Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 320 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

nikkel schreef
Susan H, ik hoop dat de situatie wat betreft opnames e.d verder verbetert. Maar er zijn ook mensen die waarschuwen ivm de vloedgolf aan positieve gevallen:

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531

Ik hoop gewoon dat zo veel mogelijk mensen zich houden aan de regels en daardoor bijdragen aan het niet verder oplopen van de positieve gevallen en daardoor minder opname,s e.d.


Ja, dit hoop ik ook. Ik zie je verder ook best positief in, maar ik word ook zenuwachtig van alle positieve berichten van mensen, in het kader van 'het valt wel meeeee'.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:45 



 
Profiel   

SusanH schreef
Wbt de cijfers, de ziekenhuis cijfers gaan echt de goede kant op, sinds oktober hebben er niet zo weinig corona patienten gelegen. Het begint er hier nu ook op te lijken dat omicron niet tot een grote toename van het aantal ziekenhuisopnames leidt.


Gefeliciteerd.

Hier komen er nu steeds meer ´relativerende´ berichten over de cijfers van vorig jaar in lijn met wat hier een paar paginas terug opgemerkt werd over een opname ´met Covid´. Dat de helft van de Covid doden niet waren opgenomen voor Covid en ook aan wat anders zijn overleden doch ´met Covid´ in de Covid cijfers opgeteld werden.
Dat was al in maart/april 2020 een punt van kritiek, maar was toen taboe. Ben blij dat het door voortschrijdend inzicht en de door omicron verschoven* belangen nu eindelijk steeds openlijker gezegd kan worden.

* nú is er steeds meer belang om minder te testen en korter/niet te isoleren dus moet de collectieve angst verminderd worden.


:knuffel: voor degene die het niet kunnen geloven dat het nu echt wel meevalt en/of zenuwachtg worden van de positieve berichten.
Ík hoop dat er voldoende besmet blijft worden opdat we er als bevolking normaal over gaan doen. Hop dat NL zich niet met te snel/te sterk afremmen in de voet geschoten heeft.
Voor bv toerisme van de zomer híer wat maakthet niet uit: Of een NLer wel/niet besmet is of geweest maakt niet uit als híer de bevolking een basisweerstand heeft. Maakt alleen voor NL wat uit of de toeristen wel/niet besmet terugkomen als darr nog geen groepsimmuniteit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:54 



 
Profiel   

Gisteren de nieuwe aflevering op videoland gekeken over ziekenhuis bernhoven. De 1e 2 afleveringen kwamen uit maart/april 2020 en nu weer een nieuwe aflevering uit november/december 2021. Interessant om het verschil in de problemen te zien. In het begin vooral de onwetendheid en het tekort aan beschermingsmiddelen. Nu over het tekort aan personeel en de hoge werkdruk hierdoor. Zowel uitval door long covid als overbelasting. Dus ja, ook al lijkt omicron gunstig te verlopen, de problemen in de zorg zijn nog lang niet weg :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:59 



 
Profiel   

Nee de problemen met bezetting zijn nu hoger dan ooit in de zorg inderdaad. Worden nog spannende maanden.
Dus niet zozeer de acute IC zorg nu, maar de hele zorgketen.

Dat merk je overigens ook bij andere beroepsgroepen; onderwijs, opvang, politie etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:04 



 
Profiel   

HC: ik denk dat het met dat 'voldoende besmetten', sowieso wel goed komt. Bovendien is er veel versoepeld. En de besmettelijkheid is echt hoog, dat merk ik op mijn werk. Extra moeite hoeven we daar echt niet voor te doen. Ik hoop gewoon dat we eindelijk de druk eens van de zorg af kunnen halen, in plaats van steeds op het randje te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:05 



 
Profiel   

Swah schreef
Nee de problemen met bezetting zijn nu hoger dan ooit in de zorg inderdaad. Worden nog spannende maanden.
Dus niet zozeer de acute IC zorg nu, maar de hele zorgketen.

Dat merk je overigens ook bij andere beroepsgroepen; onderwijs, opvang, politie etc.


Klopt, bij de politie hebben ze enorme problemen door vergrijzing en agv een aannamestop een aantal jaren geleden. Dat zal in andere beroepen niet anders zijn. Ik denk dat de langetermijn visie echt te vaak ontbreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:07 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Gefeliciteerd.

Hier komen er nu steeds meer ´relativerende´ berichten over de cijfers van vorig jaar in lijn met wat hier een paar paginas terug opgemerkt werd over een opname ´met Covid´. Dat de helft van de Covid doden niet waren opgenomen voor Covid en ook aan wat anders zijn overleden doch ´met Covid´ in de Covid cijfers opgeteld werden.
Dat was al in maart/april 2020 een punt van kritiek, maar was toen taboe. Ben blij dat het door voortschrijdend inzicht en de door omicron verschoven* belangen nu eindelijk steeds openlijker gezegd kan worden.


Ik neem aan dat "hier" Spanje is?
Ik ben namelijk nog steeds verbaasd dat het overlijden van mijn surrogaat-moeder niet als Covid bestempeld is. Ze is opgenomen vanwege Covid, heeft 11 weken op de IC aan de beademing gelegen. Na die 11 weken was ze natuurlijk al niet meer Covid besmet. Ze is van de IC afgekomen en op de longafdeling terecht gekomen. Vanwege al die weken geintubeerd werkte de slikfunctie niet meer. Daardoor heeft ze weer een longontsteking gekregen en is ze na 2 dagen longafdeling weer op de IC terecht gekomen. Die longontsteking is wel een gevolg van de Covid, maar omdat het een gevolg was is ze niet als Covid overleden getelt. Eigenlijk had ze ook niet naar de longafdeling gemogen onder normale omstandigheden omdat de slikfunctie niet werkte, maar vanwege de weinige IC capaciteit en de hoge druk in de ziekenhuizen is dat wel gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:13 



 
Profiel   

HC, ik heb een andere mening dan jij: Als er teveel positieve gevallen komen kan je als organisatie wel open kunnen of door blijven produceren in welke vorm dan ook, maar zonder personeel valt dat niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:17 



 
Profiel   

Sheran schreef
HC: ik denk dat het met dat 'voldoende besmetten', sowieso wel goed komt. Bovendien is er veel versoepeld. En de besmettelijkheid is echt hoog, dat merk ik op mijn werk. Extra moeite hoeven we daar echt niet voor te doen. Ik hoop gewoon dat we eindelijk de druk eens van de zorg af kunnen halen, in plaats van steeds op het randje te zitten.


Gelukkig dan.
Om de miljoénen te halen zal je HEEL hoge besmettingscijfers moeten hebben. Is lagere school op je vingers natellen.
Max. belasting van de zorg is naar maar noodzaak voor tweederde of meer resistent door herstel. Tel maar na. Ook met een doel van ´maar´ zeg 15 miljoen.
Ik heb het al een paar keer voorgerekend voor NL. Doe het zelf eens een keer. Serieus, dat geeft concreter perspectief.

Hier in Spanje is 200.000/dag niet genoeg. Gelukkig maar dat dit alleen de officiële cijfers zijn excl. thuistesten en niet getestten die nergens last van hebben.
Ook met 400.000/dag zijn we ver in maart voor we aan twee derde zijn want dubbel of meer besmet telt niet.
De druk op de zorg is de grootste zorg niet nu. Dat gaat tóch geen ´code zwart´ worden. Ook dáár zal de samenleving aan moeten wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:25 



 
Profiel   

nikkel schreef
HC, ik heb een andere mening dan jij: Als er teveel positieve gevallen komen kan je als organisatie wel open kunnen of door blijven produceren in welke vorm dan ook, maar zonder personeel valt dat niet mee.


Dat geloof ik niet :P


Gaat zoals door experts opgemerkt nog fors wennen worden voor de samenleving dat we nu met omicron onderweg zijn naar covid als normale endemische ziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:26 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Nikkel, BigBen, Relaxed, Elektra, Bigone, Shadow, noem maar op; zegt ´heb je daar bewijs van?!´ en op beargumentering ´geloof daar niets van´.

Argumenten kunnen best interessant zijn, maar het zijn geen feiten, en geen bewijzen. Jij presenteert om het even wat je bedenkt als een feit. Natuurlijk geloof ik daar niets van. Ik wil eerst bewijzen zien.

Heel jouw idee bijvoorbeeld van superresistentie na een omikron-besmetting is gebaseerd op één kleinschalig onderzoek, waarbij gevaccineerde mensen die alsnog besmet raakten met delta (of een oudere variant) extra veel antistoffen produceerden. Omikron komt in dat hele onderzoek zelfs niet ter sprake. Is het mogelijk dat een besmetting met omikron hetzelfde effect heeft ? Dat is mogelijk. Alleen weten we dat niet. Net zo goed mogelijk dat die extra immuniteit er niet komt. Of dat er alleen extra weerstand tegen omikron ontstaat. Kijk, dat is het verschil tussen denken en weten. Alleen lijk jij dat verschil niet goed te snappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:32 



 
Profiel   

Hoe ik het begrepen heb, er komt altijd een piek en na een piek een afname. De besmettingen blijven niet maar door lopen. Omdat je op een bepaald moment genoeg mensen hebt met (tijdelijke) immuniteit, dan wel door doorgemaakte besmetting, of door vaccinatie. Dus het kan best zijn dat je op enig moment ergens problemen ervaart doordat veel mensen tegelijk ziek worden/besmet raken (lastig, want ook zonder klachten moet je in isolatie) maar dit is van tijdelijke aard. En die duur is ook steeds korter, want mensen worden echt minder ziek door omicron.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:35 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik vind het ook alleen maar goed dat hij nu het land uit moet. Regels zijn er voor iedereen, ook voor topsporters.

Daar ben ik het wel mee eens, maar de manier waarop verdient zeker geen schoonheidsprijs. En Djokovic is zeker niet de enige die fouten heeft gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:40 



 
Profiel   

BigBen schreef
Huertecilla schreef
Nikkel, BigBen, Relaxed, Elektra, Bigone, Shadow, noem maar op; zegt ´heb je daar bewijs van?!´ en op beargumentering ´geloof daar niets van´.

Argumenten kunnen best interessant zijn, maar het zijn geen feiten, en geen bewijzen. Jij presenteert om het even wat je bedenkt als een feit. Natuurlijk geloof ik daar niets van. Ik wil eerst bewijzen zien.

Heel jouw idee bijvoorbeeld van superresistentie na een omikron-besmetting is gebaseerd op één kleinschalig onderzoek, waarbij gevaccineerde mensen die alsnog besmet raakten met delta (of een oudere variant) extra veel antistoffen produceerden. Omikron komt in dat hele onderzoek zelfs niet ter sprake. Is het mogelijk dat een besmetting met omikron hetzelfde effect heeft ? Dat is mogelijk. Alleen weten we dat niet. Net zo goed mogelijk dat die extra immuniteit er niet komt. Of dat er alleen extra weerstand tegen omikron ontstaat. Kijk, dat is het verschil tussen denken en weten. Alleen lijk jij dat verschil niet goed te snappen.


Idd, ik heb van hc nog nooit enig bewijs gezien :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:42 



 

Maar hij heeft wel vaak gelijk. Het is dus maar wat je liever ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:45 



 
Profiel   

enzino schreef
Maar hij heeft wel vaak gelijk. Het is dus maar wat je liever ziet.


Snap ik, jij bent al net zo erg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:49 



 
Profiel   

Maar waarom zou je puur moeten inzetten op immuniteit door herstel, met de daarvoor 'noodzakelijke' maximale belasting van de zorg?

Wat is het bezwaar tegen regelmatig boosteren (met aangepaste vaccins) juist om die immuniteit te bereiken en behouden zonder onnodige doden en een structurele overbelasting van de zorg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:52 



 
Profiel   

enzino schreef
Maar hij heeft wel vaak gelijk. Het is dus maar wat je liever ziet.


Je bedoelt: een waarschijnlijk scenario roepen zonder wetenschappelijk bewijs.
Dan heb je vaak gelijk, maar het is wel gevaarlijk. Elke drol ziet dat het scenario heel redelijk is, ik ook, maar je weet het nog niet zeker genoeg, geen bewijs voor, en daar zit het gevaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:08 



 
Profiel   

enzino schreef
Maar hij heeft wel vaak gelijk. Het is dus maar wat je liever ziet.



Blijkbaar bevestigend bewijs een paar maanden láter :D

Zijn allemaal normaal maatschappelijke fenomenen. Trend setters/volgers, risico nemers/ risico mijders, etc. Je kan het heel goed zien bij paarden. De grote meerderheid, de groep, is bang voor alle nieuwe. Stoot zelfs een andere kleur paard uit.
Dat is volstrekt logisch want de routine/norm is bewezen veilig.
Er zal HEEL sterk en dubbelbevesgtigd bewijs nodig zjn om er vertrouwen in te hebben :)*

Dat maakt het managen van angst zó´n effectief gereedschap wat als bonus elke reden/logica geen enkele kans geeft.
Dát is waarom de samenleving nog fors moeite zal hebben met wennen aan covid als geen probleem. Daar is long bewijs voor nodig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:10 



 
Profiel   

oomens schreef
Maar waarom zou je puur moeten inzetten op immuniteit door herstel, met de daarvoor 'noodzakelijke' maximale belasting van de zorg?

Wat is het bezwaar tegen regelmatig boosteren (met aangepaste vaccins) juist om die immuniteit te bereiken en behouden zonder onnodige doden en een structurele overbelasting van de zorg?


De WHO stelt dat regelmatig boosteren nadelige gevolgen kan hebben voor het immuunsysteem. Zij willen dat fabrikanten werken aan een nieuw vaccin dat ook tegen overdracht beschermd. Bron weet ik zo niet, heeft volgens mij kortgeleden in dit topic gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:15 



 
Profiel   

oomens schreef
Maar waarom zou je puur moeten inzetten op immuniteit door herstel, met de daarvoor 'noodzakelijke' maximale belasting van de zorg?

Wat is het bezwaar tegen regelmatig boosteren (met aangepaste vaccins) juist om die immuniteit te bereiken en behouden zonder onnodige doden en een structurele overbelasting van de zorg?



Hoezo ´puur inzetten´? Dat schrijf ik helemaal niet :)*
Ik schreef ook doorgaan met vaccineren. Heb zelf al de booster.
Met meer groepsimmuniteit kan dat dan met seizoensvaccinatie voor risicogroepen. Schreef ik ook.

Wonderlijk en voorspelbaar kuddegedrag is dat toch dat als je niet keurig braaf voor alles bent, je gelijk tegen het etiket tegen alles krijgt.

Ik ga zo op een terras lunchen; Vit.D bijhouden voor mijn eigen afweersysteem *D

:(:) met wennen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:22 



 
Profiel   

Anna79 schreef
oomens schreef
Maar waarom zou je puur moeten inzetten op immuniteit door herstel, met de daarvoor 'noodzakelijke' maximale belasting van de zorg?

Wat is het bezwaar tegen regelmatig boosteren (met aangepaste vaccins) juist om die immuniteit te bereiken en behouden zonder onnodige doden en een structurele overbelasting van de zorg?


De WHO stelt dat regelmatig boosteren nadelige gevolgen kan hebben voor het immuunsysteem. Zij willen dat fabrikanten werken aan een nieuw vaccin dat ook tegen overdracht beschermd. Bron weet ik zo niet, heeft volgens mij kortgeleden in dit topic gestaan.


Heb ik (ook) een link naar gegeven. Is geen bewíjs echter. Dat is er pas long achteraf. Het zijn slechts wetenschappers die op basis van kennis en ervaring extrapoleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:26 



 
Profiel   

Yup Anna , was in het nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:27 



 
Profiel   

HC Ik wil ook vitamine D, kun je wat zon sturen? Die heb ik al anderhalf jaar niet meer gezien |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:28 



 
Profiel   

Sheran schreef
HC Ik wil ook vitamine D, kun je wat zon sturen? Die heb ik al anderhalf jaar niet meer gezien |(



Mwah.
Ik heb decennia in NL motorrijden als leefstijl gehad.
De perceptie dat het altijd regent was niet mijn ervaring.
Zo hoorde ik van NL familie over práchtige zonnige dagen heel recent. Vorige week of zo?

Ook een perfect voorbeeld van risico nñemen versus mijden trouwnes.
Ik/wij hebben de schepen in NL achter ons verbrandend de sprong in het onbekende gemaakt. Inmiddels 21 jaar in vakantieland.
Vrienden/familie/kennissen allemaal dat ze dat ook wilden maar.... smoezenboek. ´Ja maar júllie´. Voor ons was dat nét zo moeilijk, zwaar, onzeker, alleen, etcetera. Kwestie van risico nemen of mijden.
Ah en afgunst vemomd als denegrerend non-argument ´makkelijk praten op de berg onder de zon´ uiteraard :D

Kan je ook zien met Bitcoin om maar wat anders op te gooien. Zelfs bóósheid op degenen die in het prille begin puur risico gelopen hebben en leedvermaak nu de koers laag is.
Kans op grote beloning van risico nemen versus een veilig gevoel door risico mijden.

Dan even voor de angstmeter voor Covid.
De risicolijst van landen buiten Schengen heeft nu geen landen met hoog risico meer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 320 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen