Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 200 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

:(:) Ik had dat helemaal aan het begin van deze pandemie ook. Pas na een paar dagen werd ik zieker en zieker, Zeker de benauwdheid is wel een telefoon naar de huisrtsenpost waard. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:13 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Ik zit vandaag op dag 5, na hevige koorts, heb ik het sinds vandaag benauwd en is mijn reuk en smaak ineens heel vreemd. Herkenbaar?


Hoort erbij, het kan de 1e 7 dagen echt alle kanten op gaan. Ik was 2 dagen flink verkouden, 3e prima, daarna koorts, uitslag en geur en smaak kwijt.

Je kan niet meer doen, dan goed eten, genoeg rust nemen en geduld hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:21 



 
Profiel   

Thanx Vayo, daar heb ik iets aan. Maandag mag ik los als ik klachtenvrij ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:27 



 
Profiel   

Bloembloem en Candalisa , zijn jullie ook gevaccineerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:31 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Ik zit vandaag op dag 5, na hevige koorts, heb ik het sinds vandaag benauwd en is mijn reuk en smaak ineens heel vreemd. Herkenbaar?

Geen koorts hier maar idd bij mij begon het gisteren ook met reuk weg (dag 4) en vandaag smaak (dag 5). Ik proef wel nog wat maar anders, niet zoals het moet. Ruik niks meer. Wel mijn benauwde momenten en kortademig, snel uitgeput.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:43 



 
Profiel   

Imker schreef
Aan ons (partner en mijzelf) de twijfelachtige eer om ook besmet te zijn met het Coronavirus. Manlief was dinsdag positief en ik woensdag. Ik kon niet eerder terecht bij de GGD.
We hebben allebei milde klachten, een beetje verkouden en moe, onze kinderen zijn niet ziek en ook negatief (zelftest).
De GGD heeft niet gebeld en ik vind het nogal rommelig en lastig op te zoeken wanneer we nu uit huis mogen.
Ik denk dat we de kinderen dit weekend laten testen, maar ook dat is weer een dingetje: hoe krijg ik ze allebei rond dezelfde tijd ingepland op dezelfde locatie? GGD bellen heeft geen zin, dat heb ik al vaak geprobeerd maar kunnen niet opnemen omdat het te druk is.


Ik zou 1 afspraak maken en dan beide meenemen. Ze hebben graag dat je een afspraak maakt maar je kan ook zonder afspraak terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:27 



 
Profiel   

Hier gebeld in de avond en had zo iemand aan de lijn.
Het was wel zondagavond.

Ik had de check gedaan de link die gedeeld werd.

Als ik daar aanklik
Iemand in huis heeft corona en niet in isolatie. (Dochter is 4 jaar)
Ik heb een booster hoef ik niet in quarantaine.

Je hoeft op dit moment niet in quarantaine omdat je geen klachten hebt en uitgezonderd bent door recent herstel of booster vaccinatie.

Beetje gek want ergens anders stond kinderen onder de 12 jaar (dochter 4 jawr) kan niet in isolatie.
Daarom zit ik thuis.


Ik heb gisteravond getest ben benieuwd naar de uitslag.
Heb vannacht wel keelpijn gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:37 



 
Profiel   

bigone schreef
Bloembloem en Candalisa , zijn jullie ook gevaccineerd?


Ja, ik ben gevaccineerd :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:40 



 
Profiel   

Nee ik ben niet gevaccineerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:53 



 
Profiel   

Voor degene die gevaccineerd zijn en nu corona hebben. Hadden jullie de booster al gehad? En was deze langer dan 1 week geleden dat je die gehad had?

Merk dat ik het vooral naar mijn moeder toe erg spannend vind. Ze zit in een risico groep en heeft begin januari de booster gehad.
Op het werk van mijn dochter zijn er nu verschillende positief getest, dochter tot op heden nog negatief (test nu dagelijks).
Ze geven aan dat we niet in quarantaine hoeven omdat we een booster hebben en geen klachten (alleen dochter van 17 geen booster). Nu is het zo dat ik mijn moeder 2x per week help met oa boodschappen en andere klusjes.
GGD en huisarts zeggen, je bent goed beschermd. Maar hmmmmm, staren ze zich niet teveel blind erop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:59 



 
Profiel   

Je kunt alsnog Corona krijgen maar met boosters lijkt de bescherming na een week weer aardig hoog te zijn. Zeker tegen ernstig ziek worden. Zou wel gewoon wat meer opletten en iets meer afstand van je moeder houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:01 



 
Profiel   

Ik ben ca. 1,5 week na het halen van mijn booster besmet geraakt en toevallig kon iemand die ik ken vertellen dat zij dit ook om zich heen zag gebeuren. Ik zou dus net zo voorzichtig zijn als daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:19 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Voor degene die gevaccineerd zijn en nu corona hebben. Hadden jullie de booster al gehad? En was deze langer dan 1 week geleden dat je die gehad had?

Merk dat ik het vooral naar mijn moeder toe erg spannend vind. Ze zit in een risico groep en heeft begin januari de booster gehad.
Op het werk van mijn dochter zijn er nu verschillende positief getest, dochter tot op heden nog negatief (test nu dagelijks).
Ze geven aan dat we niet in quarantaine hoeven omdat we een booster hebben en geen klachten (alleen dochter van 17 geen booster). Nu is het zo dat ik mijn moeder 2x per week help met oa boodschappen en andere klusjes.
GGD en huisarts zeggen, je bent goed beschermd. Maar hmmmmm, staren ze zich niet teveel blind erop?

Zowel mijn man als ik zijn positief getest nadat we de booster hebben gehad. Ik had hem ruim een week daarvoor gehad, mijn man een paar dagen langer. We zijn besmet via onze dochter die het in de klas heeft opgelopen.
Dat was even spannend omdat mijn schoonmoeder van begin 70 op de dag dat dochter klachten kreeg bij ons opgepast had. Zij had ook de booster al gehad en is nu na 5 dagen negatief getest gelukkig.
Maar ik zou me niet veilig voelen qua besmettelijkheid ondanks de booster. Wij waren binnen twee dagen allebei besmet. Met milde klachten, dat wel.

Het vreemde is alleen dat onze jongste dochter maar negatief blijft testen. De angst is nu dat zij het uit moet zitten tot de 5 dagen na de laatste quarantaine en dat zij dan alsnog positief test en dus nóg een week langer zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:17 



 
Profiel   

Hier werd oudste dochter zondag ineens niet lekker.
7 jaar.
Knallende hoofdpijn, moe, hangerig, weinig eetlust (terwijl ze normaal altijd honger heeft)
dus zondag avond een zelftest (nadat we via berichten hoorde dat er al 2 positieve kinderen waren in de klas)
Positiever kon de zelftest niet... dus gelijk een afspraak gemaakt voor maandag te laten testen.
Ik ging zondag avond naar bed en stond maandag op met knallende hoodfpijn.
Dus ik ben gelijk mee getest maandag.
ik negatief, dochter positief.
de jongste mocht dus ook niet meer naar school.
Manlief werkt sowieso al thuis, dus die hoefde niks speciaals te doen.
Ik met werk overlegd en mag gewoon werken zolang ik geen klachten heb.
manlief begon woensdagmiddag te snotteren, gisteren avond positieve zelftest.
dus die gaat vanmiddag naar de ggd om te testen.
Voor de zekerheid de jongste gisteren avond ook een zelftest gedaan, maar die was negatief.
Is er denk ik op wachten dat zij het ook krijgt.
Oudste was gelukkig na 1,5 dag niet lekker zijn alweer beter en kon gewoon mee doen met de online lessen (de klas werd zondag avond per direct in quarantaine gezet omdat er inmiddels 5 kinderen een positieve zelftest hadden gehad.

Nu afwachten hoe het hier verder gaat.
jongste en ik dus nog steeds nergens last van.
manlief probeerde vanochtend te gaan werken, maar was na een half uur alweer klaar ermee...
oudste is weer kiplekker.
maar manlief is echt beroerd, hoofdpijn, spierpijn, stront verkouden.

en ik ga morgen weer werken.
ik vind die nieuwe quarantaine regels echt bizar eigenlijk.... omdat ik een booster heb gehad mag ik gewoon werken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:34 



 
Profiel   

Linnie050 schreef
Hier gebeld in de avond en had zo iemand aan de lijn.
Het was wel zondagavond.

Ik had de check gedaan de link die gedeeld werd.

Als ik daar aanklik
Iemand in huis heeft corona en niet in isolatie. (Dochter is 4 jaar)
Ik heb een booster hoef ik niet in quarantaine.

Je hoeft op dit moment niet in quarantaine omdat je geen klachten hebt en uitgezonderd bent door recent herstel of booster vaccinatie.

Beetje gek want ergens anders stond kinderen onder de 12 jaar (dochter 4 jawr) kan niet in isolatie.
Daarom zit ik thuis.


Ik heb gisteravond getest ben benieuwd naar de uitslag.
Heb vannacht wel keelpijn gekregen.


Ik had dat naar jou gestuurd per pb. Ik heb het nog eens nagekeken en ze hebben het veranderd! Je kunt nu in de check niet meer invullen dat je een besmet kind onder de 12 hebt.
Wat een rommeltje is het toch met steeds veranderende regels. Nu komt het er op neer dat wanneer je kind niet in isolatie gaat en je dus dagelijks intensief contact hebt, je toch gewoon de deur uit mag en mag gaan werken als je een week of langer geleden een booster hebt gehad. Zelfs in de zorg met kwetsbaren. Als dat voor een opvang probleem zorgt wordt je eigenlijk gewoon gestraft omdat je de booster hebt gehaald.

Dit staat er nu, terwijl er nog enkele dagen geleden stond dat je bij een kind onder de 12 altijd in quarantaine moest.... ook met een booster van een week oud of langer.


Quarantaineregels voor volwassenen met kinderen
In sommige situaties is het moeilijk voor gezinnen met kinderen om dezelfde quarantaineregels voor volwassenen op te volgen. Daarom gelden er soms uitzonderingen op de regels.

Kind positief getest op corona: kind kan niet in isolatie
Wanneer een kind niet in een eigen kamer in isolatie kan/gaat, geldt het volgende:

Het kind blijft thuis en mag pas weer naar buiten als het niet meer besmettelijk is. Het kind is niet meer besmettelijk als het na 7 dagen (dag 0 is start klachten) 24 uur volledig klachtenvrij is. Overleg met de GGD over de besmettelijkheid als het kind langer dan 7 dagen ziek is. Als het kind helemaal geen klachten had toen het werd getest, en daarna ook geen klachten kreeg, dan is het kind besmettelijk tot en met 7 dagen na de test. Overleg dit ook met de GGD.
U hoeft niet thuis te blijven (in quarantaine) als:
u als ouder/verzorger korter dan 8 weken positief getest bent en geen klachten heeft. Andere gezinsleden, zoals broers en zussen, hoeven dan ook niet quarantaine als ze geen klachten hebben. of;
u als ouder/verzorg langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad en geen klachten heeft. Andere gezinsleden, zoals broers en zussen, hoeven dan ook niet quarantaine als ze geen klachten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:51 



 
Profiel   

Dat dus.... ik vind het echt heel krom...
En verwarrend

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:28 



 
Profiel   

IvysToeter schreef
Hier werd oudste dochter zondag ineens niet lekker.
7 jaar.
Knallende hoofdpijn, moe, hangerig, weinig eetlust (terwijl ze normaal altijd honger heeft)
dus zondag avond een zelftest (nadat we via berichten hoorde dat er al 2 positieve kinderen waren in de klas)
Positiever kon de zelftest niet... dus gelijk een afspraak gemaakt voor maandag te laten testen.
Ik ging zondag avond naar bed en stond maandag op met knallende hoodfpijn.
Dus ik ben gelijk mee getest maandag.
ik negatief, dochter positief.
de jongste mocht dus ook niet meer naar school.
Manlief werkt sowieso al thuis, dus die hoefde niks speciaals te doen.
Ik met werk overlegd en mag gewoon werken zolang ik geen klachten heb.
manlief begon woensdagmiddag te snotteren, gisteren avond positieve zelftest.
dus die gaat vanmiddag naar de ggd om te testen.
Voor de zekerheid de jongste gisteren avond ook een zelftest gedaan, maar die was negatief.
Is er denk ik op wachten dat zij het ook krijgt.
Oudste was gelukkig na 1,5 dag niet lekker zijn alweer beter en kon gewoon mee doen met de online lessen (de klas werd zondag avond per direct in quarantaine gezet omdat er inmiddels 5 kinderen een positieve zelftest hadden gehad.

Nu afwachten hoe het hier verder gaat.
jongste en ik dus nog steeds nergens last van.
manlief probeerde vanochtend te gaan werken, maar was na een half uur alweer klaar ermee...
oudste is weer kiplekker.
maar manlief is echt beroerd, hoofdpijn, spierpijn, stront verkouden.

en ik ga morgen weer werken.
ik vind die nieuwe quarantaine regels echt bizar eigenlijk.... omdat ik een booster heb gehad mag ik gewoon werken...


Je bent gaan testen met hoofdpijn.. dan heb je toch klachten :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:39 



 
Profiel   

Ik heb mij woensdag via een zelftest positief getest na nauw contact met een coronapatient.
Gister naar Amsterdam (40km van huis 8)7 ) voor een pcr.
Ik heb mij getest door het contact met een besmettelijk persoon, anders had ik echt nooit geweten dat ik corona heb, ik heb helemaal geen klachten.
Ik heb altijd een verstopte neus behalve nu :')

Als ik de maatregelen goed begrijp dan zou ik op dag 7 (woensdag) weer gewoon los mogen ?
Vind de maatregelen er niet heel duidelijk over allemaal :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:37 



 
Profiel   

De dag van de test is dag 0 dacht ik. Dus dan moet je donderdag klachtvrij zijn en mag je vrijdag weer alles doen. Alleen is denk ik de ggdtest leidend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:53 



 
Profiel   

Ik vind het ook verwarrend.
Twijfel ook mijn dochter maandag of dinsdag weer naar school laten gaan.
Zondag hadden wij een zelftest positief en maandag bij de ggd laten testen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:12 



 
Profiel   

In de brief van het RIVM vind ik het voor een besmet persoon heel duidelijk;

Getest met klachten
Bent u getest met klachten dan duurt de isolatie maximaal 14 dagen, geteld vanaf de datum dat u klachten kreeg. U mag eerder uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona én het minimaal 7 dagen geleden is dat u klachten kreeg.

Heeft u een verminderde afweer door ziekte of medicijnen, dan blijft u altijd 14 dagen in isolatie. U telt deze 14 dagen vanaf het begin van uw klachten.

Getest zonder klachten
Het kan zijn dat u géén klachten had toen u getest werd en ook geen klachten heeft gekregen. Dan duurt de isolatie 7 dagen, geteld vanaf de datum dat u werd getest.

Krijgt u tijdens de isolatie toch klachten die horen bij corona, dan gelden de regels zoals die staan bij getest met klachten. U gaat dan een nieuwe isolatieperiode in en telt het aantal dagen vanaf de datum dat u klachten kreeg.

Na een positieve zelftest moet je naar de GGD en dan geldt bovenstaand. De datum van de test bij GGD is dan leidend (of dus de dag dat je klachten begonnen).

M.b.t. versoepelde quarantaine na de booster, daar heb ik nu op basis van mijn eigen ervaring een beetje een hard hoofd in of dat wel verstandig is. Een zelftest wordt ook vrij laat positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:34 



 
Profiel   

De booster vind ik eigenlijk een lachertje, als in na een week hoef je niet in quarantaine.
Ik ben in contact geweest met een besmet persoon, keurig in quarantaine gegaan omdat mijn booster woensdag een week 'oud' was.
Woensdagochtend ben ik met de hond naar het bos gegaan, want mijn booster is geldig dus de quarantaine was voorbij.
Omdat ik altijd tijdens de eerste uitlaat ronde doorloop naar het bos daarna getest, positief.
De persoon die mij besmet heeft had de booster 11 dagen toen er een positieve test volgde.

Maar eigenlijk is die 7 dagen na een pcr niet helemaal eerlijk natuurlijk.
Het is dat ik de mogelijkheid had om naar Amsterdam te rijden, maar in mijn eigen stad kon ik 3 dagen later pas terecht.
Dat maakt niet dat je bij een late pcr test langer besmettelijk ben, maar wel langer in quarantaine moet blijven.


Laatst bijgewerkt door moyra op 21-01-22 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:02 



 
Profiel   

Dat klopt inderdaad als je geen klachten hebt, dan zouden ze best van de positieve zelftest uit kunnen gaan. Die slaan niet zomaar positief uit natuurlijk. Maarja, je voordeel in die situatie ten opzichte van iemand met klachten is dat je dan in elk geval niet ziek bent :Y)

Hopelijk blijf je klachtenvrij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:09 



 
Profiel   

Op mijn vriend zijn werk is het begonnen door iemand met een booster. Die voelde zijn eigen niet lekker en dacht dat het door de booster kwam dus gewoon gaan werken daarna 8 mensen besmet. Hij is overigens nog steeds flink ziek mijn vriend heeft nergens geen last van. Ik heb het toch best pittig nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:13 



 
Profiel   

RoosvanBlue schreef
Dat klopt inderdaad als je geen klachten hebt, dan zouden ze best van de positieve zelftest uit kunnen gaan. Die slaan niet zomaar positief uit natuurlijk. Maarja, je voordeel in die situatie ten opzichte van iemand met klachten is dat je dan in elk geval niet ziek bent :Y)

Hopelijk blijf je klachtenvrij!


Ik wil niemand tegen de borst stuiten of de goden verzoeken maar als je op z'n mist een snotneus hebt voelt het thuis zitten wellicht anders :o
Niet dat ik wens klachten te krijgen, maar nu voelt het heel surrealistisch dat ik een (ernstige) ziekte bij me draag.
Het enige wat dat verraad is 3 positieve testen (waarvan een pcr).

Ik tel de dagen dat ik niet meer besmettelijk zou moeten zijn :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 200 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen