Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:45

Help, de wappies hebben gelijk, de cijfers kloppen dus niet, ze houden ons voor de gek!
Ja er zal door Omikron, die nog vaker asymptomatisch verloopt vaker iemand met een gebroken been opgenomen worden die ook Corona blijkt te hebben.
Enigste reden dat deze meetelt in de cijfers is het feit dat hij ook een Corona bed bezet houd en dusdanig dus behandelt word. Niet als Corona patiënt maar als iemand die ook in het ziekenhuis op een speciale afdeling ligt.
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:48

Ergens ben ik het er mee eens dat kwetsbaren op hun eigen gezondheid moeten letten
Dat is altijd zo geweest dus waarom nu niet..
Op deze manier doorgaan is niet te doen volgens mij, economisch en geestelijk gezien..

Bied kwetsbaren voldoende vaccinaties aan en laat iedereen weer beginnen met leven.

Ik zie om mij heen heel veel jongeren met bedrijven die geen uitzicht meer hebben...

Vroeger zeiden we de jeugd is de toekomst, maar nu verlangen we dat ze voor ouderen en kwetsbaren hun toekomst een heel stuk opgeven..

Wat mij betreft ik vaccineren mij en houd rekening met het feit dat ik kwetsbaar ben en doe met liefde 6 stappen terug om.anderen weer ruimte te geven

Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:49

bigone schreef:
Help, de wappies hebben gelijk, de cijfers kloppen dus niet, ze houden ons voor de gek!
Ja er zal door Omikron, die nog vaker asymptomatisch verloopt vaker iemand met een gebroken been opgenomen worden die ook Corona blijkt te hebben.
Enigste reden dat deze meetelt in de cijfers is het feit dat hij ook een Corona bed bezet houd en dusdanig dus behandelt word. Niet als Corona patiënt maar als iemand die ook in het ziekenhuis op een speciale afdeling ligt.
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.


Op die manier blijf je bezig. Terwijl het nu met Omikron grote onzin is om nog in een paniek stuip te zitten.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:52

Loretta schreef:
bigone schreef:
Help, de wappies hebben gelijk, de cijfers kloppen dus niet, ze houden ons voor de gek!
Ja er zal door Omikron, die nog vaker asymptomatisch verloopt vaker iemand met een gebroken been opgenomen worden die ook Corona blijkt te hebben.
Enigste reden dat deze meetelt in de cijfers is het feit dat hij ook een Corona bed bezet houd en dusdanig dus behandelt word. Niet als Corona patiënt maar als iemand die ook in het ziekenhuis op een speciale afdeling ligt.
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.


Op die manier blijf je bezig. Terwijl het nu met Omikron grote onzin is om nog in een paniek stuip te zitten.


Komt goed

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:15

bigone schreef:
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.

Exponentiele toename van plotselinge beenbreuken blijkbaar. En het vriest niet eens.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:20

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.

Exponentiele toename van plotselinge beenbreuken blijkbaar. En het vriest niet eens.


Komt door de hordes nieuwe sporters die denken dat ze zonder les wel bepaalde sporten uit kunnen oefenen en sneller wat breken. Is wel mijn eigen aanname hoor maar als ik al kijk naar de fietssport vindt ik het niet zo gek dat er steeds meer mensen komen met botbreuken.

Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:30


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:33

bigone schreef:
Help, de wappies hebben gelijk, de cijfers kloppen dus niet, ze houden ons voor de gek!
Ja er zal door Omikron, die nog vaker asymptomatisch verloopt vaker iemand met een gebroken been opgenomen worden die ook Corona blijkt te hebben.
Enigste reden dat deze meetelt in de cijfers is het feit dat hij ook een Corona bed bezet houd en dusdanig dus behandelt word. Niet als Corona patiënt maar als iemand die ook in het ziekenhuis op een speciale afdeling ligt.
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.


Ik denk niet dat je per definitie wappie hoeft te zijn om het niet meer eens te zijn met de heftigheid van de maatregelen. Ziekenhuiscijfers dalen nog steeds. De besmettingen nu met omikron lijken heel mild te verlopen en niet voor flinke ziekenhuisopnames te zorgen.
Daarbij kun je je prima beschermen met vaccinaties en boosters en we zitten op een punt waarop je je booster gehaald kan hebben.

Dus besmettingen volop, maar weinig ziekenhuisopnames ervan. Dat lijkt me toch een zeer goed teken! Dan valt het toch niet meer uit te leggen dat er zulke zware maatregelen zijn? Maatregelen waardoor veel ondernemers in de problemen geraakt zijn of dreigen te raken. Maatregelen die zorgen voor psychische problemen en depressies. Suïcide onder jongvolwassenen is flink toegenomen.

Doorgaan en wachten tot corona weg is gaat niet lukken. Het gaat er om dat we met corona leren leven. Deze vorm lijkt toch echt op een vorm waarmee we prima kunnen leven.

Kwetsbaren kunnen zichzelf beschermen en zelf beslissen in hoeverre ze een risico willen nemen. Zij hoeven geen 6 stappen terug te doen, maar kunnen blijven doen wat zij nu ook doen. Alleen als alles open gaat, is het aan hen waar zij wel heen kunnen/willen en waar niet. Hoe vreselijk ik het ook vind dat het voor een groep mensen toch eng en spannend blijft of ze niet ernstig ziek raken vanwege hun kwetsbaarheid, we kunnen ons daar niet allemaal voor opsluiten.
Ik denk dat we blij moeten zijn met de boosters en er zijn goede mondmaskers die goed beschermen.

En ik vind het toch wel schandelijk dat patiënten die voor iets heel anders komen, maar toevallig corona hebben meegeteld worden onder coronapatienten. Mensen houden die cijfers nauwlettend in de gaten en dit geeft toch een beeld hoeveel mensen er opgenomen worden door corona. Dan moeten ze daarin ook alleen de mensen meetellen die daadwerkelijk opgenomen zijn vanwege hun corona.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:42

Loretta schreef:
Ik wens dat zeker niet. Ik vrees het eerder gezien de nu overtrokken reactie van velen.
We hebben nooit de complete samenleving op slot gezet of een QR code ingevoerd voor de griepprik.
Maar nu is het opeens asociaal als je gewoon je leven leidt.


Dat klopt, want de laatste keer dat we een griepepidemie hebben gehad met een vergelijkbare impact, was in 1918 en toen hadden ze nog geen flauw idee wat een griepprik of QR code was. Toen had je nog gewoon een quarantaine vanwege de epidemie zelf. Alleen zijn we nu honderd jaar verder en hebben we vaccinaties en QR-codes, die we kunnen gebruiken om de pandemie te bestrijden. Het lijkt me niet erg slim om al die nieuwe kennis niet te gebruiken, omdat we dat honderd jaar geleden voor de griep ook niet hebben gedaan.

En verder hebben we natuurlijk eens in de zoveel tijd een grotere uitbraak van het endemische griepvirus, maar dat is op geen enkele manier te vergelijken met een pandemie van een nieuw virus, waar nog geen enkel mens bescherming tegen heeft. Ik dacht dat we dat station ondertussen wel gepasseerd zijn, het vergelijken met de griep. Al heb ik dan ook weer goed nieuws voor je. Het zal niet lang meer duren voor corona ook endemisch geworden is en als we dan ook nog minder ziekmakende varianten als de omicron variant hebben, dan gaat het wel steeds meer op de griep lijken. Maar daarvoor moet het eerst endemisch worden. En om dat te bereiken moeten we nog even door de laatste loodjes heen en niet doen alsof het al endemisch is, omdat je dat beter uitkomt.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:44

Loretta schreef:
Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/onduidelij ... ae5b354fc/

Dus het werkelijke aantal ziekenhuisopnames door corona is nog lager :+


Zo worden we voor de gek gehouden.

Ik doe niet meer mee. Geef mijn booster maar aan fikkie. Ik ga niet testen bij klachten, ik blijf niet thuis voor een loopneus. Het is voorbij nu.


Dat je die booster wel of niet haalt moet je zelf weten. Maar met zo’n mentaliteit haal je wel de keuzevrijheid van anderen weg. Egoïstisch en asociaal.

Bovendien staat daar helemaal niet dat we “voor de gek zijn gehouden”. Enkel dat door een mildere omikron meer mensen met COVID in ziekenhuis komen tov met delta. Maar je ziet ook dat op de IC’s (weet je wel, hetgeen het nu vaak om gaat ivm achterlopende zorg) dat ook nu maar een klein aandeel is. Nuance en context zijn dus belangrijk bij bovenstaande. Dat mensen roepen van “ZIE JE WEL DAT ROEP IK AL SINDS HET BEGIN” slaat dus helemaal nergens op. Roepen dat veel mensen met ipv door COVID zijn overleden is nog onzinniger. Zo iemand is namelijk overleden “door hartfalen door toedoen van COVID infectie” en niet enkel “door COVID”. Dus een positief iemand die bijv een herseninfarct kreeg wordt genoteerd als “dood door herseninfarct.” En niet “door COVID”.

@HC: lijkt me persoonlijk sterk gezien 1G de grote potentie heeft de vaccinatiestrategie te ondermijnen. Maar goed jij hebt je nieuwe stokpaardje weer gevonden zie ik.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:46

bigone schreef:
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.


Het is op zijn mínst misleiding.

Twe jaar misleid door de overheden om.... ja waarom. Dat is nu ook een punt want de bron is bewezen niet persé geloofwaardig. Wat zijn de ´grotere belangen´.
Dat tegen een achtergrond van expert-informatie van grootfarma welke bewezen ongeloofwaardig/zonder scrupules is.
Is het allemaal in óns belang als burgers?
Zie jij niet dat dit voor veel mensen is alsof het kleed onder de voeten vandaan getrokken wordt?!

en nu... tijd voor kwali-tijd; voor een glas wijn. Verrassend goede ecologische prijwinnaar voor 3,99 / fles.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:48

Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:50

IMANDRA schreef:
@HC: lijkt me persoonlijk sterk gezien 1G de grote potentie heeft de vaccinatiestrategie te ondermijnen. Maar goed jij hebt je nieuwe stokpaardje weer gevonden zie ik.


Waarom die kat weer? Inhopudelijk voltrekt overbodig.

Wat betreft vaccinatie/vaccinatiepaspoort zien we het snel genoeg. Dat natuurlijk herstel in verscj¡hillende landen al gedevalueerd is tégen de wetenschappelijke onderbouwing is doet mij >;)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:54

Vayo schreef:
Kwetsbaren kunnen zichzelf beschermen en zelf beslissen in hoeverre ze een risico willen nemen. Zij hoeven geen 6 stappen terug te doen, maar kunnen blijven doen wat zij nu ook doen. Alleen als alles open gaat, is het aan hen waar zij wel heen kunnen/willen en waar niet.


Nee, dat kan juist niet. Hoe minder voorzorgen we nemen, hoe minder keuze er over blijft, behalve thuisblijven. Juist allerlei voorzorgen en maatregelen bieden de veiligheid ook voor mensen die wel risico lopen. Jouw mondkapje is ook de bescherming van een ander.

(Dat is een beetje als de spoorbomen weghalen bij spoorwegovergangen, en dan zeggen dat de mensen zelf beslissen of ze het risico willen nemen van oversteken of niet.)

Citaat:
Hoe vreselijk ik het ook vind dat het voor een groep mensen toch eng en spannend blijft of ze niet ernstig ziek raken vanwege hun kwetsbaarheid, we kunnen ons daar niet allemaal voor opsluiten.


Maar we hebben dus allerlei aanvullende mogelijkheden, en die worden ook de hele tijd ondermijnd. Als we delta niet zo ongelofelijk uit de hand hadden laten lopen, waren de maatregelen nu wellicht minder geweest. Doordat we de zorg daadwerkelijk zo ver hebben laten overstromen zijn de problemen nu nog lang niet opgelost. Juist door het voortdurende verzet tegen elke mogelijkheid ook, blijven de ingrijpendste over.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:00

IMANDRA schreef:
Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+



Cijfers klopten al lang niet.

Oma overleden. Nee niet aan corona maar wel aangevinkt. Waarom?

Oudje is verzorginghuis overleden. Nog een vinkje bij corona. Wat een onzin. Gewoon overleden in slaap. :j

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:01

Hoe bestrijden QR code’s een pandemie? :+


De QR code’s zijn een middel om aan te kunnen tonen dat je getest of gevaccineerd bent. De technologie ansich bestrijdt niks. Zelfs de effectiviteit van de inzet van de technologie ter verlaging van het R-getal is discutabel.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:02

IMANDRA schreef:
Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+


Het punt is dat de cijfers niet ´door covid´ maar ´met covid´ waren ipv alle door covid. AL die tijd incorrect gemeten. AL diet tijd te hoge cijfers mbt opname/IC en sterfte. Het gaat om de foutieve weergeving.
En let wel BEWUST foutief want er is in februari 2020 op gewezen.
Twee jaar willens en wetens geen correctie.
Twee jaar willens en wetens onjuiste cijfers.
Hoe noem jij dat? Géén misleiding?
Dat is volgens míj twee jaar misleiding.
Het enige wat er anders aan is nu met omicron is dat het % verschoven is.

Wat dat verschuiven betreft: Uit Madrid durven de kopstukken uit de zorg nu te zeggen dat dit najaar, vóór omicron de covid doden aan voor zo´n 40% aan wat anders stierven met covid.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:04

simongek schreef:
IMANDRA schreef:
Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+



Cijfers klopten al lang niet.

Oma overleden. Nee niet aan corona maar wel aangevinkt. Waarom?

Oudje is verzorginghuis overleden. Nog een vinkje bij corona. Wat een onzin. Gewoon overleden in slaap. :j


Wat een onzin. Op een overlijdensakte staan geeneens vinkjes. En ook geen Corona, want daar overlijd je niet aan. Je overlijdt aan de gevolgen en die schrijven ze dan op. En ergens in het derde vakje staat door welk virus/bacterie/boosdoener de gevolgen ontstaan zijn. En daar staat dan Corona als dat bewezen is en als het niet bewezen is niet. En als het niet bewezen is maar wel aannemelijk staat er vermoedelijk bij.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:13

Shadow0 schreef:
Vayo schreef:
Kwetsbaren kunnen zichzelf beschermen en zelf beslissen in hoeverre ze een risico willen nemen. Zij hoeven geen 6 stappen terug te doen, maar kunnen blijven doen wat zij nu ook doen. Alleen als alles open gaat, is het aan hen waar zij wel heen kunnen/willen en waar niet.


Nee, dat kan juist niet. Hoe minder voorzorgen we nemen, hoe minder keuze er over blijft, behalve thuisblijven. Juist allerlei voorzorgen en maatregelen bieden de veiligheid ook voor mensen die wel risico lopen. Jouw mondkapje is ook de bescherming van een ander.

(Dat is een beetje als de spoorbomen weghalen bij spoorwegovergangen, en dan zeggen dat de mensen zelf beslissen of ze het risico willen nemen van oversteken of niet.)

Citaat:
Hoe vreselijk ik het ook vind dat het voor een groep mensen toch eng en spannend blijft of ze niet ernstig ziek raken vanwege hun kwetsbaarheid, we kunnen ons daar niet allemaal voor opsluiten.


Maar we hebben dus allerlei aanvullende mogelijkheden, en die worden ook de hele tijd ondermijnd. Als we delta niet zo ongelofelijk uit de hand hadden laten lopen, waren de maatregelen nu wellicht minder geweest. Doordat we de zorg daadwerkelijk zo ver hebben laten overstromen zijn de problemen nu nog lang niet opgelost. Juist door het voortdurende verzet tegen elke mogelijkheid ook, blijven de ingrijpendste over.



Ik ben het hier gewoon niet mee eens. Hoe erg ik het ook vind voor de kwetsbaren, maatregelen als deze kun je hier gewoon niet voor in blijven zetten. En je kunt wel zeker jezelf zo goed als mogelijk beschermen door je te laten vaccineren, een booster te halen en een FFP2 mondmasker te dragen. En je ziet ook erg vaak dat een kwetsbare die gevaccineerd en geboosterd is, een besmetting gelukkig goed te boven komt. Soms is het zelfs verbazingwekkend hoe mild het kan verlopen.

Wel kunnen we rekening met elkaar houden. Ik ging al nooit met griep naar iemand toe. Verkouden wel naar niet kwetsbaren, maar dan kus ik bijv niemand in een situatie waarin je dat anders wel zou doen (nu ben ik niet zo’n kusser). Als ik verkouden ben ga ik niet naar een kwetsbaar iemand. Als ik een koortslip heb, ga ik niet op kraamvisite of houd ik geen baby vast oid.

Maar verregaande maatregelen als nu gelden vind ik hier niet geschikt voor. Die raken veel te hard de ondernemers. Ze belemmeren mensen veel te veel om gewoon te leven, te genieten en te ontspannen.
Ik vind dat er gewoon te weinig rekening gehouden wordt met de psychische impact.

Ik vind de psychische impact, de onrust voor oa kinderen, de klap voor ondernemers inmiddels veel zwaarder wegen dan het risico van omikron. De cijfers zeggen genoeg. En we hoeven niet gelijk alles open te gooien, te stoppen met testen en net te doen alsof er niks aan de hand is. Maar ik vind dat er veel meer open moet kunnen, al dan niet met maatregelen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:19

IMANDRA schreef:
Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+


Ja, we vergeten gewoon alle zieken en doden door de 1e variant en ook bijvoorbeeld de Delta-variant.
Nu Omikron milder lijkt te verlopen, vergeten we dat gewoon allemaal.

Die code rood voor de ziekenhuizen waren ook leugens, de afgelopen 2 jaar.

1 groot complot om de horeca en bedrijven failliet te laten gaan. ;)
En uitgestelde zorg te creëren.
1 groot complot, om ons burgertjes er onder te houden.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:37

simongek schreef:
IMANDRA schreef:
Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+



Cijfers klopten al lang niet.

Oma overleden. Nee niet aan corona maar wel aangevinkt. Waarom?

Oudje is verzorginghuis overleden. Nog een vinkje bij corona. Wat een onzin. Gewoon overleden in slaap. :j


Zo werken overlijdensdocumenten niet :+. Zie de reactie van verootjoh

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+


Het punt is dat de cijfers niet ´door covid´ maar ´met covid´ waren ipv alle door covid. AL die tijd incorrect gemeten. AL diet tijd te hoge cijfers mbt opname/IC en sterfte. Het gaat om de foutieve weergeving.
En let wel BEWUST foutief want er is in februari 2020 op gewezen.
Twee jaar willens en wetens geen correctie.
Twee jaar willens en wetens onjuiste cijfers.
Hoe noem jij dat? Géén misleiding?
Dat is volgens míj twee jaar misleiding.
Het enige wat er anders aan is nu met omicron is dat het % verschoven is.

Wat dat verschuiven betreft: Uit Madrid durven de kopstukken uit de zorg nu te zeggen dat dit najaar, vóór omicron de covid doden aan voor zo´n 40% aan wat anders stierven met covid.


Je kan het “onjuiste cijfers” noemen of benoemen dat de foutenmarge groter wordt (en ja ik ben van mening dat men nu met omikron idd moet gaan kijken of dat anders kan).

Als er 100 genoteerd staan en 1 is met ipv door covid, dan is dat qua statistische aantallen verwaarloosbaar. Dáár gaat het om. Het is niet zo dat grote delen van de IC bezet zijn geweest door mensen die niet door COVID zijn opgenomen. Idem voor ziekenhuisopname ttv delta, lijkt me zeer sterk dat de aantallen statistisch relevant anders liggen.

Electra63 schreef:
IMANDRA schreef:
Dus omdat de balans nu recentelijk wat anders wordt door milder en vaker asymptomatische Omikron, hebben overheden ons 2 jaar misleid? Kom op nou :+


Ja, we vergeten gewoon alle zieken en doden door de 1e variant en ook bijvoorbeeld de Delta-variant.
Nu Omikron milder lijkt te verlopen, vergeten we dat gewoon allemaal.

Die code rood voor de ziekenhuizen waren ook leugens, de afgelopen 2 jaar.

1 groot complot om de horeca en bedrijven failliet te laten gaan. ;)
En uitgestelde zorg te creëren.
1 groot complot, om ons burgertjes er onder te houden.


God ja.

Volgens mij hebben mensen er geen idee van dat verhoudingen kunnen veranderen. Dat er nú een andere balans ontstaat nota bene door de mildheid van omikron waar zij zelf vaak lyrisch over zijn, lijkt men niet te snappen. Nee, als het NU niet klopt zal het al 2 jaar niet kloppen !1!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:07

Imandra. De manier van registreren was van het begin onjuist, In welke mate de covid doden eigelijk aan iets anders gestorven zijn is niet te herleiden.
Er is echter vanaf het begin op gewezen dat er fórse fout gerapporteerd werd.
Het punt hierbij is dat het willens en wetens twee jaar lang onveranderd foutief geregistreerd en gerapporteerd is.
Dit najaar vlak voor omicron zou het in Madrid 40% fout zijn geweest,
De foutmarge is nu vét meer dan 50% meer fout dan goed. Meer onwaar dan waar.
Je hebt het dan niet meer over marges, zelfs niet over misleiden maar over puur líegen.

Van onbekende maar zonder twijfel sigficant foutieve rapportage; bewúst! naar vét meer verkeerd dan goed.
Van misleiding naar liegen.
Ja, twee jaar lang; de héle pandemie lang.
Onder de streep is het dodental niet correct, fors fout. Dat we nooit zullen weten hoé fout maakt het alleen maar nóg erger want de conclusie moet zijn; onjuist, onwaar.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:07

Laat ik vooropstellen dat ik geen voorstander van deze lockdown ben, maar als je zo naar de cijfers kijkt moet je bijna wel geloven dat dat de factor is waarom het hier nu wel goed gaat en in andere landen niet.
Afbeelding
Portugal is nagenoeg 100% gevaccineerd. Denemarken is voornamelijk Omikron. Frankrijk is 2G? Oostenrijk ook?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:17

veerledec schreef:
Portugal is nagenoeg 100% gevaccineerd. Denemarken is voornamelijk Omikron. Frankrijk is 2G? Oostenrijk ook?


Hier ook nagenoeg 100%, meerderheid booster en bijna uitsluitend omicron.

Verder is een hoog aantal besmetten ook goéd nieuws. Hoe meer hoe sneller groepsimmuniteit.
Zo lang er geen onoverkomelijke druk op de zorg is, is het +:)+
Hier in Spanje is de druk op de ICs 22-24% met een significante component delta van voor omicron.

Het is een open vraag of NL er goed of niet aan doet om omicron hárd te remmen.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:33

Nou ja, qua besmettingen stijgen we wel mee met de rest. Nog steeds minder in relatieve aantallen, maar de stijging is gelijk aan de andere landen.