er is een verschil tussen gegevens moeten delen omdat je belasting móet betalen en het gebruiken van je adresgegevens om te kijken of in jouw wijk mensen gevaccineerd zijn.

Wat heb ik zelf aan dat laatste?

Maar ik vraag me af hoe je zo zeker weet dat dat komt door de gegevens die jij gedeelt hebt.
Daarbij, wat maakt het uit wat er in een wijk gebeurd? Zolang ze je huisnummer/naam er niet bij hebben?
(ja, het maakt heel wat uit wat er in een wijk gebeurd eigenlijk, in verschillende situaties)

HC: voor de inlezer aan de deur is precies niks toegankelijk in Nederland. Het wordt groen of niet, met een maand erbij.. Nou... als je daar fraude mee kan plegen ben je wel een wizzard.. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:51 



 
Profiel   

Ik kan me niet eens herinneren dat ik ooit toestemming heb gegeven aan het RIVM voor het gebruik van mijn gegevens. Ook niet bij het vaccineren.

Zebrastreep waarom zouden mensen hun eigen geld niet terug mogen vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:18 



 
Profiel   

Ik dacht dat ik dat heb gedaan bij het maken van de afspraak online, meen ik.
misschien is het ook nog een keer gevraagd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:20 



 
Profiel   

Ik had in mijn hoofd dat het op gezondheidsverklaring stond? Maar geen idee meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:21 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Cer schreef
Ik heb die toestemming ook gegeven... :j

maar omdat nu gezegd wordt dat je adresgegevens in de QR app zitten en het daar niet voor was, of iets met privacy enzo... hoe Hugo weet waar de ongevaccineerden wonen blabla..

vroeg ik me dus af of men weet dat die adresgegevens in de QR staan, of wat er dan ook gezegd wordt?


Het RIVM heeft de volgende gegevens:
- BSN nummer
- Geboortedatum
- Voor en achternaam
- Adresgegevens
- Reden vaccinatie ( leeftijd / medische aandoening / zorgmedewerker)
- Datum en plaats waar je de vaccinatie hebt gekregen
- Naam van het vaccin en batchnummer

Maar de QR-code ging via je DIGI-D , maar daar staan eigenlijk vrijwel alle gegevens al in. Als ik kijk waar ik al voor mijn DIGI-D gebruik ( belastingaangifte , DUO , PGB werk , vaccinaties ) kan ik mij niet voorstellen dat ze die gegevens nog niet hadden. Bij de belastingdienst en DUO moeten ze immers ook al veel van je weten voordat je überhaupt geld kunt terugkrijgen of ontvangen. En nu opeens is het een probleem voor velen... Dat vindt ik dan altijd een beetje gepiep om niks.

Dan moeten die mensen ook ophouden met jaarlijks geld terugvragen van de belasting. Maar dan staan ze vooraan zodra ze geld kunnen ontvangen.

Jeetje, lees je verdorie eens in voordat je dit soort onzin begint uit te kramen. DigiD is niks anders dan een beveiliging, die heeft geen gegevens van je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:22 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Douce schreef
Totaal niet mee eens Zebrastreep. Er is een verschil tussen gegevens moeten delen omdat je belasting móet betalen en het gebruiken van je adresgegevens om te kijken of in jouw wijk mensen gevaccineerd zijn.

Wat heb ik zelf aan dat laatste?


Je kan ook nee zeggen bij het gebruik van je gegevens bij het rivm niks aan de hand dus wordt het ook niet gebruik en blijven je gegevens privé

Nee, als je nee zegt, dan worden je gegevens alleen geanonimiseerd aan het RIVM verstrekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:25 



 

Ik vind dat gepiep over privacy van de gemiddelde ongevaccineerde sowieso beetje dubbel. Want ze spuien ondertussen alles op facebook waarbij zo te achterhalen is waar ze wonen.. want privacy instellingen beheren hebben ze regelmatig nooit van gehoord :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:26 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Net bij goedemorgen nederland hadden ze het over een flyer die verspreid was naar huisartsen.
Ik sta verstelt dat mensen dit kunnen doen. Met de druk op de zorg en dan zorgmedewerkers zo bedreigen.
Echt waar gaat het naar toe met de mensheid.

hier is een link naar een artikel van ad.nl over die flyer met een foto van de flyer erin
https://www.ad.nl/rotterdam/onrust-onde ... ~aecaf185/


Schande! Laag bij de grond! Laf! Absoluut ontoelaatbaar! Etc...

Tja wat moet je er meer over zeggen? Dat een kleine groep meer en meer met dit soort onzin angst saait...check dat lukt ze aardig.

Ik hoop dat de artsen massaal aangifte hebben gedaan. Oppakken die handel en straffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:27 



 
Profiel   

Nou ja gevaccineerden kunnen ook piepen over privacy natuurlijk, en die zullen dat best doen :j
Als je ziet hoe het in landen gaat waar ze dat niet zo nauw nemen, snap ik dat je je daar druk om kan/moet maken..
Alleen vind ik het wanneer wel en wanneer niet soms lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:29 



 
Profiel   

Cer schreef
HC: voor de inlezer aan de deur is precies niks toegankelijk in Nederland. Het wordt groen of niet, met een maand erbij.. Nou... als je daar fraude mee kan plegen ben je wel een wizzard.. :j


Top. Was hier niet. Is pas deze week.

Maak wel zelf de QR groot opdat de rest niet gekopieerd kan worden.

Er kan/mag daarbij om mijn identiteitsdocument gevraagd worden maar er mag NIETS op een lijst bij de ingang gezet worden zoals op verschillende plaatsen wel gedaan wordt als je erin wil.


Net bekendgemaakt dat wie met Jansen gevaccineerd heeft per 15 december óf een booster óf een negatief testresultaat moet hebben voor wat dan ook in Frankrijk.
De poppen aan het dansen met Jansen...

Hier in Andalucia per morgen prikpas of negatieve tets nodig voor toegang tot ziekenhuis. Moet de 16de voor röntgen-záp en met papiertje dus.
Hmmmm... kan ook bij gezondheidscentrum melden dat ik contact gehad hebt met een positieve. Wie weet héb ik al natuurlijke booster ;)


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 08-12-21 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:43 



 
Profiel   

idinn schreef
Ik vind dat gepiep over privacy van de gemiddelde ongevaccineerde sowieso beetje dubbel. Want ze spuien ondertussen alles op facebook waarbij zo te achterhalen is waar ze wonen.. want privacy instellingen beheren hebben ze regelmatig nooit van gehoord :')

Lekker generaliserend dit. Ik ken diverse mensen die om diverse redenen niet gevaccineerd zijn en de helft daarvan heeft niet eens Facebook.

Bovendien ben ik gevaccineerd én vind ik het kwalijk hoe makkelijk hier mee omgegaan wordt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 96 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen