Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 198 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

_MG schreef
Jis_ schreef

:=
niet goed, hoe gaat het nu?


Ik heb vandaag voor het eerst, na 2 weken thuis zitten, een wandeling gemaakt met paard, ging prima. Wel een beetje moe nog maar gewoon nog een weekje op tijd naar bed en ik ben er weer. Smaakpapillen doen het sinds vandaag ook weer :9



Ik ben inmiddels vijf maanden later, nog steeds aan het herstellen en re-integreren. Eerlijk? Mijn leven is door m’n infectie 180 graden gedraaid op zo ongeveer elk vlak, en niet op een positieve manier. Dus mijn advies is en blijft: neem tijd, rust uit en doe het niet te snel of makkelijk af ‘als een griepje’.

Ik was volledig gevaccineerd en de astma i.c.m. covid heeft me (is achteraf de hypothese) zo hard gevloerd.


Wat heftig MG, heel veel sterkte en beterschap
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:59 



 
Profiel   

Bedankt iedereen, ben de eerste dag doorgekomen, nu knallende hoofdpijn. Ik weet niet of dat door de eerste echt drukke werkdag komt of doordat ik te vroeg ben begonnen. Ik bekijk het deze week even aan. Benauwdheid valt me alleszins mee na zo’n dag, moe ben ik zeker wel.
Morgen wel naar de huisarts, iets loopt niet helemaal lekker met de nasleep..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:03 



 
Profiel   

Justme_Lisaa schreef
Bedankt iedereen, ben de eerste dag doorgekomen, nu knallende hoofdpijn. Ik weet niet of dat door de eerste echt drukke werkdag komt of doordat ik te vroeg ben begonnen. Ik bekijk het deze week even aan. Benauwdheid valt me alleszins mee na zo’n dag, moe ben ik zeker wel.
Morgen wel naar de huisarts, iets loopt niet helemaal lekker met de nasleep..


Goed naar je lichaam luisteren :j beterschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:20 



 
Profiel   

Mijn huisarts waarschuwde me toen ik wat begon op te krabbelen dat ik echt heel, heel kalm aan moest doen en niet te snel weer te veel te willen, want dat pakte vaak verkeerd uit. Ik ben toen begonnen met twee uurtjes werken (de eerste dag was ik na 5 kwartier al bekaf), daarna 4, 6 en 8 uur, en toen was ik er ook echt vanaf. Dat is nu iets meer dan een jaar geleden na 5 weken (!) op bed liggen, maar te snel weer alles weer doen moet je echt niet willen, dan maar een paar weken extra herstellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:25 



 
Profiel   

Vooral niet te snel beginnen. Nieuwe hoest en hoofdpijn zijn signalen dat je te veel hebt gedaan.
Ik ben ruim een jaar verder en heb met regelmaat nog een terug val

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:37 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Vayo schreef
Volgens mij kan en mag een ggd medewerker helemaal niet je medische info inzien en met de huisarts overleggen. Zij geven alleen de testuitslag vrij en de daarbij behorende maatregelen die je moet treffen. Je moet aangeven of ze het door mogen geven aan je huisarts als je positief test. Als je negatief test, geven zij niets door aan je huisarts. Je bent dan zelf natuurlijk vrij om bij twijfel je huisarts te bellen, omdat je de uitslag niet vertrouwd.


Exact dit.. En het contactonderzoek werkt gewoon een vragenlijst af. Heb je de app, moet je melding versturen en je krijgt te horen tot wanneer je in isolatie moet.



Huisartsen krijgen echt wel meldingen van de ggd over positief getesten. Onze huisartsen bellen naar aanleiding van die uitslagen wel degelijk mensen na om te monitoren.

Ook belt de GGD arts zo nu en dan voor aanvullende info over positief geteste mensen om een goed advies te kunnen geven indien nodig.
En nee dat gebeurd niet bij iedereen maar wel met enige regelmaat hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:56 



 
Profiel   

Je kunt het ook aanvinken als je de afspraak voor de test maakt dat ze contact mogen opnemen met je huisarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:02 



 
Profiel   

Tot zover vallen mijn klachten mee, wel moe, spierpijn, kortademig en hoofdpijn(steken in ogen ook afentoe). Wat slijm in m’n keel maar niet hoesten. Verder geen koorts ofzo. Maar die vermoeidheid is het vervelendste, hele lichaam doet pijn en voelt zo zwaar aan pfff…

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:09 



 
Profiel   

Polly, karuna is niet eens positief getest.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:18 



 
Profiel   

Na 24 uur hier ook de officiële uitslag van mijn dochter binnen. Positief. Maar dat kon ook eigenlijk niet anders. Het waait als een malle door de school. Al tien klasgenoten besmet. En ook broertjes en zusjes in de andere groepen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:13 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Vayo schreef
Volgens mij kan en mag een ggd medewerker helemaal niet je medische info inzien en met de huisarts overleggen. Zij geven alleen de testuitslag vrij en de daarbij behorende maatregelen die je moet treffen. Je moet aangeven of ze het door mogen geven aan je huisarts als je positief test. Als je negatief test, geven zij niets door aan je huisarts. Je bent dan zelf natuurlijk vrij om bij twijfel je huisarts te bellen, omdat je de uitslag niet vertrouwd.


Exact dit.. En het contactonderzoek werkt gewoon een vragenlijst af. Heb je de app, moet je melding versturen en je krijgt te horen tot wanneer je in isolatie moet.


Weet niet of ze het gedaan hebben maar de ggd vroeg bij mij zelfs of ze contact op mochten nemen met mijn werk ivm bedrijfsprotocollen etc na mijn positieve test. (Vond ik prima, in isolatie gaan was sws best lastig zonder medeweten van mijn baas :Y) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 02:28 



 
Profiel   

Zaterdag een positieve zelftest, zondag die van de GGD. Ben zo vreselijk ziek geweest, zulke hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn, wat een ellende.

Vandaag zal de eerste dag zijn dat ik uit bed ga. Man en kind zijn nog steeds negatief.

Wanneer mag ik eigenlijk uit de "Q"? Snap niks meer van al die nieuwe regels.

Beterschap voor iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:04 



 
Profiel   

Ben je niet gebeld door de ggd? In principe moet iedereen 7 dagen in isolatie en mag je eruit als je daarna 24 uur klachtenvrij bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:09 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Ben je niet gebeld door de ggd? In principe moet iedereen 7 dagen in isolatie en mag je eruit als je daarna 24 uur klachtenvrij bent.

Nee, ik ben niet gebeld.

Man en kind testen voor de zekerheid op dag 5, als die negatief is vervalt de quarantaine al voor hen, tenminste dat is ze verteld.

Ik zit dus zeker tot zondag nog binnen. Moet je je dan ook nog een keer laten testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:14 



 
Profiel   

Ik ben vanochtend voor het eerst koortsvrij op dag 11 gedoucht en voor het eerst aangekleed mijn klieren zijn nog zo opgezet daar voel ik mij echt nog beroerd bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:35 



 
Profiel   

Hier ook niet gebeld door GGD. Vrijdag positief getest, zaterdag en zondag aan het snotteren geweest als in een gewone verkoudheid, nu niks meer dus vooral aan het aftellen tot vrijdag en we na 7 dagen weer de wijde wereld in mogen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:43 



 
Profiel   

Dan mag je zaterdag pas eruit op zijn vroegst toch? vrijdag tot vrijdag sowieso in isolatie en zaterdag moet je dan 24 uur klachtenvrij zijn. Ik ben donderdag getest dus moet tot en met vrijdag sowieso in isolatie blijven.

Testen hoeft niet, want schijnbaar kun je tot 8 weken na besmetting nog positief testen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:51 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Testen hoeft niet, want schijnbaar kun je tot 8 weken na besmetting nog positief testen


Dat vind ik eigenlijk wel raar.
Dan mag je dus gewoon weer overal komen terwijl je dus actieve virusdeeltjes in je neus hebt (anders test je niet positief) , en dus nog besmettelijk bent.

Toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:52 



 
Profiel   

Geen idee hoe dat precies zit. Maar daarom zal de regel er wel zijn dat je 24 uur klachtenvrij moet zijn voor je uit isolatie mag.

Je hoeft ook hooguit maar 14 dagen in quarantaine

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:55 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Dan mag je zaterdag pas eruit op zijn vroegst toch? vrijdag tot vrijdag sowieso in isolatie en zaterdag moet je dan 24 uur klachtenvrij zijn. Ik ben donderdag getest dus moet tot en met vrijdag sowieso in isolatie blijven.

Testen hoeft niet, want schijnbaar kun je tot 8 weken na besmetting nog positief testen


Ah excuus voor de verwarring, hoort NA vrijdag te staan. We zijn goed op de hoogte van de regels ;) zitten er middenin. Opnieuw GGD testen gaan wij dus ook niet doen, want dat heeft schijnbaar weinig nut. Hoogstens een zelftest uit interesse. Klachtenvrij is klachtenvrij en dus vrijwel geen kans meer om verder te verspreiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:59 



 
Profiel   

Hier het hele gezin besmet geweest afgelopen 1.5 week

Alledrie andere klachten
* partner flinke griep met koortsaanvallen, duurde 3 dagen daarna herstel
* kind hoofdpijn en koorts, duurde exact 1 dag daarna helemaal fit
*ikzelf, zware verkoudheid en pijn in al mn spieren, duurt nu 2 dagen gaat al beter.

Opvallend dat het bij iedereen zo anders verloopt. Hopelijk krijgen we geen last van rest verschijnselen.

Beterschap voor iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:11 



 
Profiel   

Matheno schreef
capopjekop schreef
Testen hoeft niet, want schijnbaar kun je tot 8 weken na besmetting nog positief testen


Dat vind ik eigenlijk wel raar.
Dan mag je dus gewoon weer overal komen terwijl je dus actieve virusdeeltjes in je neus hebt (anders test je niet positief) , en dus nog besmettelijk bent.

Toch?


Dit zijn inactieve virusdeeltjes die getest worden! Bij actieve virusdeeltjes heb je klachten, als je uitgeziekt bent en klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:16 



 
Profiel   

Suliko schreef
Matheno schreef

Dat vind ik eigenlijk wel raar.
Dan mag je dus gewoon weer overal komen terwijl je dus actieve virusdeeltjes in je neus hebt (anders test je niet positief) , en dus nog besmettelijk bent.

Toch?


Dit zijn inactieve virusdeeltjes die getest worden! Bij actieve virusdeeltjes heb je klachten, als je uitgeziekt bent en klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk.


Dus eigenlijk als je 'per ongeluk' positief test, maar je hebt verder geen klachten, dan hoef je dus niet in quarantaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:21 



 
Profiel   

Matheno schreef
Suliko schreef


Dit zijn inactieve virusdeeltjes die getest worden! Bij actieve virusdeeltjes heb je klachten, als je uitgeziekt bent en klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk.


Dus eigenlijk als je 'per ongeluk' positief test, maar je hebt verder geen klachten, dan hoef je dus niet in quarantaine.


Nee, dat klopt niet helemaal. Maar dat is een vrij vaag gebied wat zelfs de virologen nog niet helemaal weten hoe dat zit. Als je geen klachten krijgt maar wel positief test na contact met een positief persoon, kan je wel besmettelijk zijn en moet je wel degelijk in quarantaine.

Het nog tot 8 weken lang positief testen heeft een andere werking. Als je uitgeziekt ben, dan ben je niet meer besmettelijk en draag je geen actieve virusdeeltjes meer, maar nog wel inactieve virusdeeltjes. Dit zorgt er ook voor dat de kans dat je een 2e maal besmet wordt binnen die 2 maanden enorm klein is. Echter zorgen nieuwe varianten ervoor, zoals omikron, dat de kans op een herbesmetting binnen die 2 maanden wel mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:34 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
capopjekop schreef
Ben je niet gebeld door de ggd? In principe moet iedereen 7 dagen in isolatie en mag je eruit als je daarna 24 uur klachtenvrij bent.

Nee, ik ben niet gebeld.

Man en kind testen voor de zekerheid op dag 5, als die negatief is vervalt de quarantaine al voor hen, tenminste dat is ze verteld.

Ik zit dus zeker tot zondag nog binnen. Moet je je dan ook nog een keer laten testen?

Je weet dat dit alleen geldt bij zelfisolatie. Als je wel gewoon contact hebt gehad met je gezin gelden andere richtlijnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 198 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen