"Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:10

Brainless schreef:
hahahatsjoe schreef:
Een vaccin werkt wel ? Misschien tegen ernstig ziek worden maar het vaccin werkt niet om te zorgen dat je niet besmet wordt.

Jeeh, je hebt het goed begrepen :D


Toch apart dat in sommige ziekenhuizen meer dan de helft van de coronapatienten (op de afdelingen en op de IC) gevaccineerden zijn. Toch apart dat een gevaccineerde (een vriend van me) bij het eerste contact met een besmette mede-gevaccineerde ook besmet wordt en nu ziek is (hij werd ziek nog geen dag nadat hij bij mij was, was al eerder besmet, iets wat hij toen hij bij mij was nog niet wist). Toch apart dat ik na het kuscontact met die laatste gevaccineerde niet besmet ben (ik ben ongevaccineerd en ja, ik heb me na 5 dagen netjes bij de GGD laten testen en ben in quarantaine geweest).

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:15

hahahatsjoe schreef:
Toch apart dat in sommige ziekenhuizen meer dan de helft van de coronapatienten (op de afdelingen en op de IC) gevaccineerden zijn.

Afbeelding

hahahatsjoe schreef:
Toch apart dat een gevaccineerde (een vriend van me) bij het eerste contact met een besmette mede-gevaccineerde ook besmet wordt en nu ziek is (hij werd ziek nog geen dag nadat hij bij mij was, was al eerder besmet). Toch apart dat ik na het kuscontact met die laatste gevaccineerde niet besmet ben (ik ben ongevaccineerd en ja, ik heb me netjes bij de GGD laten testen).

Besmet worden is een kans. Ongevaccineerden hebben een hogere kans. Maar een kans is niet absoluut, dus een individuele gevaccineerden kan bij het eerste contact besmet raken, een individuele ongevaccineerde niet. Daarbij kan er per situatie nog een verschil zitten in hoeveelheid virusdeeltjes die worden uitgewisseld (obv symptomen etc etc) dus dat kan bij jou ook verschil hebben gemaakt. Misschien was jouw vriend amper besmettelijk op het moment dat hij jou kuste. Maar de mede-gevaccineerde wél bij het in de auto zitten. Dat weet je niet zonder onderzoek.

Statistisch gezien voor de hele groep is het gewoon een feit dat ongevaccineerden sneller besmet kunnen raken in vergelijking met gevaccineerden. En gevaccineerden het virus vervolgens minder snel doorgeven dan ongevaccineerden. Maar individueel: your mileage may vary.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:21

IMANDRA schreef:
Want ja, het wordt gewoon aan mensen voorgeschreven tegen wormen. Het werkt niet tegen COVID-19 en zou dus ook niet tegen COVID-19 moeten worden voorgeschreven. Dat mag ook niet, officieel.


Nee dat mag officieel niet want er valt geen cent aan te verdienen, het is een goedkoop middel. In het begin toen een huisarts in het midden van het land er mensen mee genas, werd het ineens op straffe van een boete verboden om het voor te schrijven. Voor c. dan. Gelukkig is mijn huisarts niet bang en schrijft het gewoon voor, voor c.

En om nog even op je vorige post te reageren Imandra, een ongevaccineerde kan besmet raken. Een gevaccineerde ook. Wat ik in mijn omgeving zie is dat de gevaccineerden sneller besmet raken en zieker worden dan de ongevaccineerden. Dus hou op met die onzin te verkondigen.

Edit: 2x negatieve GGD test en positieve thuistest, hoe dan ?
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 09-12-21 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:26

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
Want ja, het wordt gewoon aan mensen voorgeschreven tegen wormen. Het werkt niet tegen COVID-19 en zou dus ook niet tegen COVID-19 moeten worden voorgeschreven. Dat mag ook niet, officieel.


Nee dat mag officieel niet want er valt geen cent aan te verdienen, het is een goedkoop middel. In het begin toen een huisarts in het midden van het land er mensen mee genas, werd het ineens op straffe van een boete verboden om het voor te schrijven. Voor c. dan. Gelukkig is mijn huisarts niet bang en schrijft het gewoon voor, voor c.


Nee, het mag niet omdat het gewoon niet werkt. Niet omdat er geen geld aan te verdienen zou vallen :roll: . Er is genoeg onderzoek geweest om dat te bewijzen.

Medicatie voorschrijven voor iets waarvoor het niet goedgekeurd is, was lang voor covid al verboden hoor. Dat is niet iets van de afgelopen jaren.

De reden? Het is gewoon gevaarlijk. Ivermectine heeft flinke bijwerkingen (zoals al uitgelegd is in de posts die je stelselmatig negeert, iets met dat jij graag je kop in het zand steekt wellicht?) en geen effect op covid. Ik verwijs even naar mijn voorbeeld dat amerikanen hun darmwand naar de klote hebben geholpen door het slikken van ivermectine en daardoor vatbaarder zijn voor covid.

Daarom hoop ik dat jouw huisarts flink op de vingers zal worden getikt en uit het BIG register gehaald. Want hij brengt zijn patiënten in gevaar op deze manier en negeert de medische kennis die er is. Geen goede kwaliteiten voor een HA. Al vraag ik me af of dit daadwerkelijk zo is, gezien jouw geschiedenis van dingen verdraaien en trollen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:28

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
Want ja, het wordt gewoon aan mensen voorgeschreven tegen wormen. Het werkt niet tegen COVID-19 en zou dus ook niet tegen COVID-19 moeten worden voorgeschreven. Dat mag ook niet, officieel.


En om nog even op je vorige post te reageren Imandra, een ongevaccineerde kan besmet raken. Een gevaccineerde ook. Wat ik in mijn omgeving zie is dat de gevaccineerden sneller besmet raken en zieker worden dan de ongevaccineerden. Dus hou op met die onzin te verkondigen.


N=1. Your mileage may vary.
In jouw situatie is dat zo gebleken, maar dat is geen bewijs.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het is hoe ik in mijn post heb gesteld. Je persoonlijke ervaring kan afwijken, maar verandert niks aan de feiten.

Misschien moet jij eens in de materie duiken, want jij bent degene die ongefundeerde misinformatie loopt te verkondigen.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:28

Imandra, ik ga hier niet meer op in. Zoals alle echte pro's ben je niet voor welke reden dan ook vatbaar, zonde van mijn energie.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:31

hahahatsjoe schreef:
Imandra, ik ga hier niet meer op in. Zoals alle echte pro's ben je niet voor welke reden dan ook vatbaar, zonde van mijn energie.


:+ De ironie.

Ik ga gewoon op jou in, als jij met goede onderbouwing/bewijzen komt pas ik mijn mening zonder morren aan. Maar daar ontbreekt het bij jou aan.

Jij bent gewoon je kop in het zand aan het steken wanneer men met bewijzen en onderbouwde beargumentatie komt. Dan negeer je die informatie liever en kom je met dit soort onzinnige reacties waarbij je de schuld bij de ander legt.

Typisch wappie, als je het mij vraagt ;)

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:45

IMANDRA schreef:
hahahatsjoe schreef:
Imandra, ik ga hier niet meer op in. Zoals alle echte pro's ben je niet voor welke reden dan ook vatbaar, zonde van mijn energie.


:+ De ironie.

Ik ga gewoon op jou in, als jij met goede onderbouwing/bewijzen komt pas ik mijn mening zonder morren aan. Maar daar ontbreekt het bij jou aan.

Jij bent gewoon je kop in het zand aan het steken wanneer men met bewijzen en onderbouwde beargumentatie komt. Dan negeer je die informatie liever en kom je met dit soort onzinnige reacties waarbij je de schuld bij de ander legt.

Typisch wappie, als je het mij vraagt ;)



Sorry maar hier moet ik even heel hard om lachen. Je hoeft je mening van mij niet aan te passen, Hugo is de rattevanger van Hamelen en jij loopt daar gezellig achteraan, wat jij wilt, ik ben blij dat mijn WO opgeleide huisarts en met hem vele anderen dit toch iets anders zien. Sterkte...

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:50

hahahatsjoe schreef:
Sorry maar hier moet ik even heel hard om lachen. Je hoeft je mening van mij niet aan te passen, Hugo is de rattevanger van Hamelen en jij loopt daar gezellig achteraan, wat jij wilt, ik ben blij dat mijn WO opgeleide huisarts en met hem vele anderen dit toch iets anders zien. Sterkte...


Ben je bang om in te gaan op inhoudelijke argumenten? Je laat ze steeds zo mooi links liggen, dan zou je bijna zeggen dat je daar geen goed weerwoord op hebt?

En ik loop absoluut niet zonder meer achter Hugo aan hoor. Zeker niet. Als WO-opgeleide researcher (als we toch opleidingsniveau erin moeten gaan gooien?) kan ik prima mijn eigen research doen en waar mijn eigen kennis ophoudt, de bijdragen van anderen, bijv. experts, op waarde te schatten.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:03

Maar uh mensen die een wormenmiddel gebruiken hoe kan het dan dat die mensen nog steeds besmet raken? Dat is dus volgens jou niet mogelijk...

Wel bijzonder dan dat je toch je zorgen maakt over een mogelijke besmetting je bent er immers van overtuigd dat het middel helpt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:06

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
:+ De ironie.

Ik ga gewoon op jou in, als jij met goede onderbouwing/bewijzen komt pas ik mijn mening zonder morren aan. Maar daar ontbreekt het bij jou aan.

Jij bent gewoon je kop in het zand aan het steken wanneer men met bewijzen en onderbouwde beargumentatie komt. Dan negeer je die informatie liever en kom je met dit soort onzinnige reacties waarbij je de schuld bij de ander legt.

Typisch wappie, als je het mij vraagt ;)



Sorry maar hier moet ik even heel hard om lachen. Je hoeft je mening van mij niet aan te passen, Hugo is de rattevanger van Hamelen en jij loopt daar gezellig achteraan, wat jij wilt, ik ben blij dat mijn WO opgeleide huisarts en met hem vele anderen dit toch iets anders zien. Sterkte...

Op dit soort neerbuigende, totaal niet inhoudelijke reacties hebben wappies patent: als hun veelal op n=1 gebaseerde beweringen met goed onderbouwde, inhoudelijke reacties worden gepareerd, dan haakt men af met schaapachtige dooddoeners.

By the way, helaas is een WO-opleiding en een artsenopleiding geen garantie dat je te maken hebt met iemand die de wetenschap daadwerkelijk serieus neemt.

Dank IMANDRA voor jouw posts, en voor het feit dat je geduldig de feiten blijft herhalen.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:08

Zo blij dat ik niet zo moeilijk in het leven sta als de meeste hier :). En mijn omgeving gelukkig ook niet. Dus gewoon alles normaal en zonder gedoe. Ja, ik heb onlangs griep gehad voor het eerst in 20 jaar en dat was paar dagen even afzien. En daarna snotverkouden geweest. Maar boeie.. leven gaat door.

Maar door al dat binnen zitten en dat iedereen zo afstandelijk is, is het logisch dat je heftiger ziek bent deze periode. Allemaal dankzij de maatregelen....

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:25

Mdrf schreef:
Zo blij dat ik niet zo moeilijk in het leven sta als de meeste hier :). En mijn omgeving gelukkig ook niet. Dus gewoon alles normaal en zonder gedoe. Ja, ik heb onlangs griep gehad voor het eerst in 20 jaar en dat was paar dagen even afzien. En daarna snotverkouden geweest. Maar boeie.. leven gaat door.

Maar door al dat binnen zitten en dat iedereen zo afstandelijk is, is het logisch dat je heftiger ziek bent deze periode. Allemaal dankzij de maatregelen....

Wat houdt normaal en zonder gedoe volgens jou in?
En waarom denk jij dat de meesten hier moeilijk in het leven staan?
Als ik voor mezelf spreek, ik heb daar weinig last van :D
Maar je kop in het zand steken inzake corona lijkt mij gewoon geen goed idee.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:37

Ik vind het hier in het topic van beide kanten verschrikkelijk moeilijk allemaal haha. Beide tegen het spastische aan.
Mijn normaal is dat ik gewoon naar mijn werk ga, gewoon gezellig samen kom met mensen en ze een knuffel geef als ze willen. En dus mijn leven normaal heb zonder veel aanpassingen en beperkingen. Corona laat ik niet mijn leven bepalen. En ja, ik kan nu niet uit eten etc. Maar dan heb ik gewoon etentjes bij vrienden en familie en shop online. Wat dat betreft is er vrijwel niets voor mij veranderd. eerder steunde ik alleen de locale ondernemers en dat kan nu niet meer, dat is enige dat eigenlijk voor mij is veranderd.

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:54

Nouja zeg, wil ik hier even schaamteloos komen klagen dat ik inmiddels al 5 weken heel erg aan het hoesten ben (waarvan de eerste 2 weken heel ziek, hoge koorts, longontsteking + antibiotica) en m’n ribben en borstbeen zoveel pijn doen en ik slecht slaap omdat ik mezelf steeds wakker hoest, gaat het hier ook weer over corona :') :') :')

Oja en ik heb dus geen corona :Y)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:25

Ik klaag lekker met je mee Warboel, hier al 3 weken verkouden en met bijholte en voorhoofdholteontsteking. Het wordt maar niet beter. Dus voor mij gaat het wel op, normaal nooit zo'n last van verkoudheid.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:32

Ik als corona surviver (maart jl 2 weken flink ziek van geweest) en met tegenzin gevaccineerde ben nu dus weer stront en stront verkouden zucht was net een week of 2 van nierbekkenontsteking af. Oh ja wederom geen corona zucht. Gewoon een wandelende snot fabriek.... Dus ik klaag ook mee.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:45

Voor de mensen met geen corona maar wel vervelende hoest , snot en bijholten wat lang aanhoudt


Daarvoor kun je ook zeker de huisarts bellen voor eventueel een kuurtje. Paar jaar terug heb ik een voorstadium van bronchitis gehad en ik was zo ziek en na 2 weken nog. Gelukkig kuurtje gekregen.

Afgelopen keer ook ziek door een fikse ontsteking aan de oren maar ook flink verkouden en een voorhoofdsholte ontsteking. Ze kunnen dan wel checken of je onstekingswaarden te hoog zijn.

Ik bel na 2 weken met dat soort dingen eigenlijk al helemaal als er geen verbetering inkomt

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:11

Beterschap allemaal!
@Lieke ja zo vervelend! Normaal ben ik ook nooit zo lang beroerd :\
@Mer1980 oeeefff nierbekkenontsteking klinkt zo pijnlijk! Balen, hopelijk blijft je verkoudheid niet al te lang hangen…

Ik heb een kuurtje gehad maar het blijft maar sluimeren. Voel me niet ziek genoeg om me ziek te melden maar voel me ook niet echt top op werk. Ik zit overigens alleen in een kantoor dus ik steek niemand aan gelukkig.

Heb nu een salbutamol inhaler en neusspray om m’n verstopte bijholtes hopelijk op te lossen en als het over 2 weken niet over is wil de huisarts foto’s laten maken van m’n longen. Vooral dat slechte slapen is waardeloos want ik ben heel lang met de GGZ arts bezig geweest om een balans te vinden tussen m’n slaapmedicatie en normale medicatie, en nu wordt dat weer teniet gedaan doordat ik zo slecht slaap :=

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:29

Voor degenen met verstopte holtes en dergelijke, spoelen met zout water!
Het is voor maar geeft zó’n opluchting en je spoelt gelijk je holtes.
Ik doe het al jaren zo na een operatie aan mijn hoofd.
Beterschap!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 09:08

LoveGlove schreef:
Dar virussen en vaccineren zo moeilijk kan zijn is bijvoorbeeld ook wel bewezen in virussen zoals het HIV virus. Die is zo hardnekkig en veranderlijk dat ze er na al die jaren nog steeds amper tot niks tegen kunnen doen.


Ehm. Er zijn echt ontzettend veel HIV remmers, er is een PrEP studie die effectief is. HIV is tegenwoordig een chronische ziekte.

Late to the party, sorry maar vond dit waardevolle info.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:21

Dat mag ik wel hopen ja, dat je huisarts WO-opgeleid is... Overigens niet de meest wetenschappelijke studie uit het wetenschappelijk onderwijs.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:52

Heel herkenbaar!
Een week of 5 geleden griep, 2 dagen nonstop geslapen en voelde me echt verschrikkelijk. Negatief getest.

Nu was ik wat verkouden. Positief getest. Nu zit ik een week thuis. Had het liever omgedraaid gehad (wat... Ik had hiervoor niet eens thuis hoeven te blijven, ik ben gewoon fit.)

Die griep was intens.
Deze corona niet.

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:15

Ugh, same here. Sinds augustus nu 4x ziek, dwz een verkoudheid waarvan de laatste drie/vier weken een flinke voorhoofdsholteontsteking die maar niet echt weggaat. Tussendoor heb ik me wel vier dagen goed gevoeld en toen begon het weer helemaal opnieuw. Word er echt wel moedeloos van..

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:55

Hier nu ook nog steeds flink aan het hoesten, en nee geen corona. Gek wordt ik ervan.
Hoestdrankjes, fluimacil, niets helpt.
In het verleden eens een flinke astma aanval gehad. Mijn dochter heeft ook astma en dezelfde medicatie die ik toen kreeg, die lijkt iets te helpen.

Maar sprak nu al verschillende mensen die sinds ze zijn gevaccineerd erg veel hoesten sindsdien. Toch wel apart.