Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:16

Achterom schreef:
:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.


Achterom, wat vind jij niet kloppen met de wetgeving? Ik ben daar wel benieuwd naar want weinig van dit onderwerp af.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:21

bigone schreef:
Je kunt wel van allerlei verwachtingen rond strooien maar daar schiet je weinig mee op behalve onrust veroorzaken.



Houden we die er ook mbt Covid19 in op deze draad? ;)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:22

Hoe betrouwbaar zouden die sneltesten / antigeentesten nu werkelijk zijn ?
Ik las net dit artikeltje en bedacht mij dat die testen hier in BE toch behoorlijk wat geld kosten.

Citaat:
Na een kerstfeestje onder medewerkers van een Spaans ziekenhuis hebben 68 van hen positief getest op corona. Het gaat om onder meer artsen en verpleegkundigen. Er wordt nog onderzocht of alle besmettingen gebeurden op het feestje, aldus een woordvoerder van het universitair ziekenhuis van Malaga dinsdag. Het is niet bekend of er ook niet-gevaccineerden onder de aanwezigen waren, maar allen zouden voor het feestje negatief getest hebben met een antigeentest.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:31

imaudy schreef:
Het valt mij nog mee dat de bv kosten van aanvullende zorgverzerkeringen niet gebaseerd zijn op postcode. Oh..misschien komt dat nog.

Toch moet ik nu al postcode invullen bij het opvragen van een offerte voor welke verzekering dan ook.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:04

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Je kunt wel van allerlei verwachtingen rond strooien maar daar schiet je weinig mee op behalve onrust veroorzaken.



Houden we die er ook mbt Covid19 in op deze draad? ;)

Tja, wanneer dat voor jou geldt, prima.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:07

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Je kunt wel van allerlei verwachtingen rond strooien maar daar schiet je weinig mee op behalve onrust veroorzaken.



Houden we die er ook mbt Covid19 in op deze draad? ;)


Verandering begint bij jezelf zeg ik dan maar :D

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:09

Efkes goed nieuws. Een ziekenhuis hier in de buurt heeft een overschot en wil dit geven aan de medewerkers in het primair onderwijs. Volgende week mijn booster binnen _/-\o_

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:11

Coby wat fijn! Jullie verdienen het.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:12

imaudy schreef:
Achterom schreef:
:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.


Vandaar dat ik het ook wel goed zou vinden als de uitlatingen van Hugo (over het traceren van ongevaccineerden) onder de loep genomen worden.


Je vergeet dat het niet het traceren is van individuen. Maar het inventariseren in welke gebieden de meeste ongevaccineerden zitten die met een goede informatievoorziening toch eventueel nog overtuigd kunnen worden. Dat lijkt me een heel ander iets qua privacy, en ik kan me niet voorstellen dat dat inventariseren niet gewoon klopt met de wetgeving daarover.

Ik vind het niet anders dan dat we bijv. weten wat de meest gelovige gebieden zijn, of gebieden met meest dure huizen, etc etc. Het is niet op het niveau van het individu.

@Achterom: welke dingen mogen aldus jou niet volgens de wet? Nu ben ik wel benieuwd :)

@Coby: wat goed!

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:17

IMANDRA schreef:
Je vergeet dat het niet het traceren is van individuen. Maar het inventariseren in welke gebieden de meeste ongevaccineerden zitten die met een goede informatievoorziening toch eventueel nog overtuigd kunnen worden. Dat lijkt me een heel ander iets qua privacy, en ik kan me niet voorstellen dat dat inventariseren niet gewoon klopt met de wetgeving daarover.

Ik vind het niet anders dan dat we bijv. weten wat de meest gelovige gebieden zijn, of gebieden met meest dure huizen, etc etc. Het is niet op het niveau van het individu.

Nou ja, dit dus.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:42

Vandaag voor het inplannen van een ggd test moest ik mijn postcode en huisnummer geven. Anders kon ik geen test in plannen.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:43

LuckyLuna schreef:
Vandaag voor het inplannen van een ggd test moest ik mijn postcode en huisnummer geven. Anders kon ik geen test in plannen.


Dat gaat om dat je een test locatie dichtbij huis krijgt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:53

En je hoeft toch alleen de cijfers in te voeren? Geen letters en geen huisnummer? Althans ik hoefde alleen 4 cijfers in te vullen en idd is dat puur om in de buurt te zoeken. Je bent ook vrij om een postcode van 200km verderop te gebruiken. Je moet dan alleen een stuk verder rijden.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:19

Zebrastreep schreef:
Verandering begint bij jezelf zeg ik dan maar :D


En ik mocht niet te positief zijn nota bene _O-

Nét een vriend langsgekomen. Om kerstaardigheidje af te geven, mijn ´nieuwe´ motorfiets te bekijken een andere evt te kopen.
Doet keuken-/meubelinstallaties in de hele regio. Familie van ondernemers met veel klantencontacten.
Allemaal echt héél brave burgers.
Hij kwam zonder masker. ´Ah Petrus, voor werk hebben we ze overal op maar er is helemaal níemand besmet hier, al tíjden niemand er ziek van en we zijn allemaal gevaccineerd...´
Klopt was vorige week 1 geval hier in het dorp. Asymptomatisch. Daarvoor wéken niemand.
De hervaccinering loopt als een treín. Laat omicron maar komen. Alsjeblíeft zelfs. Komen we er een keer écht ´vanaf´ met gewoon een seizoensprik voor kwestbaren en wie dat wil **\O/**

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:22

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Verandering begint bij jezelf zeg ik dan maar :D


En ik mocht niet te positief zijn nota bene _O-

Nét een vriend langsgekomen. Om kerstaardigheidje af te geven, mijn ´nieuwe´ motorfiets te bekijken een andere evt te kopen.
Doet keuken-/meubelinstallaties in de hele regio. Familie van ondernemers met veel klantencontacten.
Allemaal echt héél brave burgers.
Hij kwam zonder masker. ´Ah Petrus, voor werk hebben we ze overal op maar er is helemaal níemand besmet hier, al tíjden niemand er ziek van en we zijn allemaal gevaccineerd...´
Klopt was vorige week 1 geval hier in het dorp. Asymptomatisch. Daarvoor wéken niemand.
De hervaccinering loopt als een treín. Laat omicron maar komen. Alsjeblíeft zelfs. Komen we er een keer écht ´vanaf´ met gewoon een seizoensprik voor kwestbaren en wie dat wil **\O/**


Eigenlijk was die meer bedoeld richting jou....

Zelf praat je ook zeer onrustig over corona , maar vraagt anderen daarmee te stoppen. Beetje tegendraads niet?

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:22

Blue_Eyes schreef:
IMANDRA schreef:
Je vergeet dat het niet het traceren is van individuen. Maar het inventariseren in welke gebieden de meeste ongevaccineerden zitten die met een goede informatievoorziening toch eventueel nog overtuigd kunnen worden. Dat lijkt me een heel ander iets qua privacy, en ik kan me niet voorstellen dat dat inventariseren niet gewoon klopt met de wetgeving daarover.

Ik vind het niet anders dan dat we bijv. weten wat de meest gelovige gebieden zijn, of gebieden met meest dure huizen, etc etc. Het is niet op het niveau van het individu.

Nou ja, dit dus.


IMANDRA, door deze quote begrijp ik dat je op mij gereageerd had. Je staat echter op mijn foeilijst (en daar blijf je ook op) dus het heeft weinig zin om op mij te reageren. Ik kan dat gelukkig niet lezen :)
Electra63 staat ook op mijn foeilijst, de rest niet.

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:25

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Verandering begint bij jezelf zeg ik dan maar :D


En ik mocht niet te positief zijn nota bene _O-

Nét een vriend langsgekomen. Om kerstaardigheidje af te geven, mijn ´nieuwe´ motorfiets te bekijken een andere evt te kopen.
Doet keuken-/meubelinstallaties in de hele regio. Familie van ondernemers met veel klantencontacten.
Allemaal echt héél brave burgers.
Hij kwam zonder masker. ´Ah Petrus, voor werk hebben we ze overal op maar er is helemaal níemand besmet hier, al tíjden niemand er ziek van en we zijn allemaal gevaccineerd...´
Klopt was vorige week 1 geval hier in het dorp. Asymptomatisch. Daarvoor wéken niemand.
De hervaccinering loopt als een treín. Laat omicron maar komen. Alsjeblíeft zelfs. Komen we er een keer écht ´vanaf´ met gewoon een seizoensprik voor kwestbaren en wie dat wil **\O/**


Je hebt wel vertrouwen in omicron. Denk dat er voor je wens nog wen gunstige mutatie van omicron nodig is .

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:44

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Verandering begint bij jezelf zeg ik dan maar :D


En ik mocht niet te positief zijn nota bene _O-

Nét een vriend langsgekomen. Om kerstaardigheidje af te geven, mijn ´nieuwe´ motorfiets te bekijken een andere evt te kopen.
Doet keuken-/meubelinstallaties in de hele regio. Familie van ondernemers met veel klantencontacten.
Allemaal echt héél brave burgers.
Hij kwam zonder masker. ´Ah Petrus, voor werk hebben we ze overal op maar er is helemaal níemand besmet hier, al tíjden niemand er ziek van en we zijn allemaal gevaccineerd...´
Klopt was vorige week 1 geval hier in het dorp. Asymptomatisch. Daarvoor wéken niemand.
De hervaccinering loopt als een treín. Laat omicron maar komen. Alsjeblíeft zelfs. Komen we er een keer écht ´vanaf´ met gewoon een seizoensprik voor kwestbaren en wie dat wil **\O/**


Hoe groot is zijn werk-regio?
In Malaga was vorige week nog een grote uitbraak onder ziekenhuispersoneel, dat een feestje had gevierd op 1 december.
Dat is toch vlakbij ?

Ik krijg de link niet geplaatst.
Stond o.a. op Telegraaf.nl.

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:49

Citaat:
Je staat echter op mijn foeilijst (en daar blijf je ook op) dus het heeft weinig zin om op mij te reageren. Ik kan dat gelukkig niet lezen 
Electra63 staat ook op mijn foeilijst, de rest niet.



Imaudy ik schrik er gewoon van, wat naar dat je mensen op je foeilijst zet en dit zo openbaar maakt.

Als het om Imandra gaat, zij is vaak erg goed geïnformeerd. En ik lees haar inhoudelijke posts graag. Bijzonder dat je haar op je foeilijst hebt staan en dit ook ons wil laten weten.

Je noemt Electra er ook even bij, wouw.

Dat roept bij mij de vraag op wat zegt dit over jou zelf? Ik ga daar eens goed over nadenken .

Sta ik nu ook op je foeilijst na deze reactie?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:50

pien_2010 schreef:
Citaat:
Je staat echter op mijn foeilijst (en daar blijf je ook op) dus het heeft weinig zin om op mij te reageren. Ik kan dat gelukkig niet lezen 
Electra63 staat ook op mijn foeilijst, de rest niet.



Imaudy ik schrik er gewoon van, wat naar dat je mensen op je foeilijst zet en dit zo openbaar maakt.

Als het om Imandra gaat, zij is vaak erg goed geïnformeerd. En ik lees haar inhoudelijke posts graag. Bijzonder dat je haar op je foeilijst hebt staan en dit ook ons wil laten weten.

Je noemt Electra er ook even bij, wouw.

Dat roept bij mij de vraag op wat zegt dit over jou zelf? Ik ga daar eens goed over nadenken .

Sta ik nu ook op je foeilijst na deze reactie?



Lieve Pien,
Maak je niet druk.

Imaudy trollt graag, maar dat mag je niet zeggen. ;)

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:01

pien_2010 schreef:
Citaat:
Je staat echter op mijn foeilijst (en daar blijf je ook op) dus het heeft weinig zin om op mij te reageren. Ik kan dat gelukkig niet lezen 
Electra63 staat ook op mijn foeilijst, de rest niet.



Imaudy ik schrik er gewoon van, wat naar dat je mensen op je foeilijst zet en dit zo openbaar maakt.

Als het om Imandra gaat, zij is vaak erg goed geïnformeerd. En ik lees haar inhoudelijke posts graag. Bijzonder dat je haar op je foeilijst hebt staan en dit ook ons wil laten weten.

Je noemt Electra er ook even bij, wouw.

Dat roept bij mij de vraag op wat zegt dit over jou zelf? Ik ga daar eens goed over nadenken .

Sta ik nu ook op je foeilijst na deze reactie?


Iets met kop in het zand, blijkbaar :D.

Vind het een beetje een kinderachtige lekker-puh reactie. Jammer voor haar dat me zoiets echt totaal niet boeit, want ik zit hier niet om haar te overtuigen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:10

imaudy schreef:
IMANDRA, door deze quote begrijp ik dat je op mij gereageerd had. Je staat echter op mijn foeilijst (en daar blijf je ook op) dus het heeft weinig zin om op mij te reageren. Ik kan dat gelukkig niet lezen :)
Electra63 staat ook op mijn foeilijst, de rest niet.


Imandra heeft anders best zinnige en onderbouwde bijdrages. Jammer dat je dat niet wil lezen.

Geeft wel weer aan hoe tunnelvisie en cherry picking werkt: alleen maar willen lezen wat jouw gedachten bevestigt en de rest gewoon negeren en als dat niet lukt, gewoon onzichtbaar maken.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-12-21 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:16

Op Twitter gaat het precies hetzelfde , één keer iets vragen nav een bewering van antivaxxer en je bent geblokt :D .

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:40


nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:44

Het is een teken van alle tijden, diegene met een afwijkende mening worden overboord gezet. omdat het niet het straatje van mensen past.