Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 322 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Ik denk dat de booster de pass met 4 maanden verlengd.
Tot de volgende booster. Of volgende wet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:42 



 
Profiel   

Bij ons komt 1G beleid ook meer en meer ter sprake om niet tot vaccinatieplicht te moeten overgaan
Benieuwd hoe het gaat verlopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:43 



 
Profiel   

De vaccinatiepas zal opgegeven worden als het aantal mensen in het ziekenhuis onder de 10.000 komt. Als dat gebeurt lijkt het er voor nu op dat het leven in Frankrijk echt weer normaal gaat worden.
Tot die tijd zal de booster elke 4 maanden herhaald moeten worden om de pas geldig te laten blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:15 



 
Profiel   

JudithO schreef
De vaccinatiepas zal opgegeven worden als het aantal mensen in het ziekenhuis onder de 10.000 komt. Als dat gebeurt lijkt het er voor nu op dat het leven in Frankrijk echt weer normaal gaat worden.
Tot die tijd zal de booster elke 4 maanden herhaald moeten worden om de pas geldig te laten blijven.


Dus bij jullie hebben ze wel een perspectief en een goed plan. Dat is bij ons ver te zoeken. Dan snap ik ook wel beter waarom die Franssen over het algemeen beter meewerken met de maatregelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:29 



 
Profiel   

Nu bijna 25.000 in Frankrijk, dus dat is nog wel ver weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:33 



 
Profiel   

Tot die tijd zal de booster elke 4 maanden herhaald moeten worden om de pas geldig te laten blijven.

Je denkt toch echt niet dat de Nederlanders daar genoegen mee nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:34 



 
Profiel   

nikkel schreef
Tot die tijd zal de booster elke 4 maanden herhaald moeten worden om de pas geldig te laten blijven.

Je denkt toch echt niet dat de Nederlanders daar genoegen mee nemen.


Die 4 maanden gelden volgens mij alleen voor inwoners van Frankrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:36 



 
Profiel   

Ik weet eigenlijk niet of Fransen daar echt genoegen mee gaan nemen. Hoor toch steeds meer mensen die het nu wel genoeg vinden met die vaccins. Zo heel veel meer vrijheden hangen er niet aan vast en gevaccineerd of niet, bijna iedereen krijgt toch omicron.
Vooral ook omdat de who en ema herhaaldelijk boosteren niet de beste strategie vinden.

Anyhow, we zitten hier ook in de aanloop van de verkiezingen dus dat kan ook nog wat veranderen, of niet.

Edit: als de Fransen elke 4 maanden moeten enten om op restaurant te mogen en toeristen niet dan zal er helemaal gemord worden.

Al vind ik de Fransen tijdens deze pandemie echt onverwacht braaf. Normaal staan die vlugger op de barricades.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:42 



 
Profiel   

Thioro schreef
Ik weet eigenlijk niet of Fransen daar echt genoegen mee gaan nemen. Hoor toch steeds meer mensen die het nu wel genoeg vinden met die vaccins. Zo heel veel meer vrijheden hangen er niet aan vast en gevaccineerd of niet, bijna iedereen krijgt toch omicron.
Vooral ook omdat de who en ema herhaaldelijk boosteren niet de beste strategie vinden.


Is inderdaad ook zoiets. Het WHO lijkt wel niet serieus genomen te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:46 



 
Profiel   

Purny, ik schreef dat om aan te geven, dat als je die regel in Nederland zou invoeren, de Nederlander daar geen genoegen mee neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:11 



 
Profiel   

Thioro schreef
JudithO schreef
Frankrijk vaccinplicht? Nee hoor. 2G. Maar dat is heel wat anders.


2G is toch dat je gevaccineerd/genezen moet zijn?
Tot nu toe was het hier 3G: Gevaccineerd, genezen of getest.
(Als ik het g-systeem goed begrepen heb).

Ze willen toch echt van de pass sanitaire een pass vaccinal maken.
Dat wil zeggen dat je alleen nog als gevaccineerde in een restaurant/theater/cinema/sommige werkplekken binnen komt, een negatieve test volstaat dan niet.
En om die pass vaccinal geldig te houden moet je volledig gevaccineerd zijn en je booster binnen de 4 maanden na basisvaccinatie halen.
Geloof dat het vandaag geaccepteerd is door de senaat.

En genezen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:26 



 
Profiel   

veerledec schreef
En genezen dan?


Dat gaat ´weg´.
Bij vaccinatieverplichting vervallen fluks testen en quarantaine voor nationalen.
Zonder PCR komt er geen vinkje voor hersteld.
Al met al een trieste ontwikkeling want het virus verdwijnt niet als iedereen gevaccineerd zou zijn en blijft gewoon ook onder gevaccineerden rondgaan.
Op den duur is iedereen hersteld.

En dan het long covid.
Staat een heel goed artikel over in El Pais (ook in het engels).
Voor long covid is er geen verschil tussen wel/niet gevaccineerd: Als je covid oploopt, loop je een gelijke kans op long covid. Ook geen verschil in de gevolgen. Alleen de acúte gevolgen zijn minder.
Aangezien iedereen het vroeg of laat gaat oplopen is long covid geen aspect voor/tegen vaccinatie.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:23 



 
Profiel   

nikkel schreef
Purny, ik schreef dat om aan te geven, dat als je die regel in Nederland zou invoeren, de Nederlander daar geen genoegen mee neemt.

Ja idd, het was nog vroeg. En ik had een rotnacht gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:24 



 
Profiel   

Maar als je net besmet bent geweest, mag je geen vaccinatie. Dus dan kan je in Frankrijk niks meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:38 



 

veerledec schreef
Maar als je net besmet bent geweest, mag je geen vaccinatie. Dus dan kan je in Frankrijk niks meer?



Gelden je vorige 2 vaccinaties niet dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:39 



 
Profiel   

Geen idee, ik lees het ook maar hier :).
Citaat
En om die pass vaccinal geldig te houden moet je volledig gevaccineerd zijn en je booster binnen de 4 maanden na basisvaccinatie halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:51 



 
Profiel   

Genezen mag ook nog. 2G.
Maar na de genezing moet je wel weer je booster binnen 4 maanden gaan halen.

Enige uitzondering zijn de politieke meetings, daar mogen ook ongevaccineerden naartoe mits negatief getest. Voor de komende verkiezingen moet iedereen namelijk wel kunnen stemmen als ze willen.

Was in 2020 ook oproering over. Het land ging op slot, behàlve voor de kiesbureaus. Die kiesbureaus bleken achteraf dus een flinke besmettingsbron en de 2de ronde werd afgeschaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:53 



 
Profiel   

Ook deze hoogleraar geneeskunde is uitermate kritisch op het OMT

https://youtu.be/KqFYFxAETzY

Tja, van een outbreak is al lang geen sprake meer. Daarnaast zijn er nog veel meer gevaren dan enkel Covid. Het lijkt wel of je overal dood aan mag gaan zolang het maar geen Covid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:12 



 
Profiel   

veerledec schreef
Nu bijna 25.000 in Frankrijk, dus dat is nog wel ver weg.


Ver weg ja, maar er is in elk geval iets in zicht waar je naartoe kunt leven. Beter dan een oneindig zicht op niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:38 



 
Profiel   

Loretta schreef
Ook deze hoogleraar geneeskunde is uitermate kritisch op het OMT

https://youtu.be/KqFYFxAETzY

Tja, van een outbreak is al lang geen sprake meer. Daarnaast zijn er nog veel meer gevaren dan enkel Covid. Het lijkt wel of je overal dood aan mag gaan zolang het maar geen Covid is.


Inderdaad. Hier serieus hoog aantal gergistreerde besmettingen doch ´slechts´ 23% ´met Covid´ (en deel ervan vóór omicron) in ICs. Dat is 77% (plus eígenlijk een deel van ´met Covid) voor wat anders :)*

Ná de paniek in maart/februari waarbij de data NIET correct zijn geregistreerd/gerapporteerd is covid volstrekt buiten elk redelijk verband getrokken.
De hudige stand is geen enkele reden meer voor een vaccinatieverplichting en de QR code wás al niet zinvol gebleken.
Voortschrijdend inzicht of wát?


@Frankrijk; 24k op 67 miljoen is hoeveel per 100k??? Let wel besmettingen met omicron. ´Bijna 25000´ klinkt panisch maar ís het dat?

Hier in Spanje bijna 20.000 (geregistreerde besmettingen) op 47 miljoen. De verwachting is dat vrijdag voor Andalucía de controle op QR voor horeca vervalt.


Ok, de persoonlijk anekdotische ervaring:
1- Vorige week ´gezoend´met officieel positieve vriendin en
2. in dezelfde slecht geventileerde ruimte met tientallen Britse dames zonder masker verbleven; persoonlijk happy new year gewenst én
3. goed in mijn ogen gewreven.
Meer kan je niet doen zou je zeggen.
4. Gisteren, vannacht, vanmorgen verhoging/hoofdpijn!

Vanmorgen test gehaald.
Zelf de test gedaan want vriendin doet dat voorzichtiger dan ik. Bovendien heb ik die test al een paar keer bij een ander gedaan.
Goéd onderkant hersens gepord én achter in mijn keel. HEEL goed. Kon stokje er niet verder in krijgen; was en niet langer en tegen de hersenpan. Heb geen kokreflex dus daar ook goed kontakt achterin.
Nope, negatief -O-

Maar goed, (hoogstwaarschijnlijk*) negatief dus nog éven langs een stamkroeg. Was zaterdag een incident met een klant (v). Kon me daar niet mee bemoeien, maar heb daar wel het hele verdere weekeinde aan gedacht. Wil mijn hoed voor hen gaan afnemen. Zij staan daar verdorie al bijna TWEE jáár continue met maskers op (net als iedereen die met klanten werkt). Heb daar enorme waardering voor. Als klant kan je gaan zitten met je masker af. Zij zijn aan het wérk met.

* ja, ik weet het, maar negatieve test is voor mij geen reden om de zorg lastig te gaan vallen voor een oficiële PCR.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:20 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Loretta schreef
Ook deze hoogleraar geneeskunde is uitermate kritisch op het OMT

https://youtu.be/KqFYFxAETzY

Tja, van een outbreak is al lang geen sprake meer. Daarnaast zijn er nog veel meer gevaren dan enkel Covid. Het lijkt wel of je overal dood aan mag gaan zolang het maar geen Covid is.


Inderdaad. Hier serieus hoog aantal gergistreerde besmettingen doch ´slechts´ 23% ´met Covid´ (en deel ervan vóór omicron) in ICs. Dat is 77% (plus eígenlijk een deel van ´met Covid) voor wat anders :)*

Ná de paniek in maart/februari waarbij de data NIET correct zijn geregistreerd/gerapporteerd is covid volstrekt buiten elk redelijk verband getrokken.
De hudige stand is geen enkele reden meer voor een vaccinatieverplichting en de QR code wás al niet zinvol gebleken.
Voortschrijdend inzicht of wát?


@Frankrijk; 24k op 67 miljoen is hoeveel per 100k??? Let wel besmettingen met omicron. ´Bijna 25000´ klinkt panisch maar ís het dat?

Hier in Spanje bijna 20.000 (geregistreerde besmettingen) op 47 miljoen. De verwachting is dat vrijdag voor Andalucía de controle op QR voor horeca vervalt.


Ok, de persoonlijk anekdotische ervaring:
1- Vorige week ´gezoend´met officieel positieve vriendin en
2. in dezelfde slecht geventileerde ruimte met tientallen Britse dames zonder masker verbleven; persoonlijk happy new year gewenst én
3. goed in mijn ogen gewreven.
Meer kan je niet doen zou je zeggen.
4. Gisteren, vannacht, vanmorgen verhoging/hoofdpijn!

Vanmorgen test gehaald.
Zelf de test gedaan want vriendin doet dat voorzichtiger dan ik. Bovendien heb ik die test al een paar keer bij een ander gedaan.
Goéd onderkant hersens gepord én achter in mijn keel. HEEL goed. Kon stokje er niet verder in krijgen; was en niet langer en tegen de hersenpan. Heb geen kokreflex dus daar ook goed kontakt achterin.
Nope, negatief -O-

Maar goed, (hoogstwaarschijnlijk*) negatief dus nog éven langs een stamkroeg. Was zaterdag een incident met een klant (v). Kon me daar niet mee bemoeien, maar heb daar wel het hele verdere weekeinde aan gedacht. Wil mijn hoed voor hen gaan afnemen. Zij staan daar verdorie al bijna TWEE jáár continue met maskers op (net als iedereen die met klanten werkt). Heb daar enorme waardering voor. Als klant kan je gaan zitten met je masker af. Zij zijn aan het wérk met.

* ja, ik weet het, maar negatieve test is voor mij geen reden om de zorg lastig te gaan vallen voor een oficiële PCR.



Ondertussen kan je dus meerdere personen hebben besmet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:40 



 

Huertecilla schreef
Loretta schreef
Ook deze hoogleraar geneeskunde is uitermate kritisch op het OMT

https://youtu.be/KqFYFxAETzY

Tja, van een outbreak is al lang geen sprake meer. Daarnaast zijn er nog veel meer gevaren dan enkel Covid. Het lijkt wel of je overal dood aan mag gaan zolang het maar geen Covid is.


Inderdaad. Hier serieus hoog aantal gergistreerde besmettingen doch ´slechts´ 23% ´met Covid´ (en deel ervan vóór omicron) in ICs. Dat is 77% (plus eígenlijk een deel van ´met Covid) voor wat anders :)*

Ná de paniek in maart/februari waarbij de data NIET correct zijn geregistreerd/gerapporteerd is covid volstrekt buiten elk redelijk verband getrokken.
De hudige stand is geen enkele reden meer voor een vaccinatieverplichting en de QR code wás al niet zinvol gebleken.
Voortschrijdend inzicht of wát?


@Frankrijk; 24k op 67 miljoen is hoeveel per 100k??? Let wel besmettingen met omicron. ´Bijna 25000´ klinkt panisch maar ís het dat?

Hier in Spanje bijna 20.000 (geregistreerde besmettingen) op 47 miljoen. De verwachting is dat vrijdag voor Andalucía de controle op QR voor horeca vervalt.


Ok, de persoonlijk anekdotische ervaring:
1- Vorige week ´gezoend´met officieel positieve vriendin en
2. in dezelfde slecht geventileerde ruimte met tientallen Britse dames zonder masker verbleven; persoonlijk happy new year gewenst én
3. goed in mijn ogen gewreven.
Meer kan je niet doen zou je zeggen.
4. Gisteren, vannacht, vanmorgen verhoging/hoofdpijn!

Vanmorgen test gehaald.
Zelf de test gedaan want vriendin doet dat voorzichtiger dan ik. Bovendien heb ik die test al een paar keer bij een ander gedaan.
Goéd onderkant hersens gepord én achter in mijn keel. HEEL goed. Kon stokje er niet verder in krijgen; was en niet langer en tegen de hersenpan. Heb geen kokreflex dus daar ook goed kontakt achterin.
Nope, negatief -O-

Maar goed, (hoogstwaarschijnlijk*) negatief dus nog éven langs een stamkroeg. Was zaterdag een incident met een klant (v). Kon me daar niet mee bemoeien, maar heb daar wel het hele verdere weekeinde aan gedacht. Wil mijn hoed voor hen gaan afnemen. Zij staan daar verdorie al bijna TWEE jáár continue met maskers op (net als iedereen die met klanten werkt). Heb daar enorme waardering voor. Als klant kan je gaan zitten met je masker af. Zij zijn aan het wérk met.

* ja, ik weet het, maar negatieve test is voor mij geen reden om de zorg lastig te gaan vallen voor een oficiële PCR.


Ik testte met drie zelf testen op dezelfde dag 2 negatief 1 positief. Pcr test dus ook positief

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:52 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Ok, de persoonlijk anekdotische ervaring:
1- Vorige week ´gezoend´met officieel positieve vriendin en
2. in dezelfde slecht geventileerde ruimte met tientallen Britse dames zonder masker verbleven; persoonlijk happy new year gewenst én
3. goed in mijn ogen gewreven.
Meer kan je niet doen zou je zeggen.
4. Gisteren, vannacht, vanmorgen verhoging/hoofdpijn!

Vanmorgen test gehaald.

Maar goed, (hoogstwaarschijnlijk*) negatief dus nog éven langs een stamkroeg.

* ja, ik weet het, maar negatieve test is voor mij geen reden om de zorg lastig te gaan vallen voor een oficiële PCR.


Zo zeg, ga even naar stamkroeg voor ik heel misschien positief test want nu kan het nog.
Er is toch geen druk meer op de zorg dus kun je gewoon officieel testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:56 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ondertussen kan je dus meerdere personen hebben besmet.



Sterker nog; kán nog steeds positief zijn :P

Hou me op de twee geschetste situaties na, waarbij anderen geen risico door míj liepen, keurig aan de regels: DÚS nee :)*

Kortom, wat is nu eigenlijk jouw opmerking????

@Fading; dus? net zo vaak testen tot het een positief geeft?
Had twee tests gehaald en wil(de) vanavond evt. herhalen. Voel me echter inmiddels pérfe en heb met veel smaak een bord nasi opgegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:00 



 
Profiel   

Loretta schreef
Ook deze hoogleraar geneeskunde is uitermate kritisch op het OMT

https://youtu.be/KqFYFxAETzY

Tja, van een outbreak is al lang geen sprake meer. Daarnaast zijn er nog veel meer gevaren dan enkel Covid. Het lijkt wel of je overal dood aan mag gaan zolang het maar geen Covid is.


Inderdaad. Hier serieus hoog aantal gergistreerde besmettingen doch ´slechts´ 23% ´met Covid´ (en deel ervan vóór omicron) in ICs. Dat is 77% (plus eígenlijk een deel van ´met Covid) voor wat anders :)*

Ná de paniek in maart/februari waarbij de data NIET correct zijn geregistreerd/gerapporteerd is covid volstrekt buiten elk redelijk verband getrokken.
De hudige stand is geen enkele reden meer voor een vaccinatieverplichting en de QR code wás al niet zinvol gebleken.
Voortschrijdend inzicht of wát?


@Frankrijk; 24k op 67 miljoen is hoeveel per 100k??? Let wel besmettingen met omicron. ´Bijna 25000´ klinkt panisch maar ís het dat?

Hier in Spanje bijna 20.000 (geregistreerde besmettingen) op 47 miljoen. De verwachting is dat vrijdag voor Andalucía de controle op QR voor horeca vervalt.


Ok, de persoonlijk anekdotische ervaring:
1- Vorige week ´gezoend´met officieel positieve vriendin en
2. in dezelfde slecht geventileerde ruimte met tientallen Britse dames zonder masker verbleven; persoonlijk happy new year gewenst én
3. goed in mijn ogen gewreven.
Meer kan je niet doen zou je zeggen.
4. Gisteren, vannacht, vanmorgen verhoging/hoofdpijn!

Vanmorgen test gehaald.
Zelf de test gedaan want vriendin doet dat voorzichtiger dan ik. Bovendien heb ik die test al een paar keer bij een ander gedaan.
Goéd onderkant hersens gepord én achter in mijn keel. HEEL goed. Kon stokje er niet verder in krijgen; was en niet langer en tegen de hersenpan. Heb geen kokreflex dus daar ook goed kontakt achterin.
Nope, negatief -O-

Maar goed, (hoogstwaarschijnlijk*) negatief dus nog éven langs een stamkroeg. Was zaterdag een incident met een klant (v). Kon me daar niet mee bemoeien, maar heb daar wel het hele verdere weekeinde aan gedacht. Wil mijn hoed voor hen gaan afnemen. Zij staan daar verdorie al bijna TWEE jáár continue met maskers op (net als iedereen die met klanten werkt). Heb daar enorme waardering voor. Als klant kan je gaan zitten met je masker af. Zij zijn aan het wérk met.

* ja, ik weet het, maar negatieve test is voor mij geen reden om de zorg lastig te gaan vallen voor een oficiële PCR.[/quote]


Ondertussen kan je dus meerdere personen hebben besmet.[/quote]

Ik vind dit dus mega aso. Dat je zelf besmet wilt worden, met alle risico’s vandien, ok. Maar om anderen, wellicht kwetsbaren, hieraan bloot te stellen is niet ok.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 322 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen