Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 16 [ 382 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

 
Profiel   

Er is ook nooit beweerd dat je geen corona zou kunnen krijgen als je gevaccineerd bent,ook na de booster kun je gewoon besmet raken! Maar de clou is dat je veel minder kans hebt om zo ziek te worden dat je in het ziekenhuis terecht komt of op de ic.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:20 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Maar nu met de nieuwe regels, hoef je niet meer thuis te blijven als je booster hebt gehad.. Vindt dat wel wat dubbel, je kan het alsnog krijgen en over brengen.

Hoe staan jullie daar tegen?


Alleen als je zelf geen klachten hebt! Natuurlijk wel als je klachten hebt en positief bent .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:22 



 
Profiel   

xingridx schreef
Ja hoor mijn dochter heeft binnen drie dagen zowel mij als m’n man besmet. Het valt alleen niet mee om onze andere dochter (3 jaar) besmet te krijgen, die blijft maar negatief testen. Terwijl het wel fijn zou zijn als zij ook positief zou testen zodat er een einddatum aan de quarantaine zit en we die door kunnen geven aan de opvang etc :=


Dat laatste heb ik dus ook een beetje maar dan net anders. Ik werk pas 3 maanden bij een ander kantoorbedrijf, ik word dus nog ingewerkt. Thuiswerken is dus erg lastig, het kan wel, maar ik leer niks nieuws. Ik hoop eigenlijk dat ik nu ook corona krijg van mijn kinderen, dan weet ik tenminste wanneer ik weer naar kantoor kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:23 



 
Profiel   

Ik hoor het ook heel veel. Zelfs mensen die net zijn hersteld van corona en dan alweer opnieuw besmet zijn.
Vraag me toch altijd af hoe. Ik studeer nog en denk maar niet dat er helemaal gehouden wordt aan de coronaregels :+ en werk daarnaast in de zorg (ggz, intramuraal). Heb nog nooit corona gehad, althans niet dat ik het weet. Ik vind het zo bijzonder dat ik nog steeds niet besmet ben geweest en sommigen het 2 of meer keer krijgen.
Wel gevaccineerd (janssen, dus 1 prik en vorig jaar april al), geen booster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:32 



 
Profiel   

WinSel schreef
Als je gevaccineerd bent, kun je nog steeds corona krijgen. Je wordt alleen minder ziek...


Juist!

Ze denken dat je dan geen corona meer krijgt!

Je wordt evengoed wel besmet maar minder ziek tot geen klachten.

Mijn vriend, volledig gevaccineerd. Werd besmet met de Corona, opgelopen in het ziekenhuis. Maar had geen klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:35 



 
Profiel   

Op mijn werk 4 mensen positief (en ziek). Alle 4 geboosterd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:49 



 
Profiel   

Storm schreef
xingridx schreef
Ja hoor mijn dochter heeft binnen drie dagen zowel mij als m’n man besmet. Het valt alleen niet mee om onze andere dochter (3 jaar) besmet te krijgen, die blijft maar negatief testen. Terwijl het wel fijn zou zijn als zij ook positief zou testen zodat er een einddatum aan de quarantaine zit en we die door kunnen geven aan de opvang etc :=


Dat laatste heb ik dus ook een beetje maar dan net anders. Ik werk pas 3 maanden bij een ander kantoorbedrijf, ik word dus nog ingewerkt. Thuiswerken is dus erg lastig, het kan wel, maar ik leer niks nieuws. Ik hoop eigenlijk dat ik nu ook corona krijg van mijn kinderen, dan weet ik tenminste wanneer ik weer naar kantoor kan.


De kans bestaat dan wel dat jullie je dan achteraf wel voor jullie kop kunnen slaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:53 



 
Profiel   

Is de voorlichting nou zo slecht, of informeren mensen zichzelf nou ze slecht, vraag ik me altijd af als mensen lijken te denken dat je door de prik niet besmet zou moeten kunnen worden...

Als je je maar een heel klein beetje verdiept in de materie dan weet je dat het idee is dat mensen (op groepsniveau) na vaccinatie nog steeds besmet kunnen worden, maar veel minder kans hebben op een ernstig verloop.

Als je die beoogde werking van het prikken al niet weet, hoe heb je dan in hemelsnaam een weloverwogen beslissing kunnen maken tussen wel of niet vaccineren.... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:59 



 
Profiel   

Yep hier ook, man en ik beiden volledig gevaccineerd incl booster, man 3 x pfizer, ik 1 x janssen en 1 x pfizer. Nu met hele gezin corona. Per toeval getest trouwens, want niemand van ons heeft klachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:04 



 
Profiel   

xAnthea schreef
Op mijn werk 4 mensen positief (en ziek). Alle 4 geboosterd...

Ik weet dat je nog besmet kan worden ook al ben je gevaccineerd trouwens :+ Maar geboosterd of niet, het zegt weinig. Ze hebben allen wat de symptomen van een goeie griep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:06 



 
Profiel   

Boras schreef
De kans bestaat dan wel dat jullie je dan achteraf wel voor jullie kop kunnen slaan.

Dat kan. Persoonlijk denk ik dat ze het allang gehad heeft maar gewoon nooit getest is omdat verkouden en hoesten geen vreemde klachten zijn voor een driejarige. Anders snap ik niet dat wij binnen 3 dagen na de eerste klacht besmet zijn en zij overal tussendoor rolt. Terwijl we geen afstand houden oid - want geen doen met een driejarige.
We gaan het zien. Vooralsnog horen we bij de gelukkige groep die minimale klachten heeft dus het zal wel loslopen, het is alleen lastig met kinderen die tegen de muren opvliegen en het niet begrijpen en werkgevers die ook tevreden gehouden moeten worden. Dus dan is het fijn om te weten waar je naar toe werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:12 



 
Profiel   

Peetoom en tante beiden net voor kerst geboosterd. Tante corona, oom krijgt het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:17 



 
Profiel   

Ik denk ook al gehad dan inderdaad bij beide hierboven.

Ik hoop ook op 3 positieve pcr testen voor de kids want dan kunnen ze allemaal weer tegelijk naar school toe. Al zei ggd dat een zelftest ook geldt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:22 



 
Profiel   

xingridx schreef
Ja hoor mijn dochter heeft binnen drie dagen zowel mij als m’n man besmet. Het valt alleen niet mee om onze andere dochter (3 jaar) besmet te krijgen, die blijft maar negatief testen. Terwijl het wel fijn zou zijn als zij ook positief zou testen zodat er een einddatum aan de quarantaine zit en we die door kunnen geven aan de opvang etc :=


Ik heb gewoon alle test datums doorgegeven en de laatste telde als eind datum 8 weken Quarantaine! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:25 



 
Profiel   

Ik ben 2 x gevacinneerd en geboosterd maar zit nu thuis met corona.
Mijn advies is elke dag een zelftest en binnen een paar dagen zal deze positief kunnen worden.

Ik testen mij woensdag positief en hen sinds vanmiddag pas klachten, nou 1 :+ , gekregen.
Mijn smaak is weg en wat ik wel proef is echt heel vies :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:31 



 
Profiel   

Zelftesten pakken omicron veel minder op. Sneltesten ook trouwens. De PCR vindt het nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:48 



 
Profiel   

Hier booster (in beide gevallen drie keer dezelfde entstof) en drie weken en vier weken na de booster besmet. -O- En helaas daar waar het vanaf komt ook booster gehad 6 weken daarvoor. Meer besmet en de meesten hebben een booster gehad. Dat zijn eigenlijk allemaal mix entstoffen. Az en moderna pfizer en moderna. En een janssen pfizer.

Kortom hier valt er nietaan te ontkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:04 



 
Profiel   

xAnthea schreef
xAnthea schreef
Op mijn werk 4 mensen positief (en ziek). Alle 4 geboosterd...

Ik weet dat je nog besmet kan worden ook al ben je gevaccineerd trouwens :+ Maar geboosterd of niet, het zegt weinig. Ze hebben allen wat de symptomen van een goeie griep.


Gelukkig alle 4 niet in het ziekenhuis, that's the point

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:07 



 
Profiel   

karuna schreef
Hier booster (in beide gevallen drie keer dezelfde entstof) en drie weken en vier weken na de booster besmet. -O- En helaas daar waar het vanaf komt ook booster gehad 6 weken daarvoor. Meer besmet en de meesten hebben een booster gehad. Dat zijn eigenlijk allemaal mix entstoffen. Az en moderna pfizer en moderna. En een janssen pfizer.

Kortom hier valt er nietaan te ontkomen.


Jij bent toch telkens negatief getest Karuna ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:14 



 
Profiel   

Ik ben ook gevaccineerd en heb mijn booster gehad. Mijn vriend is vorige week donderdag positief getest. Ik ben toen met hem in quarantaine gegaan en ik ben afgelopen donderdag, een week later dus, ook positief getest.

Mijn vriend had de booster toen nog niet gehad en die is 1 dag goed ziek geweest maar dat werden al snel enkel nog verkoudheidsklachten.

Ik heb enkel hoofdpijn en wat last van mijn keel. Voor mij valt Corona dan ook heel erg mee maar dat komt van de vaccinaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:22 



 
Profiel   

Pandora zucht daar gaan we weer, lezen is een vak toch. Er staat twee personen, en huisarts en ggd beschouwen me vals negatief. En antistoffen worden getest als ik uit isolatie ben om het zeker te weten. En nog veel meer personen zijn nu besmet ondanks boosters.

Ik zou het zo langzaam aan erg prettig vinden als jij en meer eens ophouden met blijven hakken en me overal volgen om maar te kunnen ...... -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:30 



 
Profiel   

Op zich is het niet gek dat men zich onaantastbaar waant door het vaccin.

vloeistof die je gebruikt om iemand in te enten waardoor hij of zij immuun wordt voor bepaalde ziektes

Dit is de betekenis van vaccin. Dus dat mensen het gek vinden dat ze nog steeds besmet raken komt door het woordje vaccin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:31 



 
Profiel   

Karuna, Dan moet je toch echt even kijken of het wel klopt wat je allemaal schrijft :+
Deze keer ook weer...
Die mensen waarvan jij het zeker weten gekregen hebt, testen allemaal positief. Bij jou zou het virus dan '' overnight '' plots gemuteerd zijn waardoor het ' onvindbaar ' is voor een PCR test en je steeds negatief blijft testen.
Dat klopt gewoon niet.

Ik begrijp echt niet waarom je zo graag corona wil.
Je hebt er deze keer wel alles aan gedaan om het wel te krijgen, dat moet ik toegeven. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:34 



 
Profiel   

Met het huidige aantal besmettingen, wat je elke dag leest is niet totale aantal, is er gewoon een hele grote kans dat je in contact komt met Corona.
Rivm telt alleen de aan hun doorgegeven testen. Vandaag iets van 45000, ggd /ziekenhuispersoneel/testen voor toegang , alles bij elkaar was het 66.000 en dan is er ook nog storing geweest . Positief percentage van bijna 1 op 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:37 



 
Profiel   

Overnight? Geen idee waar je het over hebt :n er zijn er in deze keten meer die hardnekkig negatief blijven en de rest van de familie positief. Huisarts en ggd gaan uit van vals negatief en hebben me isolatie verplicht. Ik wil niks hebben, liever niet zelfs. Dus stop met stalken graag. Het is langzaam heel erg irritant. Je gaat nu definitief op foei.dus spaar de moeite verdernog commentaar op me te geven. :evaw:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 16 [ 382 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen