Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 342 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 

BigBen schreef
Met andere woorden, er bestaat nog een veel groter gemeenschapsgevoel. Mensen voelen zich een deel van hun gemeenschap, en verantwoordelijk voor iedereen in de gemeenschap. Mensen beseffen dat ze er samen moeten uitkomen. In België en Nederland is dat verleden tijd.

Serieus, verdiep je eens wat in China. Een totalitair regime met concentratiekampen en een bevolking zonder mensenrechten. De overheid is daar rond gegaan om deuren dicht te lassen zodat mensen niet naar buiten konden, en dan mochten ze zelf uitzoeken hoe ze aan eten komen. De schattingen zijn dat de coronasterfte in China honderden malen hoger is dan gerapporteerd. En dat noem jij een gemeenschapsgevoel. Dan leef ik liever zonder dat gevoel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:23 



 
Profiel   

NOS: RIVM: 39.978 positieve tests, gemiddelde stijgt

Toch is het voor mijn gevoel wel aan het afvlakken nu, die stijging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:24 



 

Shadow0 schreef
Die is hier ook nooit geweest. Nog voor er iemand ziek was, was al besloten om het niet te stoppen.

Dat is ook niet zo raar, als je op de wereldkaart kijkt snap je waarschijnlijk heel snel waarom NZ een poging kan doen om corona buiten de deur te houden terwijl dat in NL niet mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:27 



 
Profiel   

We hebben ook niet geprobeerd om het zinvol af te remmen. Daar snap ik dan weer niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:39 



 
Profiel   

enzino schreef
BigBen schreef
Met andere woorden, er bestaat nog een veel groter gemeenschapsgevoel. Mensen voelen zich een deel van hun gemeenschap, en verantwoordelijk voor iedereen in de gemeenschap. Mensen beseffen dat ze er samen moeten uitkomen. In België en Nederland is dat verleden tijd.

Serieus, verdiep je eens wat in China. Een totalitair regime met concentratiekampen en een bevolking zonder mensenrechten. De overheid is daar rond gegaan om deuren dicht te lassen zodat mensen niet naar buiten konden, en dan mochten ze zelf uitzoeken hoe ze aan eten komen. De schattingen zijn dat de coronasterfte in China honderden malen hoger is dan gerapporteerd. En dat noem jij een gemeenschapsgevoel. Dan leef ik liever zonder dat gevoel.

Alsof gemeenschapsgevoel niet zou kunnen bestaan onder een totalitair regime. Het heeft niets te maken met de staatsvorm. Des te meer met de mensen, de tradities, en de manier van leven.

Maar dat jij geen last hebt van gemeenschapsgevoel, dat hadden we al langer begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:42 



 
Profiel   

prompter schreef
NOS: RIVM: 39.978 positieve tests, gemiddelde stijgt

Toch is het voor mijn gevoel wel aan het afvlakken nu, die stijging.


Allen kan het RIVM 27.000 gevallen niet verwerken aldus upday news.

Ik heb al eerder aangegeven dat men eens moet stoppen met de besmettingscijfers te melden iedere dag. Het heeft totaal geen waarde vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:44 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
We hebben ook niet geprobeerd om het zinvol af te remmen. Daar snap ik dan weer niks van.

Integendeel. Begin 2020 hebben onze politici en virologen de grenzen wijd opengezet. Ik kan me nog goed herinneren dat het volgens de officiële adviezen geen enkel probleem was om op wintervakantie te vertrekken, terwijl in Oostenrijk de pandemie net was uitgebroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:47 



 

BigBen schreef
Alsof gemeenschapsgevoel niet zou kunnen bestaan onder een totalitair regime. Het heeft niets te maken met de staatsvorm. Des te meer met de mensen, de tradities, en de manier van leven.

Maar dat jij geen last hebt van gemeenschapsgevoel, dat hadden we al langer begrepen.

Wat jij gemeenschapsgevoel noemt, is gewoon angst voor de overheid dat alleen mogelijk is onder een totalitair regime. Dat heeft dus alles te maken met de staatsvorm. En nee, daar heb ik niets mee. Jij ook niet, als je er wat meer in had verdiept.

En wat een heerlijke persoonlijke aanval weer, geeft wel aan dat je inhoudelijke reactie wat aan de magere kant is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:47 



 
Profiel   

Heeft Nieuw-Zeeland dan ook een totalitair regime ? Of Denemarken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:52 



 
Profiel   

Moet je in Thailand eens wat verkeerd zeggen over de playboy koning .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:53 



 
Profiel   

bigone schreef
Moet je in Thailand eens wat verkeerd zeggen over de playboy koning .


Wat heeft Thailand nou weer te maken met bovenstaande discussie. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:54 



 
Profiel   

Niets altijd persoonlijk worden is het enige wat ze kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:56 



 

besita schreef
Niets altijd persoonlijk worden is het enige wat ze kan


En hoe is Thailand persoonlijk? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:57 



 
Profiel   

Ja leuke tradities en gemeenschapsgevoel in China :=
Tijd om te verhuizen BB

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:57 



 
Profiel   

Relaxed schreef
besita schreef
Niets altijd persoonlijk worden is het enige wat ze kan


En hoe is Thailand persoonlijk? :+

Omdat Enzino daar woont :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:58 



 

BigBen schreef
Heeft Nieuw-Zeeland dan ook een totalitair regime ? Of Denemarken ?

Wat heeft dat met China te maken?
Antwoord: helemaal niets.

Je betoog valt wel snel uit elkaar in een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:00 



 

besita schreef
Relaxed schreef

En hoe is Thailand persoonlijk? :+

Omdat Enzino daar woont :+


Ah je moet het maar net weten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:00 



 
Profiel   

enzino schreef
BigBen schreef
Heeft Nieuw-Zeeland dan ook een totalitair regime ? Of Denemarken ?

Wat heeft dat met China te maken?
Antwoord: helemaal niets.

Je betoog valt wel snel uit elkaar in een keer.

Zowel in China, Nieuw-Zeeland als Denemarken bestaat er een sterk gemeenschapsgevoel. Dat had je in de vorige berichten kunnen lezen. Het heeft niets met de staatsvorm te maken, maar wel met de manier waarop covid wordt aangepakt. Snappie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:07 



 
Profiel   

Las iets over China en normaal, daar kun je je vraagtekens bij hebben natuurlijk wbt het regime. Zo gewoon is het leven in China niet. Als je toevallig wel de pech hebt corona te krijgen wordt je gewoon opgesloten. Ik weet niet wat ik liever heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:08 



 
Profiel   

In NZ kun je ook domweg niet even naar Antwerpen om te shoppen, al zou je nog zo graag willen _O-

Het gemeensschapsgevoel is vooral in de overstromings en bosbrandgebieden in Australie hoog.
Dan heb je nog een hoop gebieden waar je sowieso niemand tegen komt, ook geen virus.
In de steden waren regelmatig protesten maar je zit nog steeds op een eiland en „grenzen“ tussen de districten waren letterlijk dicht.
Als Australie geen eiland was dan waren ze vast ook gewoon meebesmet geweest want het blijven mensen.

In China is natuurlijk geen vergelijk. Daar wordt je deur gewoon dichtgespijkert bij besmetting en dan kun je enkel hopen dat je genoeg voer in huis hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:17 



 

BigBen schreef
Zowel in China, Nieuw-Zeeland als Denemarken bestaat er een sterk gemeenschapsgevoel. Dat had je in de vorige berichten kunnen lezen. Het heeft niets met de staatsvorm te maken, maar wel met de manier waarop covid wordt aangepakt. Snappie ?

Ik snap het nog wel, jij bent echter het plot een beetje kwijt. Die drie landen zijn op deze manier niet te vergelijken om de eerder genoemde reden. Klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:19 



 
Profiel   

prompter schreef
NOS: RIVM: 39.978 positieve tests, gemiddelde stijgt

Toch is het voor mijn gevoel wel aan het afvlakken nu, die stijging.


Hier gister 53.000 en nog wadde. Maandag het record van 60.000 gehaald lees ik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:20 



 
Profiel   

Esperanza schreef
Kunnen jullie dan ook wat van die positiviteit naar Oostenrijk sturen? Hier probeert de overheid nog steeds die entingsplicht erdoor te krijgen -O-

Ik word er echt misselijk van.... het idee alleen al. Iedereen om me heen doet zijn best om positief te worden. Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling van zo'n maatregel.


En ondertussen versoepelen ze wel de inreisregels voor toeristen naar 2G+ las ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:22 



 
Profiel   

Sizzle schreef
In China is natuurlijk geen vergelijk. Daar wordt je deur gewoon dichtgespijkert bij besmetting en dan kun je enkel hopen dat je genoeg voer in huis hebt.

Onzin, Sizzle.
Streng verbod om het huis te verlaten, dat wel, maar iedere dag of om de twee dagen doet iemand jouw boodschappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:27 



 
Profiel   

We zijn met zoveel mensen dat we eigenlijk wel gemeenschapszin móeten hebben, anders is het onhoudbaar. Maar ja :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 342 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen