Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:42

Loretta schreef:
Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.

https://youtu.be/iCi6yKjb3CQ


Haga, de huisjesmelker?
Die uit de VVD gezet is, naar FvD is gegaan en nu weer alleen in de Kamer zit omdat het pluche zo fijn zit :D

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:45

Electra63 schreef:
Loretta schreef:
Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.

https://youtu.be/iCi6yKjb3CQ


Haga, de huisjesmelker?
Die uit de VVD gezet is, naar FvD is gegaan en nu weer alleen in de Kamer zit omdat het pluche zo fijn zit :D


Het is inderdaad een hele grote eikel. Maar daar gaat het in dit geval niet om.

Maar misschien had ik beter een andere bron kunnen zoeken. Het staat trouwens in alle nieuwsbronnen van dit onderzoek. En dat is wederom heel goed Omikron nieuws.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:52


Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:57

Electra63 schreef:
Loretta schreef:
Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.

https://youtu.be/iCi6yKjb3CQ


Haga, de huisjesmelker?
Die uit de VVD gezet is, naar FvD is gegaan en nu weer alleen in de Kamer zit omdat het pluche zo fijn zit :D


Waarom speel je weer op de man, de bron ipv de inhoud? Is dat een reflex?

Zoals Loretta opmerkt is het niet relevant waar dit nieuws vandaan komt en ik vind het, door jou +:)+ geïllustreerd, juist een erg treffende keuze om déze bron te gebruiken.

Bedankt Relaxed. The plot thickens. Ben bang dat het G1 niet tegenhoudt.

Bedenk ook dat dit sinds het eerste begin speelt >;)

IMANDRA

Berichten: 9806
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:59

HC bedoel je 1G? Want volgens mij heeft alleen de ChristenUnie dit genoemd en zijn er geen concrete plannen?

En de bron maakt zeker uit voor de inhoud. Onbetrouwbare afzender maakt dat je éxtra kritisch moet zijn op de bron, en van Haga heeft nu niet bepaald een goed track record.

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:00

Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/onduidelij ... ae5b354fc/

Dus het werkelijke aantal ziekenhuisopnames door corona is nog lager :+


Zo worden we voor de gek gehouden.

Ik doe niet meer mee. Geef mijn booster maar aan fikkie. Ik ga niet testen bij klachten, ik blijf niet thuis voor een loopneus. Het is voorbij nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:00

Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/onduidelij ... ae5b354fc/

Dus het werkelijke aantal ziekenhuisopnames door corona is nog lager :+


Dat roept Maurice al heel lang. En heb ik in eerdere corona topics ook al aangegeven. Maar toen werd er niet op gereageerd. Dit speelt al vanaf het begin van de corona crisis. Ook in Nederland.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:02

SusanH schreef:
Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/onduidelij ... ae5b354fc/

Dus het werkelijke aantal ziekenhuisopnames door corona is nog lager :+


Dat roept Maurice al heel lang. En heb ik in eerdere corona topics ook al aangegeven. Maar toen werd er niet op gereageerd. Dit speelt al vanaf het begin van de corona crisis. Ook in Nederland.

Als het zo simpel was dat er geen problemen zijn zoals je doet overkomen dan was de zorg niet nog steeds overspoelt.

Er is nog steeds een probleem in de ziekenhuizen.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:03

Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/onduidelij ... ae5b354fc/

Dus het werkelijke aantal ziekenhuisopnames door corona is nog lager :+

Oei oei... als dat zo zou zijn?
En dan begin ik mij ook af te vragen hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn overleden aan Corona of gewoon aan onderliggende oorzaken waar ze in eerste instantie zijn opgenomen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:09

IMANDRA schreef:
HC bedoel je 1G? Want volgens mij heeft alleen de ChristenUnie dit genoemd en zijn er geen concrete plannen?

En de bron maakt zeker uit voor de inhoud. Onbetrouwbare afzender maakt dat je éxtra kritisch moet zijn op de bron, en van Haga heeft nu niet bepaald een goed track record.


1G uiteraard en EU verband. NL gaat daar geen eiland in worden. Kan het zich niet veroorloven. Als Duitsland het ook aanneemt is het een feit voor de hele EU.

Inderdaad; de overheid helemáál niet :P dus :)*

@SusanH; het is al luid en duidelijk geroepen ook door experts maart/april 2021 maar dat is ge {:)-:(

Dat het nú pas hoofdstroom genoemd mag worden is een groot alarmsignaal mbt officiële bronnen.
Ook dat is per maart/april opgemerkt maar ja, als wappie in de hoek getrapt.
:)* Purny

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:18

Loretta schreef:
Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/onduidelij ... ae5b354fc/

Dus het werkelijke aantal ziekenhuisopnames door corona is nog lager :+


Zo worden we voor de gek gehouden.

Ik doe niet meer mee. Geef mijn booster maar aan fikkie. Ik ga niet testen bij klachten, ik blijf niet thuis voor een loopneus. Het is voorbij nu.


Wow, wat een misleiding! Juist voor dit soort cijfers zouden ze alleen patiënten moeten tellen die in het ziekenhuis liggen door corona.

Met dit soort berichten en dalende ziekenhuiscijfers ondanks hoge besmettingen, kunnen ze niet anders meer dan de boel open gaan gooien toch!?

Dat continu vervelende testen ben ik ook beu. Ik doe bij twijfel een thuistest en dat vind ik voldoende. Iedereen kan de booster gehaald hebben. Daar was de lockdown toch voor!!!? Om iedereen de booster te kunnen laten halen. Dan kan nu weer alles gewoon open.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:21

Loretta schreef:
Ik doe niet meer mee. Geef mijn booster maar aan fikkie. Ik ga niet testen bij klachten, ik blijf niet thuis voor een loopneus. Het is voorbij nu.


Sommige dingen moet je zelf weten, maar er zijn ook nog anderen dan jij alleen. Mensen die groter risico lopen, bijvoorbeeld longproblemen, kunnen alleen nog maar minder omdat ze nu zelfs niet meer kunnen rekenen op een klein beetje fatsoen en voorzorg van anderen... en ik vind dat knap asociaal.

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:22

Ik vindt het wel weer een typisch AD , Telegraaf artikel. Ik neem die altijd persoonlijk met een korreltje zout. Zijn vaak ook gericht op zoveel mogelijk kliks ontvangen.

Maar aan de andere kant stel iemand komt daar te liggen na een hartaanval en heeft per toeval ook corona , dan moet iemand blijven vanwege het hart maar diegene kan niet op de normale hartbewaking maar moet ook weer ergens anders liggen zodat diegene niet de mensen besmet die het nog niet hebben. Dit is wel een extreem voorbeeld natuurlijk maar iemand houdt dus dan wel een 'corona bed' bezet.

Kijk dat mensen worden meegeteld die alleen gips om hun arm krijgen of een foto laten maken is niet heel handig dat kan wel een stuk beter geregeld worden.

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:22

SusanH schreef:
Dat roept Maurice al heel lang. En heb ik in eerdere corona topics ook al aangegeven. Maar toen werd er niet op gereageerd. Dit speelt al vanaf het begin van de corona crisis. Ook in Nederland.



Ik voel hem niet, doen ze dat expres?
In het artikel staat ook dat 90 tot 95% van de IC bedden daadwerkelijk bezet zijn door patiënten met corona, daar draait het om. Overbezetting van IC door corona patiënten waardoor andere zorg/operaties achter lopen

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:22

Shadow0 schreef:
Loretta schreef:
Ik doe niet meer mee. Geef mijn booster maar aan fikkie. Ik ga niet testen bij klachten, ik blijf niet thuis voor een loopneus. Het is voorbij nu.


Sommige dingen moet je zelf weten, maar er zijn ook nog anderen dan jij alleen. Mensen die groter risico lopen, bijvoorbeeld longproblemen, kunnen alleen nog maar minder omdat ze nu zelfs niet meer kunnen rekenen op een klein beetje fatsoen en voorzorg van anderen... en ik vind dat knap asociaal.


Daar zouden volgens al de wetenschappers de vaccins uitkomst moeten bieden. Minder ziekmakend. Althans dat roept iedereen toch.
Laatst bijgewerkt door Daks op 18-01-22 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:23

Spenk schreef:
SusanH schreef:
Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/onduidelij ... ae5b354fc/

Dus het werkelijke aantal ziekenhuisopnames door corona is nog lager :+


Dat roept Maurice al heel lang. En heb ik in eerdere corona topics ook al aangegeven. Maar toen werd er niet op gereageerd. Dit speelt al vanaf het begin van de corona crisis. Ook in Nederland.

Als het zo simpel was dat er geen problemen zijn zoals je doet overkomen dan was de zorg niet nog steeds overspoelt.

Er is nog steeds een probleem in de ziekenhuizen.


Dat ontken ik toch ook nergens? Maar er wordt ook een hoop gechoogeld met de cijfers.

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:27

Shadow0 schreef:
Loretta schreef:
Ik doe niet meer mee. Geef mijn booster maar aan fikkie. Ik ga niet testen bij klachten, ik blijf niet thuis voor een loopneus. Het is voorbij nu.


Sommige dingen moet je zelf weten, maar er zijn ook nog anderen dan jij alleen. Mensen die groter risico lopen, bijvoorbeeld longproblemen, kunnen alleen nog maar minder omdat ze nu zelfs niet meer kunnen rekenen op een klein beetje fatsoen en voorzorg van anderen... en ik vind dat knap asociaal.


Dan hadden we dat ook al die jaren voor de griep moeten doen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:29

IMANDRA schreef:
HC bedoel je 1G? Want volgens mij heeft alleen de ChristenUnie dit genoemd en zijn er geen concrete plannen?

En de bron maakt zeker uit voor de inhoud. Onbetrouwbare afzender maakt dat je éxtra kritisch moet zijn op de bron, en van Haga heeft nu niet bepaald een goed track record.


1G kan toch nooit haalbaar zijn!? Zoveel capaciteit is er niet. En daarnaast blijk je juist met omikron makkelijk het ene moment negatief te testen en 24 uur later positief.
En daarbij vind ik het niet kunnen. Vaccineren zou nooit verplicht mogen worden roepen ze, maar wel mensen verplichten een vervelende test te ondergaan!? Dat is dan ook niet oké.
Mocht 1G er komen dan stoppen wij met vaccineren en testen bij klachten. En dat zullen velen anderen ook doen.


Shadow0 schreef:
Loretta schreef:
Ik doe niet meer mee. Geef mijn booster maar aan fikkie. Ik ga niet testen bij klachten, ik blijf niet thuis voor een loopneus. Het is voorbij nu.


Sommige dingen moet je zelf weten, maar er zijn ook nog anderen dan jij alleen. Mensen die groter risico lopen, bijvoorbeeld longproblemen, kunnen alleen nog maar minder omdat ze nu zelfs niet meer kunnen rekenen op een klein beetje fatsoen en voorzorg van anderen... en ik vind dat knap asociaal.


Maar we hebben nu de booster toch. Iedereen kan zich nu toch zelf beschermen? Verder zelf afstand houden in de supermarkt, goed beschermend masker op en goede handhygiëne. En je hebt zelf in de hand wie je binnen laat en bij wie je op bezoek gaat.

Volgens mij moet de boel open gooien prima kunnen, ondanks de groep kwetsbaren. Die groep is er altijd al geweest toch? En omikron is zoveel milder.

Wij hebben ons laten vaccineren en ik begin het ook wel genoeg te vinden nu. Het valt toch niet meer uit te leggen waarom we allemaal streng aan maatregelen moeten houden? Ziekenhuiscijfers dalen nog steeds. Dan kunnen we ons leven lang wel zo blijven leven denk ik, want ik geloof niet dat we er zomaar vanaf komen. En inmiddels denk ik wel dat de psychische belasting van de maatregelen ook heel erg zwaar begint te wegen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:32

Shadow0 schreef:
Sommige dingen moet je zelf weten, maar er zijn ook nog anderen dan jij alleen. Mensen die groter risico lopen, bijvoorbeeld longproblemen, kunnen alleen nog maar minder omdat ze nu zelfs niet meer kunnen rekenen op een klein beetje fatsoen en voorzorg van anderen... en ik vind dat knap asociaal.


Ik heb me voor anderen laten vaccineren, heb voor de kinderen een booster en jij vindt mij toch nóg aso.

De gezonde meerderheid heeft bijna TWEE JAAR LANG het morele juk van verantwoordelijkheid voor kwetsbaren gedragen.
Door braaf riscomijdend gedrag alleen!!!! is de curve omlaag gebracht, de situatie binnen de grenzen gehouden in 2020, vóór vaccins die pas in de loop van 2021 goed los kwamen.
Nu wéér een winter verder, de overgrote meerderheid gevaccineerd, en alles dicht in NL.
En dan heb jij het lef die gezonde meerderheid die een HEEL GROOT _/-\o_ compliment verdient een aso aap op de schouder te zetten? -:(-

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:34

Loretta schreef:
Dan hadden we dat ook al die jaren voor de griep moeten doen.


Be careful what you wish for.
Ik vrees dat dit aan een jaarlijkse verplichte Covidprik toegevoegd gaat worden.
Hóóp dat ik ongelijk heb maar -O-

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:36

Zebrastreep schreef:
Ik vindt het wel weer een typisch AD , Telegraaf artikel. Ik neem die altijd persoonlijk met een korreltje zout. Zijn vaak ook gericht op zoveel mogelijk kliks ontvangen.

Maar aan de andere kant stel iemand komt daar te liggen na een hartaanval en heeft per toeval ook corona , dan moet iemand blijven vanwege het hart maar diegene kan niet op de normale hartbewaking maar moet ook weer ergens anders liggen zodat diegene niet de mensen besmet die het nog niet hebben. Dit is wel een extreem voorbeeld natuurlijk maar iemand houdt dus dan wel een 'corona bed' bezet.

Kijk dat mensen worden meegeteld die alleen gips om hun arm krijgen of een foto laten maken is niet heel handig dat kan wel een stuk beter geregeld worden.


Maar stel iemand komt met een hartinfarct binnen of met een longontsteking. En krijgt een aantal dagen daarna symptomen van corona, wordt getest en blijkt corona te hebben... Waarom wordt deze persoon dan onder de coronagetallen geschoven?

En dat vind ik kwalijk. Dan worden ons dus foute cijfers voorgehouden die door de regering worden meegenomen. Dus dan worden we wederom voorgelogen.

Dus voortaan zouden de mensen dus die met corona opgenomen worden alleen geteld moeten worden. Niet de andere opnames.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:37

1G of 2G met verplichtte test zie ik ook wel gebeuren hoor. Als steeds meer landen die ook testen eisen.

Dus wil je dan wat leuks doen zal je moeten testen.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:38

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
Dan hadden we dat ook al die jaren voor de griep moeten doen.


Be careful what you wish for.
Ik vrees dat dit aan een jaarlijkse verplichte Covidprik toegevoegd gaat worden.
Hóóp dat ik ongelijk heb maar -O-


Moderna-topman Stéphane Bancel zegt dat het farmaceutische bedrijf binnen twee jaar een gecombineerde prik wil lanceren, die beschermt tegen de griep en corona. Dat combivaccin zou klaar moeten zijn vóór aanvang van het winterseizoen in 2023. ,,Ons doel is om één enkele jaarlijkse booster te hebben, zodat we geen problemen krijgen met de therapietrouw wanneer mensen geen twee tot drie injecties per winter willen krijgen'', zegt Bancel tegen de Britse krant The Guardian.

ad.nl

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:39

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
Dan hadden we dat ook al die jaren voor de griep moeten doen.


Be careful what you wish for.
Ik vrees dat dit aan een jaarlijkse verplichte Covidprik toegevoegd gaat worden.
Hóóp dat ik ongelijk heb maar -O-


Ik wens dat zeker niet. Ik vrees het eerder gezien de nu overtrokken reactie van velen.
We hebben nooit de complete samenleving op slot gezet of een QR code ingevoerd voor de griepprik.
Maar nu is het opeens asociaal als je gewoon je leven leidt.

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:41

purny schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik vindt het wel weer een typisch AD , Telegraaf artikel. Ik neem die altijd persoonlijk met een korreltje zout. Zijn vaak ook gericht op zoveel mogelijk kliks ontvangen.

Maar aan de andere kant stel iemand komt daar te liggen na een hartaanval en heeft per toeval ook corona , dan moet iemand blijven vanwege het hart maar diegene kan niet op de normale hartbewaking maar moet ook weer ergens anders liggen zodat diegene niet de mensen besmet die het nog niet hebben. Dit is wel een extreem voorbeeld natuurlijk maar iemand houdt dus dan wel een 'corona bed' bezet.

Kijk dat mensen worden meegeteld die alleen gips om hun arm krijgen of een foto laten maken is niet heel handig dat kan wel een stuk beter geregeld worden.


Maar stel iemand komt met een hartinfarct binnen of met een longontsteking. En krijgt een aantal dagen daarna symptomen van corona, wordt getest en blijkt corona te hebben... Waarom wordt deze persoon dan onder de coronagetallen geschoven?

En dat vind ik kwalijk. Dan worden ons dus foute cijfers voorgehouden die door de regering worden meegenomen. Dus dan worden we wederom voorgelogen.

Dus voortaan zouden de mensen dus die met corona opgenomen worden alleen geteld moeten worden. Niet de andere opnames.



Maar het is toch nu alleen in Rotterdam zo dat letterlijk iedereen wordt getest die daar binnenkomt?

En iemand met een hartinfarct en corona houdt toch een corona bed bezet dan telt dat wel mee. Mensen die 8 weken liggen blijven ook lang in de cijfers zitten. Dat moeten we ook niet vergeten dat veel cijfers zijn van mensen die er al flink wat weken liggen.