Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 102 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Booster vaccinatie

 
Profiel   

@fading hoelang geleden heb je je tweede corona vaccinatie gehad?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:19 



 
Profiel   

Naast dat je nooit zult weten hoe ziek je geweest was zonder vaccinatie, is het dan niet een veel fijnere gedachte dat je mogelijk nog veel zieker geweest zou zijn zonder en dat je dus die vaccinaties niet voor niets gehad hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:23 



 

Zebrastreep schreef
@fading hoelang geleden heb je je tweede corona vaccinatie gehad?


Augustus

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:24 



 

Sanet schreef
Naast dat je nooit zult weten hoe ziek je geweest was zonder vaccinatie, is het dan niet een veel fijnere gedachte dat je mogelijk nog veel zieker geweest zou zijn zonder en dat je dus die vaccinaties niet voor niets gehad hebt?



Daar gaat mijn post niet perse om, ik zei hierdoor vooral te twijfelen over de booster vaccinatie,

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:24 



 
Profiel   

Fading schreef
Zebrastreep schreef
@fading hoelang geleden heb je je tweede corona vaccinatie gehad?


Augustus


Het is ergens wel logisch te verklaren , die vaccinatie was vooral nog werkzaam tegen de variant waarmee het toen begon in Wuhan. Tegen de Delta werkt het al wat minder na 2 vaccinaties , en nu met de Omikrom variant werkt het natuurlijk nog weer minder. Na 3 maanden blijkt de bescherming om ziek te worden natuurlijk al erg af te nemen. Het kan ook zijn dat je lichaam helaas niks gedaan heeft met de vaccinaties ik denk namelijk dat die groep groter is dan dat we denken.

En Omikrom denken mensen dat het allemaal nu licht verloopt. Maar de symptomen zijn mild en niet licht zoals iedereen nu beweert. Dus je kan er nog steeds flink ziek van worden , maar de kans op een ziekenhuisopname en overlijden is door Omikron kleiner geworden.

Al heb ik natuurlijk dik 11 maanden na mijn tweede vaccinatie pas de booster ontvangen. Ik ben tot zover ik weet niet ziek geworden. Maar goed dan praten we over de Delta variant. Misschien als ik dat nu weer doe dat ik dan het ook wel oploop.

En sommige lichamen geven een overreactie op het virus waardoor je best heel ziek kunt worden. Ik heb dat een keer gehad met de griep en een fikse oorontsteking. Ik werd maar niet beter en mijn lichaam was constant er extreem mee in gevecht. Bleek ergens een mega ontsteking te hebben en het enige wat hielp was een kuurtje. Ik denk met name dat jonge mensen hun immuunsysteem nog wel eens wat op hol kan slaan tijdens ziek zijn.


Voor de erge keelpijn ik neem altijd iets van een hoestdrankje , veel tabletten tegen keelpijn en hoesten en heel wat paracetamol en veel drinken zodat je het virus sneller uit je lijf krijgt. Ook is veel thee met honing drinken wel een aanrader en lekker veel slapen. Ik heb altijd hele heftige keelontstekingen en blijf dan ook lekker plat liggen.


Maar eerlijk neem de booster maar wel. Het is nu eigenlijk wel logisch dat je zieker wordt omdat het een nieuwe variant is waar de twee huidige vaccinaties eigenlijk niet meer genoeg is. Met een booster haal je het net weer even wat omhoog. Maar voor nu hoef je de komende 8 weken nog niet heen voor een booster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:37 



 

Was van de 2e vaccinatie ook erg ziek. Koorts en 2 dagen plat gelegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:38 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ik ga niet in discussie met iemand die leugentjes vertelt. ;)

Jij trolt alleen maar en gaat niet één keer een normale discussie aan met iemand.


Is dat zo ? Ik vind het een beetje een sneue reactie van jouw kant. Je verwijt mij dat ik geen normale discussie aanga, maar dat doe jij / doen jullie zelf niet. Wie ook een afwijkende reactie heeft, dus die niet denkt zoals jullie, wordt neergesabeld. Er is geen discussie mogelijk met jullie want jullie hebben (volgens jullie zelf) altijd gelijk. Als ik dan weer eens lees en echt iets doms zie kan ik mijzelf er niet van weer houden om te reageren, maar eigenlijk is dat compleet verspilde moeite, want jullie weten het toch weer beter. Dat is de reden dat ik af en toe iets post, als het me echt teveel wordt, maar me verder stil houdt.

En Electra, het zou je sieren als je eens aan mijzelf vroeg hoe het zat. Ik ga me niet verdedigen want ik heb niets verkeerd gedaan, maar ik wil het je best uitleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:44 



 
Profiel   

Sanet schreef
Naast dat je nooit zult weten hoe ziek je geweest was zonder vaccinatie, is het dan niet een veel fijnere gedachte dat je mogelijk nog veel zieker geweest zou zijn zonder en dat je dus die vaccinaties niet voor niets gehad hebt?


Hou jezelf maar voor de gek :(:) want dat doe je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:47 



 
Profiel   

Fading schreef
Was van de 2e vaccinatie ook erg ziek. Koorts en 2 dagen plat gelegen


De tweede heb ik ook wel even gevoeld inderdaad. Blijk zo te zijn dat vrouwen en jonge mensen meer last hebben van bijwerkingen. Maar dan is het nog de vraag hoe snel het lichaam het weer afbouwt. Met de nieuwe variant kan het zijn dat 5 maanden al teveel is , na 3 maanden neemt het voorkomen van het ziek worden al aardig af. Ik was eigenlijk wel verbaasd dat ik op de booster ook zo'n reactie kreeg. Ik had namelijk verwacht na zoveel maanden dat de antistoffen volledig weg zouden zijn en ik als het ware weer een soort van eerste vaccinatie kreeg. Maar dat was dus zeker niet zo. Iets zieker als de vorige keer maar na 15 uur leefde ik weer helemaal op ben aan het werk gegaan en het verdween als sneeuw voor de zon.

Wel de oksel en arm wat langer gevoeld maar dat komt ook door spanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:48 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Sanet schreef
Naast dat je nooit zult weten hoe ziek je geweest was zonder vaccinatie, is het dan niet een veel fijnere gedachte dat je mogelijk nog veel zieker geweest zou zijn zonder en dat je dus die vaccinaties niet voor niets gehad hebt?


Hou jezelf maar voor de gek :(:) want dat doe je.

Hoe weet jij dat zo stellig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:49 



 
Profiel   

Ik ben helaas twee keer de pineut geweest van de drie prikken die ik nu heb gehad. Ik was bij de eerste al voorbereid omdat mijn lichaam standaard overgevoelig reageert op nieuwe dingen, terwijl ik bij de griepprik niets merk.

Ik heb begrepen dat ze een Vaccin willen maken die ook dezelfde samenstellingen heeft als de griepprik, dus ben benieuwd. Ik ben het bericht zelf nog niet tegengekomen.

Bij jullie de menstruatie ook eerder dan normaal met de booster?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:53 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Sanet schreef
Naast dat je nooit zult weten hoe ziek je geweest was zonder vaccinatie, is het dan niet een veel fijnere gedachte dat je mogelijk nog veel zieker geweest zou zijn zonder en dat je dus die vaccinaties niet voor niets gehad hebt?


Hou jezelf maar voor de gek :(:) want dat doe je.


We weten hahahhatjoe dat jij anders denkt over vaccinaties en je geen vaccinatie wilt hebben omdat je gelooft dat het gevaarlijk is en of niet betrouwbaar. En dat is jouw mening.

Maar uit mijn eigen ervaring met de vaccinatie vertrouw ik het genoeg. Puur uit hoe het bij mij verlopen is. Ik loop al wat langer rond met de vaccinatie dan de gemiddelde Nederlander en ik heb daaruit mijn eigen conclusie getrokken dat het voor mijn lijf veilig is en goed werkt. En tuurlijk vindt ik het ook spannend en KAN het een risico zijn dat het niet goed uitpakt. Maar voor mijzelf is het een goede keuze geweest. En ik heb het helaas ook mee moeten maken bij mij in de familie dat een vaccinatie niet zo lekker heeft uitgepakt dit ging wel om iemand die al ernstig ziek was en niet lang meer te leven had en haar immuunsysteem was door de longkanker , chemo en immuuntherapie al zo naar de knoppen geholpen dat de vaccinatie net even wat teveel was. En nee , ze was niet op slag overleden maar haar arm heeft altijd krachtverlies gehouden sindsdien en daarna ging het vrij vlot bergafwaarts. Maar heb ik daardoor minder vertrouwen in de vaccinaties gekregen? Nee , eigenlijk niet om heel eerlijk te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:56 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Sanet schreef
Naast dat je nooit zult weten hoe ziek je geweest was zonder vaccinatie, is het dan niet een veel fijnere gedachte dat je mogelijk nog veel zieker geweest zou zijn zonder en dat je dus die vaccinaties niet voor niets gehad hebt?


Hou jezelf maar voor de gek :(:) want dat doe je.

Gelukkig heb ik meer vertrouwen in mijn longarts dan in de wijsheid die iedereen verklaard op internet. Die heeft er namelijk verstand van en ik betwijfel of jij iets medisch gestudeerd hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:02 



 
Profiel   

Negeer die muts gewoon. Die vind het nodig om er na 3 weken/40 pagina’s nog op terug te komen. Die komt gewoon aandacht tekort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:56 



 
Profiel   

Nou,gisteren booster gehad. Alleen zere arm. Vandaag overal pijn, moeite met ademhalen,verhoging en enorme hoofdpijn :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:42 



 
Profiel   

Dalena, moet je dan de huisarts niet even bellen ? Dat benauwd zijn is toch een melding waard ?
Beterschap,

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:44 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Dalena, moet je dan de huisarts niet even bellen ? Dat benauwd zijn is toch een melding waard ?
Beterschap,


Ik was wel aan het twijfelen inderdaad, maar ik piep niet ofzo. Als het erger wordt dan ga ik bellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:02 



 
Profiel   

dalena schreef
sterregoud schreef
Dalena, moet je dan de huisarts niet even bellen ? Dat benauwd zijn is toch een melding waard ?
Beterschap,


Ik was wel aan het twijfelen inderdaad, maar ik piep niet ofzo. Als het erger wordt dan ga ik bellen


Je kan altijd even bellen voor overleg. Morgen Ofzo.
Beterschap,

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:09 



 
Profiel   

dalena schreef
sterregoud schreef
Dalena, moet je dan de huisarts niet even bellen ? Dat benauwd zijn is toch een melding waard ?
Beterschap,


Ik was wel aan het twijfelen inderdaad, maar ik piep niet ofzo. Als het erger wordt dan ga ik bellen


Ik had dit gisteren ook. Echt wel een druk op mijn longen. Is nu weer weg, dus heb het maar zo gelaten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:29 



 
Profiel   

Sinds vandaag last van mijn rechter neusvleugel... is wat dikker en roder dan links.. bijwerking booster (gister gehaald) of toeval?
Verder alleen last van vermoeidheid. Niet eens spierpijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:34 



 
Profiel   

Juttertje88 schreef
Sinds vandaag last van mijn rechter neusvleugel... is wat dikker en roder dan links.. bijwerking booster (gister gehaald) of toeval?
Verder alleen last van vermoeidheid. Niet eens spierpijn!


Komt er geen puistje ofzo op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 05:01 



 
Profiel   

Zondag geboosterd. Eerst 2x Pfizer en nu moderna. Buiten een licht stijve arm geen centje pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 05:55 



 
Profiel   

xSagan schreef
Bij jullie de menstruatie ook eerder dan normaal met de booster?

Na mijn tweede prik was deze 9 dagen te vroeg, maar de maanden die volgden waren juist allemaal iets later dan normaal. Ik zat altijd rond de 28 dagen (met af en toe een uitschieter), dat zijn er nu al een tijdje 30/32. Geen idee of het ermee te maken heeft.
Booster heb ik vorige week gehad, maar heeft tot zover nog niks getriggerd terwijl ik wel in het einde van m'n cyclus zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:00 



 
Profiel   

Zo, net een afspraak gemaakt voor mijn zoon van 11 voor de eerste vaccinatie :)

Wanneer zou de groep vanaf 12 jaar opgeroepen worden voor een booster?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:00 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Zo, net een afspraak gemaakt voor mijn zoon van 11 voor de eerste vaccinatie :)

Wanneer zou de groep vanaf 12 jaar opgeroepen worden voor een booster?


Dat laatste sloeg ik hier dus dikke flater mee (in Frankrijk dus), afspraak gemaakt voor de oudste, die is 16+, staat ze daar, neen mevrouw, we boosteren enkel 18+ :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 102 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen