Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:07

Weinig mensen hebben het daar nog gehad, in Australië. Ik vind het wel bewijs dat immuniteit door besmetting ook goed helpt om uit de crisis te komen. Beter dan alleen inzetten op vaccineren en lockdowns.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:11

Hier 330.000 over het weekeinde en dat is een gedááld cijfer.

Wordt om versoepelingen geroepen. Experts zeggen voorzichtig. Tenminste; de officiële. De rest wat anders.

Inderdaad SusanH. Zie de UK. Ook Spanje waar het op beíden is. Minder doden door hoog vax% en meer natuurlijke weerstand via meer besmettingen (met de voet wat op de rem). Imo is dát de oplossing met minimale belasting zorg.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:19

Loretta schreef:
Het is nu alleen nog maar even rekken. Over een paar maanden is deze hele toestand niet meer vol te houden. Vooral als we straks allemaal zien dat het in landen waar ze nuchter met Omikron om gaan allemaal best mee valt.


Ik hoop het. Hier in Oostenrijk proberen ze het nog hoor met de entingsplicht, maar ik mag hopen dat er ergens door Omnicron, door versoepelingen in andere landen, door het voorjaar, wat dan ook, dat er verandering in komt.

En manipulatie van cijfers gebeurt hier echt. Iedereen met Corona gestorven telt als Coronadode, zelfs in geval van dodelijk auto-ongeluk. Een vriendin hier beweert dat er alleen maar niet geënte mensen op de IC liggen. Da heeft ze van een of ander dashboard, dus het is zo. :')

Er is door de overheid een stappenplan opgesteld bij bepaalde aantallen van IC bedden. Zo zijn we stap voor stap van 3G naar 2G enz gegaan. En een lockdown nu voor ongeënte mensen. Heikel punt is nu, de IC bedden zo dalen zodat er eigenlijk weer terug gestapt dient te worden. En dat zou nu moeten gaan gebeuren....

De vraag is alleen of ze dat ook echt gaan doen. De komende dagen wordt nu dus spannend. Of de overheid zich echt aan zijn eigen stappenplan gaat houden, of dat ze weer een excuus vinden.... waarschijnlijk het laatste, maar dat zou echt :roll:

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:24

Esperanza schreef:
En manipulatie van cijfers gebeurt hier echt.


Vaccinatie% waren/zijn ook hoogst ... variabel. Daarbij dan nog de wonderlijke, incoherente, inconsiste geldigheid.

Verwarring en misleiding als beleid....

Natuurlijke weerstand is ons uit de poep aan het halen maar telt niet/weinig/variabel/nog te bepalen :roll:

Maar ja; als de herstel 1 jaar of meer ´telt´ en een booster 3 maanden. Tjakka... hoe dan nog verplicht vaccin voor gewoon gezonden elk najaar?!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:31

Huertecilla schreef:
Net whatsapp van een kennis (m/v) dat ze positief is. Vooral keelpijn. Welnu ik heb verschillende potten ecologische honing van hier. Thee met honing? Nee, ze is bang me te besmetten. Ja dat was inderdaad het idee :j Nee, bang -O-
Jo....lines. Langs gaan zou drie keer win zijn. Haal met plezier boodschappen en/of koken voor een paar dagen vooruit. Zij steun, honingthee en ik bonus.
Maar goed, er gisteren al veel aan gedaan met de Brittenborrel.


Waar haal jij altijd die bange mensen vandaan?

Wij hebben nu extreem veel gevallen in de buurt, maar niemand is er echt angstig onder. Het verloopt allemaal vrij probleemloos (dubbel gevaccineerd en booster). Bang is niemand, ook gaan de gevallen niet in isolatie en blijven de partners er gewoon bij. De meeste daarvan blijven negatief testen, dat vind ik wel heel bijzonder. Ik krijg het gevoel dat het meer naar endemisch gaat. Veel gevallen met lichte keelpijn, dagje beroerd en daarna weer verder.

De enige die goed ziek is, is mijn schoonzusje in Australie. Die heeft het flink te pakken, twee keer gevaccineerd geloof ik, maar weet ik niet zeker. In ieder geval geen booster. Die hebben maanden op nul besmettingen gezeten en dat vliegt nu door het dak daar.

@Loretta, denk dat het kabinet ook blij is dat omicron er is. Die hebben niets liever dan alles weer open en verder op de 'normale' voet. Ik denk dat niemand gebaat is bij een pandemie. Los van de complotdenkers. Die moeten weer wat nieuws gaan verzinnen natuurlijk.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:36

Sakura789 schreef:
@Loretta, denk dat het kabinet ook blij is dat omicron er is. Die hebben niets liever dan alles weer open en verder op de 'normale' voet. Ik denk dat niemand gebaat is bij een pandemie. Los van de complotdenkers. Die moeten weer wat nieuws gaan verzinnen natuurlijk.


Ik hoop oprecht dat je daar gelijk in hebt.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:36

Sizzle schreef:
Matheno schreef:
Recente cijfers in Australië gezien? Best wel zorgwekkend, ondanks dat het daar zomer is. Ze zijn daar ook onwijs streng voor ongevaccineerden en niet geboosterde mensen, dus dan kun je je afvragen of die booster echt wel zo goed werkt tegen Omicron. Ook plotseling relatief veel doden per dag. Dat is dan wel weer vreemd vind ik.


Wat is daar vreemd aan?
Er is nog geen enkele natuurlijke resistentie in dat land.
Het klinkt nogal respectloos wellicht maar het is wel gewoon zo dat bij ons die zeer hoge risico groep al dood of resistent is. Daar begint het nu pas.
Bij heel oude mensen is vaccineren heel weinig effectief, die zullen nu waarschijnlijk met 2 jaar vertraging alsnog mogenlijk sterven.


Dat denk ik ook. 2 jaar het land afsluiten van de wereld leek toen een goed idee, maar er is daardoor ook totaal geen resistentie. Het was uitstel van executie.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:39

Als de Pharma dadelijk weer tijd heeft kunnen we wellicht als volgende „pandemie bestreiding“ hier met z‘n allen wereldwijd eindelijk oplossingen voor gaan zoeken: antibiotica resistentie.

Alle (100%) van de covid patienten die Zwitserland teruggehaald heeft uit het Oostblok afgelopen herfst was besmet met ziekenhuisbacterien zodat ze extra geisoleerd moesten worden.

Er is nu ook een nieuwe bredere study in de Lancet:

Citaat:
Meer dan 1,2 miljoen mensen in de wereld zijn volgens een schatting in 2019 direct overleden aan een infectie met een antibiotica-resistente ziekteverwekker. Bij bijna vijf miljoen sterfgevallen was een dergelijke infectie op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk voor het overlijden, meldt een internationale groep deskundigen in het wetenschappelijke tijdschrift "The Lancet". Antibioticaresistentie is wereldwijd een van de meest voorkomende doodsoorzaken.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:54

Suzanne F. schreef:
Sizzle schreef:

Wat is daar vreemd aan?
Er is nog geen enkele natuurlijke resistentie in dat land.
Het klinkt nogal respectloos wellicht maar het is wel gewoon zo dat bij ons die zeer hoge risico groep al dood of resistent is. Daar begint het nu pas.
Bij heel oude mensen is vaccineren heel weinig effectief, die zullen nu waarschijnlijk met 2 jaar vertraging alsnog mogenlijk sterven.


Dat denk ik ook. 2 jaar het land afsluiten van de wereld leek toen een goed idee, maar er is daardoor ook totaal geen resistentie. Het was uitstel van executie.


Maar dan is vaccineren dus niet de weg naar het einde van de pandemie, terwijl dat toch juist de bedoeling was?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:55

Dat is toch allang duidelijk?

Edit: wel een deel van de oplossing, maar niet de oplossing.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:56

SusanH schreef:
Dat is toch allang duidelijk?


Maar waarom blijven we dan hameren op die boosters?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:57

Het is en en, een deel natuurlijke immuniteit door doorgemaakte besmetting. En een deel door vaccinatie. Zo zie ik het iig. Plus door vaccinatie en boosters loopt de zorg niet over.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:58

Matheno schreef:
Maar dan is vaccineren dus niet de weg naar het einde van de pandemie, terwijl dat toch juist de bedoeling was?


Slechts 1 van de vele middelen die bijdragen. Maar goed, blijkbaar is het voor sommigen nogal een lucratieve business.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:00

Matheno schreef:
SusanH schreef:
Dat is toch allang duidelijk?


Maar waarom blijven we dan hameren op die boosters?


Zodat je als individu minder kans hebt om zwaar ziek te worden (minder ziekenhuis belasting).

Op zich heeft AUS het niet slecht bekeken.
Natuurlijk gaan er dadelijk nog steeds veel mensen dood, maar als ze nu omnicron ipv delta hebben, dan hebben ze uiteindelijk waarschijnlijk heel veel levens bespaard, vooral in de groep 30-60.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 20-01-22 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:11

SusanH schreef:
Het is en en, een deel natuurlijke immuniteit door doorgemaakte besmetting. En een deel door vaccinatie. Zo zie ik het iig. Plus door vaccinatie en boosters loopt de zorg niet over.



Net als het met omicron (met voet iets op de rem) meer laten gaan zó vanzelfsprekend dat de meerderheid het niet hoort ;)
Direct gevolg van verwarring, misleiding en opklopperij.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:17

Hier in stam´kroeg´ een ondernemer met bedrijf op het industieterrein er naast: Is deze week dicht. 8 van de 10 werknemers verplicht thuis ook al hebben ze nergens last van.
Komt stokoud menneke binnen met doos cakejes en rekening. Manolo!? Hoezo jij hier?? Zoon is in quarantaine dus ik doe zijn ronde.

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:22


Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:26


Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:27

Sakura789 schreef:
Waar haal jij altijd die bange mensen vandaan?


Schoolvoorbeeld selectief lezen.
Twee kenissen (m/v) bange, twee bijeenkomsten van tientalen ongemaskerden en jij leest ´al die bange mensen´.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:29

Loretta schreef:
Popstra schreef:


Nou beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Dit wisten ze in het buitenland natuurlijk al lang.



Eerst een maand bewíjs in Néderland waar daar is alles anders ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:34

We laten het virus (gecontroleerd) uitrazen, is daarmee het eindspel begonnen? - https://nos.nl/l/2413787

Dit is nu de strategie. Gecondoleerd uit laten razen van het virus.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:38

SusanH schreef:
We laten het virus (gecontroleerd) uitrazen, is daarmee het eindspel begonnen? - https://nos.nl/l/2413787

Dit is nu de strategie. Gecondoleerd uit laten razen van het virus.


Mooie autocorrect :))

@HC sorry dan lees ik selectief. Alleen de woorden angst en bang komen zo vaak voor in je posts. Dat kan ik gewoon helemaal niet plaatsen.

Het gros van de mensen houdt zich (deels) aan de regels, laat zich testen, laat zich vaccineren en gaat door met z'n leven.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:55

SusanH schreef:
We laten het virus (gecontroleerd) uitrazen, is daarmee het eindspel begonnen? - https://nos.nl/l/2413787

Dit is nu de strategie. Gecondoleerd uit laten razen van het virus.


Is de horeca al open?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:00

Loretta schreef:
Popstra schreef:


Nou beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Dit wisten ze in het buitenland natuurlijk al lang.


Maar vervolgens hebben ze weer zulke extreme modellen voor komende tijd...


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:02

Sakura789 schreef:
Alleen de woorden angst en bang komen zo vaak voor in je posts. Dat kan ik gewoon helemaal niet plaatsen.

Ik kan dat wel plaatsen, zie voorbeelden genoeg binnen dit topic. Ze proberen het alleen te verhullen als "medeleven" of "niet egoistisch zijn".