Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 348 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Ik had de informatie duidelijk gemist, maar naast de „gewone“ omnicron heb je blijkbaar ook nog de omnicron stealth variant die met een normale covid test niet te vinden is maar inmiddels wel dominant wordt.
Dan zie ik zeker geen nut meer in testen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:21 



 
Profiel   

Maar de besmettingen lopen op, dus er wordt nog wel van alles gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:24 



 
Profiel   

Er zijn 2 omnicrons, 1 met spike en 1 zonder spike.
Die met de spike komt uit de test, moet je nagaan hoe veel er zijn als je zijn spikeloze zusje ernaast ook zou meten.
In Denemarken zou het nu 50/50 zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:39 



 
Profiel   

Moet het toch even zeggen als docente Grieks: omicron, niet omnikron. O-mikron. Betekent 'kleine o'. In tegenstelling tot de Omega :)

Verder had ik liever niets gelezen over die andere variant :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:53 



 
Profiel   

Oh daar had mijn huisarts en ggd het dan over :)* geniepig onvindbaar kreng positief zonder positieve test. Vals negatief zijn. Dan begrijp ik het beter waar ze het over hadden. Weten ze het eerst aan mijn medicatie dat de test niet reageerde. Vandaag teruggebeld geworden met het verhaal over een ontestbare variant. Snapte er niet alles van nu wel. Ik zat al in isolatie op klachten en contact met een wel positief geteste persoon.

Sneaky rottig kreng _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:53 



 
Profiel   

The variant is still detected as coronavirus by all the usual tests, and can be identified as the Omicron variant through genomic testing, but probable cases are not flagged up by routine PCR tests that give quicker results.

Dus kan wel gevonden worden maar niet met sneltesten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:55 



 
Profiel   

Sheran +:)+

Het grote „probleem“ is blijkbaar dat de Stealth vooral verkoudheids klachten (loopneus) geeft en vaak niet positief test waardoor het lijkt op een verkoudheid.

Oh wacht….is het dan niet gewoon een ordinaire verkoudheid :)*
Maar dat mag ik vast niet zeggen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:58 



 
Profiel   

Ik zou er alleen maar heel blij mee zijn als dat echt zo is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:00 



 
Profiel   

Als het idd blijft met wat ik nu heb is het te doen. Voelt als een gemene heel heftige verkoudheid. Met lichtere koorts erge moeheid en een letterlijk leeglopende neus en een branderige keel. Ben er wel ziek genoeg van om niet veel te willen doen maar het is te doen dan :j al ben ik wel al 1,5 week niet ok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:03 



 
Profiel   

Ik kan me vergissen maar had jij niet al covid gehad Karuna?
Heb je dan nu 3 prikken + 2x covid achter de rug?

Ik sprak net een veiendin die een paar weken terug positief testte. Ze was super blij want ze was eigenlijk zwaar overwerkt de laatste tijd en mocht nu 10 dagen lekker niksen met haar loopneusje :')
Zo kan zelfs een pandemie zo zijn voordelen hebben.

Minder tof is dat een stalgenoot in de reddingsdienst sinds covid een duidelijke stijging merkt in aggressie tegen hulpverleners. Ze heeft in de 15 jaar voor covid zelden politie moeten bellen en nu is het haast standaard -O-
Ik hoop dat dit zich weer laat keren, maar ik ben bang dat dit soort dingen meestal niet meer verdwijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:05 



 
Profiel   

Sissle vreselijk :(:)

In maart 2020 flink de pineut geweest 6 weken ziek. Partner toen 3 weken ziek geweest maar niet zo erg. En dan nu 1,5 week. Geboosterd twee dagen voor kerst. Mijn partner geboosterd een week ervoor. Ik met drie keer pfizer, hij drie keer moderna. Hij bevestigt positief maar mijn klachten begonnen 5 dagen ervoor. Beiden exact dezelfde klachten in heftigheid ook. Een niet te ontlopen bronplek bijna zeker gevonden via mijn partner. Maar mijn afweer begaf het eerder kennelijk.

Besmetting daar via kinderen naar volwassenen gelopen. Het rommelt al weken. En ondanks dat de meesten ook hun booster hebben gehad toch veel positief al dan niet met klachten.

Kortom gewoon niet meer te vermijden :n ondanks afstand medische mondkapjes ontsmetten enz. Maar ook voor partner nu verplicht nietsdoen. Essentieel beroep en ze werken zich al bijna twee jaar te pletter ivm toenemende vraag naar de producten.


Laatst bijgewerkt door karuna op 22-01-22 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:15 



 
Profiel   

karuna schreef
Oh daar had mijn huisarts en ggd het dan over :)* geniepig onvindbaar kreng positief zonder positieve test. Vals negatief zijn. Dan begrijp ik het beter waar ze het over hadden. Weten ze het eerst aan mijn medicatie dat de test niet reageerde. Vandaag teruggebeld geworden met het verhaal over een ontestbare variant. Snapte er niet alles van nu wel. Ik zat al in isolatie op klachten en contact met een wel positief geteste persoon.

Sneaky rottig kreng _-:(


Ach he, heb jij weer.. Apart dat ze je bellen over de variant. Mij hebben ze dat nooit verteld :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:17 



 
Profiel   

Mens zeur niet zo. :r Huisarts belt hoe het ging, zoiets heet je patient in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:18 



 
Profiel   

karuna schreef
Mens zeur niet zo. :r Huisarts belt hoe het ging, zoiets heet je patient in de gaten houden.


En hoe weet jouw huisarts dan dat het die variant is? Dat is dan een vermoeden op basis van dit nieuws? Want de ggd deelt die informatie niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:21 



 
Profiel   

Laat haar joh. Laten we er alsjeblieft in principe vanuit gaan dat iedereen de waarheid spreekt over zichzelf. Wat maakt het jou uit? Ben het ermee eens hoor, dat het altijd weer iets bijzonders/anders is, maar ik ken Karuna niet en heb geen bewijs van het tegendeel dus... Prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:23 



 
Profiel   

Sheran schreef
Laat haar joh. Laten we er alsjeblieft in principe vanuit gaan dat iedereen de waarheid spreekt over zichzelf. Wat maakt het jou uit? Ben het ermee eens hoor, dat het altijd weer iets bijzonders/anders is, maar ik ken Karuna niet en heb geen bewijs van het tegendeel dus... Prima.


Aangezien ik recent corona heb gehad weet ik wel hoe het gaat. En je krijgt niet te horen welke variant je hebt, dat wordt niet eens bij iedereen onderzocht. Laat staan dat de huisarts dat weet. En ja, ik ga er ook vanuit dat iedereen de waarheid spreekt, met 1 uitzondering :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:27 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Sheran +:)+

Het grote „probleem“ is blijkbaar dat de Stealth vooral verkoudheids klachten (loopneus) geeft en vaak niet positief test waardoor het lijkt op een verkoudheid.

Oh wacht….is het dan niet gewoon een ordinaire verkoudheid :)*
Maar dat mag ik vast niet zeggen :P


Nou het nieuws lijkt met de dag beter te worden.
Nu nog hopen dat Nederland ook dit nieuws heel laat oppakt en dat deze versie dominant wordt. Dan hebben we opeens heel wat minder besmettingen om ons druk over te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:02 



 
Profiel   

Wanneer is er weer omt en persconferentie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:04 



 
Profiel   

A.s. dinsdag toch?

Ik ben heel erg benieuwd. Net op het nieuws dat scholen zelf al versoepelen en pas later klassen naar huis sturen. Bijv. pas na 5 besmettingen in 1 klas. Die school gaf ook aan dat het ggd scholenteam bijna niet te bereiken is qua drukte.
Met bron- en contactonderzoek zal dit niet anders zijn qua drukte en het niet meer bij kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:09 



 
Profiel   

Relaxed ga eens van mijn nek af graag. Ik heb geen enkele reden om dingen te verzinnen. Huisarts informeerde hoe het ging. Zij worden ook steeds bijgeschoold kennelijk en een lastig te vangen variant was hun gemeld door de ggd? Rivm? Instanties? van de week. Zodat zij als huisartsen allert moeten zijn op negatieve testen maar wel klachten die passen bij covid. Om te voorkomen dat zijzelf risico lopen om besmet te raken.

Geen spannende dingen dus maar een voor hun mogelijke logische verklaring. Ik kon het niet helemaal begrijpen wat ermee bedoeld werd maar na de opmerking van sizzle wel. Dat was alles. :list:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:25 



 
Profiel   

karuna schreef
Relaxed ga eens van mijn nek af graag. Ik heb geen enkele reden om dingen te verzinnen. Huisarts informeerde hoe het ging. Zij worden ook steeds bijgeschoold kennelijk en een lastig te vangen variant was hun gemeld door de ggd? Rivm? Instanties? van de week. Zodat zij als huisartsen allert moeten zijn op negatieve testen maar wel klachten die passen bij covid. Om te voorkomen dat zijzelf risico lopen om besmet te raken.

Geen spannende dingen dus maar een voor hun mogelijke logische verklaring. Ik kon het niet helemaal begrijpen wat ermee bedoeld werd maar na de opmerking van sizzle wel. Dat was alles. :list:


Maar die nieuwe nieuwe variant waar ze het hierboven over hebben wordt in Nederland naar mijn idee echt nog niet op getest. En omikron is nu overheersend de delta bijna uitgestorven dus dan kun je er 100% vanuit gaan dat je de omikron hebt.

Een heel klein deel wordt maar getest op welke variant ze dragen. Gaat ook steeksgewijs net als een controle bij een zelfscan kassa bij een supermarkt. Dus niet altijd maar 1x in de zoveel tijd. Nu heeft het niet zoveel zin want omikron zorgt nu voor alle besmettingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:31 



 
Profiel   

Of je hebt gewoon een flinke verkoudheid of griepje als je negatief test. Die optie is er ook nog steeds. Als je nu hier bij de GGD negatief test op een PCR geloof ik niet dat ze er nog allerlei testen op los gaan laten om te zien of het vals negatief is en het gaat om die omikron BA.2.
En het kan prima dat je onterecht negatief test, maar het kan ook zeker prima dat het gewoon geen corona is maar een ander virus. Voor de zekerheid in isolatie gaan kan nooit kwaad natuurlijk.

De moeder van een vriendinnetje van mijn dochter had dit helemaal in het begin. Nog voor de Delta er was. Zij was normaal nooit ziek en nu echt griepklachten, koorts, verkouden en reuk en smaak helemaal weg. Zij heeft meerdere keren bij de ggd getest maar elke keer negatief. Vanwege de klachten en toch het vermoeden van corona, is ze voor de zekerheid in isolatie gegaan.

Ik heb al vaker klachten gehad zoals keelpijn, ineens verkouden en telkens dacht ik van nu zal ik het wel hebben, maar toch altijd negatief getest. Ik sta er eerlijk gezegd echt van te kijken dat zowel ik als mijn kinderen nog geen corona hebben gehad. Zo ver we weten dan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:51 



 
Profiel   

Daks schreef
Zal uiteraard wel weer afgedaan worden als Wappievoer en onbetrouwbare bron want blablalbal
Maar toch deel ik m

In de link een ander geluid dan positief over vaccinatie

https://www.ninefornews.nl/forensisch-p ... gestorven/


Bedankt voor het delen! Ik heb graag zoveel mogelijk meningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 02:02 



 
Profiel   

Vayo, ik vind je werkgever zeker fout. Dan vind ik liegen over je klachten zeker geoorloofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 02:05 



 
Profiel   

Onze dochter werkt bij het bron en contact onderzoek. Het is bijna onbegonnen werk op dit moment.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 348 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen