Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 102 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

vraagje,
We mogen vandaag uit quarantaine na corona gehad te hebben, maar mijn huisgenoten hoesten nog. Ik heb alleen wat slijm in mn keel. Mag ik alleen naar mijn verzorgpaarden? Ik kom daarbij met niemand in contact, behalve dat ik dezelfde hekken/stroom etc aanraak.


mis ze heel erg :(

edit: wij werden duidelijk verteld dat we vandaag uit quarantaine mochten.


Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 09-12-21 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:24 



 
Profiel   

sureido schreef
Needje schreef

Klopt en roepen dat er veel opnames zijn klinkt zo lekker gevaarlijk.
Maar het gros van de opgenomen mensen daar waren opgenomen voor totaal wat anders en bleken na test Corona te hebben en hadden daar helemaal geen klachten van. En was dus ook niet de reden voor ziekenhuisopname.

Sommige hier hebben dan ook soms een handje van gruwelijke dingen het topic in slingeren (soms zelfs zonder een bron) en vooral het allerslechtste nieuws eruit te halen.

Alsof mensen heel de dag zitten te struinen naar het negatiefste nieuws en dan de primeur willen om het hier te delen :+

Oh ja en vakkundig ook maar elk positief ding negeren of ombuigen naar negatief hoort daar natuurlijk ook bij :D



Ondertussen zou het imo wel gewoon het beste nieuws mbt de pandemie sinds het begin ervan kunnen zijn.
Nog beter dan de lancering van de vaccins zelfs. De vaccins zijn een gewéldige hulp doch een mildere versie is nét even wat structureler. De vaccins houden het aantal slchtoffers (onder hoofdzakelijk de riscogroepen) aardig beperkt doch het lost verder níets op voor een terugkeer naar een normale samenleving. Een besmettelijke, mildere versie zou Covid reduceren tot een gewone seizoensziekte als griep.
Als bonus lijken de huidige vaccins er tegen te beschermen.

Ben benieuwd wanneer het als ´goed nieuws´ gezien gaat worden en een enigzins gecontroleerde verspreiding omarmd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:29 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
vraagje,
We mogen vandaag uit quarantaine na corona gehad te hebben, maar mijn huisgenoten hoesten nog. Ik heb alleen wat slijm in mn keel. Mag ik alleen naar mijn verzorgpaarden? Ik kom daarbij met niemand in contact, behalve dat ik dezelfde hekken/stroom etc aanraak.


mis ze heel erg :(

edit: wij werden duidelijk verteld dat we vandaag uit quarantaine mochten.


Je moet toch 24 uur klachtenvrij zijn?
Of is dat ook aangepast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:38 



 
Profiel   

bigone schreef
Needje schreef
Maar als je er minder ziek van wordt in hoeverre is die booster dan echt zo belangrijk voor gewoon gezonde mensen?

Dan kom je dus op hetgeen Karl al duidelijk probeert te maken, met een R waarde die veel hoger is besmet iemand die niet ziek word ipv 1 persoon zoals nu er bvb 6 en gaat het stijl naar boven met de besmettingen waarbij de ziekenhuisopnames ook de lucht in gaan.


Het staat ook gewoon in het HLN artikel:
Citaat
Dat lijkt hoopgevend nieuws, maar de enorme snelheid waarmee de nieuwe variant zich verspreidt en mensen infecteert is dat sowieso niet. In Gauteng neemt het gemiddelde aantal ziekenhuisopnames van coronapatiënten toe met een snelheid die vijf keer hoger is dan in de periode met de snelste groei onder de deltavariant.

Ziekenhuizen in Zuid-Afrika vrezen dat ze daardoor nog altijd overbelast kunnen raken en dat zelfs in vergelijkbare mate als met de deltavariant. In buurland Zimbabwe is dat nu al merkbaar. De toename van het aantal besmettingen doet het (rudimentaire) zorgsysteem er nu al kraken in zijn voegen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:38 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
vraagje,
We mogen vandaag uit quarantaine na corona gehad te hebben, maar mijn huisgenoten hoesten nog. Ik heb alleen wat slijm in mn keel. Mag ik alleen naar mijn verzorgpaarden? Ik kom daarbij met niemand in contact, behalve dat ik dezelfde hekken/stroom etc aanraak.


mis ze heel erg :(

edit: wij werden duidelijk verteld dat we vandaag uit quarantaine mochten.

Je krijgt een datum dat je uit quarantaine mag maar daar zeggen ze altijd bijt MITS je 24 uur volledig klachtenvrij bent. Als je nog hoest en slijm in je keel hebt ben je dat dus niet en dan is de regel wanneer je 24 uur klachtenvrij bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:44 



 
Profiel   

Maar IMANDRA het gros van de opnames nu in ZA zijn dus opnames die hier in NL niet eens opnames zouden zijn. Dat mensen daar sneller naar het ziekenhuis gaan (En een deel opgenomen wordt voor totaal iets anders maar ook Corona blijken te hebben) zal daar idd sneller tot problemen leiden. Maar in hoeverre gaat dat hier gebeuren? Mensen die geen zuurstof nodig hebben blijven thuis. Daar niet.
Dus we kijken naar ZA maar kunnen het eigenlijk niet vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:48 



 
Profiel   

Spenk schreef
mars_mellow schreef
vraagje,
We mogen vandaag uit quarantaine na corona gehad te hebben, maar mijn huisgenoten hoesten nog. Ik heb alleen wat slijm in mn keel. Mag ik alleen naar mijn verzorgpaarden? Ik kom daarbij met niemand in contact, behalve dat ik dezelfde hekken/stroom etc aanraak.


mis ze heel erg :(

edit: wij werden duidelijk verteld dat we vandaag uit quarantaine mochten.

Je krijgt een datum dat je uit quarantaine mag maar daar zeggen ze altijd bijt MITS je 24 uur volledig klachtenvrij bent. Als je nog hoest en slijm in je keel hebt ben je dat dus niet en dan is de regel wanneer je 24 uur klachtenvrij bent.


Ahh oke, bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:55 



 
Profiel   

Needje schreef
Maar IMANDRA het gros van de opnames nu in ZA zijn dus opnames die hier in NL niet eens opnames zouden zijn. Dat mensen daar sneller naar het ziekenhuis gaan (En een deel opgenomen wordt voor totaal iets anders maar ook Corona blijken te hebben) zal daar idd sneller tot problemen leiden. Maar in hoeverre gaat dat hier gebeuren? Mensen die geen zuurstof nodig hebben blijven thuis. Daar niet.
Dus we kijken naar ZA maar kunnen het eigenlijk niet vergelijken.


Dat is het punt niet.

Milder betekent misschien dat maar de helft van de 'potentiële' mensen in het ziekenhuis komen.
Maar besmettelijker betekent dat die helft met veel sneller tegelijk komen en het ziekenhuis alsnog met problemen zit. In absolute cijfers zit je met milder maar besmettelijker veel sneller aan grote aantallen aan ziekenhuisopnames (zie graph).

Bovendien is ZA sowieso niet goed te vergelijken, zoals je al zegt. Bevolking is jonger en heeft minder kwetsbaren aldus jouw link; dus minder mensen die snel opgenomen zouden moeten worden in vergelijking met Nederland. De kans dat die ouderen en kwetsbaren door omicron opgenomen moeten worden is wel hoger. Dus meer onderzoek, zeker in een westers land zoals NL, is wel nodig.

Milder an sich is dus positief, maar we moeten eerst maar eens onderzoeken of dat mildere wel daadwerkelijk milder is binnen de populatie die in NL sneller in het ziekenhuis komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:58 



 
Profiel   

Spenk schreef
mars_mellow schreef
vraagje,
We mogen vandaag uit quarantaine na corona gehad te hebben, maar mijn huisgenoten hoesten nog. Ik heb alleen wat slijm in mn keel. Mag ik alleen naar mijn verzorgpaarden? Ik kom daarbij met niemand in contact, behalve dat ik dezelfde hekken/stroom etc aanraak.


mis ze heel erg :(

edit: wij werden duidelijk verteld dat we vandaag uit quarantaine mochten.

Je krijgt een datum dat je uit quarantaine mag maar daar zeggen ze altijd bijt MITS je 24 uur volledig klachtenvrij bent. Als je nog hoest en slijm in je keel hebt ben je dat dus niet en dan is de regel wanneer je 24 uur klachtenvrij bent.


Door longcovid was ik al vele weken weer aan het werk (thuiswerken dat wel overigens) voordat ik klachtenvrij was (wat je tenminste klachtenvrij kan noemen...) met mij zeer veel andere mensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:09 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Dat lijkt hoopgevend nieuws, maar de enorme snelheid waarmee de nieuwe variant zich verspreidt en mensen infecteert is dat sowieso niet.


Het is geen raketwetenschap.
Een virus wat meer sneller verspreid dan het minder ziek maakt, zal zonder afremmen meer slachtoffers/tijd geven.
Het is echter óók een uitweg naar een structurele oplossing omdat het een dominante, acceptable siezoensziekte kan zijn.
Is het nu goed of slecht nieuws. Is je glas meer leeg dan vol?

Ík leef met mijn glas zo vol mogeleijk en zie het als een licht aan het einde van de tunnel.
Met vaccins komen we niet uit de tunnel. Met een dominante mildere versie wel.

Concreet is er met omicron een risico op meer slachtoffers én is het een mogelijkheid dat we er najaar 2022, ok realistischer najaar 2023 vanwege de noodzaak tot geremde verspreiding, haast als normaal van de draconische beperkingen af zijn.
Dus in míjn positieve perceptie; ja, proberen af te remmen en blijven vaccineren, maar ook omarmen als potentieel béter dan nu.

Ik zie, zoals meermalen eerder geschreven!!, ook het potentiële probleem van goed nieuws; minder voorzichtig gedrag en minder vaccinbereidheid onder de niet-risicogroep en dat is dan weer ruk voor de risicogroepen.
Blijft echter hoopgevend versus donkerschijnen imo. Ík heb een lampje aan :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:13 



 
Profiel   

Dit keer ben ik het met je lampje eens, wanneer omikron milder is zullen we nog een aantal maanden door de zure appel van maatregelen heen moeten, zeker is wel dat de boosters er snel in moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:21 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Needje schreef

Milder betekent misschien dat maar de helft van de 'potentiële' mensen in het ziekenhuis komen.
Maar besmettelijker betekent dat die helft met veel sneller tegelijk komen en het ziekenhuis alsnog met problemen zit. In absolute cijfers zit je met milder maar besmettelijker veel sneller aan grote aantallen aan ziekenhuisopnames (zie graph).

Bovendien is ZA sowieso niet goed te vergelijken, zoals je al zegt. Bevolking is jonger en heeft minder kwetsbaren aldus jouw link; dus minder mensen die snel opgenomen zouden moeten worden in vergelijking met Nederland. De kans dat die ouderen en kwetsbaren door omicron opgenomen moeten worden is wel hoger. Dus meer onderzoek, zeker in een westers land zoals NL, is wel nodig.

Milder an sich is dus positief, maar we moeten eerst maar eens onderzoeken of dat mildere wel daadwerkelijk milder is binnen de populatie die in NL sneller in het ziekenhuis komen.


Mensen die nu in ziekenhuis kwamen waren hele jonge (waarvan ze zeiden dat dat waarschijnlijk was omdat ouders bezorgd waren en dus sneller naar het ziekenhuis komen met ze) en boven de 60.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:23 



 
Profiel   

@Needje: Ja. Maar hier hebben we meer kwetsbare of ouderen, die natuurlijk sneller in het ziekenhuis komen. Dus het is maar afwachten hoe omikron zich in NL gedraagt juist vanwege dat verschil in populatieopbouw.

Ik hóóp dat het inderdaad goed mild is, en niet zo besmettelijk als wordt gesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:29 



 
Profiel   

Daarom ook die mensen zsm boosteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:34 



 
Profiel   

Needje schreef
Daarom ook die mensen zsm boosteren


Eens :j. Maar ook héél goed in de gaten houden en ruim op tijd ingrijpen als blijkt dat de huidige maatregelen niet afdoende zijn om de besmettingen te temperen. En gezien de mentaliteit van het volk, en het gedrag, en de getoonde communicatiekracht van de overheid wordt dat nog knap lastig ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:36 



 
Profiel   

bigone schreef
Dit keer ben ik het met je lampje eens, wanneer omikron milder is zullen we nog een aantal maanden door de zure appel van maatregelen heen moeten, zeker is wel dat de boosters er snel in moeten.


Fijn dat je te optimistisch bent dit keer +:)+

Hoewel het lastig rekenen is vanwege te grote verschillen tussen gezonde groep en risicogroepen, heeft inclusief iedereen gevaccineerd en al een half zo strenge variant nog steeds een relatie tussen aantal besmettingen en IC opnames/doden.
Aan dit laatste zit een maximum dus is er een maximum aan het aantal besmettingen en dát bepaalt de doorlooptijd.
Najaar 2023 is al aardig vlot gerekend.

Ander punt wat we niet mogen vergeten is dat Covid19 op de wereld blíjft. Vaccins maken de gevolgen minder ernstig doch zijn voor de rest alleen reductie van besmettelijkheid.
Dit houdt in dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking het vroeg of laat oploopt. Zie griep.
De kwestbaren zullen er aan dood blíjven gaan; beperkende maatregels maken de met Covid19 sterfte / tijd kleiner. Besmettingen blijven, een % overlijden idem. Uiteindelijk is het aantal doden (potentieel) net zo groot, tenzij ze ergens anders eerder aan overlijden.
Nee, dit verandert niets aan wat er aan de hand is. Het is wel een relativerend perspectief. Van Covid19 komen we niet af en er zullen mensen aan blíjven overlijden. Net als bij de griep. Hoe eerder we het accepteren, hoe eerder we zonder angst/paniek met normaal respect voor leven en risicos verder kunnen leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:00 



 
Profiel   

Needje schreef
Maar als je er minder ziek van wordt in hoeverre is die booster dan echt zo belangrijk voor gewoon gezonde mensen?

Om te mogen reizen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:30 



 
Profiel   

Omdat ik nog steeds de gok niet wil nemen om ernstig ziek te worden. Het lijkt mij vreselijk als het wel verkeerd uitpakt en je maanden thuis zit om te herstellen.

Het kan geen kwaad dus waarom ook niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:40 



 
Profiel   

Ik ga geen rekening houden met het feit dat ik heel misschien Corona krijg en heel misschien áls ik het krijg ik er lang last van hou. Er zijn zat andere ziektes waar je lang last van kan houden en daar houdt ook niemand zo rekening mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:52 



 
Profiel   

Beter voorkomen dan genezen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:58 



 
Profiel   

Needje schreef
Ik ga geen rekening houden met het feit dat ik heel misschien Corona krijg en heel misschien áls ik het krijg ik er lang last van hou. Er zijn zat andere ziektes waar je lang last van kan houden en daar houdt ook niemand zo rekening mee.


Tja dat is jouw keuze , net zoals het mijn keuze is om als jong iemand wel gevaccineerd wil worden.

Plus ik heb mijn eerste vaccinatie al bijna 12 maanden geleden gehad en er is niks gebeurd dus ik vertrouw het genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:00 



 
Profiel   

Needje schreef
Maar IMANDRA het gros van de opnames nu in ZA zijn dus opnames die hier in NL niet eens opnames zouden zijn. Dat mensen daar sneller naar het ziekenhuis gaan (En een deel opgenomen wordt voor totaal iets anders maar ook Corona blijken te hebben) zal daar idd sneller tot problemen leiden. Maar in hoeverre gaat dat hier gebeuren? Mensen die geen zuurstof nodig hebben blijven thuis. Daar niet.
Dus we kijken naar ZA maar kunnen het eigenlijk niet vergelijken.


Dat maakt op zich niet uit. Stel dat in Nederland 1 op de 1000 patiënten opgenomen wordt en ZA 10 op de duizend, omdat ze sneller opnemen. Het is daar vervijfvoudigd, dus dan worden er nu 50 op de duizend opgenomen. Dat zou in Nederland in verhouding betekenen dat er 5 op de duizend opgenomen worden. Dat zijn er veel minder dan in ZA, maar nog steeds een vervijfvoudiging in Nederland.

Dit betekent dat we extra maatregelen moeten gaan nemen om die piek in opnames te voorkomen. Het kan zijn dat de boosterprik voldoende is als maatregel, maar dat weten we nu nog niet. Het kan ook prima zijn dat er nog aanvullende maatregelen nodig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:11 



 
Profiel   

Mijn tweede is net 4,5 maand geleden Zebrastreep. Ik vind het wel even prima zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:12 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Tja dat is jouw keuze , net zoals het mijn keuze is om als jong iemand wel gevaccineerd wil worden.


Dat staat jou vrij; daar is geen verplichting voor nodig.

Citaat
Plus ik heb mijn eerste vaccinatie al bijna 12 maanden geleden gehad en er is niks gebeurd dus ik vertrouw het genoeg.


Dan ben je al tegen/over de ´houdbaarheidsdatum´ afhankelijk van de geldigheidswinden van het beleid ;)

Ik ben 4,5 maand terug geprikt, er wél ECHT ziek geweest en ja ECHT van het vaccin.
Ook is de dekkingsduur een jojo onderhevig aan ´groter belang´.

Helemaal met je eens Needje.
Ik vind het wel ´mooi´ met al die gewogen informatie.
Ik bén verdorie gevaccineerd dus bekijk het verder maar even. Ook als net als in Frankrijk de geldigheid van het betreffende vaccin uit de QR code teruggedraaid wordt. Dat raakt me toch nauwelijks met de kleinere gelegenheden waar ik kom.

Ik vertrouw helemaal niets meer voor mezélf van de voorlichting in het groter belang; alleen op mezelf, op wat ik er zélf aan kan doen. Masker, afstand, minder verplaatsten, opletten waar ik me in welk gezelschap stort; bv degenen die op vliegvakantie geweest zijn éven vermijden.*

* ja dat is enigzins veranderd tov een paar weken terug door het ge-jojo mbt de dekking van Jansen.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 09-12-21 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:42 



 
Profiel   

Toch vreemd. Je hoorde al in het begin dat het virus aerosol is. Maar de officiele instanties weigeren nog steeds om naast vaccinatie ook gebruik te maken van ventilatie.

https://nos.nl/artikel/2408605-werkzaam ... gen-corona

Toch heel merkwaardig dat hier nog steeds geen goed onderzoek naar is gedaan. Terwijl wetenschappers al langer aandringen op onderzoek hierna.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/238062 ... estrijding

Ondertussen gaan we van de ene naar de andere lockdown.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 102 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen