Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 97 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Douce schreef
Bovendien ben ik gevaccineerd én vind ik het kwalijk hoe makkelijk hier mee omgegaan wordt.


Ik ben gevaccineerd. Zie helemaal het nut er van voor de samenleving als geheel.
Vind het echter schandalig hoe er over rechten heen gefietst wordt en met data omgegaan. Maar ja, zoals hier opgemerkt en is 85% tegen 15% dus hoppa ~~}>


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 08-12-21 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:49 



 
Profiel   

En dan weten ze per postcode wie er ingeënt is, so what? Het maakt mij helemaal niet uit en ik zit niet eens op FB. Het zal mij echt aan mijn anus oxideren dat Hugo weet dat ik ingeënt ben. Er wordt nu zo spastisch over gedaan, terwijl de overheid van alles van je weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:49 



 
Profiel   

Douce schreef
idinn schreef
Ik vind dat gepiep over privacy van de gemiddelde ongevaccineerde sowieso beetje dubbel. Want ze spuien ondertussen alles op facebook waarbij zo te achterhalen is waar ze wonen.. want privacy instellingen beheren hebben ze regelmatig nooit van gehoord :')

Lekker generaliserend dit. Ik ken diverse mensen die om diverse redenen niet gevaccineerd zijn en de helft daarvan heeft niet eens Facebook.

Bovendien ben ik gevaccineerd én vind ik het kwalijk hoe makkelijk hier mee omgegaan wordt.


Klopt. Ik ken alleen ongevaccineerden die zeer natuurlijk leven en niet actief zijn op Facebook of ander social media. Het zijn ook mensen die zich totaal niet bemoeien laat staan actief zijn rondom huilie huilie uitdragen, demonstraties cq manifestaties.
Ze weten dat ze hoger risico lopen om echt ziek te worden en zijn zeer voorzichtig en zijn totaal geen wappies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:50 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
En dan weten ze per postcode wie er ingeënt is, so what? Het maakt mij helemaal niet uit en ik zit niet eens op FB. Het zal mij echt aan mijn anus oxideren dat Hugo weet dat ik ingeënt ben. Er wordt nu zo spastisch over gedaan, terwijl de overheid van alles van je weet.


Bedankt voor het voorbeeld: Omdat het joú niets uitmaakt mag een ander er niets anders over vinden. De dictatuur van de demagogie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:51 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Fitzroy schreef
En dan weten ze per postcode wie er ingeënt is, so what? Het maakt mij helemaal niet uit en ik zit niet eens op FB. Het zal mij echt aan mijn anus oxideren dat Hugo weet dat ik ingeënt ben. Er wordt nu zo spastisch over gedaan, terwijl de overheid van alles van je weet.


Bedankt voor het voorbeeld: Omdat het joú niets uitmaakt mag een ander er niets anders over vinden. De dictatuur van de demagogie.



Gaat ie weer lekker joh.
Ik vind dat je echt een punt hebt over privacy want ik maak me daar ook vaak zorgen over. Maar als ik dan vetgedrukte zie, ben ik er eigenlijk wel weer klaar mee HC, en laat de discussie gaan. Dat heb ik vaker met je en nu schrijfik het eens een keer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:54 



 
Profiel   

Iedereen die nu, na zo veel jaren internet nog denkt anoniem door het leven te kunnen gaan, sorry hoor. Gaat niet lukken in veel gevallen. En ja, dat is niet leuk maar met je eigen verstand gebruiken, vooral mbt bv internet oplichting kom je een heel eind. Hoe veel mensen hier veranderen maandelijks al hun wachtwoorden, hebben gecheckt of hun mailadressen opduiken in de hackerslijst enzenz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:54 



 
Profiel   

Jammer dat je hem quote, pien. Ik had het nl. helemaal niet gezien. Iets met foe.
Bovendien ventileer ik mijn mening. Ik geef er niets om en ik vind dat er spastisch over gedaan wordt. Dat mag volgens mij nog altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:06 



 
Profiel   

Ik vraag me af wat een ander HIER ineens van moet vinden..?
waarom wordt er nu ineens moeilijk gedaan, terwijl men niet eens weet welke gegevens er zijn en hoe daar mee omgegaan wordt.
Maar we zitten nu gelukkig in een tijdsperiode waar woke mensen van gekkigheid niet meer weten waar ze moeilijk over moeten doen....

Nogmaals, er zijn echt dingen waar op gelet moet worden, maar nu lijkt het wel gewoon sport om voor je socials zo moeilijk mogelijk te doen en vooral problemen te zoeken die er niet zijn en dan halve informatie te gaan roepen voor je 15minutes of fame.
En in plaats dat daar dan even nuchter over nagedacht wordt, schreeuwen de volgers dat volop na.... supereffectief :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:12 



 
Profiel   

Bwah ..bij ons in BE kan de lezer van de code je volledige naam zien , nu heb ik daar niet zozeer een probleem mee maar fijn vind ik het niet ..al 2 x bij scannen dat ze dan je hele naam en bijnamen hardop lezen , vind ik niet nodig eigenlijk
Maar ja als ze volgens de regels moeten doen , moeten ze scannen en met je id vergelijken en dat heeft tot nu toe niemand gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:17 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Gaat ie weer lekker joh.
Ik vind dat je echt een punt hebt over privacy want ik maak me daar ook vaak zorgen over. Maar als ik dan vetgedrukte zie, ben ik er eigenlijk wel weer klaar mee HC, en laat de discussie gaan. Dat heb ik vaker met je en nu schrijfik het eens een keer op.


Jij kan en mag dat vínden Pien.
Ik kan en mag vinden en ventileren wat ík vind over de onderbouwing van de mening van de meerderheid en op basis waarvan de rest verplicht kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:21 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
En dan weten ze per postcode wie er ingeënt is, so what? Het maakt mij helemaal niet uit en ik zit niet eens op FB. Het zal mij echt aan mijn anus oxideren dat Hugo weet dat ik ingeënt ben. Er wordt nu zo spastisch over gedaan, terwijl de overheid van alles van je weet.


Dit dus! Ze krijgen inzicht in de gebieden op deze manier waar de vaccinatiegraad lager of hoger ligt.

Of in een extreem voorbeeld stel dat een bepaalde leeftijdsgroep dezelfde zeldzame bijwerking krijgt dan hebben ze daar veel beter inzicht in. Het is ook voor andermans veiligheid.


En over de belastingdienst en geld terugkrijgen kijk daar maar hoeveel ze van je vragen wat je kan zien als privacy. Daar weten ze alles ook van je maar daar piept niemand dan om

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:26 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Jammer dat je hem quote, pien. Ik had het nl. helemaal niet gezien. Iets met foe.
Bovendien ventileer ik mijn mening. Ik geef er niets om en ik vind dat er spastisch over gedaan wordt. Dat mag volgens mij nog altijd.


Ik vind dat er spastisch gedaan wordt over Covid. Dat mag hier eigenlijk niet.

Dat jij mij onder de negeerknop hebt illustreert de ´openheid´ voor andere meningen, denkwijzes onder jouw mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:26 



 
Profiel   

Ze controleren ook het rioleringswater.
Daarom weet ik dat op het eiland waar ik woon, de grootste speedgebruikers wonen en in Urk.de meeste coke wordt gesnoven :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:35 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ze controleren ook het rioleringswater.
Daarom weet ik dat op het eiland waar ik woon, de grootste speedgebruikers wonen en in Urk.de meeste coke wordt gesnoven :Y)


Zo lang niet JOUW rioleringspijp gecontroleerd wordt en het resultaat in de computer gezet is er een groot verschil in privacy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:39 



 
Profiel   

maar wordt JOUW (of een persoonlijk NLs) adres dan ook gecombineerd met wel / niet vaccineren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:41 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Electra63 schreef
Ze controleren ook het rioleringswater.
Daarom weet ik dat op het eiland waar ik woon, de grootste speedgebruikers wonen en in Urk.de meeste coke wordt gesnoven :Y)


Zo lang niet JOUW rioleringspijp gecontroleerd wordt en het resultaat in de computer gezet is er een groot verschil in privacy.


Stel je niet zo aan.

Bijna voor ieder restaurant moet je tegenwoordig online reserveren, om naar een evenement of theater of dierentuin te gaan, moet je online kaartjes kopen.
Parkeren in de grote steden, is betaald. De meeste aankopen worden gepind...... er is helemaal geen privacy meer en ik heb er helemaal geen last van.
Zolang we niet in een dictatuur leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:50 



 
Profiel   

Cer schreef
maar wordt JOUW (of een persoonlijk NLs) adres dan ook gecombineerd met wel / niet vaccineren?


Als er onzorgvuldig met MIJN prikpas omgegaan wordt zijn mijn persoonsgegevens niet beschermd.

Er zijn híer (en wellicht ook in NL?) nog steeds niet toegestane praktijken met persoonsgegevens. Of het míj wel/niet iets uitmaakt of mijn naam op een lijst van een restaurant of andere gelegenheid staat is irrelevant. Of ík niets te verbergen heb en dat de belastingdienst een aangifteformulier heeft is allemaal irrelevant.
Er moet gewoon zorgvuldig omgegaan worden met alles wat verder gaat dan met wel/geen prikpas/test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:52 



 
Profiel   

Hm, maar dan gaat het niet meer over waar het om ging, HC. NL over welke gegevens aan die QR hangen, en wat mensen daarmee doen...
ik weet nog niet hoe onzorgvuldig er hier met de QR App omgegaan is (ik weet niet wat een prikpas is, dat hebben wij hier niet)
Anders dan superirritante anti lui nep QRs hebben aangemaakt, duplicaat apps hebben aangemaakt en met codes hebben lopen sjoemelen, maar dat is dan niet perse onzorgvuldigheid van de overheid, denk ik. Iets hackproof maken is nu denk bijna niet meer te doen? (maar daar heb ik geen verstand van)

Mij verbaast het meer (of eigenlijk ook niet) hoeveel mensen er nog zitten te narren tijdens een wereldwijde pandemie, hoe die alleen aan zichzelf denken en hoe gaaf die het vinden om van alles en nog wat te dwarsbomen... En dán nog met de vuist naar een ander wijzen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:58 



 
Profiel   

Cer schreef
Mij verbaast het meer (of eigenlijk ook niet) hoeveel mensen er nog zitten te narren tijdens een wereldwijde pandemie, hoe die alleen aan zichzelf denken en hoe gaaf die het vinden om van alles en nog wat te dwarsbomen... En dán nog met de vuist naar een ander wijzen...


Tja, daar heb ik geen mening over want geen last van.

Ik ben gevaccineerd en zie het nut ervan.
Draag verse masker want zie het nut ervan.
Verplaats me weinig want zie het nut daarvan.
Ben tegen verplichten/uitsluiten want zie het nut er niet van en wel de risicos. Idem het te veel te onzorgvuldige registeren.
Ben ook niet voor het op dit moment op verre vliegvakantie gaan alhoewel dat mbt omicron een bonus zou kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:11 



 
Profiel   

:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:17 



 
Profiel   

Ik vind het wel triest dat die huisartsen bedreigd worden. Kan mij voorstellen dat het invloed heeft op hun dagelijks werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:37 



 
Profiel   

Achterom schreef
:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.


Vandaar dat ik het ook wel goed zou vinden als de uitlatingen van Hugo (over het traceren van ongevaccineerden) onder de loep genomen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:39 



 
Profiel   

imaudy schreef
Achterom schreef
:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.


Vandaar dat ik het ook wel goed zou vinden als de uitlatingen van Hugo (over het traceren van ongevaccineerden) onder de loep genomen worden.

Ik niet, want de vaccinatiegraad inventariseren is nu juist hetgeen waarvoor wél toestemming is gegeven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:43 



 
Profiel   

Het valt mij nog mee dat de bv kosten van aanvullende zorgverzerkeringen niet gebaseerd zijn op postcode. Oh..misschien komt dat nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:53 



 
Profiel   

imaudy schreef
Het valt mij nog mee dat de bv kosten van aanvullende zorgverzerkeringen niet gebaseerd zijn op postcode. Oh..misschien komt dat nog.


Je kunt wel van allerlei verwachtingen rond strooien maar daar schiet je weinig mee op behalve onrust veroorzaken. Iedereen krijgt zorg (hopelijk)
Bij autoverzekeringen gaat dit wel op, daar ben je verplicht je postcode door te geven 'dus ook maar niet meer autorijden want o je, ze weten waar ik woon en misschien gebeuren hier wel meer ongelukken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 97 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen