Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:09

Het steunfonds is er al. Waarom wordt dat niet ingezet dan?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:12

Thioro schreef:
Pandora2 schreef:
Welja, die mensen zetten ze dan nog eens zonder inkomen ook voor jaren :x
Waarom waren dat wel helden voor de vaccinatierondes en door het wel of niet laten vaccineren opeens niet meer ? Doen ze hun werk niet meer goed dan zonder vaccin ?
Die mensen hebben zich ook uit de naad gewerkt tijdens de eerste golven...


Een groot deel van die mensen zijn ook gewoon uit het beroep gestapt of gaan dat doen eenmaal de werkgever niet meer doorbetaald (kan doorbetalen). Inderdaad vanuit een gevoel dat ze zich in de eerste golven wel als helden mochten opofferen maar nu als paria's worden weggezet omdat ze zich liever niet lieten vaccineren.
Hebben we weer een extra tekort aan zorgpersoneel.


En geef ze eens ongelijk. Ge moet al goe zot zen om terug in die sector te willen werken }>

Pien wat betreft ziekenhuisbezoek. Ik zou eerlijk gezegd liever een niet-gevaccineerde medewerker met een FFP2 masker aan mijn bed hebben dan een gevaccineerde met zo'n blauw spatlapje :D

Het verbaast mij trouwens dat er hier in de zorg, en daarmee bedoel ik HA, kine, tandartsen, cardiologen, dagkliniek,... nog steeds bijna enkel die blauwe dingen gedragen worden. Je zou toch denken dat er ondertussen al doorgesijpeld is dat FFP2 veel beter beschermt. Both ways.

pien_2010

Berichten: 43233
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:15

Mijn man had alleen maar ffp2 maskers ah bed, dus dat zat wel goed.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:15

pien_2010 schreef:
Wel is het zo dat toen manlief het ziekenhuis in moest, vonden wij dat een fijn idee dat alle zorg gevaccineerd was en beschermde maskertjes droegen. Mijn man moest toen echt geen covid krijgen. Dat jij dat niet vind kunnen snap ik ook. Maar het gebeurt hier.


Goede maskers (geen chirurgische) snap ik, dat zou eigenlijk standaard moeten in het R seizoen.
Maar het is toch hopelijk inmiddels wel duidelijk dat vertrouwen op het vaccin tegen overdracht niet realistisch is?

Overigens mocht je man dan waarschijnlijk ook geen influenza, RS of Rhino krijgen. Waren ze daar ook tegen ingeent?

Dat afschuiven van personeel, zeker het personeel dat zelf al 1 of 2x besmet geweest was omdat ze geen vaccin willen vind ik nog altijd niet in orde :n

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:29

purny schreef:
Het steunfonds is er al. Waarom wordt dat niet ingezet dan?

Dat word wel ingezet, voor nabestaanden van overleden zorgmedewerkers… niet voor mensen die arbeidsongeschikt raken . Zal vast wel worden veranderd want die gevallen komen nu pas.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:46

Dat wist ik niet

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:55

Sizzle schreef:
Goede maskers (geen chirurgische) snap ik, dat zou eigenlijk standaard moeten in het R seizoen.
Maar het is toch hopelijk inmiddels wel duidelijk dat vertrouwen op het vaccin tegen overdracht niet realistisch is?


Het vaccin houdt ondertussen inderdaad niks tegen. Het regent hier positieven en de overgrote meerderheid is gevaccineerd, vaak ook geboosterd.

pien_2010

Berichten: 43233
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:44

Toen mijn man in het ziekenhuis lag was het sporadisch om besmet te raken zo vlak na 2x vaccineren. Nu is dat met deze varianten inmiddels een ander verhaal. Klopt.

Citaat:
Overigens mocht je man dan waarschijnlijk ook geen influenza, RS of Rhino krijgen. Waren ze daar ook tegen ingeent?

Rare vraag naar de bekende weg. Ik heb de regels niet gemaakt nogmaals. Dus raar deze vragen en opmerkingen.
Wees blij dat we er geen moeite mee hadden, want het verandert 0,0.
Ik heb niets tegen niet vaccineren, maar vind het beleid in Frankrijk prima. Ook als Frankrijk het anders had gedaan vind ik het prima. Wij bewegen soepel mee, want kan het toch niet veranderen, en als jullie dit niet snappen is dat ook OK.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:00

Ik snap enigszinds het beleid voor de bevolking, maar niet voor het personeel.
Sommig personeel heeft zich kapotgewerkt, is notabene zelf besmet geraakt maar wordt verwijderd omdat ze geen vaccin hebben genomen. Dat ze al ziek zijn geweest interesseert daarbij blijkbaar niemand.
Ik vind dat oprecht heel raar.

Uiteraard is dat slechts mijn persoonlijke mening.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:02

Thioro schreef:
Sizzle schreef:
Goede maskers (geen chirurgische) snap ik, dat zou eigenlijk standaard moeten in het R seizoen.
Maar het is toch hopelijk inmiddels wel duidelijk dat vertrouwen op het vaccin tegen overdracht niet realistisch is?


Het vaccin houdt ondertussen inderdaad niks tegen. Het regent hier positieven en de overgrote meerderheid is gevaccineerd, vaak ook geboosterd.


Dat is toch al lang bekend?

Het beschermt wel tegen ziekenhuisopnamen en dat is wat telt.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:05

Maar ondertussen ben je als zorgmedewerker wel de paria als je de ziekte al doorgemaakt hebt, sommige zelfs 2x. Dan val je toch onder „gevaarlijk“ en asociaal terwijl je eigenlijk slachtoffer was van je werk. Je genezencertifikaten worden overal gekort zonder fatsoenlijke wetenschap erachter. Heel akelig.
Als ik al covid gehad zou hebben zou ik nu ook niet perse meer vooraan staan bij het vaccineren eerlijk gezegt.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:07

Sizzle schreef:
Maar ondertussen ben je als zorgmedewerker wel de paria als je de ziekte al doorgemaakt hebt, sommige zelfs2x. Dan val je toch onder „gevaarlijk“ en asociaal terwijl je eigenlijk slachtoffer was van je werk.
Als ik al covid gehad zou hebben zou ik nu ook niet perse meer vooraan staan bij het vaccineren eerlijk gezegt.


Ik ken geen enkele zorgmedewerker die paria wordt genoemd of als gevaarlijk wordt beschouwd.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:08

Ik was nog bij Frankrijk.
Zonder inenting mag je niet meer werken, ook niet als je de alfa, beta, delta en de test van het alfabet langer dan 3 maanden geleden doorgemaakt hebt.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 22-01-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:09

Electra63 schreef:
Sizzle schreef:
Maar ondertussen ben je als zorgmedewerker wel de paria als je de ziekte al doorgemaakt hebt, sommige zelfs2x. Dan val je toch onder „gevaarlijk“ en asociaal terwijl je eigenlijk slachtoffer was van je werk.
Als ik al covid gehad zou hebben zou ik nu ook niet perse meer vooraan staan bij het vaccineren eerlijk gezegt.


Ik ken geen enkele zorgmedewerker die paria wordt genoemd of als gevaarlijk wordt beschouwd.

Dus dan zijn ze er niet

pien_2010

Berichten: 43233
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:09

Klopt Electra.
Afgelopen week swingden de positief besmette cijfers hier in Frankrijk de pan uit en de IC daalde van 78 naar 75%. Ben benieuwd of dit door gaat zetten.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:13

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoeveel van de reeds besmette mensen (onder de 65) een IC bed claimen.

Er wordt nu enorm geduwd op die booster. In Duitsland is je natuurlijke afweer nog maar 8 weken „geldig“, daarna ben je weer „gevaarlijk“.
Echter heb ik nog nooit data gezien dat de IC overbelast wordt door mensen die al eerder een lichte besmetting doorgemaakt hebben.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:34

Sizzle schreef:
Ik snap enigszinds het beleid voor de bevolking, maar niet voor het personeel.
Sommig personeel heeft zich kapotgewerkt, is notabene zelf besmet geraakt maar wordt verwijderd omdat ze geen vaccin hebben genomen. Dat ze al ziek zijn geweest interesseert daarbij blijkbaar niemand.
Ik vind dat oprecht heel raar.

Uiteraard is dat slechts mijn persoonlijke mening.

Wat ik heel raar vind is dat er verzorgend personeel bestaat dat zich niet laat vaccineren. Dat gaat echt mijn petje te boven. Je loopt iedere dag het risico van besmetting, je ziet iedere dag wat de gevolgen kunnen zijn, en je komt iedere dag in contact met mensen die sowieso al ziek zijn, en echt geen extra besmetting nodig hebben.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:38

De meeste zijn al besmet geweest in de eerste golf.
Wellicht nog een keer in de 2e.
Als dat mild was dan snap ik prima dat ze niet vooraan staan. Kom maar met cijfers dat je daar extra winst uit haalt.
Toch worden deze als oud vuil aan de kant gezet, zonder wetenschap erachter.
Voor mensen die nog niet besmet waren snap ik het ook niet, maar claimen dat het om patientenveiligheid gaat is misplaatst. Daar bestaan beschermingsmiddelen voor.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:56

Sizzle schreef:
De meeste zijn al besmet geweest in de eerste golf.
Wellicht nog een keer in de 2e.
Als dat mild was dan snap ik prima dat ze niet vooraan staan. Kom maar met cijfers dat je daar extra winst uit haalt.
Toch worden deze als oud vuil aan de kant gezet, zonder wetenschap erachter.
Voor mensen die nog niet besmet waren snap ik het ook niet, maar claimen dat het om patientenveiligheid gaat is misplaatst. Daar bestaan beschermingsmiddelen voor.


Helemaal eens!
Ik heb me regelmatig behoorlijk rot gevoeld als niet gevaccineerde zorgmedewerker. Ik ben nu gewoon een soort van opgelucht dat het vaccin niet tegen overdracht beschermd. Ik ben verder niet tegen vaccineren, maar heb wel echt last gehad van het oordeel wat veel mensen over je hebben.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:58

Anna79 schreef:
Ik heb me regelmatig behoorlijk rot gevoeld als niet gevaccineerde zorgmedewerker. Ik ben nu gewoon een soort van opgelucht dat het vaccin niet tegen overdracht beschermd.


Heb je dan wel de juiste prioriteiten voor de zorg? Want ik snap dit toch niet helemaal hoor.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:59

Shadow0 schreef:
Anna79 schreef:
Ik heb me regelmatig behoorlijk rot gevoeld als niet gevaccineerde zorgmedewerker. Ik ben nu gewoon een soort van opgelucht dat het vaccin niet tegen overdracht beschermd.


Heb je dan wel de juiste prioriteiten voor de zorg? Want ik snap dit toch niet helemaal hoor.

Hoezo zou iemand die zichzelf niet laat vaccineert niet het juiste ethos hebben om anderen te verzorgen?

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:00

996981 schreef:
Electra63 schreef:


Ik ken geen enkele zorgmedewerker die paria wordt genoemd of als gevaarlijk wordt beschouwd.

Dus dan zijn ze er niet


Zeg ik dat ?

Maar ik ben benieuwd wie en waarom zorgmedewerkers paria noemt of ze gevaarlijk vindt?
Ik zie dat niet staan in het bericht van Sizzle en ik zie of hoor dat in MIJN omgeving niet.
Ook de relatie tussen paria genoemd worden en niet nog eens laten vaccineren, begrijp ik niet.

Maar jij herkent het wel?
Ik hoor graag van Sizzle of van jou waarom dat zo is en hoe jullie daar dan op reageren?

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:02

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Dus dan zijn ze er niet


Zeg ik dat ?

Maar ik ben benieuwd wie en waarom zorgmedewerkers paria noemt of ze gevaarlijk vindt?
Ik zie dat niet staan in het bericht van Sizzle en ik zie of hoor dat in MIJN omgeving niet.
Ook de relatie tussen paria genoemd worden en niet nog eens laten vaccineren, begrijp ik niet.

Maar jij herkent het wel?
Ik hoor graag van Sizzle of van jou waarom dat zo is en hoe jullie daar dan op reageren?

Nou, je pretendeert het wel met je opmerking. Je moet hier eens komen zeggen dat je niemand kent die ernstig ziek is geworden van Corona. De wereld is te klein.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:04

Nogmaals: we hadden het daar over Frankrijk.
Daar heb je dan een werkverbod als zorgmedewerker, ongeacht of je al besmet bent geweest.
Als dat langer is dan X maanden (wat ook steeds willekeurig veranderd) dan ben je oud vuil en mag he thuis gaan zitten.

Maar Duitsland is niet beter.
Na je besmetting mag je al na 8 weken niet meer zonder test een restaurant in terwijl de geboosterde vrij is van testen, ookal is diegene 80 met een zwak immuun systeem.

Ik vind het inmiddels echt krankzinnig worden.
En ja, ik ben VOOR vaccineren (voordat ik weer een wappie opmerking toegeworpen krijg).
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 22-01-22 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:08

996981 schreef:
Shadow0 schreef:
Anna79
Ik heb me regelmatig behoorlijk rot gevoeld als niet gevaccineerde zorgmedewerker. Ik ben nu gewoon een soort van opgelucht dat het vaccin niet tegen overdracht beschermd.


Heb je dan wel de juiste prioriteiten voor de zorg? Want ik snap dit toch niet helemaal hoor.

Hoezo zou iemand die zichzelf niet laat vaccineert niet het juiste ethos hebben om anderen te verzorgen?


Nou, je onderschrijft de wetenschap die jouw vak onderbouwt niet. Vind ik toch best een tegenstrijdige en m.i. niet positieve mentaliteit als zorgmedewerker.