Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:06

Beterschap allemaal. Hopelijk knappen jullie snel op.

Ik voel me momenteel echt een oplichter. Positief getest. De eerste nacht koorts gehad. En nu alleen hoesten met vastzittend slijm. Maar daar zou ik pre corona nooit voor thuis blijven. Hopelijk ben ik die hoest snel kwijt en mag ik zaterdag weer gaan werken.

En je hoort het idd wel vaker dat de een het krijgt en de ander niet. M'n moeder is positief getest en m'n pa inmiddels al weer 2x negatief bij de ggd.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:55

Bijzonder is dat ja.

Wij gaan vanmiddag om half 2 testen.
Mijn dochter is wel weer levendig.
Dus ben benieuwd of ze nog positief test.

Stel de klas is nu in quarantaine.
Ze had gisteren een positieve zelf test.
Als zij deze week negatief gaat testen mogen wij dan weer gelijk naar buiten?
Mag ze dan maandag weer naar school?

Wat is aan te raden vandaag bij de ggd testen en later deze week weer laten testen?

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:09

Voor degenen die recent (vermoedelijk omikron) begonnen met milde klachten en daarna zieker werden, hoeveel tijd zat daartussen? Ik ben vrijdag positief getest, had toen een loopneus en droge keel. Vervolgens ggd getest en ook positief, maar klachten zijn vooralsnog niet verergerd. Gewone verstopte neus met slapen, overdag soms loopneus maar verder niks. Mn man overigens hetzelfde hoewel hij wel een beetje hoest. Ivm zwangerschap ben ik vooral voorzichtig op koorts of verhoging en vraag me dus af of ik daar nog vanuit moet gaan dat dit nog komt.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:21

Ik zit nu op dag 8 eerste 4 dagen ziek maar nu is de keelpijn veel erger vooral echt een grieperig gevoel. Ik heb een auto immuun ziekte dus ben snel vatbaar voor virussen dit is wel de eerste keer dat ik het heb gehad. Ik begin nu pas verkouden te worden en heb nu ook geen smaak en reuk meer terwijl ik dat de eerste dagen gewoon heb gehad.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:40

Hoe merkten jullie dat je eigenlijk te vroeg ging werken? Na een halve dag ben ik eigenlijk helemaal op, best nog benauwd en knalt m’n hoofd echt uit elkaar :(

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:45

Ik viel vanzelf om O:)

BigOne
Berichten: 38227
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:13

Dan ben je dus te snel weer aan het werk gegaan. Zou er voorzichtig mee zijn, wanneer je je dagelijkse dingen zoals je huishouden weer normaal kunt doen of de trap een paar keer oprennen zonder problemen ben je pas beter.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:20

bigone schreef:
Dan ben je dus te snel weer aan het werk gegaan. Zou er voorzichtig mee zijn, wanneer je je dagelijkse dingen zoals je huishouden weer normaal kunt doen of de trap een paar keer oprennen zonder problemen ben je pas beter.


Ik denk dat de gemiddelde Nederlander ook zonder corona de trap niet een paar keer op en neer kan rennen :')

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:21

Ik kan na Corona ook geen marathon lopen.. maar ja, dat kon ik ervoor ook al niet :')

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:22

Cer schreef:
Ik kan na Corona ook geen marathon lopen.. maar ja, dat kon ik ervoor ook al niet :')


_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:32

Cer schreef:
Ik kan na Corona ook geen marathon lopen.. maar ja, dat kon ik ervoor ook al niet :')


Haha exact :')

Ik heb vorige week weer gesport en hier helemaal geen verandering in gemerkt. Trainer had programma eerst iets aangepast omdat zijn ervaring is dat mensen na corona wel achteruit zijn gegaan, maar ik had dat niet. Hartslag bleef ook normaal, of nou ja, normaal tov eerdere trainingen.

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:46

Linnie050 schreef:
Bijzonder is dat ja.

Wij gaan vanmiddag om half 2 testen.
Mijn dochter is wel weer levendig.
Dus ben benieuwd of ze nog positief test.

Stel de klas is nu in quarantaine.
Ze had gisteren een positieve zelf test.
Als zij deze week negatief gaat testen mogen wij dan weer gelijk naar buiten?
Mag ze dan maandag weer naar school?

Wat is aan te raden vandaag bij de ggd testen en later deze week weer laten testen?


Als ze bij de ggd positief test, heeft later nog een keer testen geen zin. Je kan tot 8 weken positief testen nadat je besmet bent geraakt.

BigOne
Berichten: 38227
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:42

Matheno schreef:
bigone schreef:
Dan ben je dus te snel weer aan het werk gegaan. Zou er voorzichtig mee zijn, wanneer je je dagelijkse dingen zoals je huishouden weer normaal kunt doen of de trap een paar keer oprennen zonder problemen ben je pas beter.


Ik denk dat de gemiddelde Nederlander ook zonder corona de trap niet een paar keer op en neer kan rennen :')

Volgens mij weet je echt wel waar ik op doel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:50

Klinkt als te snel gaan werken. Beter weer thuis uitzieken dan te vroeg beginnen.

Inmiddels heeft de ggd contact gehad en de huisarts ook (melding van de ggd gekregen, antistoffen test volgt na isolatietermijn). Ze vermoeden toch dat de medicatie die ik heb een soort beschermlaagje heeft gelegd waardoor het lastiger is om het virus te pakken met de tests. Gezien de klachten en het verloop beschouwen ze me toch als besmet en een vals negatieve test. Dus isolatie maar wel gescheiden van voor het heel kleine geval dat het toch een terecht negatieve test is. Vandaar dus ook de antistoffentest voor de zekerheid.

Hopelijk blijven mijn klachten verder afnemen.

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:17

Het is bij jou ook altijd weer anders en bijzonder, onvoorstelbaar :') Volgens mij valt het allemaal best mee, je bent niet fit, misschien is het Omicron, wat is er nu precies zo spannend dat het perse een positieve test moet zijn?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:25

Idd :') je mag mijn positieve test wel hebben. Dan kan ik uit quarentaine. Verveel me nu al en moet tot vrijdag

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:38

:) Boeit mij ook niks. Voor mij ook onbelangrijk maar ivm isolatie/quarantaine/testen wel belangrijk voor de ggd kennelijk. Awel ggd belde op, doen hun praatje. Blijven zeggen thuis isolatie enz. Voor mij verandert er ook niks. Ik blijf rustig thuis tot de termijn om is en mijn klachten weg. Heb geen enkele neiging ergens heen te gaan of zo. Alshet hierbij blijft vind ik het wel te doen. Ik mag nog tot zondag :+

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:43

Bijzonder, dat dan wel de huisarts erbij betrokken werd :n Dat komt echt niet van de GGD uit.

Jis_

Berichten: 11582
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:50

_MG schreef:
Ik viel vanzelf om O:)


:=
niet goed, hoe gaat het nu?


Ik heb vandaag voor het eerst, na 2 weken thuis zitten, een wandeling gemaakt met paard, ging prima. Wel een beetje moe nog maar gewoon nog een weekje op tijd naar bed en ik ben er weer. Smaakpapillen doen het sinds vandaag ook weer :9

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:57

Relaxed schreef:
Bijzonder, dat dan wel de huisarts erbij betrokken werd :n Dat komt echt niet van de GGD uit.

Tuurlijk weet je het weer beter. 8)7

Citaat:
Beste heer/mevrouw,

U heeft zich bij de GGD laten testen op corona. Wij willen zorgvuldig omgaan met uw privacy en versturen uw uitslag daarom via beveiligde e-mail van Zivver.

Als u een beveiligde e-mail ontvangt:

1. Klik op de knop ‘Open Bericht’. U wordt dan automatisch doorgestuurd naar de beveiligde website van Zivver.

2. U ziet daar een aantal cijfers van uw telefoonnummer. Controleer of de cijfers van uw telefoonnummer correct zijn. Zijn deze correct*, klik dan op de knop ‘stuur mij de code’.

3. U ontvangt een code per sms. De afzender van deze sms is Zivver.

4. Op de beveiligde website van Zivver voert u de code in die u per sms heeft ontvangen. Klik vervolgens op ‘bericht ontsleutelen’.

5. U kunt nu uw uitslag inzien.

* Is uw telefoonnummer niet correct? De belangrijkste informatie in de beveiligde e-mail staat ook op coronatest.nl. Kunt u niet met DigiD inloggen op coronatest.nl? Bel dan uw GGD en geef aan dat u de Zivver mail niet kunt openen. U vindt de gegevens van uw
GGD via https://www.ggd.nl.

Heeft u vragen of loopt u tegen problemen aan bij het openen van dit bericht? Ga naar https://ggdghor.nl/beveiligd-mailen/ voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Uw GGD

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:59

Lieve schat, ik heb 4 januari een positieve test gehad, kreeg een mailtje dat ik kon inloggen voor de testuitslag, daarna een nutteloos belletje voor het contactonderzoek. That's it.. Maar bij jou gaat het allemaal weer helemaal anders :roll:

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:05

Volgens mij kan en mag een ggd medewerker helemaal niet je medische info inzien en met de huisarts overleggen. Zij geven alleen de testuitslag vrij en de daarbij behorende maatregelen die je moet treffen. Je moet aangeven of ze het door mogen geven aan je huisarts als je positief test. Als je negatief test, geven zij niets door aan je huisarts. Je bent dan zelf natuurlijk vrij om bij twijfel je huisarts te bellen, omdat je de uitslag niet vertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:10

Vayo schreef:
Volgens mij kan en mag een ggd medewerker helemaal niet je medische info inzien en met de huisarts overleggen. Zij geven alleen de testuitslag vrij en de daarbij behorende maatregelen die je moet treffen. Je moet aangeven of ze het door mogen geven aan je huisarts als je positief test. Als je negatief test, geven zij niets door aan je huisarts. Je bent dan zelf natuurlijk vrij om bij twijfel je huisarts te bellen, omdat je de uitslag niet vertrouwd.


Exact dit.. En het contactonderzoek werkt gewoon een vragenlijst af. Heb je de app, moet je melding versturen en je krijgt te horen tot wanneer je in isolatie moet.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:21

karuna schreef:
Succes met werken zo.

Hier de bizarre nacht goed doorgekomen lang leve de camper met slapen. Maar waar ik me steeds beter ga voelen na een paar dagen goed ellendig te zijn geweest. Komt er nu een zeehonden geblaf van boven. Hij voelt zich echt flink zieker. Zo mijn saturatie meter maar naar boven slingeren met wat ontbijt.

Volgens de nieuwe quarantaine regels zou ik overal mogen gaan en staan. Want booster gehad. Ga ik niet doen trouwens. Wel de dierenarts bellen een hoestende hond ook. Dat kan kennelijk ook nog.


Dat is dan toch best een risico, in hetzelfde huis verblijven als jij negatief getest bent en je vriend positief.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en elk in eigen huis gaan zitten.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:30

Jis_ schreef:
_MG schreef:
Ik viel vanzelf om O:)


:=
niet goed, hoe gaat het nu?


Ik heb vandaag voor het eerst, na 2 weken thuis zitten, een wandeling gemaakt met paard, ging prima. Wel een beetje moe nog maar gewoon nog een weekje op tijd naar bed en ik ben er weer. Smaakpapillen doen het sinds vandaag ook weer :9



Ik ben inmiddels vijf maanden later, nog steeds aan het herstellen en re-integreren. Eerlijk? Mijn leven is door m’n infectie 180 graden gedraaid op zo ongeveer elk vlak, en niet op een positieve manier. Dus mijn advies is en blijft: neem tijd, rust uit en doe het niet te snel of makkelijk af ‘als een griepje’.

Ik was volledig gevaccineerd en de astma i.c.m. covid heeft me (is achteraf de hypothese) zo hard gevloerd.