Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 331 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 

Huertecilla schreef
Relaxed schreef
Zonder binnenspiegel rijden, dan ben je echt niet helemaal ok hoor. Dat is toch levensgevaarlijk? Ik rijd volgens mij echt 75% op mijn binnenspiegel.. Mijn ex, vrachtwagenchauffeur en dus meer gewend om vooral op de buitenspiegels te rijden om die reden ook regelmatig gewezen op een auto in zijn dode hoek "Oh die had ik niet gezien" :+


Je weet dat elke bestelwagen, elke pickup die spiegel niet hoeft te hebben? Dat een auto met twee spiegels niet hoeft te hebben.
Mijn auto is van 2003 en het zicht door de achterruit is nihil.

Ook wederom heb je geen idéé, maar wel weer een waardeoordeel.

Enneh, die dode hoek. Denk jij écht dat je in de binnenspiegel ziet wat er in die dode hoek zit?
Je moet over de schouder kijken :)*


En je weet dat dergelijke bussen daarop ook andere buitenspiegels hebben die wel een grotere hoek laten zien? :)*

Als je via je binnenspiegel het verkeer in de gaten houdt weet je wanneer er een auto naast je zit en dan kijk je inderdaad óók nog over je schouder zodra je opzij wilt gaan ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:10 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Tja, als je jouw stoel niet lager kan zetten of kan zorgen dat de spiegel hoger komt te hangen, dan is dat niet het model auto voor jou. Vind het nogal wat om bewust meer risico op te zoeken, of je nu die spiegel 'gevaarlijk' laat hangen of dat je de spiegel weglaat en daardoor minder ziet.


Je leest bewust niet en hebt blijkbaar geen referentiekader met kleine cabrios.
Ik kies voor MEER zien.
Humor weer en hoogst illustratief voor geen referentiekader maar wel een waardeoordeel hebben.

De spiegel in het blikveld is trouwens een niet zelden opgemerkt punt bij autotests. Naarmate er meer gadgets in de spiegel komen, hoe erger dit is geworden.
Of beter wás een punt want dat is nu journalisten niet meer ´toegestaan´...

Ben benieuwd of jij weet waaróm ze er bij moderne autos niet meer uitgehaald mogen worden.

Maar je hebt gelijk, off topic, hoe illustratief ook voor afwegingen en meningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:13 



 
Profiel   

Je kiest voor meer zien door de voorruit (en aan de voorkant minder risico) en daardoor méér risico lopen voor dingen die achter de auto zitten omdat je dat slechter in beeld hebt. Ten opzichte van een ander model auto waarbij je geen consessies hoeft te doen wbt. zicht en risico.

Die keuze maak je alsnog bewust.

En ja, je hebt gelijk, het is zeer illustratief voor hoe jij COVID en de dingen in het verlengde daarvan (slechter) ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:16 



 
Profiel   

Hoi, we weten nu allemaal dat HC een cabrio heeft. Wil iedereen daar even gepast aandacht voor hebben? Ooooh, een echte cabrio, jeetje, wat stoer, wat sportief, nou nou!

Dan kunnen we daarna weer verder. Anders moet HC dat maar blijven herhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:17 



 
Profiel   

In dit geval kan ik HC alleen maar gelijk geven, een sportwagentje heeft gewoon een slechter zicht.
En iedereen weet nog dat het belangrijkste advies bij je rijexamen was, draaien dat hoofd zodat het leek alsof je flink in je buitenspiegels keek.
En soms komen hier oldtimer ritten langs en die zijn vaak zeer laag. Ik vind het ook belangrijkste om de voor- en zijkant heel goed te kunnen zien want we hebben al eens een fietsend kind voor de auto gehad. ( goed afgelopen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:22 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Als je via je binnenspiegel het verkeer in de gaten houdt weet je wanneer er een auto naast je zit en dan kijk je inderdaad óók nog over je schouder zodra je opzij wilt gaan ;)


Op dat autootje zítten vanwege het beperkte zicht door het kleine achterruitje van fabriekswege inderdaad reatief grote zijspiegels.
Had een set mooiere, veel kleinere klassiek´Sebring´ model gekocht maar dat geeft inderdaad minder zicht dus niet gedaan. Binnenspiegel eruit echter :wow:

Vergeet je zijspiegel niet. Zie je meer in van de linkerbaan ;)
Dit even als motorrijder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:22 



 
Profiel   

Ik heb mijn middelbare veiligheidskunde scriptie destijds gewijd aan het zicht van een vuilniswagen chauffeur door zijn ramen. Heel leerzaam. Daarom ook geen schermen, transparante gordijnen of wat dan ook in de cabine ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:30 



 
Profiel   

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5281884/kapper-kapsalon-theater-en-musea-coronamaatregelen-actie

Theaters en musea veranderen morgen in kapsalons en sportscholen.
Ik vind het niet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:30 



 
Profiel   

bigone schreef
In dit geval kan ik HC alleen maar gelijk geven, een sportwagentje heeft gewoon een slechter zicht.
En iedereen weet nog dat het belangrijkste advies bij je rijexamen was, draaien dat hoofd zodat het leek alsof je flink in je buitenspiegels keek.
En soms komen hier oldtimer ritten langs en die zijn vaak zeer laag. Ik vind het ook belangrijkste om de voor- en zijkant heel goed te kunnen zien want we hebben al eens een fietsend kind voor de auto gehad. ( goed afgelopen)


Bedankt, maar zoals je leest, dan mag je zo´n klein autootje helemaal niet kopen! Omdat je dat wel doet ben je ook onverantwoord met covidkeuzes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:35 



 
Profiel   

imaudy schreef
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5281884/kapper-kapsalon-theater-en-musea-coronamaatregelen-actie

Theaters en musea veranderen morgen in kapsalons en sportscholen.
Ik vind het niet kunnen.


Blijkbaar kan het wel. Want het gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:39 



 
Profiel   

imaudy schreef
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5281884/kapper-kapsalon-theater-en-musea-coronamaatregelen-actie

Theaters en musea veranderen morgen in kapsalons en sportscholen.
Ik vind het niet kunnen.


Waarom vind je dat niet kunnen?

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom musea nog dicht moet blijven. Dat valt goed te regelen qua aantal bezoekers

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:39 



 
Profiel   

Jis_ schreef
imaudy schreef
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5281884/kapper-kapsalon-theater-en-musea-coronamaatregelen-actie

Theaters en musea veranderen morgen in kapsalons en sportscholen.
Ik vind het niet kunnen.


Waarom vind je dat niet kunnen?

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom musea nog dicht moet blijven. Dat valt goed te regelen qua aantal bezoekers


Omdat dit soort acties uitnodigt tot meer acties. Het gaat mij niet echt precies om musea.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:43 



 
Profiel   

prompter schreef
Ik heb mijn middelbare veiligheidskunde scriptie destijds gewijd aan het zicht van een vuilniswagen chauffeur door zijn ramen. Heel leerzaam. Daarom ook geen schermen, transparante gordijnen of wat dan ook in de cabine ;)


Je had eigenlijk ook moeten motorrijden in die periode ;) Leer je kijken naar de ogen van bestuurders. Omdat het potentieel om jouw léven gaat, leer je heel snel en heel goed hoe en waardoor de bestuurder je kán zien, of niet.
Zoals ik al een keer eerder opmerkte is het ´niet gezien´ als excuus voor ´niet goed gekéken´ een triest vaak gehoorde ´reden´.
De nu verplicht wordende driver aids zijn helaas geen vooruitgang want leren bestuurders af om te kijken.
In míjn beleving een ´goede´parallel met vaccins verplichten; het beleid gericht op de grote (domme) gemene deler. Jammer voor iedereen boven modaal in vaardigheid et al, maar ja, algemeen belang weet je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:44 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
prompter schreef
Ik heb mijn middelbare veiligheidskunde scriptie destijds gewijd aan het zicht van een vuilniswagen chauffeur door zijn ramen. Heel leerzaam. Daarom ook geen schermen, transparante gordijnen of wat dan ook in de cabine ;)


Je had eigenlijk ook moeten motorrijden in die periode ;) Leer je kijken naar de ogen van bestuurders. Omdat het potentieel om jouw léven gaat, leer je heel snel en heel goed hoe en waardoor de bestuurder je kán zien, of niet.
Zoals ik al een keer eerder opmerkte is het ´niet gezien´ als excuus voor ´niet goed gekéken´ een triest vaak gehoorde ´reden´.
De nu verplicht wordende driver aids zijn helaas geen vooruitgang want leren bestuurders af om te kijken.
In míjn beleving een ´goede´parallel met vaccins verplichten; het beleid gericht op de grote (domme) gemene deler. Jammer voor iedereen boven modaal in vaardigheid et al, maar ja, algemeen belang weet je.

Dit ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:47 



 
Profiel   

Off-topic, maar blijkbaar relevant. Als een auto met een bepaalde aanpassing niet door de APK komt, dan mag die dus niet met die aanpassing de weg op.
Waarom zou je die spiegel voor de APK tijdelijk terugplaatsen? Dan weet je blijkbaar goed genoeg dat het niet de bedoeling is dat die ontbreekt.

Gewoon weer de klassieke ik-weet-het-zelf-toch-altijd-beter-dan-iedereen-HC die we kennen dus. Die is altijd stukken slimmer dan die domme gemene deler. Kom, gauw maar weer even bewust een besmettingkje pakken :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:50 



 
Profiel   

imaudy schreef
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5281884/kapper-kapsalon-theater-en-musea-coronamaatregelen-actie

Theaters en musea veranderen morgen in kapsalons en sportscholen.
Ik vind het niet kunnen.


Ja ik weet niet, ik vind het wel logisch ergens. Steeds zijn het de restaurants, Musea's en Horeca die het moeten ontgelden. Het is uitzichtloos en ze kunnen niks. Ik vind het in elk geval niet verrassend dat het gebeuren gaat. Jammer dat het zo moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:51 



 
Profiel   

Deze instellingen hebben prima laten zien dat zij het goed kunnen regelen. Maximaal aantal bezoekers naar binnen, mondkapjes enzovoorts.
Tijd dat deze sector in actie komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:04 



 
Profiel   

[quote="oomens"]Off-topic, maar blijkbaar relevant. Als een auto met een bepaalde aanpassing niet door de APK komt, dan mag die dus niet met die aanpassing de weg op.
Waarom zou je die spiegel voor de APK tijdelijk terugplaatsen? Dan weet je blijkbaar goed genoeg dat het niet de bedoeling is dat die ontbreekt./quote]

Typische drogredenering en slecht lezen. Gevolgd door ~~}> naar mij.

Ik SCHRIJF dat die spiegel er niet in hoéft. Weet ook dat verreweg de meeste keurmeesters dat níet weten. De regels erbij halen is jezelf in de voet schieten. Slimmer om het ding er even in te klikken voor de keuring.
Heb jij iets dergelijks nooit gedaan voor een examen/examinator (m/v), sollicitatiegesprek, date of een presentatie?

Laatste keer werd mijn tuut afgekeurd op verkeerde bandenmaat achter. De man had het verkeerde bouwjaar gekeken.
Toen moést ik de baas er wel bij halen want het is een ´grave´ en de rest van de keuring was +:)+ doorlopen. Ik heb al die tijd keurig si señor, no señor gezegd. Hij moest zich verontschuldigen. Zijn blikken konden gelukkig niet doden en ik ga de komende keer naar een ander station waar een vriend van vriendin de scepter zwaait :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:16 



 
Profiel   

oomens schreef
Gewoon weer de klassieke ik-weet-het-zelf-toch-altijd-beter-dan-iedereen-HC die we kennen dus. Die is altijd stukken slimmer dan die domme gemene deler. Kom, gauw maar weer even bewust een besmettingkje pakken :)*


De verkeersregels bv zijn gericht op de zwakste bestuurder (m/v) die nét aan de miniumeisen van het examen voldaan heeft.
De moderne driver aids zijn voor mensen die eigenlijk niet in een auto horen maar het economisch belang verhindert het uit de auto halen van bv tienduizenden bejaarden.

Zo is het ook met covid in NL. Deze winter winkels/horeca dicht omdat teveel NLers niet genoeg gezond verstand hebben om maskers te gebruiken, afstand te houden et al.

Helaas gaat dat met vaccinverplichting en vaccinatiepaspoort ook zo. Het is te hoog gegrepen om te verwachten dat de bevolking door gezonder leven de risicogroepen kleiner maakt.

Wat het laatste betreft heb ik hoop dit nog te realiseren voor de bescherming te sterk afneemt en ik met o¡potentieel meer risico aan het lot overgeleverd ben.
Ex vriendin heeft covid. Ze is echter nu hier in het dorp woonachtig. Is niet goed voor haar rep. als ik een bloemetje zou gaan brengen. Nee, het zit niet mee wat dat betreft -O-
Maar goed, hoop doet leven +:)+
Komend weekeinde weer naar twee dansclubs in Málaga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:31 



 
Profiel   

Ik gooi er nog maar een keer wat positiviteit in :D
Wel opmerkelijk de zin '' de meeste patiënten liggen eigenlijk met een ander probleem of een andere ziekte in het ziekenhuis '' Bij hun opname wordt dan vastgesteld dat ze ook corona hebben...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220117_96414098

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:45 



 
Profiel   

Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.

https://youtu.be/iCi6yKjb3CQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:53 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik gooi er nog maar een keer wat positiviteit in :D
Wel opmerkelijk de zin '' de meeste patiënten liggen eigenlijk met een ander probleem of een andere ziekte in het ziekenhuis '' Bij hun opname wordt dan vastgesteld dat ze ook corona hebben...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220117_96414098


Goed dat dit nu niet meer {:)-:( wordt en genoemd mag worden.


Krijg net _O- email over welke autos nadeel ondervinden door vervallen van 3G :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:03 



 
Profiel   

Pinacolada schreef
Vayo schreef
Heel goed nieuws! Omikron blijkt gelukkig toch echt een heel stuk milder te zijn.
Hier is groep 1-2 van de basisschool thuis vanwege teveel besmettingen. Aan het licht gekomen door positieve zelftesten, maar ze zijn geen van allen ziek. Slecht een zeer lichte verkoudheid.

Dat maakt het vaccineren voor jonge kinderen gelijk weer een stuk lastiger vind ik. De brief is hier net binnen gevallen. Mijn jongste wil heel graag gevaccineerd worden, maar ik twijfel zo. Helemaal met omikron voelt het voor mij zo onnodig.
Maar na me ingelezen te hebben en vooral de mening van mijn dochter zwaar te laten wegen, toch besloten een afspraak te maken. Morgen kan ze al terecht. Binnen 24 uur. Volgens mij is het echt heel erg rustig in de prikstraten. Ik had enorm veel keuze uit tijdstippen.

Ik blijf het een lastige beslissing vinden, want ik weet nog steeds niet of ik er goed aan doe. Wel hebben we besloten dat mocht die qr code niet meer verplicht blijven of ingevoerd worden voor de jongsten … we niet nog een keer gaan vaccineren. Ik vind het prima om allemaal te vaccineren voor algemeen belang en om de ziekenhuizen zo snel mogelijk lucht te geven, maar dat lukt toch niet. Nu ook gaan toch weer minder mensen de booster halen. Zolang het vrijblijvend blijft voor de groepen die de zorg in verhouding het meest belasten met opnames vanwege corona en niet heel die groep zich laat vaccineren, vind ik het ook niet meer noodzakelijk om ons te laten vaccineren. Helemaal met omikron vinden we dan voorlopig 3 prikken en 2 prikken voor de kinderen genoeg. Mocht er iets veranderen qua mutaties kijken we er wel weer opnieuw naar.


Waarom wil je kind heel graag 2 prikken? Vandaag stond nog op de nos dat een kind et geen baat bij heeft..


Omdat ze de enige in ons gezin is zonder vaccinatie en ze is erg bang opa en oma te besmetten. Wij hebben al gezegd dat mocht dat zo zijn, zij daar niets aan kan doen. Mijn ouders, haar opa en oma, hebben dat ook al gezegd. Maar ze wil het gewoon heel erg graag.
De kans om besmet te raken en iemand te besmetten lijkt met een vaccinaties altijd nog wat kleiner dan zonder vaccinaties.

En ze wordt dit jaar 12, dus dan heeft ze nu alvast een qr code.
En de besmettingen gaan hard hier. Het is dubbel, want uiteindelijk stelt het weinig voor qua klachten. De meeste kinderen hebben geen of amper klachten. En dat maakt het voor mij zo dubbel. Want echt nodig vind ik het niet voor kinderen om zich te laten vaccineren. De kans dat een kind ernstig ziek wordt is gewoon extreem klein.
Maar uiteindelijk is die kans altijd nog iets groter dan op ernstige bijwerkingen na het vaccin.
Maar het blijft voelen als kiezen uit twee kwaden. Maar het geeft haar veel rust als ze gevaccineerd is en ze staat er letterlijk om te springen.
Dus alles afgewogen en toch laten vaccineren.

Ik zal eens even kijken hoe het in België zit. Wij wonen vlakbij de grens en gaan dit weekend naar de bios. Maar volgens mij hoeven kinderen tot 16 nog niet gevaccineerd te zijn of getest te worden.

Maar ik merk wel dat ik er klaar mee ben. Gelukkig lopen ziekenhuiscijfers niet op en lijkt omikron echt mild te zijn. Ik hoop dat we naar een situatie gaan waarin we het kunnen gaan beschouwen als een griep en gewoon alle maatregelen los laten en stoppen met testen. Nu ook de jongste gevaccineerd is en wij alledrie beschermd en iedereen om ons heen ook, voelt het gewoon oké om onderling de maatregelen wat meer los te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:33 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik gooi er nog maar een keer wat positiviteit in :D
Wel opmerkelijk de zin '' de meeste patiënten liggen eigenlijk met een ander probleem of een andere ziekte in het ziekenhuis '' Bij hun opname wordt dan vastgesteld dat ze ook corona hebben...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220117_96414098


Ja en dan wordt je dus gewoon als corona patiënt in de boeken bij geschreven. Hoe houden we de cijfers kunstmatig hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:39 



 
Profiel   

Kan er een nieuw topic worden geopend over cabriootjes?

Ik vind het zoooooooo grappig, oude mannen in een sportwagen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 331 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen