vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:05

Maar als je zwanger besmet raakt gaat je immuunsysteem wellicht nog later aan de slag dan bij niet zwanger, dus snap het punt van wel
Vaccineren bij zwangerschap. Dat was de reden wat dit virus gevaarlijk maakt dacht ik. Met vaccin heeft je immuunsysteem het virus eerder in de gaten en gaat eerder aan de slag.

Neem aan dat bij een zwangere het immuunsysteem uiteindelijk ook wel aan gaat bij een griep?

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:47

bigone schreef:
Ik heb ook, helaas door eigen ervaring, een gezond wantrouwen tegenover de medici. Maar na goed alles over deze vaccins te lezen en wij waren ook nog eens AZ klanten, toch die vaccins en nu ook de booster genomen. Kritisch zijn is niks mis mee, alleen kritisch zijn omdat je omgeving bvb het ook is is wel wat mis mee maar dat is mijn mening.



Klinkt misschien gek, maar als AZ klantje was ik blij met de booster. Tenslotte was AZ niet echt de beste onder de vaccins en die gaven we(om puur logistieke reden) aan de groep die we zo snel wilden beschermen.
Deze ruim 60 jarige was daarom erg blij dat er een booster achter aan kwam. Met Pfizer, terwijl de berichtgeving het had over Moderna voor 50 plussers.
Maar goed, de berichtgeving is niet altijd even helder, ben ik wel aan gewend inmiddels.
Oeps, compleet off topic, sorry.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:10

pmarena schreef:
Ja want de gemiddelde verloskundige is goed geïnformeerd en diep geschoold in deze materie... :=

Die krijgen ook maar gewoon de hapklare brokken aangeleverd, aan welke protocollen ze zich moeten houden en welke adviezen ze moeten geven.

En bovendien zijn dat ook maar net mensen, die, als ze de ruimte hebben om nog hun eigen mening te geven, ook best hun twijfels kunnen overdragen als ze die hebben en dan eerlijk zouden kunnen zeggen dat ze het zelf liever niet zouden doen vanwege de onzekerheid op langere termijn.

Wat me overigens ook een prima advies lijkt MITS ze er wel het verhaal bij vertellen van de zwangeren die aan het kortste eindje trekken en die liggen te creperen / van wie de baby eerder gehaald wordt enzo :(:)

Dat lijkt me het meest zuiver: beide standpunten goed belichten en de zwangere zo een eigen keuze laten maken.


Dat geldt dan dus niet alleen over het kinkhoest vaccin maar ook inzake het Covid vaccin :)* . Ook niet diep geschoold in de materie en dus eigenlijk niet in staat te informeren.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:16

bigone schreef:
Jij hebt een zeer bijzondere kennissenkring. Soms gebruiken mensen dit ook om zich niet te hoeven verantwoorden, zogenaamd heeft de verloskundige/gyneacoloog het gezegd.
Wanneer je als zwangere goed nadenkt, dus weet dat je immuunsysteem zich tijdens de zwangerschap koest houd omdat er met je kindje ook vreemde cellen in je lichaam zitten, namelijk van de vader, dan kun je een en een bij elkaar optellen wanneer corona voorbij komt. Dan loop je gewoon veel meer risico omdat ook dan je immuunsysteem niet aanslaat. Want dat zou de dood van je kind betekenen.


Hier geloof ik persoonlijk helemaal niks van. Dit zou ik wel eens degelijk bewezen willen zien dmv grootschalig onderzoek. In mijn geval ging het alle keren iig niet op. Als je immuunsysteem zich koest houdt, zou je dus in theorie vaker last moeten hebben van van alles en nog wat?

En dat verantwoorden geldt andersom ook, omdat het OMT het zegt doe ik het, is dat dan ook geen verantwoording nemen? Of in dat geval wel? En zo ja, waarom?
Laatst bijgewerkt door Sees op 13-01-22 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:18

pmarena schreef:
Aan de andere kant kan je in die gedachtegang verder gaan, en bedenken, dat als de natuur dat immuunsysteem koest wil houden, het wellicht verstandig is om dat te respecteren en het niet te dwingen om tòch actie te ondernemen.

Want behalve prikken of in het ZH terechtkomen, is er natuurlijk ook nog een hele grote mogelijkheid dat je nauwelijks ziek wordt of zelfs niet eens besmet raakt. En geen prik + niet ziek worden, lijkt mij persoonlijk de optie die de voorkeur heeft en ik kan me goed voorstellen dat een zwangere die optie graag open wil houden :)

Zelfde met het wel of niet vaccineren van een kind.
Daar zijn er dezelfde opties, het is niet alleen maar prikken of je komt in het ZH terecht.

Natuurlijk kan je jezelf wel voor je kop slaan als je de pech hebt dat je (kind) die ene is die in het ZH terechtkomt door een besmetting, met de wetenschap dat dat misschien niet zover gekomen zou zijn als je die prik(ken) gehaald had.

Maar je hoopt dat je bij die veel grotere groep zal zitten: die gewoon zonder drama en zonder prik(ken) een babietje mogen krijgen en zich dan erg prettig voelen bij het idee dat het kindje niet onder de invloed van dergelijke middelen heeft gestaan :)


Nou hier kan ik me helemaal in vinden. En dat geldt denk ik voor alle vaccinaties, ingrepen, medicijnen. Als het helpt, ben je blij, als je er bijwerkingen van krijgt niet. En dat is dus ook de overweging die ik maak bij dit soort dingen, is het middel IMO erger dan de kwaal, ja? Dan neem ik het dus niet.

GabberGill

Berichten: 5747
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 04:29

bigone schreef:
Jij hebt een zeer bijzondere kennissenkring. Soms gebruiken mensen dit ook om zich niet te hoeven verantwoorden, zogenaamd heeft de verloskundige/gyneacoloog het gezegd.
Wanneer je als zwangere goed nadenkt, dus weet dat je immuunsysteem zich tijdens de zwangerschap koest houd omdat er met je kindje ook vreemde cellen in je lichaam zitten, namelijk van de vader, dan kun je een en een bij elkaar optellen wanneer corona voorbij komt. Dan loop je gewoon veel meer risico omdat ook dan je immuunsysteem niet aanslaat. Want dat zou de dood van je kind betekenen.


Dat vindt jij omdat ze niet in je straatje passen ;) ik heb dus geen zeer bijzondere vriendenkring.

Ik ben blij dat er nog iemand was met hetzelfde verhaal en 4 mensen die het afgeraden werd. Ik kan er ook zo een paar noemen inclusief verloskundige die het ten strengste afraden.

Je punt en denkwijze zijn duidelijk. Dat wij het hierover niet eens zullen worden is 1 ding wat duidelijk is.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:30

In Israël beginnen ze binnenkort met vaccineren van 6 maanden tot 3 jaar

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:46

OleJon schreef:
In Israël beginnen ze binnenkort met vaccineren van 6 maanden tot 3 jaar


:r :n

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:54


Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:02


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:13

Pinacolada schreef:


Citaat:
Vaste regels
Naast de normale Boktregels hanteren we enkele aanvullende regels:
- Deel in serieuze topics geen flauwe grapjes of plaatjes (memes)
- Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt
- Plaats nieuwsberichten in een quote en vermeldt de originele bron hierbij
- Geef een bron van (niet eerder vermelde) cijfers/statistieken die je noemt

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:31

Zooo met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:36

Zerena schreef:
Zooo met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?

Zijn toch gewoon boktregels? :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:40

Zerena schreef:
Zooo met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?


Heb je een bron?

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:44

Lynnepinny schreef:
Zerena schreef:
Zooo met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?

Zijn toch gewoon boktregels? :D


Doelde niet alleen daarop.
Maar klopt, dat zijn de regels +:)+


Sakura789 schreef:
Zerena schreef:
Zooo met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?


Heb je een bron?


_O-

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:19

Lekkere volwassen reacties Zerena. :n

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:37

Ja he :D :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:41

Uit de eerdere link nog deze: https://www.reuters.com/business/health ... 022-01-07/

Hele kleine kans voor kinderen om na de besmetting zonder vaccinatie er nog hinder er van te ondervinden.

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... -doorgaan/

Citaat:
Wat Buddingh daarnaast is opgevallen is dat de meeste kinderen die ernstig ziek met COVID-19 worden, ook al onderliggende klachten hadden. “Aan de andere kant zien we juist dat die kinderen die MIS-C ontwikkelen vaker een blanco medische voorgeschiedenis hebben.”


Dit is wel heel interessant, onderzoek in heel Nederland. Ik ben wel benieuwd welke resultaten op termijn uit dit soort onderzoeken komen.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:40

Sakura789 schreef:
Uit de eerdere link nog deze: https://www.reuters.com/business/health ... 022-01-07/

Hele kleine kans voor kinderen om na de besmetting zonder vaccinatie er nog hinder er van te ondervinden.

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... -doorgaan/

Citaat:
Wat Buddingh daarnaast is opgevallen is dat de meeste kinderen die ernstig ziek met COVID-19 worden, ook al onderliggende klachten hadden. “Aan de andere kant zien we juist dat die kinderen die MIS-C ontwikkelen vaker een blanco medische voorgeschiedenis hebben.”


Dit is wel heel interessant, onderzoek in heel Nederland. Ik ben wel benieuwd welke resultaten op termijn uit dit soort onderzoeken komen.

Hier staat ook wel veel op mbt Corona en kinderen :

https://www.covidkids.nl/

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:32

Ik hoop dat ouders die nog twijfelen zich goed inlezen, beide kanten op. Mijn keuze staat vast.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:52

Dat is altijd goed, informatie van alle kanten tot je nemen en op waarde schatten :j

Mijn / onze keuze staat niet vast. Ik vind het bij zulke dingen altijd verstandig om af en toe te her-evalueren en te bekijken of de situatie veranderd is waardoor de mogelijke voor- en nadelen anders tegen elkaar op gaan wegen.

Maar voor nu gaan we het niet doen in ieder geval.

Heb het er met die kleine over gehad en die wil het liever niet, zelf neig ik, zijn pappa en de mensen om ons heen ook meer naar liever niet dus voor nu laten we het gewoon eventjes zo en zien we wel hoe het verder loopt. Wij als familie om hem heen hebben allemaal wel onze prikken.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:06

Hier heeft een Corona uitbraak in de klas het dilemma voorlopig opgelost. Wij neigden al naar niet vaccineren en nu heeft ze een positieve test dus hoeft ze voorlopig helemaal niet meer en kunnen we rustig afwachten wat er gaat gebeuren.

Gelukkig verliep alles ook met milde tot geen klachten, alleen twee dagen koorts en die is nu weer op zijn retour.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:11

Kijk dat is natuurlijk eigenlijk de beste optie: een milde besmetting en dan een natuurlijk ontvangstcomité opbouwen voor een eventuele volgende besmetting.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:18

En dat lukt aardig. Ze zijn dinsdag weer naar school gegaan en dit weekend test de een na de ander positief, inmiddels al tien positieve testen. En ik had zelf ook al een positieve zelftest vanmorgen terwijl m'n dochter zaterdag pas echt klachten kreeg (koorts). Dus het gaat in een razend tempo!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:20

Als 65% van de kinderen het al gehad heeft, dan is vaccineren voor het grootste deel sowieso niet nodig.