Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:39

xxxmh schreef:
Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik


Ik wilde de booster eigenlijk niet maar ga hem over 2 weken halen omdat ik in maart naar Frankrijk ga en dan heb je hem nodig. Hopelijk is die in augustus nog geldig want dan ga ik weer naar Frankrijk. Want wil er eigenlijk niet nog meer gaan halen.


Nope.... Frankrijk gaat de termijn op 4 maanden zetten.
Dus een booster eind januari telt niet meer in Augustus.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:40

Justme_Lisaa schreef:
Ik haal hem ook gewoon, maar het doet me wel twijfelen. Heb de prikken gehaald behalve de booster en ik ben alsnog echt behoorlijk ziek geweest van corona, dus in hoeverre het dan helemaal goed werkt denk ik soms wel eens aan..


Ach meis wat naar...
Maar hoe ging het bij jou?
Eerst prikken en daarna alsnog corona?

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:48

Liezel1 schreef:
Nope.... Frankrijk gaat de termijn op 4 maanden zetten.
Dus een booster eind januari telt niet meer in Augustus.


Ah nee meen je niet.. zo irritant dat er niet 1 beleid is in europa

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:50

Liezel1 schreef:
xxxmh schreef:
Ik wilde de booster eigenlijk niet maar ga hem over 2 weken halen omdat ik in maart naar Frankrijk ga en dan heb je hem nodig. Hopelijk is die in augustus nog geldig want dan ga ik weer naar Frankrijk. Want wil er eigenlijk niet nog meer gaan halen.


Nope.... Frankrijk gaat de termijn op 4 maanden zetten.
Dus een booster eind januari telt niet meer in Augustus.


De basisvaccinatie mag niet ouder zijn dan 4 maanden als je geen booster hebt. Ik heb echter nog niet gehoord dat de booster maximaal 4 maanden oud mag zijn. Het is zover ik weet dus niet zo dat de laatste vaccinatie max. 4 maanden oud mag zijn. Dat zijn echt twee verschillende dingen en worden bij de regels in verschillende landen ook echt als 2 dingen benoemd vaak.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:52

xxxmh schreef:
Liezel1 schreef:
Nope.... Frankrijk gaat de termijn op 4 maanden zetten.
Dus een booster eind januari telt niet meer in Augustus.


Ah nee meen je niet.. zo irritant dat er niet 1 beleid is in europa


Ik vind dat erg verstandig.

Reizen tijdens een pandemie is ten eerste onverstandig.

Als het dan per se moet, is het belangrijk dat de plaatselijke autoriteiten precies in de gaten houden wat nodig is.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:10

Janneke2 schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Ik haal hem ook gewoon, maar het doet me wel twijfelen. Heb de prikken gehaald behalve de booster en ik ben alsnog echt behoorlijk ziek geweest van corona, dus in hoeverre het dan helemaal goed werkt denk ik soms wel eens aan..


Ach meis wat naar...
Maar hoe ging het bij jou?
Eerst prikken en daarna alsnog corona?


Ja klopt, volledig gevaccineerd, wilde de booster halen, maar toen positief. Erg last gehad van de benauwdheid/ hoesten ed. Ben wel van mening dat als ik de vaccinaties niet zou hebben gehad, ik hoogstwaarschijnlijk in het ziekenhuis was beland.
Ondertussen twee weken verder en heb nog steeds last van het hoesten enzo. Dus het is dubbel, verstand zegt; ze geven hem niet voor niets zeg maar dus hup. Maar gevoel twijfelt nog, misschien is het ergens nog angst door de besmetting. Haal hem gok ik wel, maar meer de gedachte van als ik alsnog zo heftig last krijg van een besmetting, waar draagt het dan aan bij? Begrijp me niet verkeerd, wil zeker niet als een anti vaxxer overkomen, maar het is denk ik meer de angst of twijfel..

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:15

Even een vraag. Ik heb 6 januari mijn booster gehad. Flink ziek geweest en doodmoe ervan, had flinke koorts en enorme hoofdpijn.

Nu ruim 1 week later nog steeds heel erg moe en vage en redelijk heftige hoofdpijn.
Ga morgen de huisarts al bellen maar is het normaal om na zo'n periode er nog zo'n last van te hebben?
Heb overigens alle prikken Pfizer gehad.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:16

@ Just me Lisaa
Op zich denk ik dat ook: de vaccinatie heeft erger voorkomen.

En na het doormaken van een besmetting wordt het aangeraden om een x aantal maanden te wachten met de volgende injectie. (Waarschijnlijk zeggen ze nu drie maanden, efkes afwachten wat men in april vindt....)

Vaccinatie is tenslotte zogezegd actieve immunisatie, 'je doet een besmetting na'. ("En dat hoeft niet meer bij jou", ben je hersteld heb je even veel antistoffen als iemand die een week geleden geboost is.)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:18

Maar betekent het dan dat als je helemaal niet ziek geweest bent van de booster dat je al veel antistoffen had dan?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:32

Valerie93 schreef:
Even een vraag. Ik heb 6 januari mijn booster gehad. Flink ziek geweest en doodmoe ervan, had flinke koorts en enorme hoofdpijn.

Nu ruim 1 week later nog steeds heel erg moe en vage en redelijk heftige hoofdpijn.
Ga morgen de huisarts al bellen maar is het normaal om na zo'n periode er nog zo'n last van te hebben?
Heb overigens alle prikken Pfizer gehad.

Zeker weten dat je in die tijd ook niet net een besmetting hebt opgelopen? Maar je kunt inderdaad een week ziek zijn van een vaccinatie en je huisarts bellen is altijd goed wanneer je het niet vertrouwd.

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:13

Ik ben astma patiƫnt en heb nog niet heel lang geleden 3 weken mogen logeren in het ziekenhuis.
Dus corona is wel degelijk een risico bij mij, maar vraag mij echt af of eens per jaar vaccineren niet voldoende moet zijn.
In juli mijn 2e vaccinatie gehad, een week echt ziek op bed gelegen. Nu mijn booster gehad en wist niet waar ik het zoeken moest van de spier en gewrichtspijn om over de koorts maar niet te spreken. Dus in dit geval niet sprake van even niet fit voelen, ik ben gewoon echt ziek.
Dus ik zit er niet op te wachten om dit soort grapjes 2x (of vaker waar ze het over hebben) te hebben. Op corona ook niet, maar gevaccineerd zijn bied geen garantie dat je er minder ziek van wordt.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:23

Gevaccineerd en booster bied een zeer grote kans, echt groot om niet zo ziek te worden dat je in het ziekenhuis beland of erger.
En ik snap dat 1 of 2 keer per jaar een week goed ziek zijn van een prik geen fijn vooruitzicht is maar het behoed je misschien wel voor erger.

Hieronder een staatje van de provincie Alberta over de laatste vier maanden onderverdeeld in
2 + booster /2 / ongevaccineerd en de ziekenhuisopnames.

Afbeelding

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 02:08

Valerie93 schreef:
Even een vraag. Ik heb 6 januari mijn booster gehad. Flink ziek geweest en doodmoe ervan, had flinke koorts en enorme hoofdpijn.

Nu ruim 1 week later nog steeds heel erg moe en vage en redelijk heftige hoofdpijn.
Ga morgen de huisarts al bellen maar is het normaal om na zo'n periode er nog zo'n last van te hebben?
Heb overigens alle prikken Pfizer gehad.


Mijn man en ik hebben 6 januari (om 21:30)ook de booster gehaald. Op vrijdag 1 dag moe geweest en hadden hoofdpijn. Ik heb vanaf de middag vaak hoofdpijn en als ik bij kleinste teken dat het begint 2 paracetamol neem word hij niet heel erg. Doe ik dat niet dan word hij wel erger.

Mijn man heeft zelfde 1 dag wat moe en sinds vrijdag hoofdpijn hebben de booster tegelijk gehaald. Hij heeft erger last, maar is ook eigenwijs en neemt pas paracetamol als het erger is.

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:42

@bigone: de kans is zeer klein. Zie bijna geen andere mensen en de mensen die ik zie hebben geen klachten.

@conejo: ik wil en kan helaas niet te veel paracetamol gebruiken. Dit is de enige pijnstilling die ik mag hebben en wil gewenning voorkomen. Dit heb ik 1 maand terug al gehad wegens trekken van 2 verstandskiezen. Daarom ook mijn keuze om het niet te nemen tenzij ik echt niet anders kan

Anoniem

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:35

Ik twijfel wel of ik hem ga halen. Na 2 vaccinaties nu flink ziek van Corona.

Wilde eigenlijk dit weekend mn booster halen maar dat mag nu 3 maanden niet..

Twijfel hoe goed het allemaal werkt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:42

Ja ik denk dan hoe ziek zou je zijn zonder booster. Als je echt super super ziek bent van een griep dan kan je niet rustig op bokt zitten. Dan lig je op bed en kan je niks anders dan liggen. Toen ik zo ziek was van de mexicaanse griep moest zelfs de dokter thuis langskomen omdat het zo slecht ging. Ik ben een maand ziek geweest. Ik lag te ijlen op de grond en mijn ouders konden mij de eerste tijd niet eens alleen laten omdat ik echt waanbeelden had van de koorts. Ik viel kilo's af en mijn haar viel uit. Hele boel ook nog verpest door zware antibiotica.

Nou doe mij dan maar een weekje flink ziek zijn en op de bank hangen / internetten. Dat is echt van een andere aard dan wekenlang koorts etc. Dat hele erge ziek worden voorkom ik met de booster / vaccinaties.

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:43

Fading schreef:
Ik twijfel wel of ik hem ga halen. Na 2 vaccinaties nu flink ziek van Corona.

Wilde eigenlijk dit weekend mn booster halen maar dat mag nu 3 maanden niet..

Twijfel hoe goed het allemaal werkt.


Hier hetzelfde. Booster zou ik komende week gaan halen maar nu helaas Corona. Ben er ook flink ziek van. Ben ook nog zwanger dus niet echt een fijne combinatie. Denk dat ik nu ook wacht op een aan Omikron aangepaste vaccinatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:44

Het is lastig, de nachten zijn nu echt verschrikkelijk. Flinke koorts en keelpijn. Vannacht 2 uur wakker gelegen omdat ik bijna geen lucht meer kreeg.

Kan me niet voorstellen dat ik zonder vaccinatie minder ziek was geweest.

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:01

Fading schreef:
Het is lastig, de nachten zijn nu echt verschrikkelijk. Flinke koorts en keelpijn. Vannacht 2 uur wakker gelegen omdat ik bijna geen lucht meer kreeg.

Kan me niet voorstellen dat ik zonder vaccinatie minder ziek was geweest.


Zonder vaccinatie zou je waarschijnlijk nog zieker zijn

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:04

Dan heb je een goed immuunsysteem als je nog nooit zieker dan dit bent geweest van een griep/virus! :D

Ik heb dat blijkbaar niet. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:09

MarlindeRooz schreef:
Dan heb je een goed immuunsysteem als je nog nooit zieker dan dit bent geweest van een griep/virus! :D

Ik heb dat blijkbaar niet. _O-



Wie zegt dat? _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:12

Oh dat dacht ik omdat je zei te denken dat je zonder vaccin net zo ziek was geweest. Dat heb je denk ik niet zo snel wanneer je een keer echt doodziek bent geweest door een virus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:13

MarlindeRooz schreef:
Oh dat dacht ik omdat je zei te denken dat je zonder vaccin net zo ziek was geweest. Dat heb je denk ik niet zo snel wanneer je een keer echt doodziek bent geweest door een virus.



Ik zeg dat ik niet denk dat dat vaccin iets heeft gedaan waardoor ik nu eventueel minder ziek ben. Ik heb nooit gezegd dat ik nog nooit zieker ben geweest toch?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:17

Nou dan hebben de vaccins toch wel wat gedaan als je wel eens zieker bent geweest van een virus? Maar goed je moet zelf weten wat je gelooft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:19

MarlindeRooz schreef:
Nou dan hebben de vaccins toch wel wat gedaan als je wel eens zieker bent geweest van een virus? Maar goed je moet zelf weten wat je gelooft.



Dat doe ik zeker :Y)