Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 323 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 

Huertecilla schreef
Electra63 schreef
Ondertussen kan je dus meerdere personen hebben besmet.



Sterker nog; kán nog steeds positief zijn :P

Hou me op de twee geschetste situaties na, waarbij anderen geen risico door míj liepen, keurig aan de regels: DÚS nee :)*

Kortom, wat is nu eigenlijk jouw opmerking????

@Fading; dus? net zo vaak testen tot het een positief geeft?
Had twee tests gehaald en wil(de) vanavond evt. herhalen. Voel me echter inmiddels pérfe en heb met veel smaak een bord nasi opgegeten.


Ik vind het belachelijk asociaal! En nee niet zo vaak testen tot het positief geeft. Mijn punt is, ga bij klachten (minimaal of wat dan ook) een pcr test doen voordat je anderen in gevaar brengt..

Ik had toen ik positief testte ook nog geen klachten, die kwamen 1,5 dag later
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:11 



 
Profiel   

Loretta schreef
Ook deze hoogleraar geneeskunde is uitermate kritisch op het OMT

https://youtu.be/KqFYFxAETzY

Tja, van een outbreak is al lang geen sprake meer. Daarnaast zijn er nog veel meer gevaren dan enkel Covid. Het lijkt wel of je overal dood aan mag gaan zolang het maar geen Covid is.


Ik denk dat je best dood mag gaan aan Covid zolang je daarvoor maar geen druk op de zorg legt. Zolang er nog steeds te veel mensen met Covid in het ziekenhuis belanden zou je iets moeten. Juist ook zodat mensen met andere gezondheidsproblemen ook geholpen kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:15 



 
Profiel   

[quote="bigone"]

Tsk dame; eerst negatief getest, dan regels in acht nemend naar kroeg.

Door het hier enórm hoge aantal besmetten is er per definitie een nog groter aantal getestten. Vind ik zielûgh om die lastig te vallen en de anderen in de testrij nóg langer te laten wachten zonder twee rode streepjes.

Huisvriendin heeft VIER andere slaapkamers én een gastenverblijf als keuze, maar wil ook als ik positief test liever samenslapen.

In míjn ogen is het persoonlijke testvoorbeeld een voorbeeld van de klucht. Ok, en op de blijsluiter staat nog niets over ook in de keel poeren.
Wel imiddels een officiële max. prijs voor die tests trouwens. Béétje laat, maar beter dan nooit.

Mis nog steeds wat er asociaal aan is:
- Hou me keurig aan de regels.
- Heb me laten vaccineren voor anderen, een booster laten zetten om geen alibi voor kinderen te zijn.
- Mijn dekking is over twee maanden minder tot weg: Nu die optimaal dekt ben ik toch beschermd tegen ziekenhuis opname en minder besmettelijk? Wat is het probleem??

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:16 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik denk dat je best dood mag gaan aan Covid zolang je daarvoor maar geen druk op de zorg legt. Zolang er nog steeds te veel mensen met Covid in het ziekenhuis belanden zou je iets moeten. Juist ook zodat mensen met andere gezondheidsproblemen ook geholpen kunnen worden.


Betreft dat alleen Covid? Of ook alle andere waarbij je risico loopt*. Bv paardrijden? Daarbij neem je bewust (hoop ik) een risicobeslissing om eventueel medische hulp nodig te hebben.
Zie een cap als een vaccinatie. Je kan nog steeds vallen, medische hulp nodog hebben. Alleen een kleinere kans op hoofdletsel en zelfs dat niet géén.

Wederom een helder voorbeeld van hoe covid buiten alle perspectief is.

* p.s. nét nieuws betreffende een vriend. Is van zaal naar ic gegaan. Was vorige week met de quad geduikeld en heef zijn onderbeen/enkel heel lelijk gebroken. Was open breuk en nu vanwege infectie of ic.
Nog niet gehoord of het ´met covid´ is en vraag dat ook niet.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-22 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:20 



 
Profiel   

HC, je doet maar, blijkbaar veranderen de regels bij jou gewoon mee net hoe de wind waait , dat je vriendinnetje bij je in bed wil slapen ondanks mogelijke besmetting heeft geen reet te maken met jouw plan om er mogelijk positief nog even op uit te gaan . Gewoon dikke aso.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:22 



 
Profiel   

Fading schreef
Mijn punt is, ga bij klachten (minimaal of wat dan ook) een pcr test doen voordat je anderen in gevaar brengt..


Je bedoelt dat ik tegen het officiële advies in moet gaan?
Dat is bij (milde) klachten zelftest. Indien negatief *\%/*
Alleen bij + melden via app. Dit om de zorg niet te belasten.

Als ik eventueel een tweede test zou doen, doe ik al meer dan het advies.
Daarover is het advies; geen klachten, geen test.


Dat had ik níet verwacht van je bigone :+ , maarreh groen BMI hoor :(:)

Begrijp nog steeds niet wát er nu asociaal is?
- ben beschermd tegen ziekenhuisopname toch?!
- hou me aan de regels

- waarom mag ik geen superresistentie terwijl ik max. beschermd ben?


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:27 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Electra63 schreef
Ondertussen kan je dus meerdere personen hebben besmet.



Sterker nog; kán nog steeds positief zijn :P

Hou me op de twee geschetste situaties na, waarbij anderen geen risico door míj liepen, keurig aan de regels: DÚS nee :)*

Kortom, wat is nu eigenlijk jouw opmerking????

@Fading; dus? net zo vaak testen tot het een positief geeft?
Had twee tests gehaald en wil(de) vanavond evt. herhalen. Voel me echter inmiddels pérfe en heb met veel smaak een bord nasi opgegeten.


Die 2 geschetste situaties zeggen genoeg.
Ik zou niet naar een kroeg gaan als ik denk dat ik besmet ben of gezoend heb met iemand die positief is.
Dan ga ik in quarantaine en indien niet mogelijk, dan vermijd ik zoveel mogelijk contact met anderen.
Ik heb al eens iemand besmet, zonder dat ik zelf wist dat ik besmet was.
Dat kan hele grote gevolgen hebben en die wil ik niet, willens en wetens, op mijn geweten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:28 



 
Profiel   

Corona is toch niet gevaarlijk en je weet toch van iedereen wat zijn of haar onderliggende gezonds problemen zijn en de vaccinatie status :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:41 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Die 2 geschetste situaties zeggen genoeg.
Ik zou niet naar een kroeg gaan als ik denk dat ik besmet ben of gezoend heb met iemand die positief is.


Jij niet, prima.
Ik wel* en heb hén geen enkel risico doen lopen daarmee.

Citaat
Dan ga ik in quarantaine en indien niet mogelijk, dan vermijd ik zoveel mogelijk contact met anderen.

Dat is hier niet meer het advies.

Het advies is alleen testen bij klachten. Dat heb ik gelíjk gedaan.

Ná negatief resultaat conform advies en me aan de regels houdend naar buiten.


* ik ben voor anderen nú maximaal beschermd en wil onder die bescherming veilig superresistie om met een groen vinkje een vierde prik te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:43 



 
Profiel   

bigone schreef
Corona is toch niet gevaarlijk en je weet toch van iedereen wat zijn of haar onderliggende gezonds problemen zijn en de vaccinatie status :+


Wederom alleen een vaag schertsend :+

Ik bén max beschermd toch?!
Dat vooral voor anderen gedaan.
Hou me aan de regels.
Wát is er nu asociaal?

Dat ik van die bescherming voor mezelf gebruik wil maken om supperresistentie en een groen vinkje te krijgen?
Ik ontlast daardoor de zorg ook nog potentieel EXTRA; meer resistent en een prik minder nodig! Dûh.


Ga een verse :9k brouwen. Met kardamom. Ruik en proef dat +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:49 



 
Profiel   

Ikke ikke ikke . En dat was al duidelijk maar nu helemaal. Geniet van je koffie .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:56 



 
Profiel   

Het lijkt vooral op reacties uitlokken vind ik. De indruk geven dat je enerzijds echt wel positief kan zijn, maar aan de andere kant aangeven dat je je aan de regels houdt.

Ik vind het allemaal dubbel. Hier in Nederland ook. Als nauw contact zonder klachten of met negatieve test mag je gewoon overal heen.

Stel dat je denkt dat je positief zou kunnen zijn, maar je test negatief .. dan mag je dat interpreteren als dat je negatief bent. Dan wordt het asociaal gevonden dat je naar een restaurant gaat als je weet dat er een kleine mogelijkheid is dat je besmet bent.
Maar als ik een nauw contact ben van een positief iemand word ik zelfs geacht gewoon bij kwetsbaren te gaan werken en daar uren in huis te zijn zolang ik geen klachten heb. De kans dat ik een paar dagen later positief test is dan best aanwezig. Ik draag dan wel een mondkapje, maar toch. Die gaat ook op elk plek wel even af om wat te drinken/eten.

Mocht de jongste positief zijn, dan moet ik in quarantaine. Maar als oudste positief blijkt gaat dit iets zijn wat ik na moet vragen. In onze gezins- / woonsituatie is isolatie niet goed haalbaar. Ergens zou je dat ook bijna asociaal kunnen noemen als je dan uren bij kwetsbare mensen gaat werken, terwijl je weet dat je elk moment besmet zou kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:02 



 
Profiel   

Mits dubbel gevaccineerd en boosters mogen mensen naar hun werk, zeker niet bij klachten zoals hoofdpijn en koorts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:09 



 
Profiel   

bigone schreef
Mits dubbel gevaccineerd en boosters mogen mensen naar hun werk, zeker niet bij klachten zoals hoofdpijn en koorts.

En je moet wel afstand kunnen houden van de besmette huisgenoot.

Als je kind ziek is en je kunt die niet isoleren op eigen kamer en altijd 1,5 meter afstand bewaren dan moet je zelf ook in quarantaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:12 



 
Profiel   

bigone schreef
Ikke ikke ikke . En dat was al duidelijk maar nu helemaal. Geniet van je koffie .


Dank je.

Je leest blijkbaar selectief door een bril van vooroordeel.
Zie mijn meermaals DUIDELIJK gegeven lijstje van redenen voor vaccinatie :)* of niet :P

En wederom geen concreet onderbouwde réden waarom het asociaal zou zijn. Ik ontlast er nota bene de zorg er nog potentieel mee ook!

Dat jij het egoïstisch en asociaal víndt is in míjn ogen een voorbeeld van het uit perspectief zijn van alles covid gerelateerd.

We kunnen het eens zijn over dat we het in de loop van zomer 2021 oneens zijn geworden +:)+


Kijk Vayo. Het ís puur Kafkaesque allemaal. Ik beschrijf dat en jij zelf ook. Héb jij al eerder beschreven. Doe jíj dat om reacties uit te lokken?
Ik vind het _/-\o_ illustratief van de wonderlijke wereld van covid.

Onder de streep voor mij is het als ik me vanavond nog goed voel roomser dan de paus als ik de tweede test zou doen.
Kan ik dan twee verkoopverhaaltjes bij houden: Dat ik dit doe om zéker te weten dat ik anderen niet besmet. Of dat ik dat doe om zéker te weten dat ik het groene vinkje van hersteld niet misloop. Ohhhhh, die keuzes....
Wacht, wacht; het kan beíden zijn. Maar ja, dat is te verwarrend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:18 



 
Profiel   

bigone schreef
Mits dubbel gevaccineerd en boosters mogen mensen naar hun werk, zeker niet bij klachten zoals hoofdpijn en koorts.


Dat ben ik idd, maar ergens zou het echt niet goed voelen. Helemaal als mijn oudste positief zou zijn en ik dus een nauw contact ben/blijf. Bij de jongste zou ik wel in quarantaine moeten.

Hopelijk komen we niet in die situatie, maar anders ben ik benieuwd wat de ggd/werk zegt in een situatie waarin isolatie wat minder goed mogelijk is.
Ik vraag me ook af wat cliënten ervan zouden vinden als ik kom werken terwijl één van de kinderen positief thuis zou zitten.

Je hoort toch regelmatig dat mensen pas een paar dagen later klachten krijgen. En hoofdpijn is helaas al een “klacht” waar ik sowieso zeer regelmatig last van heb.



Ik ben trouwens ook benieuwd wat werkgevers gaan zeggen als mensen in quarantaine moeten omdat ze niet gevaccineerd zijn/de booster niet gehaald hebben! Ik denk dat daar ook best gedoe door kan gaan komen.

Op het moment dat je langer in quarantaine zit dan normaal doordat een besmette huisgenoot niet in isolatie gaat, hoor je toch dat werk moeilijk doet en die dagen niet uitbetaald of het van je vrije dagen af gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:20 



 
Profiel   

Spenk schreef
bigone schreef
Mits dubbel gevaccineerd en boosters mogen mensen naar hun werk, zeker niet bij klachten zoals hoofdpijn en koorts.

En je moet wel afstand kunnen houden van de besmette huisgenoot.

Als je kind ziek is en je kunt die niet isoleren op eigen kamer en altijd 1,5 meter afstand bewaren dan moet je zelf ook in quarantaine.


Bij kinderen onder de 12 moet sowieso het hele gezin in quarantaine, omdat je idd vaak geen afstand kan houden.

Maar ik heb er ook één van net 14. Afstand houden van elkaar kan wel, maar strikt in gescheiden ruimtes blijven niet. Nu vind ik dat ook niet wenselijk bij kinderen als dit langer is dan een paar dagen. Ik ben benieuwd hoe in deze situatie er omgegaan wordt met gaan werken bij een kwetsbaar iemand.

Ik werk dan wel altijd met chirurgisch type 2 mondkapje. Maar na een werkdag heb ik standaard in de avond wat keelpijn en hoofdpijn. En dagelijks testen is geen optie. Wij hebben overigens al eens gevraagd of wij geen zelftesten kunnen krijgen om gewoon preventief/steeksproefsgewijs te kunnen testen, maar dat doen ze niet.

Ik zou het in ieder geval een lastige situatie vinden. Dan zou ik liever nog zelf ook positief zijn en gewoon samen met de kinderen in isolatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:26 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
- waarom mag ik geen superresistentie terwijl ik max. beschermd ben?

Omdat er geen enkel bewijs is dat besmetting met omicron tot superimmuniteit leidt.
Dat heb ik al eens verteld, maar blijkbaar raakt dat niet door jouw dikke schedel heen.
Voor hetzelfde geld word je ziek, besmet je andere mensen, en heb je er geen enkel voordeel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:37 



 
Profiel   

Vayo schreef
Het lijkt vooral op reacties uitlokken vind ik. De indruk geven dat je enerzijds echt wel positief kan zijn, maar aan de andere kant aangeven dat je je aan de regels houdt.


:j negatieve aandacht is ook aandacht

Citaat
Ik vind het allemaal dubbel. Hier in Nederland ook. Als nauw contact zonder klachten of met negatieve test mag je gewoon overal heen.

Stel dat je denkt dat je positief zou kunnen zijn, maar je test negatief .. dan mag je dat interpreteren als dat je negatief bent. Dan wordt het asociaal gevonden dat je naar een restaurant gaat als je weet dat er een kleine mogelijkheid is dat je besmet bent.
Maar als ik een nauw contact ben van een positief iemand word ik zelfs geacht gewoon bij kwetsbaren te gaan werken en daar uren in huis te zijn zolang ik geen klachten heb. De kans dat ik een paar dagen later positief test is dan best aanwezig. Ik draag dan wel een mondkapje, maar toch. Die gaat ook op elk plek wel even af om wat te drinken/eten.

Mocht de jongste positief zijn, dan moet ik in quarantaine. Maar als oudste positief blijkt gaat dit iets zijn wat ik na moet vragen. In onze gezins- / woonsituatie is isolatie niet goed haalbaar. Ergens zou je dat ook bijna asociaal kunnen noemen als je dan uren bij kwetsbare mensen gaat werken, terwijl je weet dat je elk moment besmet zou kunnen zijn.


Dat is het probleem, te weinig mensen voor de zorg. Vind daar niks asociaals aan, die zorg blijft nodig.
Kind van mij, midden 20, is student maar werkt ook bij een oudere meneer die volledige zorg nodig heeft, doen ze met zo’n 10 man en vorige week is hij voor het eerst besmet geraakt, hebben ze nog lang buiten zijn voordeur kunnen houden. Ze hebben echt moeite om die zorg rond te krijgen, als niemand meer gaat om hem te helpen loopt het sowieso niet goed af voor hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:38 



 
Profiel   

Vayo schreef
Ik ben trouwens ook benieuwd wat werkgevers gaan zeggen als mensen in quarantaine moeten omdat ze niet gevaccineerd zijn/de booster niet gehaald hebben! Ik denk dat daar ook best gedoe door kan gaan komen.


Als je wel gevaccineerd bent, booster hebt, negatieve zelftest, geen klachten en dan naar je wérk gaan??!! Ik wed dat je nog kritiek krijgt ook omdat je eerst de zelftest wilde doen.
Ligt pal naast het contractueel verbieden van ´risisco´hobbies. Uitgaan is bewust een risico nemen tegenwoordig ;)

Heb ik voorjaar 2021 nog een vond ík humoristische draad over geopend. Dat ik begonnen ben met racen toen dat nog gevaarlijk was en sex veilig. Dat nu zelfs de Dakar veiliger is dan gaan dansen....

Donderdagavond een afscheidsborrel nav een overleden Britse kennis. We wéten dat daar veel Britten die van/naar GrootBrittenland reizen maskerloos met consumptie door hun gebit praten. Dichtbij in een gesloten ruimte. Kan daar én niet wegblijven én niet niets drinken/happen dus masker niet ophouden en dan nóg.
Hmmm. Aso risico lopen of een herkansing?
Vriendin zegt dat het is wat het maar dat wegblijven zéker aso is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:41 



 
Profiel   

BigBen schreef
Dat heb ik al eens verteld, maar blijkbaar raakt dat niet door jouw dikke schedel heen.


en daar gaat de zelfaangenomen hogere moraal weer.... imo uiteraard.

Citaat
Voor hetzelfde geld word je ziek, besmet je andere mensen, en heb je er geen enkel voordeel bij.


Nou, nee, niet helemaal.
Ja, ik kan bemet raken doch ík denk dat naurrulijke weerstand bestaat en ik ben optimaal beschermd nu toch?! Ík zie dat als een positief op de balans.

Anderen besmetten zie ik niet als eenzelfde kans. Ik hou me keurig aan de regels voor testen et al.

Jij maakt een volledig andere risico overweging. Dat is jouw goed recht. Heb ík geen enkel probleem mee. Ik víndt dat overdreven voorzichtig, maar dat is zeg met kopen van een motorfiets/auto of gaan skieen ipv thuis voor de buis niet anders.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-22 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:42 



 
Profiel   

Snap niet wat het met moraal te maken heeft.
En heb jou nog altijd niet horen uitleggen waarom omicron besmetting volgens jou wél tot superimmuniteit zou leiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:47 



 
Profiel   

BigBen schreef
Snap niet wat het met moraal te maken heeft.


´hogere moraal´
Google is je vriend.

Superresitentie is al de revue gepasseerd. Éven bij de les blijven. Dat jij dit niet gelooft is wat anders. Ik geloof het wel :j

Ik heb vele malen liever een hersteld van omicron dan een víerde (en meer) prik. Voor mezelf omdat ik geloof dat dit meer weerstand geeft en omdat dit de zorg minder belast.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-22 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:56 



 
Profiel   

HC, heb je je nou serieus laten besmetten?
Wat is de motivatie? Bang voor een gemenere variant en dan pak je deze maar?

Opzich vind ik er niet zoveel verschil inzitten of iemand zich expres laat besmetten of dat iemand overal maar heen gaat en zo een grote kans loopt om besmet te raken. Ik vind het in beide gevallen aso.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:57 



 

Precies HC, jij gelooft het, zegt dus helemaal niks over of het wetenschappelijk ook echt zo is..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 323 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen