Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 201 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 332  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona patiënten op bokt?

 
Profiel   

Oh dat snap ik helemaal hoor! Nog even volhouden en goed dat je toch test en in quarantaine gaat. Je zou ze de kost moeten geven die het niet doen.

Beterschap Candalisa!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:25 



 
Profiel   

candalisa schreef
Op mijn vriend zijn werk is het begonnen door iemand met een booster. Die voelde zijn eigen niet lekker en dacht dat het door de booster kwam dus gewoon gaan werken daarna 8 mensen besmet. Hij is overigens nog steeds flink ziek mijn vriend heeft nergens geen last van. Ik heb het toch best pittig nog



Je was niet gevaccineerd schreef je
En je vriend?
Veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:26 



 
Profiel   

Klopt idd ik kan om medische reden niet gevaccineerd worden immuun huisarts wil wel een antigeen test laten doen om te kijken hoe mijn afweer reageert
Mijn vriend is ook niet gevaccineerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:52 



 
Profiel   

Vond je dat niet link dat je vriend niet gevaccineerd was? Want dat maakte het risico voor jou weer een stuk groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:19 



 
Profiel   

candalisa schreef
Klopt idd ik kan om medische reden niet gevaccineerd worden immuun huisarts wil wel een antigeen test laten doen om te kijken hoe mijn afweer reageert
Mijn vriend is ook niet gevaccineerd



Zelfde hier, om
Medische redenen geen vaccinatie
Maar vind t doodeng nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:26 



 
Profiel   

Kan ik me goed voorstellen, het lijkt alsof de groep van honderduizenden mensen waarbij vaccins niet werken/niet mogen/kwetsbaar niet meer bestaat. Zou het nieuwe vaccin Novavax een optie voor jou kunnen zijn tokredi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:43 



 
Profiel   

Nee ik heb mijn vader zien sterven aan de gevolgen van de vaccinatie kort daarna mijn broer die complicaties kreeg na de vaccinatie dus ik heb daar veel meer angsten van. Ik heb zelf jaren geleden complicaties gekregen door een vaccinatie daaruit kwam dat mijn lichaam afbreekt na een vaccinatie en heb ik toen ook op de ic gelegen en daar is mijn immuun systeem deels afgebroken.
Ik ben heel vatbaar voor ziektes ik vermijd zoveel ik kan maar ik probeer wel te blijven leven. Dit is weer een klap voor mijn algehele conditie want na zoveel verdriet en tegenslag wilde ik eindelijk weer van het rijden gaan geniet en aan de band van mijn paard en nu heb ik de kracht niet eens ok er een borstel overheen te galen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:44 



 
Profiel   

bigone schreef
Kan ik me goed voorstellen, het lijkt alsof de groep van honderduizenden mensen waarbij vaccins niet werken/niet mogen/kwetsbaar niet meer bestaat. Zou het nieuwe vaccin Novavax een optie voor jou kunnen zijn tokredi?


Inderdaad daar ben ik op aan t wachten
Ze denken nu alleen dat het er pas in maart is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:38 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties.
Dan klopte mijn gevoel dus wel.
Dat je ondanks de booster het gewoon nog kan krijgen en andere kunt besmetten.

Vind het dus echt wel raar dat je met de booster na contact met een besmet persoon niet meer in quarantaine hoeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:55 



 
Profiel   

Mijn uitslag is ook positief.

Mag mijn dochter maandag wel naar school?
Haar quarantaine is dan wel voorbij.
Zij had zondag/maandag positief getest.
Mijn vriend is nog steeds negatief.

Ik ben wel iets verkouden.
Wat keelpijn en heel licht neus verkouden.

Of blijven we nog een week samen thuis?
Durf het mijn werk niet te vertellen >;)

Ik ben donderdagavond getest.
Uitleg kreeg ik vannacht pas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 02:48 



 
Profiel   

Als ze uit isolatie mag (7 dagen na de eerste klachten/positieve test + 24 uur klachtenvrij) dan mag ze gewoon naar school. De eerste 8 weken na haar besmetting wordt ze gezien als beschermd en hoeft ze niet meer in quarantaine. Dus ook wanneer ze over 4 weken nauw contact is, hoeft zij niet in quarantaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 02:54 



 
Profiel   

Dat is fijn met alle besmettingen.
Bedankt voor je reactie.

Misschien kan mijn vriend haar dan naar school brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 02:58 



 
Profiel   

Ja dat was hier ook leuk. Zondag mogen de meeste klasgenootjes van m’n dochter weer uit isolatie en dus maandag weer naar school. Maar nu zitten de meeste ouders positief getest thuis dus kunnen ze alsnog niet naar school want ze kunnen niet gebracht worden _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:33 



 
Profiel   

Dat is hier idem dito. Alle kinderen 21x zijn genezen en komen na maandag druppelsgewijs weer naar school. Alleen nou hebben de ouders het allemaal. Ik mag er zondagavond uit. Dus ik kan haar wel naar school brengen,maar de meeste niet. Waardoor de kinderen nog bijna een week thuis zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:38 



 
Profiel   

Waar halen jullie eigenlijk die 7 dagen + 24 uur vandaan?

Citaat
Bent u getest met klachten dan duurt de isolatie maximaal 14 dagen, geteld vanaf de datum dat u klachten kreeg. U mag eerder uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona én het minimaal 7 dagen geleden is dat u klachten kreeg.


Er staat op rijksoverheid letterlijk je mag eerder uit isolatie bij klachtenvrij, mits het 7 dagen geleden is dat de klachten zijn begonnen.

Als je vrijdag test en woensdag zijn de klachten weg dan mag je vrijdag gewoon uit isolatie, en niet zaterdag pas :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:44 



 
Profiel   

Ze tellen de eerste dag van klachten of bij klachtenvrij de dag van de test als dag 0. Dus dochter kreeg hier zaterdag klachten en mag zondag eruit. Ik kreeg zondagavond de eerste klachten dus ik mag maandag. Gelukkig, kan ik haar naar school brengen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:01 



 
Profiel   

Zijn het allemaal zulke kleine kids dat ze niet zelf naar school kunnen?

Hier nooit een probleem. Veel kids in de buurt die naar dezelfde school gaan. Als ik ze een keer niet kan brengen omdat ik een andere afspraak heb kan ik zeker 6 mensen vragen waarmee ze naar school kan lopen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:45 



 
Profiel   

Hoe doen jullie dat met je dieren zoals paarden als je niet naar buiten mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:39 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Hoe doen jullie dat met je dieren zoals paarden als je niet naar buiten mag.

Wij hebben de paarden aan huis dus dat was niet zo moeilijk :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:49 



 
Profiel   

xingridx schreef
Ze tellen de eerste dag van klachten of bij klachtenvrij de dag van de test als dag 0. Dus dochter kreeg hier zaterdag klachten en mag zondag eruit. Ik kreeg zondagavond de eerste klachten dus ik mag maandag. Gelukkig, kan ik haar naar school brengen :+


Dat klopt ook niet. Ze tellen de dag van pcr als 0 (klaarblijkelijk).
Dus je mag pas een week + een dag na de pcr test naar buiten als de klachten 24 uur weg zijn.


Laatst bijgewerkt door moyra op 22-01-22 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:50 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Hoe doen jullie dat met je dieren zoals paarden als je niet naar buiten mag.


Nog niet besmet. Maar ik zou gewoon zelf gaan. Doe het self dus als ik niet kom geen vreten. Ik zou op rustig tijdstip gaan en mensen op de hoogte stellen. Ik h3b m'n eigen paddock (24/7 buiten), hooischuur. Dus mensen vermijden is niet lastig en alles is buiten.

En als ik dood ziek ben moet m'n vader het doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:53 



 
Profiel   

Bij mij is m'n paard overgenomen door een stalgenoot en vriendin, maar de hond moet ik toch echt zelf doen. Geen andere optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:55 



 
Profiel   

Ja bij klachtenvrij is het de dag van de test. Hier hadden we klachten dus dan is dat dag 0 voor ons.
Maar goed, ze weten het af en toe zelf niet. Voor m’n dochter kreeg ik richtlijnen en voor mezelf en mijn man moesten we het zelf even doorrekenen _O-

Chita, mijn dochter is 5, die gaat nog niet alleen naar school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:57 



 
Profiel   

Ik heb ze ook zelf gevoerd, maar ze staan in de straat waar ik woon. Dus ik moet 40 meter over de openbare weg waar nauwelijks mensen komen. Ik voelde me niet ziek dus het was een fijn 'uitje' om even stal uit te mesten en te voeren. Als ik me wel ziek had gevoeld dan had ik m'n pa gevraagd. Die testte negatief steeds.

Als ze op een pensionstal zouden staan dan zou ik stalgenoten en de staleigenaar gevraagd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:00 



 
Profiel   

Ik heb een eigen stuk grond mijn dochter is klachtenvrij dus die doet nu de paarden. Zodra ik klachtenvrij ben ga ik zelf weer, het is voor haar namelijk te zwaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 201 van de 332 [ 8298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 332  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen