Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:48

Armoede hebben ik en mijn man en familie gelukkig nooit gekend, er waren vroeger wel mindere tijden maar mijn mam kon volgens mij toveren met geld. Wel werd ons de waarde van geld bijgebracht en dat heb ik ook geprobeerd over te brengen op onze kinderen. Al het sporten, paarden, dierenartsen kostte klauwen met geld en daar hebben ze hard voor gewerkt, op school en met bijbaantjes.
Wat door corona zelfs bij mij heel duidelijk is geworden is hoeveel je uitgeeft aan zaken die je best kunt missen. Kleding, schoenen, uit eten, bios , regelmatig weekendje weg, uitgebreid feestjes vieren, dagje winkelen met dochters/schoondochters en trakteren.
Natuurlijk mis je veel dingen maar ze zijn niet nodig om toch gelukkig te zijn, vind ik. Maar ik ben wat financien betreft altijd aardig verwend. Voor velen die wel die nieuwe schoenen moeten voor hunzelf of kinderen en er geen geld voor hebben lijkt me dat verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:51

bigone schreef:
Juist Sizzle, dat wij nu de lucht ingaan met de besmettingen is hopelijk geen probleem meer , enigste wat die lockdown had kunnen voorkomen was massaal boosteren en daar waren ze te laat mee. Dat is nu voor een groot deel opgevangen door de lockdown en omikron tijdelijk de pas afsnijden.

Het herstel begon VOOR de lockdown en de grafiek laat geen enkele wijziging in de trend zien tijdens de lockdown, maar het toch is vanwege de lockdown dat het goed is gekomen? Bijzondere redenatie.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:53

enzino schreef:
bigone schreef:
Juist Sizzle, dat wij nu de lucht ingaan met de besmettingen is hopelijk geen probleem meer , enigste wat die lockdown had kunnen voorkomen was massaal boosteren en daar waren ze te laat mee. Dat is nu voor een groot deel opgevangen door de lockdown en omikron tijdelijk de pas afsnijden.

Het herstel begon VOOR de lockdown en de grafiek laat geen enkele wijziging in de trend zien tijdens de lockdown, maar het toch is vanwege de lockdown dat het goed is gekomen? Bijzondere redenatie.

Jij vergeet de booster campagne.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:54

Ik had die sarcastische toon gemist idd. Ik vind dat altijd lastig met geschreven tekst.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:05

Freedom Day 2.0 voor de britten 8-)
Boris moet ook nog wat goede punten halen natuurlijk :))

Citaat:
Britse premier Johnson kondigt einde van meeste coronamaatregelen in Engeland aan: vanaf volgende week geen mondmaskers, telewerk of coronapas meer

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:07

Tijd voor meer wine time at downing street :=

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:09

Nog meer ? :P :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:18

Ik verwacht dat ze horeca nog wel even dicht zullen houden. Of open onder voorwaarde van zitplaatsen en 1,5 m afstand oid. Over 5,5 week zou het hier carnaval zijn. Ik denk echt dat ze willen voorkomen dat dat door gaat.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:27

Geef je mensen geen echt, maar een placebo covid vaccin, dan ondervindt na de eerste dosis 35% bijwerkingen. Na de tweede dosis is dat nog 32%. In 76% van de gevallen ging het om systemische bijwerkingen, dwz bijwerkingen die niets met de injectie zelf te maken hadden.

https://jamanetwork.com/journals/jamane ... ultClick=3

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:51

bigone schreef:
enzino schreef:
Het herstel begon VOOR de lockdown en de grafiek laat geen enkele wijziging in de trend zien tijdens de lockdown, maar het toch is vanwege de lockdown dat het goed is gekomen? Bijzondere redenatie.

Jij vergeet de booster campagne.


De boosters in volle gang vóór de sluiting???

Dat heb ik dan gemist blijkbaar.

@BigBen; goed nieuws. Dat werkt ook aan de póstieve kant zo met placebos :)* Vind ik een goede suggestie van je. Extra besmettingsreductie door placebos +:)+

@Vayo; nóg langer dicht? Liefst to na carnaval?? Dát is een +:)+ argument voor vaccineren. Dat is sarcasme :)*


@all; Net terug van de borrel. 40 - 50 Britten op gevorderde leeftijd. De meesten recent in UK geweest. In kleinere kroeg, zonder masker. De enige maskers die ik gezien heb waren onder de kin _O-
Drie uur gebleven, tíg handen geschud, regelmatig in mijn ogen gewreven.
Een opvallende kloof van verschil met de locals overigens. Vóór (uiteraard) het bezoek aan de kroeg even wat kleine boodschappen gedaan. IEDEREEN óveral, ook op straat met masker.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:52

Vayo schreef:
Ik verwacht dat ze horeca nog wel even dicht zullen houden. Of open onder voorwaarde van zitplaatsen en 1,5 m afstand oid. Over 5,5 week zou het hier carnaval zijn. Ik denk echt dat ze willen voorkomen dat dat door gaat.

Geen goed idee. Dan gaan zaken hoe dan ook open.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:55

HC , boosteren is half november begonnen, vier weken later lockdown. 60 + had toen al een week de mogelijkheid om afspraak in te plannen. In twee weken erna bijna iedereen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:02

purny schreef:
Vayo schreef:
Ik verwacht dat ze horeca nog wel even dicht zullen houden. Of open onder voorwaarde van zitplaatsen en 1,5 m afstand oid. Over 5,5 week zou het hier carnaval zijn. Ik denk echt dat ze willen voorkomen dat dat door gaat.

Geen goed idee. Dan gaan zaken hoe dan ook open.


Ik denk ook dat horeca nog weken dicht houden een slecht idee is. Maar het is altijd gigantisch druk met carnaval dus ik denk echt dat ze dat willen voorkomen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:05

bigone schreef:
HC , boosteren is half november begonnen, vier weken later lockdown. 60 + had toen al een week de mogelijkheid om afspraak in te plannen. In twee weken erna bijna iedereen.


Dus in vier weken zóveel boosters (die twee weken later pas volledige dekking geven en minder tegen omicron) gezet dat het al voor de lockdown effect had. Ah, ok. Dank je.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:08

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
HC , boosteren is half november begonnen, vier weken later lockdown. 60 + had toen al een week de mogelijkheid om afspraak in te plannen. In twee weken erna bijna iedereen.


Dus in vier weken zóveel boosters (die twee weken later pas volledige dekking geven en minder tegen omicron) gezet dat het al voor de lockdown effect had. Ah, ok. Dank je.



Na 1 week werkt de booster :D maar het ging hier echt super traag met boosteren

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:15

Vayo schreef:
Ik denk ook dat horeca nog weken dicht houden een slecht idee is. Maar het is altijd gigantisch druk met carnaval dus ik denk echt dat ze dat willen voorkomen.


Dus? Omdat een stel van die mensen zo nodig willen hossen en tossen moet de rest van ondernemend nederland er maar onder lijden?
Dan verzinnen ze er maar een oplossing onder. Testen voor toegang en registratie bijvoorbeeld....

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:17

Open zonder alcohol :D

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:20

Zebrastreep schreef:
Na 1 week werkt de booster :D maar het ging hier echt super traag met boosteren


Ok, 3 weken voor de sluiting, 2 voor de daling, waren er zóveel boosters gezet dat ze die daling veroorzaakten?
Dat is wat Bigone suggereert.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:22

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
HC , boosteren is half november begonnen, vier weken later lockdown. 60 + had toen al een week de mogelijkheid om afspraak in te plannen. In twee weken erna bijna iedereen.


Dus in vier weken zóveel boosters (die twee weken later pas volledige dekking geven en minder tegen omicron) gezet dat het al voor de lockdown effect had. Ah, ok. Dank je.

Na een week is je afweer weer op
peil. Ook tegen Omikron (75/80%) en inmiddels is bijna 58 % van 18 + geboosterd.
Ik suggereer net zoveel als jij en Enzino blijkbaar.

Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:22

Huertecilla schreef:
Jis_ schreef:
Is het een goede vergelijking, armoede in 3e wereld landen en de armoede in westerse landen?


Van geen kant.
´Armoede´ in NL is een luxe probleem zelfs met enekel andere landen binnen de EU vergeleken.

De kern wordt ook aangewezen hiermee trouwens. Als je glas half leeg is, geeft meer geld ook geen geluk.

Geluk is een perceptie, een keuze.
Leven is zelforganiseren op de rand van een chaos.
Poep gebeurt ons allemaal: Het is hoe je daarmee omgaat wat -O- of *\o/* bepaalt.

Het continue negatief doen over álles covid is een treffend voorbeeld.
Ík ga zo naar een herdenkingsborrel (voor mij de bubbels in water) met de Britse expats hier; er is hóóp :D


Dus met andere woorden. Laat het er maar bij zitten zolang het mij goed gaat. Natuurlijk is armoede innde derde wereld van een heel andere orde dan hier. Wil niet zeggen dat het geen probleem is. Sterker nog het probleem is alleen maar toegenomen gedurende de pandemie.

ZZPers die corona maatregelen moeten overtreden om in deze pandemie om niet in armoede te vervallen hebben volledig mijn zegen. En tegen de mensen in armoede met een goede gezondheid wil ik zeggen. Wees nu maar eens net zo solidair met de samenleving als de samenleving met jullie was voor de pandemie.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:27

bigone schreef:
en inmiddels is bijna 58 % van 18 + geboosterd.


Inmiddels is niet relevant voor het inzetten van de daling.
Wel een extra argument van de zin/onzin van horeca nog steeds dicht houden.

Jis_

Berichten: 11590
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:37

Loretta schreef:
Dus met andere woorden. Laat het er maar bij zitten zolang het mij goed gaat.


Nope, dat bedoel ik niet

Ter aanvulling, als ik zo zou denken steunde ik niet zoveel goede doelen, omdat ik dat kan

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:48

purny schreef:
Vayo schreef:
Ik denk ook dat horeca nog weken dicht houden een slecht idee is. Maar het is altijd gigantisch druk met carnaval dus ik denk echt dat ze dat willen voorkomen.


Dus? Omdat een stel van die mensen zo nodig willen hossen en tossen moet de rest van ondernemend nederland er maar onder lijden?
Dan verzinnen ze er maar een oplossing onder. Testen voor toegang en registratie bijvoorbeeld....


Dat zeg ik helemaal niet. Ik denk dat het OMT wil voorkomen dat er heel veel mensen gaan staan hossen in het café. Omdat carnaval eraan komt, denk ik dat ze de horeca voor de tijd nog niet open zullen gooien.
En als het mag, dan mag het he. Dat kun je hossende mensen natuurlijk niet kwalijk nemen. Als het mag ga ik ook volop carnaval vieren.

Ik verwacht eerder een constructie van placering en 1,5 m afstand. Testen voor toegang lijkt me met omikron ook niet echt nuttig. Ze gaven eerder al aan dat je juist met omikron het ene moment negatief test en enkele uren later knal positief. Maar we gaan het gewoon afwachten. Ik zeg enkel wat ik denk dat er gaat gebeuren.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:00

Vayo schreef:
Dat zeg ik helemaal niet. Ik denk dat het OMT wil voorkomen dat er heel veel mensen gaan staan hossen in het café. Omdat carnaval eraan komt, denk ik dat ze de horeca voor de tijd nog niet open zullen gooien.


Zo begreep ik het ja; horeca nog week of 6 dicht....

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:07

Ik vrees daar ook voor. En dat zit je alweer voorzichtig richting het voorjaar. Wellicht dat ze dan verschil gaan maken in binnen of (semi)buiten terras. Ik had erg gehoopt te kunnen gaan carnavallen, maar ik bereid me maar voor op thuiscarnaval haha