Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 343 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

BigBen schreef
Sizzle schreef
In China is natuurlijk geen vergelijk. Daar wordt je deur gewoon dichtgespijkert bij besmetting en dan kun je enkel hopen dat je genoeg voer in huis hebt.

Onzin, Sizzle.
Streng verbod om het huis te verlaten, dat wel, maar iedere dag of om de twee dagen doet iemand jouw boodschappen.


Dat is niet zo helder, er zijn genoeg berichten die niet zo rooskleurig zijn.
Ben benieuwd hoe jij weet dat het onzin is.
China denk doorgaans in massa, niet in individuen.

Zo was een chinese student hier al verplicht ingeent met het chinese vaccin voor dat het eigenlijk officieel toegelaten was.
Als ze dat niet deed mocht ze het land niet verlaten, zo simpel was het. Zoiets is in Europa ondenkbaar uiteraard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:15 



 
Profiel   

In sommige plekken moesten mensen toch verplicht in 1 gebouw in quarantaine? Ze zullen heus wel voorzien in je natje en je droogje. Maar daar alleen op een kamer, kan me niet voorstellen dat je lekker de hele dag kan Netflixen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:32 



 
Profiel   

Er zijn ook berichten langs gekomen dat bij in quarantaine plaatsing het achtergebleven huisdier afgemaakt werd.
Helaas weet je bij berichten uit China die niet uit eerste hsmd zijn nooit goed wat wel en niet waar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:38 



 
Profiel   

Ongetwijfeld is het niet allemaal rozegeur. Ongetwijfeld zijn er zaken verkeerd gelopen. Is dat hier anders ? Tijdens de eerste golf was het in België een officiële richtlijn om oudere mensen niet naar het ziekenhuis te brengen. Niet. Met als gevolg dat er duizenden gestikt zijn op hun rusthuiskamer. Hier, in België. In het vrije, democratische, humane Westen. Als je het objectief bekijkt, dan moet je vaststellen dat China corona ongelofelijk snel onder controle heeft gekregen. En nog altijd onder controle houdt. En wat de morele kant van de zaak betreft, laten we eerst maar eens voor onze eigen deur vegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:53 



 
Profiel   

BigBen schreef
Ongetwijfeld is het niet allemaal rozegeur. Ongetwijfeld zijn er zaken verkeerd gelopen. Is dat hier anders ? Tijdens de eerste golf was het in België een officiële richtlijn om oudere mensen niet naar het ziekenhuis te brengen. Niet. Met als gevolg dat er duizenden gestikt zijn op hun rusthuiskamer. Hier, in België. In het vrije, democratische, humane Westen. Als je het objectief bekijkt, dan moet je vaststellen dat China corona ongelofelijk snel onder controle heeft gekregen. En nog altijd onder controle houdt. En wat de morele kant van de zaak betreft, laten we eerst maar eens voor onze eigen deur vegen.


Dat was in NL niet anders . De oudjes in het verzorgingshuis gingen echt niet naar het ziekenhuis. Maar de verzorgingshuizen waren qua apparatuur niet ingericht op corona. Er was van alles niks. Geen goede beademing. Geen goede beschermingsmiddelen voor de verzorging. Te weinig personeel om al die zieke oudjes goed te helpen. Het huis was dicht, niemand mocht er komen. Ook familie niet.
12 dagen heeft mijn moeder met corona langzaam liggen stikken. "Ik kan niet meer, ik kan niet meer" zei ze terwijl we de saturatie zagen zakken van 80, naar 60, naar 30 en toen was ze weg. Niet overleden aan Corona, maar aan uitputting door gebrek aan goede zorg. We hebben het voor ons ogen gezien. Op Facetime waren we erbij. Konden haar niet troosten, haar hand niet vasthouden. Het was traumatisch, nog steeds kan ik er niet goed over praten. Het is vreselijk mensonterend wat er in die huizen is gebeurd. Ze vielen bij bosjes. Een kaalslag, de ene afdeling na de andere...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:03 



 
Profiel   

Wat vreselijk Babootje :(:) Dat lijkt me heel erg heftig en is ook één van mijn grootste angsten wbt corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:04 



 
Profiel   

Verschrikkelijk babootje...echt verschrikkelijk :knuffel:

Dat is nu niet meer Sheran.
Gelukkig is het niet meer zo streng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:05 



 
Profiel   

Ja, echt zo fijn, gelukkig.
Die situaties waren onmenselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:08 



 
Profiel   

bij mijn moeder is het vergelijkbaar gegaan met de moeder van Babootje. De verpleging probeerde dan een Facetime verbinding tot stand te brengen en mijn moeder kan geen 2 woorden spreken zonder naar lucht te happen, vreselijk. Ze kreeg op een gegeven moment sedatie, maar de dienstdoende arts had te weinig voorgeschreven. Het was mei 2020 en niemand mocht erbij. Toen ik op een ochtend het telefoontje kreeg dat ze was overleden werd er gezegd dat het niet aan corona was, maar aan ouderdom (94 jaar), ze had dus wel corona, net als de rest van de afdeling van het tehuis.

Alle spullen in haar kamertje werden gedesinfecteerd en in plastic gepakt en naar een pakhuis gebracht, waar we het binnen een week weg moesten halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:14 



 
Profiel   

Vreselijk babootje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:18 



 
Profiel   

SusanH schreef
Las iets over China en normaal, daar kun je je vraagtekens bij hebben natuurlijk wbt het regime. Zo gewoon is het leven in China niet. Als je toevallig wel de pech hebt corona te krijgen wordt je gewoon opgesloten. Ik weet niet wat ik liever heb.


Inderdaad in China hebben ze sociaal krediet systeem, als je niet meewerkt houden ze punten bij je af. Dan kun je niet reizen of dingen kopen. Dan heb je weinig keus

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:18 



 
Profiel   

Oh Morrie.. Geen woorden voor.
Ook grote :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:27 



 
Profiel   

@Babootje @Morrie Sterkte. Het moet letterlijk hartverscheurend zijn om zoiets mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:30 



 
Profiel   

Vreselijk Morrie en Babootje Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:34 



 
Profiel   

Morrie schreef
Alle spullen in haar kamertje werden gedesinfecteerd en in plastic gepakt en naar een pakhuis gebracht, waar we het binnen een week weg moesten halen.


Ook vreselijk Morrie;was zeker ook in de eerste coronagolf?

Bij ons zijn ze de persoonlijke spullen van mn moeder “kwijtgeraakt”. We hadden gezegd dat de kleding van mn moeder weg mocht maar dat we de persoonlijke spulletjes wilden houden. Toen we ze op konden halen was er niks meer te vinden. Kleiwerkje van mn broer van de kleuterschool, een olieverfschilderijtje van mij met mn broer dat mn moeder had geschilderd. Haar dagboekje, dat soort dingen. Het voelde alsof ze mn moeder bij t grofvuil hadden gezet…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:07 



 
Profiel   

Verschrikkelijk. En het lijkt me echt ook zo verschrikkelijk om dat gevoel te hebben.

Iets minder erg maar wel grof...

Mijn oom heeft een beperking en is getrouwd. Vrouw en hij verhuizen elk jaar naar een andere woning(hoe ze het doen snap ik nog steeds niet) Hij had miniatuur treintjes en die hadden ze ergens op laten slaan.
Wil die man zijn treinen en spoorbaan terug, blijkt het weg te zijn. Volgens familieleden van haar weggegooid... maar die dingen zijn een fortuin waard...

Het is natuurlijk niks vergeleken bij jullie maar het gevoel kan ik mij goed voorstellen. Dan ben je al aan het rouwen en dan komt dit er nog eens boven op.

Verre neef van mij heeft 2 dagen in zijn huis gelegen en is uiteindelijk ook overleden. En dan mag je er niet bij als naaste familie ;(

Ik vergeet ook nooit meer dat beeld van Queen Elizabeth.. Helemaal in haar eentje moeten rouwen in de kerk..


Laatst bijgewerkt door purny op 20-01-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:14 



 
Profiel   

Wat vreselijk om mee te maken.

Ik heb de eerste golf op mijn werk ook als zeer heftig ervaren. Iedereen hier in huis opgesloten, geen bezoek. En de angst dat mensen ziek zouden worden. Ik vond het heel moeilijk toen om mijn werk te doen. Hoop zoiets nooit meer mee te hoeven maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:20 



 
Profiel   

Ik realiseer me trouwens heel goed wat de verzorgenden van mn moeder mee hebben moeten maken. Ze hebben de lijdensweg van al die mensen dagelijks meegemaakt zonder dat ze iets konden doen. Ik hoop dat ze goede hulp krijgen. Ik denk dat ik t niet meer zou trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:27 



 
Profiel   

Vreselijke verhalen.
M'n moeder en ik hebben tijdens de eerste golf wel eens gezegd 'blij' te zijn dat oma dit niet meer moest meemaken.
Vriendin van me die in een rusthuis werkt zei ook dat ze tijdens de hele pandemie geen (ernstige) covidgevallen hadden maar wel bewoners verloren zijn door het wegkwijningsyndroom. Mensen die dus letterlijk wegkwijnden in depressie, stoppen met eten en uiteindelijk sterven doordat ze geen bezoek meer mochten ontvangen en/of op de kamer moesten blijven.
Schrijnend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:28 



 
Profiel   

Wij zeggen nu ook dat we blij zijn dat mijn moeder die hele verdere corona ellende niet heeft hoeven mee te maken.
Van mijn moeder hebben we ook spullen niet terug gevonden. Ik werd vorige week nog gebeld door het tehuis wanneer ik de spullen op kwam halen. Dat heb ik in mei 2020 al gedaan! Foutje in de administratie -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:04 



 

BigBen schreef
Ongetwijfeld is het niet allemaal rozegeur. Ongetwijfeld zijn er zaken verkeerd gelopen. Is dat hier anders ? Tijdens de eerste golf was het in België een officiële richtlijn om oudere mensen niet naar het ziekenhuis te brengen. Niet. Met als gevolg dat er duizenden gestikt zijn op hun rusthuiskamer. Hier, in België. In het vrije, democratische, humane Westen. Als je het objectief bekijkt, dan moet je vaststellen dat China corona ongelofelijk snel onder controle heeft gekregen. En nog altijd onder controle houdt. En wat de morele kant van de zaak betreft, laten we eerst maar eens voor onze eigen deur vegen.

Dus omdat er in BE/NL fouten zijn gemaakt mogen we jou er opeens niet meer op wijzen dat je verheerlijking van de Chinese totalitaire staat gebaseerd is op propaganda en het volledig negeren van mensenrechten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 05:54 



 
Profiel   

BigBen verheerlijkt China helemaal niet? Ik lees het er niet uit. Ik lees alleen iets over gemeenschapszin in o.a. China.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 07:40 



 
Profiel   

De inentingsplicht in Oostenrijk gaat toch door.
Inmiddels kom je in Frankrijk ook bijna nergens meer in, zelfs niet in de trein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:22 



 
Profiel   

Sizzle schreef
De inentingsplicht in Oostenrijk gaat toch door.
Inmiddels kom je in Frankrijk ook bijna nergens meer in, zelfs niet in de trein.


Belachelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:23 



 
Profiel   

In Frankrijk gaan ze juist versoepelen. Geen mondkapjes plicht meer en de 1,5 m afstands regel gaat er af
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 343 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen