Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:58

Suliko schreef:
Matheno schreef:

Dit zijn inactieve virusdeeltjes die getest worden! Bij actieve virusdeeltjes heb je klachten, als je uitgeziekt bent en klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk.


Dus eigenlijk als je 'per ongeluk' positief test, maar je hebt verder geen klachten,dan hoef je dus niet in quarantaine.


Ik weet niet of ze bij de ggd kijken naar CT waarde (hoeveel keer het staafje bij het lab heeft moeten ronddraaien voor het virus aangetoond kan worden) maar is die volgens mij boven 35 dan achten ze je nauwelijks als besmettelijk.

Ik was op mijn werk(ziekenhuis) getest vanwege een kriebel in mijn keel die ik niet weg kreeg op covid, influenza A, influenza B en RS virus. Covid was toen positief met ct waarde 30 ik had toen nog nauwelijks klachten dus denk dat het daarna nog iets gedaald is. Maar meer dan een kriebel, hoofdpijn, afentoe een kuchje, geur en smaakverlies is het niet geweest. 2 jaar geleden had ik mij hier niet ziek voor gemeld.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:36

Matheno schreef:
Suliko schreef:

Dit zijn inactieve virusdeeltjes die getest worden! Bij actieve virusdeeltjes heb je klachten, als je uitgeziekt bent en klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk.


Dus eigenlijk als je 'per ongeluk' positief test, maar je hebt verder geen klachten, dan hoef je dus niet in quarantaine.


Als je besmet bent met COVID-19, is er een tijdsframe waarin je zelf ook besmettelijk bent voor anderen. Op het moment dat er symptomen zijn, is dat moment vrij redelijk af te kaderen, namelijk vanaf ±2 dagen voor ontwikkelen van de symptomen, tot maximaal een dag of 10/14 erna. Wanneer de symptomen verdwenen zijn en je positieve test minimaal een week geleden is, kan er dus met redelijke zekerheid worden gezegd dat je niet meer besmettelijk bent. --> je hebt gemerkt dat je lijf ziek was, je merkt het ook als het weer beter gaat. Er kunnen wel nog wat restanten van virusdna aanwezig zijn in je slijmvliezen, die zorgen dat je positief test.

Het "probleem" met een asymptomatische besmetting is dat we niet zo goed weten wanneer jouw besmettelijke periode was. Wanneer je per ongeluk positief test (vaak naar aanleiding van BCO), is er een redelijke kans dat je nog in je besmettelijke periode zit, daarom ga je dan een week in quarantaine.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:08

Bedankt voor de uitleg.

Mijn dochter is alleen erg moe.
(4 jaar oud)
In haar klas zijn ook kinderen positief zonder klachten.

Wij ouders waren negatief

Vrijdag gaan wij zelf nog een keer testen.
Moet dit bij de ggd of kan ik ook een zelf test doen?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:53

Volgens mij moet dat thuis. Bij de GGD mag alleen als je flinke klachten hebt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:54

Matheno schreef:
Volgens mij moet dat thuis. Bij de GGD mag alleen als je flinke klachten hebt.


Nee hoor, GGD-test mag altijd.

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:10

Matheno schreef:
Suliko schreef:


Dit zijn inactieve virusdeeltjes die getest worden! Bij actieve virusdeeltjes heb je klachten, als je uitgeziekt bent en klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk.


Dus eigenlijk als je 'per ongeluk' positief test, maar je hebt verder geen klachten, dan hoef je dus niet in quarantaine.


Mijn dochter (23) was positief zonder klachten, mocht na 5 dagen weer naar buiten van de GGD medewerker die ons belde. Partner en ik zo goed als 2 weken binnen gebleven, wel lichte klachten.

Ik las dat als je de booster hebt en dan besmet raakt zonder klagen dat die 5 dagen niet hoeft, geen idee nog of dit klopt.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:23

Hier zit mijn eerste werkweek er weer op nadat ik maandag voor het eerst na m’n besmetting van 2 weken geleden thuis zat. En ik moet zeggen, het valt me best mee. De eerste dag had ik nog extreem last van benauwdheid en de knallende hoofdpijn, die hoofdpijn is niet meer terug gekomen, dus golf dat het door de drukte kwam en niet de Corona.
Verder ben ik nog steeds een tikje benauwd en de vermoeidheid slaat nu echt toe, ben kapot en merk gewoon dat ik steeds bijna zit te slapen :') :z

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:21

Na twee jaar ben ik dan ook de Sjaak, vandaag positief getest op Corona middels een GGD test.

Ik ben tweemaal gevaccindeed met Pfizer, ik had nog geen booster gehad deze kreeg ik normaal in februari.

Klachten:
Hoofdpijn
Spierpijn
Neusverkouden

Mijn man en zusje zijn wel goed ziek 41,5 koorts, spierpijn, pijn aan hun huid en benauwd.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 07:19

Nadat eerst onze dochter positief was,hebben we het inmiddels allemaal. tot nu toe alleen wat verkouden wat hoofdpijn en behoorlijke spierpijn gehad.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:58

@balou_k
Hier hadden man en ik ook last van huidpijn. Echt bizar, alsof er allemaal stekeltjes in zitten.

Kind is vandaag al 7 dagen thuis weer naar school! Kan ik nog even rustig bijkomen haha

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:29

Ik vind het soms wel onduidelijk allemaal.

Mijn dochter is alleen erg moe maar verder geen klachten.
Zondag thuis test en maandag ggd.
Mag ze dan maandag of dinsdag weer naar school.
4 jaar dus geen vaccinaties
Vanavond ga ik nog een keer testen (tot nu toe steeds negatief) en als dit negatief is kan ik volgende week weer werken.
Ben benieuwd hoe ze het doen op mijn werk.
Valt dit onder zorg verlof dat ik 70% betaald nog krijg of hebben zij mij ziek gemeld.
Ik was zelf negatief maar thuis omdat hij dochter 4 jaar is.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:02

BloemBloem schreef:
Zaterdag een positieve zelftest, zondag die van de GGD. Ben zo vreselijk ziek geweest, zulke hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn, wat een ellende.

Vandaag zal de eerste dag zijn dat ik uit bed ga. Man en kind zijn nog steeds negatief.

Wanneer mag ik eigenlijk uit de "Q"? Snap niks meer van al die nieuwe regels.

Beterschap voor iedereen!


Ben je gevaccineerd ?

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:22

Oja nog een vraag moet ik mijn dochter nog een keer testen voordat ze weer naar school gaat?

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:44

Linnie050 schreef:
Oja nog een vraag moet ik mijn dochter nog een keer testen voordat ze weer naar school gaat?

Opnieuw testen binnen 6 weken heeft geen nut, omdat dan de uitslag nog positief kan zijn. Een zelftest is dan wel al vaak negatief, omdat deze minder betrouwbaar zijn.
Normaal is het 7 dagen in isolatie en minimaal 24 uur klachtenvrij

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:44

Linnie050 als je dochter positief was hoeft ze niet te testen meer. Eerste 8 weken na een besmetting kan je positief blijven testen.
Als ze 24 uur geen klachten meer heeft en min 7 dagen binnen mag ze daarna gewoon weer naar buiten.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:50

Oke top dankjewel
Ze is alleen moe verder geen klachten gehad.
Zondag hadden wij een zelf test gedaan en maandag ggd.
Nog een paar daagjes dan

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:53

Justme_Lisaa schreef:
Hier zit mijn eerste werkweek er weer op nadat ik maandag voor het eerst na m’n besmetting van 2 weken geleden thuis zat. En ik moet zeggen, het valt me best mee. De eerste dag had ik nog extreem last van benauwdheid en de knallende hoofdpijn, die hoofdpijn is niet meer terug gekomen, dus golf dat het door de drukte kwam en niet de Corona.
Verder ben ik nog steeds een tikje benauwd en de vermoeidheid slaat nu echt toe, ben kapot en merk gewoon dat ik steeds bijna zit te slapen :') :z


Hier moet ik even op terug komen, vanochtend weer verkouden en met pijn in m’n keel wakker geworden. Misschien toch teveel hooi op m’n vork aan het nemen. Voel me niet zo lekker

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:54

Wat balen zeg :(
Het is echt zo verraderlijk

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:39

Aan ons (partner en mijzelf) de twijfelachtige eer om ook besmet te zijn met het Coronavirus. Manlief was dinsdag positief en ik woensdag. Ik kon niet eerder terecht bij de GGD.
We hebben allebei milde klachten, een beetje verkouden en moe, onze kinderen zijn niet ziek en ook negatief (zelftest).
De GGD heeft niet gebeld en ik vind het nogal rommelig en lastig op te zoeken wanneer we nu uit huis mogen.
Ik denk dat we de kinderen dit weekend laten testen, maar ook dat is weer een dingetje: hoe krijg ik ze allebei rond dezelfde tijd ingepland op dezelfde locatie? GGD bellen heeft geen zin, dat heb ik al vaak geprobeerd maar kunnen niet opnemen omdat het te druk is.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:01

Ik zit op dag 4, smaak is bijna weg, proef nog zuur en zoet lichtjes, rest heeft vrij weinig smaak, super hinderlijk. Reuk was al weg sinds gisteren. Heb ook oorklachten, hoofdpijn, last van m’n keel, nog steeds zwaar vermoeid en spierpijn. Zou ik de omnikron variant hebben of toch de delta?

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:12

Helaas hier ook weer even onzeker, mijn dochter is op haar werk in contact geweest met ( 1 of meerdere) besmette personen.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben de andere elkaar al voor het weekend besmet, mijn dochter was die week niet op het werk geweest.
Maandag heeft ze dus ook nog contact gehad en dinsdag bleken er 6 collega's positief.
Tot nu toe test ze negatief.

Omdat wij (man en zoon) de booster hebben gehad en geen klachten hebben hoeven wij niet in quarantaine. Dochter wel, die mag nog geen booster

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:17

Imker schreef:
Aan ons (partner en mijzelf) de twijfelachtige eer om ook besmet te zijn met het Coronavirus. Manlief was dinsdag positief en ik woensdag. Ik kon niet eerder terecht bij de GGD.
We hebben allebei milde klachten, een beetje verkouden en moe, onze kinderen zijn niet ziek en ook negatief (zelftest).
De GGD heeft niet gebeld en ik vind het nogal rommelig en lastig op te zoeken wanneer we nu uit huis mogen.
Ik denk dat we de kinderen dit weekend laten testen, maar ook dat is weer een dingetje: hoe krijg ik ze allebei rond dezelfde tijd ingepland op dezelfde locatie? GGD bellen heeft geen zin, dat heb ik al vaak geprobeerd maar kunnen niet opnemen omdat het te druk is.


Je kunt de quarantainecheck invullen. Je kunt dan ´ik heb zelf corona´ aanklikken en dan krijg je de melding dat het geen quarantaine meer is maar isolatie. Je vult vervolgens in wanneer je je eerste klachten had of wanneer je klachtenvrij bent, de dag waarop je positief getest bent. Vervolgens krijg je te zien wanneer op welke voorwaarde je uit isolatie mag. Ook kun je hier duidelijk zien hoe het zit met kinderen en quarantaine.
https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/nl

Hier staat ook alle info die je nodig hebt:
https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis


Hier moest ik laatst ook beide kinderen laten testen. Ik vind het een gemiste kans dat je online nog steeds geen gecombineerde afspraken kunt maken voor meerdere mensen uit één huishouden. Ik heb op de gok iets aangeklikt en gehoopt dat ik bij de volgende een optie rond dat tijdstip zou krijgen, maar dat werkte niet. Er zat uren tussen. Ook lukte het niet om met 2 apparaten tegelijk met 2 verschillende digid in te loggen. Ik heb toen gebeld en toen hebben ze de afspraak geannuleerd en twee nieuwe afspraken op hetzelfde tijdstip ingepland. Nog eerder dan de opties die ik online kreeg. En toen we kwamen was het bijna uitgestorven, zo rustig :+

Ik vrees dat je toch moet proberen te blijven bellen tot je erdoorheen komt. Of 2 losse afspraken maken. Maar ik vind het ook een gedoe hoor.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:58

Ik ben vandaag even buiten geweest maar pfff ik lig nu half bij te komen op bed en dan moet ik morgen een paar uurtjes werken zie het somber in …

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:04

Dat kun je wel vergeten, zou maar zorgen dat je eerst weer echt beter bent.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:08

Ik zit vandaag op dag 5, na hevige koorts, heb ik het sinds vandaag benauwd en is mijn reuk en smaak ineens heel vreemd. Herkenbaar?