Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 329 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Winged schreef
Ladybird schreef
Ik heb mn slaapkamerraam wel open de hele dag, maar ik heb nooit de huiskamerramen open swinters. Wel snachts luikjes open, maar ik stook niet voor de buitenlucht :=

Precies dit.

Behalve dan met schoonmaken, dan gooi ik de deur nog wel eens open.


Ik stook ook niet voor de buitenlucht, maar je stookt het beter warm als je goed ventileert.
Idd wat Duopenotti zegt.

Tenzij je in een nieuwbouwwoning woont met zeer goede mechanische ventilatie. Dan hoeft het ook niet.
Maar ik hou er sowieso niet echt van om met z'n allen in een huis te wonen waar niet wordt geventileerd, dan ben je toch ook continu elkaars virussen aan het inademen en eeuwig verkouden :?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:18 



 
Profiel   

Boel zit hier niet potdicht hoor, beneden komt ook echt wel een deur open. Huis is verder droog en schimmel vrij. En ouderwetse ventilatie in de muur. Die gleuven. (jaren 50 woning)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:19 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Ik volg deze man helemaal niet maar je heb geen studie nodig om te weten hoe belangrijk ventilatie is


Uhm, ik kan me nog een uitspraak van het kabinet herinneren dat er onvoldoende data was om op ventilatie in te zetten. Er zijn ook een hoop geirriteerde wetenschappers geweest die er bij het WHO op aangedrongen hebben.
Nieuw was het echter niet, maar data over influenza en SARS lijkt uit den boze voor deze pandemie, logisch want anders konden de vliegtuigen niet vliegen :+

Ik heb geen idee wat vaccinatie met long-covid doet, er was een keer iets over 50% maar dat was geen keiharde data.
Er lopen nu wel studies voor het beter defineren van long-covid. De huidige beschrijving is zo het toppunt van vaag dat er onder onbesmette mensen ook een vrij grote groep met long-covid gedetecteert was (pilot study, weet niet meer waar).
Ofwel, dat moet eerst beter in kaart gebracht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:21 



 
Profiel   

enzino schreef
Jis_ schreef
Ik volg deze man helemaal niet maar je heb geen studie nodig om te weten hoe belangrijk ventilatie is

Achteraf gezien is het altijd makkelijk, toch kreeg dit weinig aandacht aan het begin van de pandemie. Toen was elk restaurant nog bezig met het beperken van de ventilatie door allemaal plexiglas schermen te installeren.


Ja helaas

Je laat het nu lijken of dat speciaal werd gedaan om minder te ventileren. Jij denkt dat die schermen niet hun werk doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:22 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Jis_ schreef
Ik volg deze man helemaal niet maar je heb geen studie nodig om te weten hoe belangrijk ventilatie is


Uhm, ik kan me nog een uitspraak van het kabinet herinneren dat er onvoldoende data was om op ventilatie in te zetten. Er zijn ook een hoop geirriteerde wetenschappers geweest die er bij het WHO op aangedrongen hebben.
Nieuw was het echter niet, maar data over influenza en SARS lijkt uit den boze voor deze pandemie, logisch want anders konden de vliegtuigen niet vliegen :+


Maar dat is ook raar, zeg ook ergens dat het kabinet het allemaal zo goed doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:24 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Maar toen dacht ik wel; huh, zet dan niet iedereen z'n ramen elke dag een paar uur open om te luchten?? :7

Hier hebben we boven elke dag de hele dag de ramen open. En beneden in alle ruimten toch zeker elke ochtend 1 a 2 uur.
Doe ik altijd al zo, was bij ons thuis vroeger ook zo, dus die gewoonte heb ik meegenomen vanuit mijn ouderlijk huis.

Ik dacht echt dat dit normaal was.



Zo doen wij het ook ja. Boven staat alles standaard open, en beneden altijd wel een raam op een kier. Ook ivm vocht (oud huis).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:25 



 
Profiel   

Mn katten gaat te langzaam door hun kattenluik dus mijn huis wordt zelfs zonder raam open elke dag van verse buitenlucht voorzien omdat dat kreng open blijft staan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:27 



 

Jis_ schreef
Je laat het nu lijken of dat speciaal werd gedaan om minder te ventileren. Jij denkt dat die schermen niet hun werk doen?

August 23, 2021 -- Plastic barriers that separate people in stores, restaurants, and classrooms may not be as effective at stopping the spread of COVID-19 as originally thought, according to The New York Times.

Scientists who study air flow, ventilation and aerosol droplets say the barriers may not help, and in fact, could make the situation worse by blocking normal air flow, the newspaper reported.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:31 



 
Profiel   

Ik kan me ook nog herinneren dat er eerst een plan gemaakt moest worden over hoe je moest ventileren. Ik dacht: Dan zet je toch gewoon een raam open zo moeilijk is dat niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:35 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
De kern van wel/geen alternatieve bronnen raadplegen is een préselectie van jouw informatie. Een fundamentele keuze voor een verschuiven van het evenwicht. Je ontneemt jezelf perspectief.
Als je vooraf bronnen uitsluit omdat de strekking je niet bevalt loop je een groot risico op tunnelvisie.

Ik vind het tekenend voor gekózen oogkleppen dat bv MdH helemaañ gediskwalificeerd wordt terwijl hoofdstroom experts het woord spreken van wiens brood zij eten het gospel zijn.
Idem wat de overheid bekend maakt. Het ´groter´ voor ons onbekend gehouden belang wordt nota bene evident/logisch genoemd en de boodschap nog steeds als waarheid gekozen.

Ook wat jij als ´tegenpartij´ ervaart kan valide informatte/argumenten hebben. Wellicht ís het zelfs helemaal geen tegenpartij. Zie het ieder ander denken asl wappie, dom, aso afdoen, Dat is wel heel makkelijk, lekker veilig, want het voorkomt dat je buiten je comfortzone moet nadenken, voorkomt dat je het risico loopt op het moeten verzetten van je veilige denkhokje.


Dit is een langdradig gewauwel wat erop neer komt dat je "alle bronnen evenveel waard zijn".

Maar dat zijn ze niet. Als de afzender al aan heeft getoond zijn methodes niet onder de knie te hebben en dús daardoor minder betrouwbaar is, dan moet je éxtra kritisch zijn op de informatie uit die bron. En door jouw link als gospel neer te zetten onder het mom van "houd een open geest" lijkt het net alsof jij dat niet bent. En je argumenten hier getuigen nu ook niet bepaald van een gezonde kritiek hebben op deze "alternatieve" bronnen.

Maar nee, zet 'ons' maar weg als mensen die niet buiten onze comfortzone willen gaan. :') Durf te wedden dat met goede wetenschappelijke bronnen, de meesten van 'ons' prima ons perspectief willen aanpassen indien dat nodig is.


@Enzino: plexiglas had dan ook een ándere functie dan ventilatie. Het is én, en. Niet óf. Als in, combineer de maatregelen op een effectieve wijze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:36 



 
Profiel   

Hier wilden sommige bedrijven in de vuilnis- en andere wagens doorzichtige schermen maken tussen chauffeur en bijrijder(s). Dat heb ik hier snel tegengehouden; zo'n scherm krijg je nooit 100% dicht op zo'n plek en een virus zeilt er makkelijk langs en overheen... en het zicht van de chauffeur wordt minder en dus meer kans op aanrijdingen! Maar ja, begin pandemie en er was toch een lichte paniek, waar doen we goed aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:37 



 
Profiel   

enzino schreef
Jis_ schreef
Je laat het nu lijken of dat speciaal werd gedaan om minder te ventileren. Jij denkt dat die schermen niet hun werk doen?

August 23, 2021 -- Plastic barriers that separate people in stores, restaurants, and classrooms may not be as effective at stopping the spread of COVID-19 as originally thought, according to The New York Times.

Scientists who study air flow, ventilation and aerosol droplets say the barriers may not help, and in fact, could make the situation worse by blocking normal air flow, the newspaper reported.


Dank je. Ik denk dat het in een winkel bij afrekenen wel kan helpen. In een restaurant zit je wellicht te lang voor een gunstig effect ja.

Bij onze afhaal Chinees hebben ze het helemaal dicht zitten mer kleine scheur waar de zak met eten door wordt geschoven, allen pinnen is mogelijk. Dat zijn wel strakke maatregelen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:41 



 
Profiel   

Ventileren in relatie tot cóvid is alleen relevant wanneer er sprake is van in die ruimte samenkomen van verschillende sociale bubbels of een besmette persoon geïsoleerd moeten worden ´binnen´ die sociale bubbel.

Ventileren als middel om besmetting te voorkomen is alleen relevant bij risico van besmetting.
Je slaapkamerraam op een kier houdt onderlinge besmetting van partners die in bed elkaar een nachtzoen geven niet tegen. Bijvoorbeeld.

Ventilatie/luchtverversing in een vliegtuig of een klaslocaal is een totaal ander onderwerp dan je eigen woonruimte wanneer daar niemand ´van buiten´ op bezoek is.

Sizzle geeft met dat vliegen een perfect voorbeeld van ´grotere belangen´ bij de adviezen/regels vanuit de overheid die niets met beperken van covid van doen hebben, ermee in tégenspraak zijn zelfs!

Het bericht over schermen is logisch doch wederom met te weinig uitleg. Door schermen worden er defacto slechter geventileerde, kleine ruimtes gecreëerd waarbínnen overdracht waarschijnlijker is.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-01-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:46 



 
Profiel   

prompter schreef
Hier wilden sommige bedrijven in de vuilnis- en andere wagens doorzichtige schermen maken tussen chauffeur en bijrijder(s). Dat heb ik hier snel tegengehouden; zo'n scherm krijg je nooit 100% dicht op zo'n plek en een virus zeilt er makkelijk langs en overheen...


Terwijl ik denk dat dit heel goed toegepast zou kunnen worden, als je het aanvult met een goeie luchtcirculatie (namelijk aanvoer van nieuwe lucht vanaf het midden, en de afvoer naar de buitenkanten.) Dat had van mij best wat meer onderzocht mogen worden, dat soort onderzoeken kunnen gewoon gedaan worden, het was puur het gebrek aan nieuwsgierigheid en het gebrek aan interesse om aerosole besmetting al vanaf het begin af aan te stoppen dat het niet gebeurd is.

(We weten zoveel over airflow en hoe dat te sturen, en we hebben 2 jaar lang geen interesse getoond in hoe we dat kunnen inzetten. Zoveel gemiste kansen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:52 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Dit is een langdradig gewauwel wat erop neer komt dat je "alle bronnen evenveel waard zijn".


Hoppa en wéér een waardeoordeel.

En nee, het is nog steeds aan joú hoe je de informatie weegt.

Zo weeg ik de informatie vanuit de overheid met de wetenschap dat daarbij grotere belangen meespelen die mogelijk tégen mijn individule belang zijn.

Het wiens brood men eet diesn woord men spreekt is een :)* om bij elke bron in je weging mee te nemen.

Verder ís er censuur. Er zijn verschillende wat meer onafhankelijke, gerenommeerde virologen uit de beginperiode ploep uit beeld verdwenen.
Ook dat is iets wat ik in mijn wegingen meeneem.

Stuk lastiger voor mijn grijzen cellen dan geloven dat de overheid mij beschermt en dient ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:54 



 
Profiel   

prompter schreef
Hier wilden sommige bedrijven in de vuilnis- en andere wagens doorzichtige schermen maken tussen chauffeur en bijrijder(s). Dat heb ik hier snel tegengehouden; zo'n scherm krijg je nooit 100% dicht op zo'n plek en een virus zeilt er makkelijk langs en overheen...


Is dan eerder valse veiligheid met méér besmetting tot gevolg.

Beter autoventilator met filter aan (heeft vrijwel elk modern voertuig; en net als bij maskers helpt élk filter, wel fliter regelmatiger vervangen), raam open en masker gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:58 



 
Profiel   

Die schermen schijnen het juist gevaarlijker te maken omdat aerosolen nogal de neiging hebben langer te blijven hangen rond die schermen. Daar is onderzoek naar gedaan, oa met CO2 meters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:00 



 
Profiel   

En weer minder patiënten in het ziekenhuis!

Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is dinsdag gedaald tot minder dan 1200, het laagste aantal sinds eind oktober. In totaal liggen er nu nog 1185 patiënten met het coronavirus onder de leden. Dat zijn er 54 minder dan maandag, zo valt op te maken uit de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Op de intensive cares liggen momenteel 302 coronapatiënten, 14 minder dan een dag eerder. Op de verpleegafdelingen daalde het aantal coronapatiënten afgelopen etmaal met 40 tot 883, het laagste aantal in maanden.

In de afgelopen 24 uur werden er 7 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de ic's. Op de verpleegafdelingen werden 100 nieuwe patiënten binnengebracht. Ook deze instroomcijfers zijn in maanden niet meer zo laag geweest.

Ad.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:02 



 
Profiel   

purny schreef
Ik kan me ook nog herinneren dat er eerst een plan gemaakt moest worden over hoe je moest ventileren. Ik dacht: Dan zet je toch gewoon een raam open zo moeilijk is dat niet...



Grote kantoren, sommige ziekenhuizen en op sommige (chemische) fabrieken, kunnen helemaal geen ramen open.
Er is wel vaak een (slecht-werkend) ventilatiesysteem.
Maar daar hoor je vaak over, dat veel mensen klachten hebben in die ruimtes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:07 



 
Profiel   

Electra63 schreef
purny schreef
Ik kan me ook nog herinneren dat er eerst een plan gemaakt moest worden over hoe je moest ventileren. Ik dacht: Dan zet je toch gewoon een raam open zo moeilijk is dat niet...



Grote kantoren, sommige ziekenhuizen en op sommige (chemische) fabrieken, kunnen helemaal geen ramen open.
Er is wel vaak een (slecht-werkend) ventilatiesysteem.
Maar daar hoor je vaak over, dat veel mensen klachten hebben in die ruimtes.

Ja idd dat is waar. Maar raampje open was mijn eerste gedachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:10 



 
Profiel   

purny schreef
En weer minder patiënten in het ziekenhuis!

Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is dinsdag gedaald tot minder dan 1200, het laagste aantal sinds eind oktober. In totaal liggen er nu nog 1185 patiënten met het coronavirus onder de leden. Dat zijn er 54 minder dan maandag, zo valt op te maken uit de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Op de intensive cares liggen momenteel 302 coronapatiënten, 14 minder dan een dag eerder. Op de verpleegafdelingen daalde het aantal coronapatiënten afgelopen etmaal met 40 tot 883, het laagste aantal in maanden.

In de afgelopen 24 uur werden er 7 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de ic's. Op de verpleegafdelingen werden 100 nieuwe patiënten binnengebracht. Ook deze instroomcijfers zijn in maanden niet meer zo laag geweest.

Ad.nl


Goed nieuws.

Zal Den Haag wel drukker zijn met verplichting van G1. Daar lijkt nl een omgekeerd evenredige relatie tussen te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:12 



 
Profiel   

Dit is er nog niet doorheen he

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:17 



 
Profiel   

SusanH schreef
Die schermen schijnen het juist gevaarlijker te maken omdat aerosolen nogal de neiging hebben langer te blijven hangen rond die schermen.


Niet als je daar specifiek rekening mee houdt in hoe je de luchtstroom laat lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:19 



 
Profiel   

Dat gebeurt alleen bijna nergens. Mensen denken dat ze met zo'n scherm klaar en dus veilig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:25 



 
Profiel   

Heel goed nieuws! Omikron blijkt gelukkig toch echt een heel stuk milder te zijn.
Hier is groep 1-2 van de basisschool thuis vanwege teveel besmettingen. Aan het licht gekomen door positieve zelftesten, maar ze zijn geen van allen ziek. Slecht een zeer lichte verkoudheid.

Dat maakt het vaccineren voor jonge kinderen gelijk weer een stuk lastiger vind ik. De brief is hier net binnen gevallen. Mijn jongste wil heel graag gevaccineerd worden, maar ik twijfel zo. Helemaal met omikron voelt het voor mij zo onnodig.
Maar na me ingelezen te hebben en vooral de mening van mijn dochter zwaar te laten wegen, toch besloten een afspraak te maken. Morgen kan ze al terecht. Binnen 24 uur. Volgens mij is het echt heel erg rustig in de prikstraten. Ik had enorm veel keuze uit tijdstippen.

Ik blijf het een lastige beslissing vinden, want ik weet nog steeds niet of ik er goed aan doe. Wel hebben we besloten dat mocht die qr code niet meer verplicht blijven of ingevoerd worden voor de jongsten … we niet nog een keer gaan vaccineren. Ik vind het prima om allemaal te vaccineren voor algemeen belang en om de ziekenhuizen zo snel mogelijk lucht te geven, maar dat lukt toch niet. Nu ook gaan toch weer minder mensen de booster halen. Zolang het vrijblijvend blijft voor de groepen die de zorg in verhouding het meest belasten met opnames vanwege corona en niet heel die groep zich laat vaccineren, vind ik het ook niet meer noodzakelijk om ons te laten vaccineren. Helemaal met omikron vinden we dan voorlopig 3 prikken en 2 prikken voor de kinderen genoeg. Mocht er iets veranderen qua mutaties kijken we er wel weer opnieuw naar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 329 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen