Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 345 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Ik heb nu 2 vaccinaties en een booster en hier houd ik het voorlopig toch even bij. Ik heb zelfs spijt van de booster als ik nu kijk naar de huidige quarantaine regels.

Mocht mijn jongste corona hebben en ik had geen booster, dan moest ik in quarantaine. Dan hoef ik mijn kind niet alleen ziek thuis te laten en kan ik voor mijn kind zorgen.
Maar mocht mijn dochter nu corona krijgen, dan moet ik vanwege mijn booster gewoon werken zolang ik geen klachten heb. Ook als mijn dochter niet in isolatie gaat en ik dus dagelijks langdurig intensief contact heb of als ze bijv. bij mij in bed slaapt. Maar oppas mag ik weer niet in huis halen.
Dan wordt het dus jezelf beroepen op zorgverlof en hopen dat dat toegekend wordt. En ergens hoop ik dan vooral dat ik ook positief blijk, omdat dat alles makkelijker zou maken in dat geval.

Met de huidige regels moeten ze het niet vreemd vinden dat mensen hun positief geteste kind zonder klachten of met milde klachten gewoon naar de opvang/school sturen.
Ik snap het probleem van veel personeel in quarantaine, maar met jonge kinderen is dit ook geen doen.
Dit zijn nu de huidige quarantaineregels als je een positief getest kind hebt:


Quarantaineregels voor volwassenen met kinderen
In sommige situaties is het moeilijk voor gezinnen met kinderen om dezelfde quarantaineregels voor volwassenen op te volgen. Daarom gelden er soms uitzonderingen op de regels.



Kind positief getest op corona: kind kan niet in isolatie
Wanneer een kind niet in een eigen kamer in isolatie kan/gaat, geldt het volgende:

Het kind blijft thuis en mag pas weer naar buiten als het niet meer besmettelijk is. Het kind is niet meer besmettelijk als het na 7 dagen (dag 0 is start klachten) 24 uur volledig klachtenvrij is. Overleg met de GGD over de besmettelijkheid als het kind langer dan 7 dagen ziek is. Als het kind helemaal geen klachten had toen het werd getest, en daarna ook geen klachten kreeg, dan is het kind besmettelijk tot en met 7 dagen na de test. Overleg dit ook met de GGD.
U hoeft niet thuis te blijven (in quarantaine) als:
u als ouder/verzorger korter dan 8 weken positief getest bent en geen klachten heeft. Andere gezinsleden, zoals broers en zussen, hoeven dan ook niet quarantaine als ze geen klachten hebben. of;
u als ouder/verzorg langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad en geen klachten heeft. Andere gezinsleden, zoals broers en zussen, hoeven dan ook niet quarantaine als ze geen klachten hebben.


EDIT: En zoals het er in de laatste zin staat hoeft mijn andere kind ook niet in quarantaine als haar zus positief getest is, maar ik geen klachten heb en een booster heb van een week of ouder!?


Laatst bijgewerkt door Vayo op 21-01-22 13:04, in het totaal 3 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:00 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
De WHO was niet positief over de duurzaamheid. En erkennen dat het besmettingen niet per se tegengaat. Ze onderschrijven wel de werking dat het de kans om in het ziekenhuis te komen aanzienlijk vermindert en dus in onze huidige situatie goed is om te boosteren. Maar dat we niet toe moeten gaan werken naar jaren achter elkaar elke 3-4 maanden een booster.

En dat is ook de reden waarom er nu wordt toegewerkt naar een nieuw, duurzaam vaccin. Daarbij is de insteek dat het goed tegen besmettingen moet werken. Dus als die uitkomt is het alsnog goed voor niet-kwetsbaren om zich te vaccineren.

Want als de besmettingskans verder vermindert wordt, verspreidt het zich dus minder goed en zijn er veel minder tot geen maatregelen meer nodig om de kwetsbaren en de ziekenhuizen te beschermen. Hopelijk komen er ook initiatieven dat óók derdewereldlanden genoeg toevoer van dat nieuwe vaccin krijgen.

En als dat nieuwe vaccin erin zit en dat is inderdaad duurzaam en gaat besmetting tegen, is een eventuele booster dus alleen nog nodig voor de echt kwetsbaren waarbij de afweer snel afneemt. Dus dan is inderdaad boosteren voor iedereen om de 3-4 maanden niet meer nodig.


Dan kun je toch hopelijk ook wel begrijpen dat velen in de tussentijd niet dat houtje touwtje vaccin voor vorige varianten willen hebben hoop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:01 



 
Profiel   

Loretta schreef
Dan kun je toch hopelijk ook wel begrijpen dat velen in de tussentijd niet dat houtje touwtje vaccin voor vorige varianten willen hebben hoop ik.


Begrijpen wel, verstandig vinden niet. Want het beschermt dus wél tegen ziekenhuisopname en zo verklein je die kans bij jezelf. Ook al is de kans niet groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:30 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Loretta schreef
Dan kun je toch hopelijk ook wel begrijpen dat velen in de tussentijd niet dat houtje touwtje vaccin voor vorige varianten willen hebben hoop ik.


Begrijpen wel, verstandig vinden niet. Want het beschermt dus wél tegen ziekenhuisopname en zo verklein je die kans bij jezelf. Ook al is de kans niet groot.


De angst voor bijwerkingen is ook toegenomen. Zeker als je mensen kent die er toch behoorlijk last van gekregen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:32 



 
Profiel   

Ik moet wel zeggen dat ik nu met de booster veel meer mensen gehoord heb die er best ziek van geweest zijn. Dat terwijl ze van de eerste twee niet zo ziek waren. Ik heb 3 x Pfizer gehad en bij de derde ook bijwerkingen gehad, terwijl ik bij de eerste twee niets had. Ik vind het voorlopig echt wel even genoeg vaccin zo. Als het virus zo mild blijft zoals het nu is, dan zou ik ook niet meer willen vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:39 



 
Profiel   

Hier ook vorige maand echt ziek geweest na het halen van de booster, deel je mening Vayo, als het bij dit type variant blijft dan komt er bij mij ook geen 4de vaccin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:48 



 
Profiel   

Vayo schreef
Ik moet wel zeggen dat ik nu met de booster veel meer mensen gehoord heb die er best ziek van geweest zijn. Dat terwijl ze van de eerste twee niet zo ziek waren. Ik heb 3 x Pfizer gehad en bij de derde ook bijwerkingen gehad, terwijl ik bij de eerste twee niets had. Ik vind het voorlopig echt wel even genoeg vaccin zo. Als het virus zo mild blijft zoals het nu is, dan zou ik ook niet meer willen vaccineren.

Dat is dan ook weer heel persoonlijk, ben van de eerste AZ twee dagen rillerig, tweede niets en nu Moderna, aantal dagen vaag hoofdpijngevoel.
En veel mensen die ik hoor hadden geen heftige bijwerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:02 



 
Profiel   

Ik hoor ook om mij heen meer mensen die klachten hadden gehad na de booster

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:16 



 
Profiel   

Dat geloof ik zeker dat het heel persoonlijk is. Maar het viel mij en anderen om mij heen wel wat op. En mijn eigen ervaring was ook zo. En ik heb natuurlijk 3x hetzelfde vaccin gehad. Meer mensen hadden dit om mij heen en werden ineens van de derde wel ziek.
Daarnaast hebben we momenteel eigenlijk niets aan de qr code en wil ik even afwachten of deze weer echt gebruikt gaat worden en of je met qr code straks veel meer kan en mag. Steeds testen zie ik namelijk niet zitten. Dan wordt het straks eventueel de overweging of ik me laat vaccineren, vooral om mijn qr code te behouden.

Ik kijk verder ook een beetje naar hoe het virus zich gedraagt. Ik ben relatief jong, gezond en geen risicogroep. Zolang het mild blijft vind ik mijn basisvaccinaties voldoende. Ik kan altijd nog beslissen wel te vaccineren als ik dat nodig acht.

Morgen ga ik met mijn kinderen en nog een paar anderen naar de bioscoop. Dat wordt voor het eerst in hele lange tijd dat ik mijn qr code weer kan gebruiken. Dus in dat opzicht is de booster nu wel fijn.

Wel zijn er hier veel besmettingen dus ik verwacht wel dat één van de kinderen het in de komende weken een keer op zal lopen op school bijv. Dat vind ik dan wel gelijk het nadeel van de booster. Ik kan gewoon verplicht worden te gaan werken, terwijl één van mijn kinderen of beide kinderen ziek thuis zijn. Normaal had ik nooit een opvangprobleem, want dan kwam oma. Maar in het geval van corona mag dat niet. Je wordt dan eigenlijk afgerekend op die booster, want als je hem niet hebt gehaald mag/moet je gewoon thuisblijven in quarantaine.
En ergens voelt het heel krom dat ik totaal geen afstand hoef te houden van mijn kinderen als ze besmet zijn, maar ik wel gewoon moet werken zolang ik geen klachten heb. Ik hoop dan maar dat ik het ook zo snel mogelijk krijg.
Anders is het wachten tot er steeds meer kinderen zonder klachten of met hele milde klachten toch gewoon weer naar school gestuurd gaan worden. Of mensen er toch voor kiezen om iemand langs te laten komen als oppas. Zwart wit gezien mag je gewoon visite ontvangen zolang deze maar een booster hebben van een week of ouder. Want andersom mag ik als steeds opnieuw nauw contact ook gewoon naar buiten en naar kwetsbaren, zolang ik maar geen klachten heb.
Ik vind het met isolatie en quarantaine nu best een rommeltje worden. Ik snap dat anders de werkgevers met een probleem komen te zitten, maar dit zorgt voor sommige ouders ook voor de nodige problemen. Misschien is dit dan ook het moment om te stoppen met het testen, isolatie en quarantaine en gewoon terug te gaan naar hoe we dit normaal deden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:25 



 
Profiel   

Voor de mensen die opzoek zijn naar speeksel zelftesten. Ze liggen bij de Kruitvat zag ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:31 



 
Profiel   

purny schreef
Ik hoor ook om mij heen meer mensen die klachten hadden gehad na de booster


Dat en ook het feit dat Omikron minder ziekmakend is heeft er bij mij toe doen besluiten om njet de booster te gaan halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:38 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Loretta schreef
Dan kun je toch hopelijk ook wel begrijpen dat velen in de tussentijd niet dat houtje touwtje vaccin voor vorige varianten willen hebben hoop ik.


Begrijpen wel, verstandig vinden niet. Want het beschermt dus wél tegen ziekenhuisopname en zo verklein je die kans bij jezelf. Ook al is de kans niet groot.


Er is nog niemand die weet of een 4e booster daar ook nog iets bijdraagt. Ik wacht het even rustig af. Israel heeft de test al gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:38 



 
Profiel   

ik heb het ook over de 'eerste' booster :j. Tweede booster aka vierde prik durf ik idd nog niks over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:40 



 
Profiel   

purny schreef
Ik hoor ook om mij heen meer mensen die klachten hadden gehad na de booster


Ik ben na de 2e Pfizer een dag ziek geweest maar na de booster (ook Pfizer) niet. Wel een dikke oksel maar die had ik na alle prikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:52 



 
Profiel   

Vayo schreef
Ik moet wel zeggen dat ik nu met de booster veel meer mensen gehoord heb die er best ziek van geweest zijn. Dat terwijl ze van de eerste twee niet zo ziek waren. Ik heb 3 x Pfizer gehad en bij de derde ook bijwerkingen gehad, terwijl ik bij de eerste twee niets had. Ik vind het voorlopig echt wel even genoeg vaccin zo. Als het virus zo mild blijft zoals het nu is, dan zou ik ook niet meer willen vaccineren.

Yup hier ook
2 x pfizer niets aan de hand enkel heel pijnlijke arm
Booster met moderna en flink zielig :j
Was ook op de radio enkele dagen veel mensen ziek met de booster vooral bovenstaande coctail

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:08 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Sizzle schreef
De inentingsplicht in Oostenrijk gaat toch door.
Inmiddels kom je in Frankrijk ook bijna nergens meer in, zelfs niet in de trein.


Bummer.
Kan ik ook niet naar Oostenrijk verhuizen :7
Is er een plek onder de zon waar ik nog heen kan .... :)ddd :')


Een bepaalde berg? }>
Ik vind het allemaal nogal wat, maar gelukkig hier nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:38 



 
Profiel   

Wat we nodig hebben is één vaccin met een brede en een lange werking. Actief tegen zoveel mogelijk varianten, en zo lang mogelijk.

In de VS werd een studie gedaan over een periode van 8 maanden waarbij de werkzaamheid van Pfizer, Moderna en Johnson werd bekeken.

Pfizer en Moderna boden al na twee weken een zeer hoge bescherming, maar die bescherming liep fors terug na zes maanden, en zakte nog verder weg na 8 maanden. Bij Johnson & Johnson lag de eerste bescherming duidelijk lager (±90% vs ±70%), maar die bescherming was ook na 8 maanden nog altijd even sterk.

https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMc2115596

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:09 



 
Profiel   

purny schreef
Voor de mensen die opzoek zijn naar speeksel zelftesten. Ze liggen bij de Kruitvat zag ik


Bedankt voor de tip moet binnenkort weer nieuwe testen bestellen zal die er dan ook bijdoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:12 



 
Profiel   

BigBen schreef
Wat we nodig hebben is één vaccin met een brede en een lange werking. Actief tegen zoveel mogelijk varianten, en zo lang mogelijk.

In de VS werd een studie gedaan over een periode van 8 maanden waarbij de werkzaamheid van Pfizer, Moderna en Johnson werd bekeken.

Pfizer en Moderna boden al na twee weken een zeer hoge bescherming, maar die bescherming liep fors terug na zes maanden, en zakte nog verder weg na 8 maanden. Bij Johnson & Johnson lag de eerste bescherming duidelijk lager (±90% vs ±70%), maar die bescherming was ook na 8 maanden nog altijd even sterk.

https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMc2115596



Als dat zo was hadden ze doorgeprikt met jansen lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:14 



 
Profiel   

In dezelfde context, een studie in Zuid-Afrika bij zorgwerkers ivm omicron. Een dubbele vaccinatie met Johnson verminderde het risico op hospitalisatie door omicron met 85%. Dubbele vaccinatie met Pfizer verminderde hetzelfde risico met 70%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:15 



 
Profiel   

Er wordt natuurlijk hard gewerkt aan pan-corona vaccin. Zoek bijv. Maar eens op
Walter Reed’s Spike Ferritin Nanoparticle COVID-19 vaccine

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:15 



 
Profiel   

imaudy schreef
Pandora2 schreef
Bummer.
Kan ik ook niet naar Oostenrijk verhuizen :7
Is er een plek onder de zon waar ik nog heen kan .... :)ddd :')


Een bepaalde berg? }>
Ik vind het allemaal nogal wat, maar gelukkig hier nog niet.


{:} 8-)
Beetje te warm in de zomermaanden voor mij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:18 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Er wordt natuurlijk hard gewerkt aan pan-corona vaccin. Zoek bijv. Maar eens op
Walter Reed’s Spike Ferritin Nanoparticle COVID-19 vaccine

Er zijn meerdere groepen op zoek naar een universeel vaccin. We moeten natuurlijk blij zijn dat ze bestaan, maar achteraf bekeken hebben de mrna vaccins niet echt gepresteerd zoals verhoopt. Mss was een keuze voor J&J op lange termijn beter geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:22 



 
Profiel   

Ik zit net eens te rekenen, maar binnen no-time gaat bij ons de hele bevolking aan de beurt zijn met Omi.
In de afgelopen 4 weken waren zo‘n 20-25.000 besmettingen per dag, dus al ruim een halfmiljoen. Nu zitten we op zo‘n 40.000 per dag, dus volgende maand zitten we in dit tempo zeker op 2 miljoen wat 25% is van de bevolking.

BigBen, er staat dan ook „bijv.“
Moderna is al jaren bezig met een pan-influenza, dus die zullen ook druk bezig zijn.
Er wordt tevens al wat langer gewerkt aan een pan-coxsackievirus vaccin (verkoudheidsvirus berucht om zijn trigger voor diabetes type I), die fabrikanten zullen ook wel al hun covid pipeline hebben neem ik aan.

Met 1x Jansen ben je inmiddels in Oostenrijk niet meer welkom trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:28 



 
Profiel   

Aantal mensen in mijn omgeving hoeven jansen ook niet weer te hebben.

Jansen en astra hebben meer kans op vervelende bijwerkingen/gevolgen dus het vertrouwen daarin is gewoon weg. Het is hier alleen nog als je er specifiek om vraagt.

Ik heb persoonlijk twijfels bij je verhaal hoor als het echt veel beter beschermde gingen we massaal aan de janssen en niet alleen aan de Pfizer en moderna.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 345 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen