Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 339 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Maar is ongevaccineerd ook mensen met 2 prikken? Aangezien ze het alleen hebben over geboosterd en ongevaccineerd.
Want anders hou ik het bij 2 prikken want dan kom ik überhaupt niet op de IC blijkbaar. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:16 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
De Volkskrant maakt uit de RIVM-cijfers op dat er in december en januari tot nu toe nog maar negen geboosterde patiënten op de IC zijn beland. In dezelfde periode werden 1187 ongevaccineerde personen opgenomen op de intensive care.

Bron: Nos

Ik zou dan alleen naar januari kijken, want de booster telt pas een week na het ontvangen ervan, dus in december had je dan nog maar weinig boosters.

In januari: 66% ongevaccineerd, 3% geboosterd van de nieuwe mensen op de IC. De rest was deels gevaccineerd, twee keer gevaccineerd of status onbekend. Kijk je alleen naar 70+ dan was 46% niet gevaccineerd, 40% wel gevaccineerd en 7% geboosterd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:25 



 
Profiel   

AmyII schreef
Het blijft een paardenforum dus ik wilde heel bijdehand vragen of je, als je dan neg. test op corona en influenza, dan wellicht besmet bent met rhino?! :')


:D
Maar uitgerekend Rhinovirussen zijn bij uitstel verkoudheidsvirus en kunnen voor volwassenen heel gevaarlijk zijn.

De afgekorte ziekte „Rhino“ bij paarden zijn EHV virussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:46 



 
Profiel   

Sizzle schreef
AmyII schreef
Het blijft een paardenforum dus ik wilde heel bijdehand vragen of je, als je dan neg. test op corona en influenza, dan wellicht besmet bent met rhino?! :')


:D
Maar uitgerekend Rhinovirussen zijn bij uitstel verkoudheidsvirus en kunnen voor volwassenen heel gevaarlijk zijn.

De afgekorte ziekte „Rhino“ bij paarden zijn EHV virussen.

Dat realiseerde ik me ook vanmorgen :') ik moet niet te laat nog online komen blijkt wel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:03 



 
Profiel   

Extra veiligheidsberaad
Het Veiligheidsberaad van de 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio komt vandaag digitaal bijeen voor een extra vergadering. Op de agenda staan de actualiteiten op coronagebied en de nabije toekomst voor sectoren als de horeca en de cultuur. Waarom daarvoor een extra vergadering is ingelast, is niet duidelijk.

De burgemeesters willen dat het kabinet nog deze week aan de horeca- en cultuursector laat weten hoe hun nabije toekomst eruitziet. Het beraad wil dat er "echt een concreet plan" op tafel komt. Zij vinden dat het kabinet niet meer kan wachten tot volgende week dinsdag, zoals bij de vorige persconferentie is aangekondigd.

Volgens de burgemeesters zijn versoepelingen mogelijk, maar als dat om dringende medische redenen niet kan moet het kabinet dat helder en duidelijk uitleggen en ook zeggen wanneer de deuren dan wel open kunnen, aldus het beraad. Het is niet bekend of het kabinet aan de wens van de burgemeesters tegemoet komt.

ad.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:24 



 
Profiel   

In Engeland gaan alle restricties eraf en zeggen ze dat ze nu in de endemische fase zijn aangekomen. Ik vind dat heel hoopvol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:25 



 
Profiel   

SusanH schreef
In Engeland gaan alle restricties eraf en zeggen ze dat ze nu in de endemische fase zijn aangekomen. Ik vind dat heel hoopvol.

Ik vermoed dat het meer een goedmakertje is van Boris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:29 



 
Profiel   

Er zijn verschillende medische experts en virologen die het onderschrijven. Het was gisteren uitgebreid in het NOS journaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:31 



 
Profiel   

SusanH schreef
Er zijn verschillende medische experts en virologen die het onderschrijven. Het was gisteren uitgebreid in het NOS journaal.

Kan... maar Boris is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk geweest en heeft zich niet aan de regels gehouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:39 



 
Profiel   

Onze regels zouden eind maart weg moeten vallen.
Eind februari gaat de home-office plicht eraf en als er geen rare dingen gebeuren kan het zijn dat de regels inkl. certifikaat) al eerder dan eind maart opgeheven worden. Dus nu maar hopen dat er niet nog een andere boze variant roet in het eten gooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:42 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
De Volkskrant maakt uit de RIVM-cijfers op dat er in december en januari tot nu toe nog maar negen geboosterde patiënten op de IC zijn beland. In dezelfde periode werden 1187 ongevaccineerde personen opgenomen op de intensive care.

Bron: Nos

Dit is precies wat nu al de hele coronacrisis het probleem is. Dat enorme sjoemelen met cijfers en conclusies trekken die kant nog wal slaan en dan doen alsof het aan vaccineren ligt.

En het allerergst: hoeveel mensen lezen dit weer niet en geloven het.

Het is wel by far het meest hilarisiche stuk dat ik ooit gelezen heb in deze hele crisis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:52 



 
Profiel   

SusanH schreef
In Engeland gaan alle restricties eraf en zeggen ze dat ze nu in de endemische fase zijn aangekomen. Ik vind dat heel hoopvol.


Overheden die nu nog even door gaan met paniek zaaien vertrouw ik niet meer. Gelukkig xal het niet lang meer duren. Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:49 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Dit is precies wat nu al de hele coronacrisis het probleem is. Dat enorme sjoemelen met cijfers en conclusies trekken die kant nog wal slaan en dan doen alsof het aan vaccineren ligt.


Het nu 2 jaar sjoemelen met cijfers, het misleiden als beleid ten spijt gelooft de meerderheid nog steeds reflexmatig de ´betrouwbare´ bronnen.

Hier in Spanje inmiddels ook een trend naar versoepelen.

Mbt de UK. Nog éven wachten; eerst een paar weken wetenscheppelijk bewíjs van zien ;) :+
Ja, dat nú aankondigen kan heel goed een politieke afleidingsmanouvre zijn om aandacht van het Boris-schandaal af te leiden. Illustratie van manipulatie en het werkt nog ook. Openbaar transport in London nog wel maskerplicht.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-01-22 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:52 



 
Profiel   

Jemig, Loretta, misschien kun je je inmiddels beter melden in het Viruswaanzin topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:53 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Jemig, Loretta, misschien kun je je inmiddels beter melden in het Viruswaanzin topic.


Gáán we weer.
Omdat jij het er niet mee eens bent?
Inmiddels is het andersom :)* Jij, jij, Vaxxie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:56 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Jemig, Loretta, misschien kun je je inmiddels beter melden in het Viruswaanzin topic.


Het is nu alleen nog maar even rekken. Over een paar maanden is deze hele toestand niet meer vol te houden. Vooral als we straks allemaal zien dat het in landen waar ze nuchter met Omikron om gaan allemaal best mee valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:04 



 
Profiel   

Recente cijfers in Australië gezien? Best wel zorgwekkend, ondanks dat het daar zomer is. Ze zijn daar ook onwijs streng voor ongevaccineerden en niet geboosterde mensen, dus dan kun je je afvragen of die booster echt wel zo goed werkt tegen Omicron. Ook plotseling relatief veel doden per dag. Dat is dan wel weer vreemd vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:08 



 
Profiel   

Matheno schreef
Recente cijfers in Australië gezien? Best wel zorgwekkend, ondanks dat het daar zomer is. Ze zijn daar ook onwijs streng voor ongevaccineerden en niet geboosterde mensen, dus dan kun je je afvragen of die booster echt wel zo goed werkt tegen Omicron. Ook plotseling relatief veel doden per dag. Dat is dan wel weer vreemd vind ik.

Zijn ze daar dan al begonnen met boosteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:11 



 
Profiel   

Matheno schreef
Recente cijfers in Australië gezien? Best wel zorgwekkend, ondanks dat het daar zomer is. Ze zijn daar ook onwijs streng voor ongevaccineerden en niet geboosterde mensen, dus dan kun je je afvragen of die booster echt wel zo goed werkt tegen Omicron. Ook plotseling relatief veel doden per dag. Dat is dan wel weer vreemd vind ik.


Dubbel verdacht.
Dát is HET grote probleem met het wereldwijde gesjoemel met cijfers.
Exact het jongetje wat ´wolf´ riep.

Net whatsapp van een kennis (m/v) dat ze positief is. Vooral keelpijn. Welnu ik heb verschillende potten ecologische honing van hier. Thee met honing? Nee, ze is bang me te besmetten. Ja dat was inderdaad het idee :j Nee, bang -O-
Jo....lines. Langs gaan zou drie keer win zijn. Haal met plezier boodschappen en/of koken voor een paar dagen vooruit. Zij steun, honingthee en ik bonus.
Maar goed, er gisteren al veel aan gedaan met de Brittenborrel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:22 



 
Profiel   

purny schreef
Matheno schreef
Recente cijfers in Australië gezien? Best wel zorgwekkend, ondanks dat het daar zomer is. Ze zijn daar ook onwijs streng voor ongevaccineerden en niet geboosterde mensen, dus dan kun je je afvragen of die booster echt wel zo goed werkt tegen Omicron. Ook plotseling relatief veel doden per dag. Dat is dan wel weer vreemd vind ik.

Zijn ze daar dan al begonnen met boosteren?


Ja, daar zijn ze begonnen met elke 3 maanden boosteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:24 



 
Profiel   

Waar zijn de bewijzen dat er gesjoemeld wordt met cijfers?

Kijktip: de technische briefing is bezig, compleet met cijfers en statistieken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:29 



 
Profiel   

Matheno schreef
Recente cijfers in Australië gezien? Best wel zorgwekkend, ondanks dat het daar zomer is. Ze zijn daar ook onwijs streng voor ongevaccineerden en niet geboosterde mensen, dus dan kun je je afvragen of die booster echt wel zo goed werkt tegen Omicron. Ook plotseling relatief veel doden per dag. Dat is dan wel weer vreemd vind ik.


Wat is daar vreemd aan?
Er is nog geen enkele natuurlijke resistentie in dat land.
Het klinkt nogal respectloos wellicht maar het is wel gewoon zo dat bij ons die zeer hoge risico groep al dood of resistent is. Daar begint het nu pas.
Bij heel oude mensen is vaccineren heel weinig effectief, die zullen nu waarschijnlijk met 2 jaar vertraging alsnog mogenlijk sterven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:31 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Waar zijn de bewijzen dat er gesjoemeld wordt met cijfers?

Kijktip: de technische briefing is bezig, compleet met cijfers en statistieken.


Beetje bij de les blijven;

´aan covid´ versus ´met covid´ ??? :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:34 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Wat is daar vreemd aan?
Er is nog geen enkele natuurlijke resistentie in dat land.
Het klinkt nogal respectloos wellicht maar het is wel gewoon zo dat bij ons die zeer hoge risico groep al dood of resistent is. Daar begint het nu pas.
Bij heel oude mensen is vaccineren heel weinig effectief, die zullen nu waarschijnlijk met 2 jaar vertraging alsnog mogenlijk sterven.


Híer gaan nu weer steeds meer heel oude mensen aan ándere dingen dood ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:36 



 
Profiel   

Ze zitten daar aan 160 k besmettingen per dag
En bijna allemaal niet geboosterde overlijdens las ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 339 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen