Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 336 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 

IMANDRA schreef
Wat een fijne, nuttige reactie dit weer. Draagt inhoudelijk zó veel bij. Wauw.

Dank je. Het geeft idd sarcastisch weer hoe makkelijk die woorden zijn, maar dat niemand er inhoudelijk wat aan heeft. Een volledige dooddoener dus. Ik wist dat je het kon waarderen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:39 



 
Profiel   

Needje schreef
In Nederland leven ook 1,2 miljoen mensen onder de armoede grens.
Voedselbank schat dat er zo'n 400.000 mensen regelmatig honger heeft.
Vind dat best behoorlijk voor ons rijke westerse land.


Dat is ook enorm toegenomen in Nederland. En raad eens wie het grootste deel van de rekening voor alle steunpakketen gepresenteerd krijgen.

Ik erger me goren en geel wanneer VVDers het nu opeens over solidariteit hebben. Ze hebben nog nooit een greintje solidariteit met deze groep getoond. Dan mag deze groep nu ook nog eens wegwerp mondkapjes en zelftesten aan gaan lopen schaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:41 



 
Profiel   

Popstra schreef
Begint? :')


Maart/april 2020 was er een probleem.
Dat hebben we met zijn allen door goed gedrag gekeerd.
_/-\o_ _/-\o_

Op basis van die panieksituatie echter is het beleid op zijn meest positief gezegd incoherent geweest met veel paniekzaaien. Het bewust rapporteren van cijfers waarvan gelíjk!!! al opgemerkt werd dat die verkeerd waren is maar een voorbeeld.

Nu de kinderen vaccineren met allerlei onzin-argumenten maar met angst als politiek draagvlak is een ander intríest voorbeeld van dat er ´grotere belangen´ zwaarder wegen dan dat van 5 - 12 jarigen.

Ok, nu snel door van koffieronde naar fietsboer en dan herdenkingsborrel met Britten. Kansen, kansen, kansen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:43 



 
Profiel   

Van dit soort berichten op een prachtig zonnige dag als vandaag wordt ik toch wel erg blij hoor *\o/*

We zitten op 30.000 positieven per dag op 8mjn mensen met 30% positieve tests, ofwel: Gigantisch veel. Maaaar:

Citaat
„De hoge infectiecijfers komen niet tot uiting in stijgende ziekenhuisopnames, zei kantonnementsarts Rudolf Hauri dinsdag: "In heel Zwitserland zijn de intensive care-afdelingen niet overbelast, we hoeven ook nauwelijks operaties uit te stellen."


Ik zit nog in home-office plicht dus ga dat nu even genieten door in mijn lunchpause met mijn paard door de zon te wandelen.
(Dadelijk kan dat wellicht niet meer zo vaak, dat is dan weer jammer :') )


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 19-01-22 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:55 



 
Profiel   

Wat een topnieuws Sizzle!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:57 



 
Profiel   

Ongeveer 't zelfde als hier in België dus :D

Gisteren 37.000 postitieve tests. 40.5% positiviteitsratio.
Maar in de ziekenhuizen gaat het best goed naar wat ik lees en hier en daar hoor van de werknemers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:02 



 
Profiel   

Hier ook nog steeds afname. Maar je hoort er nog weinig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:03 



 
Profiel   

Het ziekenhuis hier om de hoek heeft op het moment 5 Corona patiënten op de verpleegafdeling en 2 op de IC.
Eind november was dat 45 en 11 en zou als er nog 1 op de IC zou moeten deze overgeplaatst moeten worden naar elders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:07 



 
Profiel   

Ik hoor er in het dagelijkse leven ook niet veel meer van.
Niet in buurt hier en ook op werk is het redelijk normaal wat betreft bezetting.
Lijkt wel een parallelle wereld zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:11 



 
Profiel   

België heeft geen probleem omdat er meer capaciteit is. Als NL dezelfde cijfers had, was er hier wel een probleem.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:17 



 
Profiel   

Sinds oktober is de bezetting niet zo laag geweest. Wat is nu het probleem dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:21 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Van dit soort berichten op een prachtig zonnige dag als vandaag wordt ik toch wel erg blij hoor *\o/*

We zitten op 30.000 positieven per dag op 8mjn mensen met 30% positieve tests, ofwel: Gigantisch veel. Maaaar:

Citaat
„De hoge infectiecijfers komen niet tot uiting in stijgende ziekenhuisopnames, zei kantonnementsarts Rudolf Hauri dinsdag: "In heel Zwitserland zijn de intensive care-afdelingen niet overbelast, we hoeven ook nauwelijks operaties uit te stellen."


Ik zit nog in home-office plicht dus ga dat nu even genieten door in mijn lunchpause met mijn paard door de zon te wandelen.
(Dadelijk kan dat wellicht niet meer zo vaak, dat is dan weer jammer :') )


ja maar Sizzle toch.... hij zegt ´nauwelijks´ dus er wordt wel degelijk uitgesteld dus het is helemaal nog niet positief :+ :+


Er ís geen probleem meer SusanH anders dan dat covid volledig uit alle redelijke perspectief is geraakt, getrókken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:24 



 
Profiel   

Needje schreef
In Nederland leven ook 1,2 miljoen mensen onder de armoede grens.
Voedselbank schat dat er zo'n 400.000 mensen regelmatig honger heeft.
Vind dat best behoorlijk voor ons rijke westerse land.




Is het een goede vergelijking, armoede in 3e wereld landen en de armoede in westerse landen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:25 



 
Profiel   

In februari komt Novavax hier op de markt.
Het zal in eerste instantie gebruikt worden voor de kleine groep mensen met een allergische reactie op de andere vaccins.
De overschotten gaan naar niet-gevaccineerd zorgpersoneel en mensen die een fobie ontwikkeld hebben voor de andere vaccins.
Die laatste zin ook.... :')

Veerledec ja klopt, wij hebben dubbel zoveel IC capaciteit als ik het mij goed herinner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:33 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Is het een goede vergelijking, armoede in 3e wereld landen en de armoede in westerse landen?


Van geen kant.
´Armoede´ in NL is een luxe probleem zelfs met enekel andere landen binnen de EU vergeleken.

De kern wordt ook aangewezen hiermee trouwens. Als je glas half leeg is, geeft meer geld ook geen geluk.

Geluk is een perceptie, een keuze.
Leven is zelforganiseren op de rand van een chaos.
Poep gebeurt ons allemaal: Het is hoe je daarmee omgaat wat -O- of *\o/* bepaalt.

Het continue negatief doen over álles covid is een treffend voorbeeld.
Ík ga zo naar een herdenkingsborrel (voor mij de bubbels in water) met de Britse expats hier; er is hóóp :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:34 



 
Profiel   

SusanH schreef
Sinds oktober is de bezetting niet zo laag geweest. Wat is nu het probleem dan?

Bedoel je tegen mij? Ik zei dat we een probleem zouden hebben als we hier de Belgische cijfers hadden, maar dat is gelukkig niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:34 



 
Profiel   

Ah ok. Ik begreep hem anders. Nu snap ik het :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:45 



 

SusanH schreef
Hier ook nog steeds afname. Maar je hoort er nog weinig over.

Dat is inderdaad raar, want Nederland lijkt het erg goed te doen.
Wat ook opvallend is, is dat de lockdown (die inging op 18 december) eigenlijk helemaal geen effect laat zien op de cijfers.

Het aantal mensen in het ziekenhuis begon al te dalen voor de lockdown (zwarte streep) en die trend is niet veranderd:

[ img ]

Ook het aantal mensen op de ICU begon net te dalen voor de lockdown. Dit kan je niet toerekenen aan de lockdown want daar zou een vertraging in moeten zitten:

[ img ]



Maaaaar, zonder lockdown was het misschien duizend maal erger geweest... of niet natuurlijk. Het doet mij denken wat ik eerder postte van de Israëlische immunoloog:
Citaat
You refused to admit that the infection comes in waves that fade by themselves, despite years of observations and scientific knowledge. You insisted on attributing every decline of a wave solely to your actions, and so through false propaganda “you overcame the plague.” And again you defeated it, and again and again and again.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:21 



 
Profiel   

SusanH schreef
bigone schreef
Help, de wappies hebben gelijk, de cijfers kloppen dus niet, ze houden ons voor de gek!
Ja er zal door Omikron, die nog vaker asymptomatisch verloopt vaker iemand met een gebroken been opgenomen worden die ook Corona blijkt te hebben.
Enigste reden dat deze meetelt in de cijfers is het feit dat hij ook een Corona bed bezet houd en dusdanig dus behandelt word. Niet als Corona patiënt maar als iemand die ook in het ziekenhuis op een speciale afdeling ligt.
Snap niet wat hier nou zo schokkends aan is om zo te stijgeren.


Ik vind het schokkend dat ik wappie genoemd wordt. Ben geen corona ontkenner, ben gevaccineerd. Geloof niet in complotten. Vind wel dat ik zelf kritisch moet blijven tav wat ons voorgeschoteld wordt. Maar blijkbaar loop ik daarmee al half op het museumplein om te demonstreren.


Meid, die persoon staat allang onder de foei knop bij mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:55 



 
Profiel   

Is toch simpel? De lockdown kwam net op het moment dat Omikron voet aan de grond kreeg. Helemaal niet gek dat ze, ondanks de berichten uit Afrika dat die milder was, voorzichtig waren. Vind ik. Zou ik doen als ik het voor het zeggen had. Voor hetzelfde geld was het in Europa minder mild vanwege oudere bevolking bijvoorbeeld.
Ook wisten we niet in welk tempo Omikron Delta hier zou verdringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:08 



 
Profiel   

Wat fijn Ravellie dat je dat even meld, heb je wel een handje van blijkbaar.
Susan, die eerste zin druipt van het sarcasme , jammer dat je er meteen van maakt dat ik jou voor wappie uitmaak .
Wanneer je de rest leest lijkt mij dat duidelijk.
Daarin tegen zijn er mensen die dus wel wappie zijn die hier dus mee schermen en zelfs al vanaf het begin de maatregelen in twijfel trokken of zelfs uit hoofde van hun baan verkondigden dat het allemaal dik meeviel WaNT ZIj ZaGen het niET en wanneer je daar een kritische opmerking over maakte, ja dan beland je onder de foeiknop .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:11 



 
Profiel   

De lockdown vond ik op zich logisch.
Op het moment dat je IC met meer dan 50% met covid belast is heb je een ontzettend riskante situatie.
Wij stonden europees ook behoorlijk bovenaan met de incidentie maar de IC had op geen enkel moment meer dan 25% covid gevallen en steeds minimaal 15% vrije bedden. Dat kun je niet vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:19 



 
Profiel   

Juist Sizzle, dat wij nu de lucht ingaan met de besmettingen is hopelijk geen probleem meer , enigste wat die lockdown had kunnen voorkomen was massaal boosteren en daar waren ze te laat mee. Dat is nu voor een groot deel opgevangen door de lockdown en omikron tijdelijk de pas afsnijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:32 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Jis_ schreef
Is het een goede vergelijking, armoede in 3e wereld landen en de armoede in westerse landen?


Van geen kant.
´Armoede´ in NL is een luxe probleem zelfs met enekel andere landen binnen de EU vergeleken.

De kern wordt ook aangewezen hiermee trouwens. Als je glas half leeg is, geeft meer geld ook geen geluk.

Geluk is een perceptie, een keuze.
Leven is zelforganiseren op de rand van een chaos.
Poep gebeurt ons allemaal: Het is hoe je daarmee omgaat wat -O- of *\o/* bepaalt.

Het continue negatief doen over álles covid is een treffend voorbeeld.
Ík ga zo naar een herdenkingsborrel (voor mij de bubbels in water) met de Britse expats hier; er is hóóp :D


Dankjewel voor je antwoord, zo mee eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:38 



 
Profiel   

bigone schreef
Juist Sizzle, dat wij nu de lucht ingaan met de besmettingen is hopelijk geen probleem meer , enigste wat die lockdown had kunnen voorkomen was massaal boosteren en daar waren ze te laat mee. Dat is nu voor een groot deel opgevangen door de lockdown en omikron tijdelijk de pas afsnijden.

En we gaan nog steeds naar beneden met de opnames :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 336 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen