Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 350 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Echwel schreef
Is het zo bezwaarlijk dat mensen besmet raken en niet ziek er van zijn..?


Wel als je in kritische zorg werkt, voor de rest waarschijnlijk niet.
Maar long-covid is niet uitgesloten.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 22-01-22 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:32 



 
Profiel   

Echwel schreef
Persoonlijk als ik alles lees vind het wel positief, minder ziekmakend en de vaccins helpen.
Dus wat mij betreft een stukje wereld weer open


Dat is de reden volgens mij dat de Fransen voorzichtig proberen te openen. Want ondanks het record aantal dagelijkse positieve testen zakken de cijfers ietwat van de IC opnames (van bijna 80 % naar 75%). Dat beeld zien en zagen we ook in de UK.

Ik hoop zo dat het geen wishful thinking is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:32 



 
Profiel   

Echwel schreef
Is het dan Covid of gewoon inderdaad een griep?

Of Flurona :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:39 



 
Profiel   

In Denemarken gaan de cijfers na een afvlakking weer pijlsnel de hoogte in.
Die ' nieuwe ' zit er waarschijnlijk ook voor iets tussen.

Van HLN.be. 20jan
Citaat
Het zag er vorige week nog veelbelovend uit: de besmettingscijfers in Denemarken, één van de Europese landen die als eerste de omikrongolf zagen binnenrollen en de effecten ervan voelden, leken na weken van onophoudelijke stijgingen eindelijk een plateau te bereiken en zachtjes weer omlaag te gaan. Maar afgelopen week ging het weer helemaal de verkeerde kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:40 



 
Profiel   

Het ging helemaal de verkeerde kant op alleen qua besmettingen of ook qua ziekenhuisopnames? Anders maken die besmettingen toch ook geen hol uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:18 



 
Profiel   

RIVM: 'Echt te vroeg om corona een griep te noemen' - https://nos.nl/l/2414019

Is het glas echt half leeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:57 



 
Profiel   

Nou bij hem iig wel ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:02 



 

Echwel schreef
RIVM: 'Echt te vroeg om corona een griep te noemen' - https://nos.nl/l/2414019

Is het glas echt half leeg?


Bij hem, absoluut :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:05 



 
Profiel   

Niwla schreef
Het ging helemaal de verkeerde kant op alleen qua besmettingen of ook qua ziekenhuisopnames? Anders maken die besmettingen toch ook geen hol uit?


Strikvraag... :D
Volgens deze grafieken gaan de hospitalisaties mee de hoogte in.
https://covid19.healthdata.org/denmark? ... &tab=trend

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:15 



 
Profiel   

Dat wordt al vanaf het begin van Omikron gezegd.
Deze kan milder zijn, maar als een bepaald percentage van besmettingen leidt tot ziekenhuisopnames, dan is het toch een simpel rekensommetje dat dit uiteindelijk weer tot meer opnames kan leiden.

Dat is niet het glas half leeg, maar realistisch zijn en rekening houdend met verschillende scenario's.
Zoals je van het RIVM of het OMT mag verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:28 



 
Profiel   

Volgens mij zijn het vooral de laatste loodjes van de pandemie voordat het een endemie wordt. En het spreekwoord zegt niet voor niets dat die het zwaarst zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:39 



 
Profiel   

De komende maanden worden zorgmedewerkers die tijdens de eerste golf ziek werden en langdurig arbeidsongeschikt bleven ontslagen, de 2 jaar tot je mag ontslaan wegens ziekte is dan voorbij https://nos.nl/artikel/2414008-honderde ... long-covid

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:58 



 

Achteraf gezien dus redelijk toepasselijk dat ze toen refereerde naar "de frontlinie": net zoals militairen die gewond (lichamelijk of geestelijk) terugkeren worden ze aan de kant gezet zo snel het mogelijk is en kunnen ze het zelf uitzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:03 



 
Profiel   

https://nos.nl/artikel/2414040-omt-advies-alles-weer-open-tot-20-00-uur

OMT adviseert om de samenleving weer te openen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:06 



 
Profiel   

purny schreef


Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:07 



 
Profiel   

Die zorgmedewerkers vind ik wel heftig. Had ik er zomaar 1 van kunnen zijn. Ik heb ook 1 collega met blijvende klachten. Ze werkt wel weer. Maar is blijvend beperkt. Snel moe, snel benaauwd en mentaal ook niet meer de oude. En dan te bedenken dat er mensen zijn die nog meer hinder ervaren in hun dagelijks leven. Om dan zo aan de kant gezet te worden is vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:09 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
purny schreef


Mooi!


Idd... en heel simpel gezegd: dat je gewoon bij de Mac kan gaan zitten :')

Ik heb het best gemist

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:11 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
De komende maanden worden zorgmedewerkers die tijdens de eerste golf ziek werden en langdurig arbeidsongeschikt bleven ontslagen, de 2 jaar tot je mag ontslaan wegens ziekte is dan voorbij https://nos.nl/artikel/2414008-honderde ... long-covid



Gaan we zo met onze helden om?
SCHANDE!!!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:01 



 
Profiel   

Zo wordt er inderdaad met helden omgegaan.

Ook de mensen in de zorg die zich, om welke reden dan ook, niet hebben laten vaccineren, staan in sommige landen op straat. Dat waren ook helden voor het vaccintijdperk. Plots niet meer :x

Zelfde als met de oorlogsveteranen. Kan niet meer dienen, moet vertrekken en zoek het maar uit.

Ik vind zo'n zaken ook schandalig, maar ben niet verbaasd in deze tijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:35 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
De komende maanden worden zorgmedewerkers die tijdens de eerste golf ziek werden en langdurig arbeidsongeschikt bleven ontslagen, de 2 jaar tot je mag ontslaan wegens ziekte is dan voorbij https://nos.nl/artikel/2414008-honderde ... long-covid


Na 2 jaar stopt de loondoorbetalingsverplichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:38 



 
Profiel   

Ik snap dat de ziekenhuizen niet door willen betalen als het niet hoeft. Maar ik zou het wel netjes vinden als de overheid hier wat voor verzint. Soort begeleidingstraject, extra inkomen, etc. Om ze niet zomaar te laten vallen.

Gezien de toch wel vrij unieke situatie en de offers die ze daarvoor hebben gedaan.


Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-01-22 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:45 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Shadow0 schreef
De komende maanden worden zorgmedewerkers die tijdens de eerste golf ziek werden en langdurig arbeidsongeschikt bleven ontslagen, de 2 jaar tot je mag ontslaan wegens ziekte is dan voorbij https://nos.nl/artikel/2414008-honderde ... long-covid



Gaan we zo met onze helden om?
SCHANDE!!!!!!!


Idd schande maar dit geld voor iedereen die langdurig in de ziektewet zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:45 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Na 2 jaar stopt de loondoorbetalingsverplichting.

En mag ontslag worden aangevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:49 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ook de mensen in de zorg die zich, om welke reden dan ook, niet hebben laten vaccineren, staan in sommige landen op straat. Dat waren ook helden voor het vaccintijdperk. Plots niet meer :x

.


In Frankrijk tijdelijk geschorst zonder salaris thuis. Kunnen terug na de pandemie. Deze mensen hebben zelf de keuze gemaakt om het prikkie niet te halen. Ze wisten de consekwenties. Is echt iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:56 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Ik snap dat de ziekenhuizen niet door willen betalen als het niet hoeft. Maar ik zou het wel netjes vinden als de overheid hier wat voor verzint. Soort begeleidingstraject, extra inkomen, etc. Om ze niet zomaar te laten vallen.

Gezien de toch wel vrij unieke situatie en de offers die ze daarvoor hebben gedaan.

Waar... al lijkt Long covid erg veel op ME/CVS die een heleboel mensen hebben na de ziekte van Pfeiffer.
Nee dat kan ik niet bewijzen, wat zou ik gelukkig worden van onderzoek van de overeenkomsten.

En die worden doorgaans niet eens geloofd door het UWV. Regelmatig op de vingers getikt door de gezondheidsraad, maar UWV doet gewoon zijn eigen ding.

En ja ik begrijp dat het in de zorg mensen trof die voor een ander zorgde in de tijd dat er weinig bekend was. Anderzijds zijn ze niet anders dan andere zieke.
Misschien dat ze in de regering eens in gaan zien dat er veel meer loos is wat dat betreft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 350 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen