Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 196 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

Popstra schreef
Hier al 3 dagen keelpijn, hoofdpijn hoesten en moe..beetje slap op mn pootjes ook. Het begon met spierpijn in mn rug. Heb nu 3x thuis test gedaan. 1x neus, 1x neus plus keel en 1x alleen keel wat overigens erg naar is om te doen. Allen negatief!

Ik slik 1000mg paracetamol en merk echt als deze uitgewerkt is %)
Ik blijf thuis, kom mn erf niet af.
Heb ook geen zin om een test bij de GGD te gaan doen. Ziek het zo wel uit.


Beterschap
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:01 



 
Profiel   

Popstra schreef
Hier al 3 dagen keelpijn, hoofdpijn hoesten en moe..beetje slap op mn pootjes ook. Het begon met spierpijn in mn rug. Heb nu 3x thuis test gedaan. 1x neus, 1x neus plus keel en 1x alleen keel wat overigens erg naar is om te doen. Allen negatief!

Ik slik 1000mg paracetamol en merk echt als deze uitgewerkt is %)
Ik blijf thuis, kom mn erf niet af.
Heb ook geen zin om een test bij de GGD te gaan doen. Ziek het zo wel uit.


Stadgenoot een paar weken geleden ook klachten is wel een pcr test gaan doen, was negatief. Ander virus kan ook natuurlijk. Hopelijk snel weer beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:11 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Popstra schreef
Hier al 3 dagen keelpijn, hoofdpijn hoesten en moe..beetje slap op mn pootjes ook. Het begon met spierpijn in mn rug. Heb nu 3x thuis test gedaan. 1x neus, 1x neus plus keel en 1x alleen keel wat overigens erg naar is om te doen. Allen negatief!

Ik slik 1000mg paracetamol en merk echt als deze uitgewerkt is %)
Ik blijf thuis, kom mn erf niet af.
Heb ook geen zin om een test bij de GGD te gaan doen. Ziek het zo wel uit.


Stadgenoot een paar weken geleden ook klachten is wel een pcr test gaan doen, was negatief. Ander virus kan ook natuurlijk. Hopelijk snel weer beter

Hier ook negatief ondanks twee keer testen bij ggd. Gewone griep bestaat ook nog gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:34 



 
Profiel   

Gister dacht ik gaat de goede kant op maar vandaag weer flink beroerd vooral mijn klieren erg opgezet en een drukkend gevoel op mijn borst. Mijn vriend had vanaf dag 1 eigenlijk al geen last dus die vind het moeilijk in te leven dat ik mij zo ziek voel. Morgen 7 dagen na de eerste klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:53 



 
Profiel   

Heb je nog een saturatiemeter gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:27 



 
Profiel   

Saturatie wisselt tussen de 92 en 96 nu ik op bed lig is hij 94

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:33 



 
Profiel   

candalisa schreef
Saturatie wisselt tussen de 92 en 96 nu ik op bed lig is hij 94

Blijf dat goed monitoren. En beterschap. Hopen dat het met een sisser afloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:58 



 
Profiel   

candalisa schreef
Saturatie wisselt tussen de 92 en 96 nu ik op bed lig is hij 94


Oef dat is wel laag, is je huisarts op de hoogte? De opa van mijn vriend werd aan het zuurstof gezet met 94%.
Ik hoop dat je snel weer de goede kant op gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:45 



 
Profiel   

Mij huisarts zegt pas onder de 90 aan de bel trekken de rest moest ik gewoon uitzieken want ze konden toch niks geven volgens hun

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:14 



 
Profiel   

Gatverderrie. -O- ik kan me aansluiten. Ggd gaat na de positieve test van mijn enige contact met exact dezelfde klachten als ik heb gehad. Ggd gaat uit van een net te vroege test van mij van de week. Dus beiden in isolatie. Al zat ik al in quarantaine voor de zekerheid. Al zijn mijn klachten wel al een stuk beter dan van de week. Moet me over twee dagen voor de zekerheid weer laten testen bij hun.

Het voelt voor beiden nu als een gemene verkoudheid met verhoging. Hopelijk blijft het daarbij.

Gewoon poep -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:58 



 
Profiel   

Dan werken je vaccinaties blijkbaar wel , fijn toch. Vooral dat je er zo weinig last van hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:36 



 
Profiel   

Ik moest toch meteen weer ggd test doen. Nu afwachten.deze was veel dieper in de keel. Ik hoop dat het hier idd bij blijft en geen tweede derde golf ziek geeft. Niet tof dit maar te doen. Alleen de enorme gewricht pijn is heel irritant. Schijnt wel vaker te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 13:41 



 
Profiel   

Mijn 4 jarige dochter is vandaag positief getest met een zelftest.

Meerdere kinderen in haar klas zijn positief.
Vanavond in haar slaap een test gedaan en ze is positief.

Ik heb 2 vaccinaties en de booster.
En ben negatief met een thuis test.
Hoe zijn de regels nu?

Mijn vriend heeft geen booster.
Wel 2 vaccinaties.
Negatief met thuis test.

Morgen gaan wij naar de ggd.

Als ik negatief ben dan moet ik gewoon werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:00 



 
Profiel   

Als je booster 7 dagen of meer geleden is hoef jij niet in quarantaine zolang jij geen symptomen krijgt. Je vriend moet wel in quarantaine zonder booster. Zo heb ik het iig begrepen vanuit de GGD, je kunt ook de officiële brief opzoeken voor nauwe contacten, die staat als het goed is gewoon online ergens.

Sterkte met je dochter! En hopelijk ontspringen jullie de dans

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:09 



 
Profiel   

Linnie050 schreef
Mijn 4 jarige dochter is vandaag positief getest met een zelftest.

Meerdere kinderen in haar klas zijn positief.
Vanavond in haar slaap een test gedaan en ze is positief.

Ik heb 2 vaccinaties en de booster.
En ben negatief met een thuis test.
Hoe zijn de regels nu?

Mijn vriend heeft geen booster.
Wel 2 vaccinaties.
Negatief met thuis test.

Morgen gaan wij naar de ggd.

Als ik negatief ben dan moet ik gewoon werken?


https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:02 



 
Profiel   

Linnie050 schreef
Mijn 4 jarige dochter is vandaag positief getest met een zelftest.

Meerdere kinderen in haar klas zijn positief.
Vanavond in haar slaap een test gedaan en ze is positief.

Ik heb 2 vaccinaties en de booster.
En ben negatief met een thuis test.
Hoe zijn de regels nu?

Mijn vriend heeft geen booster.
Wel 2 vaccinaties.
Negatief met thuis test.

Morgen gaan wij naar de ggd.

Als ik negatief ben dan moet ik gewoon werken?


Dit geldt voor positief geteste kinderen onder de 12:

Hele gezin blijft thuis als isolatie voor kind met corona niet mogelijk is
In het geval van jongere kinderen is het vaak niet mogelijk en wenselijk om het kind in de eigen kamer in isolatie te laten gaan. Isolatie betekent: op een eigen kamer blijven en 1,5 meter afstand houden van huisgenoten/gezinsgenoten. Is de uitslag van de coronatest van het kind positief? Dan geldt daarom een ander advies dan voor een positief geteste huisgenoot.

Wanneer het niet mogelijk of wenselijk is dat een kind in een eigen kamer in isolatie gaat geldt het volgende:

Het hele gezin blijft thuis in quarantaine wat het volgende betekent:
Het kind blijft thuis en mag pas weer naar buiten als het niet meer besmettelijk is. Het kind is niet meer besmettelijk als het na 7 dagen (dag 0 is start klachten) 24 uur volledig klachtenvrij is. Overleg met de GGD over de besmettelijkheid als het kind langer dan 7 dagen ziek is. Als het kind helemaal geen klachten had toen het werd getest, en daarna ook geen klachten kreeg, dan is het kind besmettelijk tot en met 7 dagen na de test. Overleg dit ook met de GGD.
Als ouders/verzorgers blijft u thuis in quarantaine vanaf het moment dat het kind positief getest is. Laat u zelf zo snel mogelijk testen of doe een zelftest. Als het kind niet meer besmettelijk is, blijft u vervolgens 10 dagen (bovenop de 7 voorgaande dagen waarin uw kind besmettelijk was) thuis in quarantaine. U kunt uw 10 dagen quarantaine verkorten door u op dag 5 (nogmaals) te laten testen bij de GGD. Is uw testuitslag negatief? Dan kunt u weer naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:09 



 
Profiel   

Bizar de uitslagen van de tweede ggd testen zijn binnen. Een positieve en een negatieve test. Rara hoe kan dat. Beiden dezelfde klachten ik iets erger dan mijn vaste contact en ik begon eerder ook. Ik test twee keer negatief bij de ggd (donderdag en vanmiddag) en hij twee keer positief (zaterdag twijfel positief en vanmorgenvroeg zeker positief). :? Ik snap er niks meer van. Affijn ik moet in quarantaine blijven en over 4 dagen weer testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:43 



 
Profiel   

Er gaan natuurlijk meerdere virussen rond , sommigen lijken verdacht veel op Corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:46 



 
Profiel   

Klopt maar exact dezelfde klachten en juist afgelopen week heel veel contact gehad. Verbazing dus wel. Ook ggd ging uit van een vals negatieve test donderdag maar niet dus. Nu duimen dat het zo blijft. Zou alleen bizar zijn dat mijn meestal falend immuunsysteem beter zou werken dan iemand die op een keer licht covid na in de begin periode jaren niet ziek is geweest. Geen verkoudheid geen griep niks. En kennelijk een goed immuunsysteem heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:55 



 
Profiel   

Het kan prima toevallig zijn hoor dat jij tegelijk een flinke verkoudheid te pakken hebt. Misschien werkt je immuunsysteem beter dan je zelf denkt en misschien zijn je vaccinaties gewoon aangeslagen. Ik zou gewoon in quarantaine blijven en op dag 5 testen. Als je echt twijfelt kun je je quarantaine verlengen tot 10 dagen en dan nog eens testen.

Ik ken mensen die normaal om de haverklap verkouden en niet lekker waren en nog geen corona gehad hebben en mensen die nooit ziek waren en wel corona te pakken kregen. Daar valt vaak geen peil op te trekken.

Een vriend van mij heeft een hele nacht in een tent naast zijn dochter gelegen. Achteraf bleek zij positief te zijn. Toen ze wakker werd had ze klachten en gelijk laten testen. Hij ging er vanuit dat hij vast en zeker besmet zou zijn na uren in een kleine ruimte naast elkaar, maar niet dus. En zo hoor je dat vaker. Net zoals dat je hoort dat mensen maar enkele minuten bij elkaar zijn geweest om wel afstand gehouden hebben en toch besmet raken. Ik hoop voor je dat je gewoon negatief blijft!

Maar je bent op donderdag getest en zondag (vandaag). Dan is donderdag toch dag 1 van quarantaine? Dan zou maandag of uiterlijk dinsdag toch dag 5 van je quarantaine zijn? Waarom moet jij dan over 4 dagen pas weer testen op donderdag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 00:18 



 
Profiel   

Ik meld mij ook maar hier. Gelukkig niet doodziek ofzo, wel veel spierpijn, kortademig en slijm in keel en last van keel en wat hoofdpijn. Kan wel nog proeven, wel heb ik geloof ik geur hallucinaties, geuren ruiken die er niet zijn. Wel herkenbare geuren (mijn oma bijvoorbeeld…)Heel apart. Ruik ook nog normale geuren.

Ik was zaterdag overigens negatief met zelftest en zondag positief, daarna pcr test gedaan en ook positief. Had wel milde klachten 2 dagen wat kortademig, niks schokkends. Maar afgelopen middag (na de positieve uitslag) begon ik pas echt wat meer typische klachten te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 01:27 



 
Profiel   

Dankjewel voor de reacties.
Afstand houden is inderdaad geen optie met een 4 jarige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 03:45 



 
Profiel   

Ook hier een positieve zelftest. Gisterenavond getest bij de ggd. Helaas is er bij mijn dochter een cluster in de klas. Gisteren ochtend was ze nog negatief. Tussen de middag hoofdpijn en in de avond koorts. Ze is nr 5 in de klas en inmiddels meer besmettingen.

Uitslag van de ggd is nog niet binnen, maar verwacht zeker positief

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 05:54 



 
Profiel   

Hier weer voor het eerst weer aan het werk na 2,5 week. Ben benieuwd hoe het gaat, na een stukje van vijf minuten fietsen ben ik al helemaal kapot en het mondkapje wat je dan op moet helpt ook niet echt.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 06:36 



 
Profiel   

Succes met werken zo.

Hier de bizarre nacht goed doorgekomen lang leve de camper met slapen. Maar waar ik me steeds beter ga voelen na een paar dagen goed ellendig te zijn geweest. Komt er nu een zeehonden geblaf van boven. Hij voelt zich echt flink zieker. Zo mijn saturatie meter maar naar boven slingeren met wat ontbijt.

Volgens de nieuwe quarantaine regels zou ik overal mogen gaan en staan. Want booster gehad. Ga ik niet doen trouwens. Wel de dierenarts bellen een hoestende hond ook. Dat kan kennelijk ook nog.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 196 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen