Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 16 [ 382 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

 
Profiel   

Wij zijn met zijn vieren thuis.

Kind 1 nam corona (Delta) mee naar huis. Na 5 dagen moesten de overige drie huisgenoten testen en was ik alleen positief. Weer 5 dagen later mochten Kind 2 en mijn partner testen en was Kind 2 positief en Partner negatief. Na weer een week mocht hij nogmaals testen en was weer negatief.

Partner en ik zijn beide hetzelfde gevaccineerd, maar waarom ik het wel kreeg en hij niet? En waarom kind 2 pas na 10 dagen en ik na 5? Daar kun je toch niet gek veel over zeggen.

Overigens had iedereen milde klachten, dus het viel wel mee verder.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:38 



 
Profiel   

Dag Karuna :evaw: :')

In het begin van de hele pandemie is hier ook een huishouden geweest waar 3 mensen positief waren ( met weinig klachten ) en de 4e altijd negatief. Die laatste had ook nooit klachten.
Dus het is eigenlijk niks nieuw dat er binnen één huishouden iemand is die het niet oppikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:39 



 
Profiel   

Nanne schreef
Dit is de betekenis van vaccin. Dus dat mensen het gek vinden dat ze nog steeds besmet raken komt door het woordje vaccin.


Vaccin is een verbastering van het latijnse woord voor koepokkenvirus.

Maar los daarvan ben ik net je eens dat gemiddelde mens slecht voorgelicht wordt over besmettelijkheid na vaccinatie. Dat geldt niet alleen voor covid.
Echter hebben de regeringen dat natuurlijk in de hand gespeelt door gevaccineerde mensen vrij te stellen van tests. Daarmee geef je een signaal af dat dit veilig zou zijn.

In Israel zijn ook al besmettingen na de 2e booster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:44 



 
Profiel   

Sizzle schreef
.

Maar los daarvan ben ik net je eens dat gemiddelde mens slecht voorgelicht wordt over besmettelijkheid na vaccinatie. Dat geldt niet alleen voor covid.
Echter hebben de regeringen dat natuurlijk in de hand gespeelt door gevaccineerde mensen vrij te stellen van tests. Daarmee geef je een signaal af dat dit veilig zou zijn.

In Israel zijn ook al besmettingen na de 2e booster.

In het begin werd het ook zo gecommuniceerd dat je met de vaccinatie beschermd bent tegen corona. Als je bijvoorbeeld onderstaand artikel leest van vorig jaar, stond dat er ook letterlijk:
Citaat
Volledige vaccinatie met dit vaccin beschermt volgens de Engelsen voor ongeveer 88 procent tegen COVID-19
.

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... riant.html

Inmiddels wordt dat ook anders gecommuniceerd, maar ik snap de verwarring wel. Op de site van het RIVM stond dat toen ook zo. Maar dat terzijde :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:35 



 
Profiel   

Maar na de booster hoef je toch niet meer in quarantaine of isolatie
Buren hier ook
Man positief getest, vrouw en kind negatief
Ook na een week
Dus het zegt allemaal niks...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:39 



 

Ik hoor heel veel dat volledig gevaccineerde mensen incl booster toch corona krijgen en ook echt wel ziek worden. Voor mij een reden om er mee te wachten. Heb et tot op heden nog steeds niet gehad, maar wel in aanraking geweest. Met iemand die wss de omnikron variant heeft gehad. Dus zou zeer besmettelijk zijn. Kan natuurlijk zijn dat ik dan niet vatbaar ben.

Ik denk wel dat het goed is om risicopatienten te blijven vaccineren. Net als met de griep. Daarin zie je ook wel dat mensen alsnog de griep krijgen maar minder ziek worden. Mijn moeder laat zich ook voor de griep prikken, krijgt het nog wel. Maar dat blijft dan bij wat koorts etc. Als longpatient zijn zulke dingen niet prettig en kun je goed ziek worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:44 



 
Profiel   

Hier booster en vaccins maar nog niets gehad. Nou kom ik ook niet op feestjes oid. Denk dat ik het straks wel een keer pak als de uni weer open is. :=

Maar de besmettingen stijgen echt heel erg, zoek maar eens op exponentiële groei. Dan heb jij je antwoord waarom er zoveel besmettingen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:54 



 
Profiel   

Ik heb Corona gehad, toen 2 vaccinaties en pas geleden weer Corona.

Een collega van mij die helemaal niet gevaccineerd is heeft 3 diensten (zo’n 24 uur) met positieve collega’s (bleek later) gezeten en heeft het niet gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:55 



 
Profiel   

laura1987 schreef
Ik heb Corona gehad, toen 2 vaccinaties en pas geleden weer Corona.

Een collega van mij die helemaal niet gevaccineerd is heeft 3 diensten (zo’n 24 uur) met positieve collega’s (bleek later) gezeten en heeft het niet gekregen.

Tja mijn vader sliep naast mijn moeder en die heeft het ook niet gekregen en zij wel. En een vriendin die niet gevaccineerd is haar zusje zat een hele schooldag naast een positief iemand en die had ook niks.

Het is alleen bewezen dat een vaccin een milder ziekteverloop geeft. En dat je mét vaccin alsnog best ziek wordt, zegt alleen maar dat je zonder vaccin waarschijnlijk nog zieker was geweest.

Dat zegt niet dat het vaccin niet werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:03 



 
Profiel   

karuna schreef
Pandora zucht daar gaan we weer, lezen is een vak toch. Er staat twee personen, en huisarts en ggd beschouwen me vals negatief. En antistoffen worden getest als ik uit isolatie ben om het zeker te weten. En nog veel meer personen zijn nu besmet ondanks boosters.

Ik zou het zo langzaam aan erg prettig vinden als jij en meer eens ophouden met blijven hakken en me overal volgen om maar te kunnen ...... -:(-


Maar je bent toch ook volledig gevaccineerd dus zo antistoffen test zegt niet zo heel veel toch ? Die kunnen ook door de vaccinatie komen. Dus dan heb je nog geen bewijs .

Buiten dat ik mij afvraag waarom moet je perse bewijs ? Je bent ziek dus blijf je binnen en nu voor de volledigheid volgens quarantaine regels. Daarna mag je weer naar buiten .
Je bent gevaccineerd dus je toegangsbewijs voor je reizen geb je ook al .
Wat is de meerwaarde van een test ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:23 



 
Profiel   

Voor mensen die meer willen weten over immunologie, Google even op Pierre Capel immunologie voor dummies. Diverse zeer helder uitgelegde you tube filmpjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:09 



 
Profiel   

Pien63 schreef
Voor mensen die meer willen weten over immunologie, Google even op Pierre Capel immunologie voor dummies. Diverse zeer helder uitgelegde you tube filmpjes


Niet bepaald een betrouwbare persoon. Dus zou hem niet aanraden ;).
Zijn claims kloppen gewoonweg niet. En hij is een Viruswaanzin-aanhanger. Zegt an sich ook al genoeg.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -de-kwaal/

https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1642878706

https://archive.is/J3qEG

https://twitter.com/pjvanerp/status/1280488305793040384

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:16 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
laura1987 schreef
Ik heb Corona gehad, toen 2 vaccinaties en pas geleden weer Corona.

Een collega van mij die helemaal niet gevaccineerd is heeft 3 diensten (zo’n 24 uur) met positieve collega’s (bleek later) gezeten en heeft het niet gekregen.

Tja mijn vader sliep naast mijn moeder en die heeft het ook niet gekregen en zij wel. En een vriendin die niet gevaccineerd is haar zusje zat een hele schooldag naast een positief iemand en die had ook niks.

Het is alleen bewezen dat een vaccin een milder ziekteverloop geeft. En dat je mét vaccin alsnog best ziek wordt, zegt alleen maar dat je zonder vaccin waarschijnlijk nog zieker was geweest.

Dat zegt niet dat het vaccin niet werkt.


Maar dat geloof ik ook niet, dat het vaccin niks doet.
De tweede keer voelde ik mij iets minder beroerd dan ervoor.

Ik denk dat er geen pijl op te trekken is, wie het wel krijgt en wie niet.

Een vriendin van mij met astma had weinig last terwijl haar gezonde man 10 dagen op de IC lag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:43 



 
Profiel   

Het was vanaf het begin toch al bekend dat de vaccins, afhankelijk van het soort vaccin, voor zo'n 70 tot 95% werkzaam zijn? Dus met andere woorden: 5 tot 30 mensen per 100 mensen raken alsnog besmet.. Alleen dus gemiddeld met veel minder heftige klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:52 



 
Profiel   

WinSel schreef
Als je gevaccineerd bent, kun je nog steeds corona krijgen. Je wordt alleen minder ziek...


Minder ziek dat weet ik niet, maar de gevaccineerde zijn wel aan het 'kwakkelen' ... dan weer zieker.. dan lijken ze weer op te knappen.. en dan gaat het toch weer minder goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:42 



 
Profiel   

_Mir schreef
WinSel schreef
Als je gevaccineerd bent, kun je nog steeds corona krijgen. Je wordt alleen minder ziek...


Minder ziek dat weet ik niet, maar de gevaccineerde zijn wel aan het 'kwakkelen' ... dan weer zieker.. dan lijken ze weer op te knappen.. en dan gaat het toch weer minder goed.


Niet alleen de gevaccineerden. Dit kan voor iedereen die covid krijgt. Laten we niet doen alsof puur vaccinatie een negatieve invloed zou hebben op een besmetting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:06 



 
Profiel   

Ik heb echt per toeval een testje gedaan en bleek net als mijn gezin positief, echt heel verrassend. Als we dat testje niet hadden gedaan waren we allemaal gewoon gaan werken, naar school, etc gegaan. We merken er vooralsnog echt helemaal niets van. Ik denk dat dit veel vaker gebeurt, dus dat er nog veel meer mensen besmet zijn, het niet door hebben, niet testen en niet in quarantaine gaan en het wel doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:19 



 
Profiel   

Man en ik beiden 2x gevaccineerd en booster gehad. 3 weken na de booster beiden besmet geraakt. Ik heb 0,niks aan klachten gehad, mijn man was flink verkouden en had spierpijn. Was na een dag of 4 weer over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:49 



 
Profiel   

Ik ben niet gevaccineerd, heb begin 2020 waarschijnlijk corona gehad, maar had afgezien van een beetje keelpijn (wat met een paracetamolletje te verhelpen was) nergens last van. Heb toen later dat jaar een bloedtest laten doen en had toen nog volop antistoffen.
Sindsdien (even afkloppen) nog niet weer opnieuw besmet geweest.
En ik kom overal, ben ook in aanraking geweest met besmette mensen (bleek achteraf).
Ondertussen test ik me een slag in de rondte, minstens 2x per week, maar steeds niks.

Echter een collega en een paar mensen van stal hebben het inmiddels al voor een tweede of zelfs derde keer gehad en zijn volledig gevaccineerd incl. booster.

Dus het kan zeker wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 01:17 



 
Profiel   

xingridx schreef
Dat kan. Persoonlijk denk ik dat ze het allang gehad heeft maar gewoon nooit getest is omdat verkouden en hoesten geen vreemde klachten zijn voor een driejarige. Anders snap ik niet dat wij binnen 3 dagen na de eerste klacht besmet zijn en zij overal tussendoor rolt. Terwijl we geen afstand houden oid - want geen doen met een driejarige.
We gaan het zien. Vooralsnog horen we bij de gelukkige groep die minimale klachten heeft dus het zal wel loslopen, het is alleen lastig met kinderen die tegen de muren opvliegen en het niet begrijpen en werkgevers die ook tevreden gehouden moeten worden. Dus dan is het fijn om te weten waar je naar toe werkt.



Je bent toch gewoon ziek, dan hoef je geen werkgever tevreden te houden hoor. Ziek = ziek
En je mag best buiten een rondje om met de Kids, of spelen in de tuin oid voor een frisse neus. Zolang je maar uit de buurt blijft van andere mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 01:25 



 
Profiel   

beert schreef
Sizzle schreef
.

Maar los daarvan ben ik net je eens dat gemiddelde mens slecht voorgelicht wordt over besmettelijkheid na vaccinatie. Dat geldt niet alleen voor covid.
Echter hebben de regeringen dat natuurlijk in de hand gespeelt door gevaccineerde mensen vrij te stellen van tests. Daarmee geef je een signaal af dat dit veilig zou zijn.

In Israel zijn ook al besmettingen na de 2e booster.

In het begin werd het ook zo gecommuniceerd dat je met de vaccinatie beschermd bent tegen corona. Als je bijvoorbeeld onderstaand artikel leest van vorig jaar, stond dat er ook letterlijk:
Citaat
Volledige vaccinatie met dit vaccin beschermt volgens de Engelsen voor ongeveer 88 procent tegen COVID-19
.

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... riant.html

Inmiddels wordt dat ook anders gecommuniceerd, maar ik snap de verwarring wel. Op de site van het RIVM stond dat toen ook zo. Maar dat terzijde :-)



Mensen lezen niet goed. Ik kreeg begin januari 2021 een brief ( ik zat bij bij de allereerste groep die een vaccinatie kreeg) en daarop stond al dat je nog steeds na 2 vaccinaties corona kan krijgen. Stond netjes op papier dus het is nooit gezegd dat het onmogelijk is om nog corona te krijgen. Brief was onder andere van xe ggd en rivm

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 02:18 



 
Profiel   

Plus dat de vaccins tegen alfa waren en we inmiddels bij omicron zitten.
Met deze aantallen besmettingen kun je zonder wetenschapper te zijn op je vinger natellen dat de vaccins niet zo goed werken (tegen besmettingen)als tegen alfa & delta.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 08:43 



 
Profiel   

Jep, hier ook ca. 1,5 week na de booster besmet. Ben al 9 dagen echt niet fit waarvan 4 dagen alleen maar op bed gelegen. Het lijkt nu te verbeteren. Heb alleen een naar gevoel in mijn longen nog maar dat zal wel even blijven. Ik vermoed dat ik voor de eerste golf ook corona heb gehad, het voelt nu precies hetzelfde als toen. Ik mag denk ik heel blij zijn dat ik net geboosterd was.

Dat je niet in quarantaine hoeft na contact als je geboosterd bent voelt voor mij als een fout advies. Je wordt minder ziek misschien maar dan kun je juist mensen besmetten als je vrolijk rond blijft wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:20 



 
Profiel   

karuna schreef
Hier booster (in beide gevallen drie keer dezelfde entstof) en drie weken en vier weken na de booster besmet. -O- En helaas daar waar het vanaf komt ook booster gehad 6 weken daarvoor. Meer besmet en de meesten hebben een booster gehad. Dat zijn eigenlijk allemaal mix entstoffen. Az en moderna pfizer en moderna. En een janssen pfizer.

Kortom hier valt er nietaan te ontkomen.

Dus jij hebt 6 prikken gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:34 



 
Profiel   

Hier is mijn oudste sinds dinsdaf positief. papa en ik zijn 3 keer gevacvineerd, hoefden dus ook niet in quarantaine.

Gisteren is papa positief getest.
Ik nog negatief, al zou ik liever nu positief zijn want onze jongste is opgenomen en kan niet naar huis komen met de weekends hierdoor.
Hij had woensdag naar huus gemogen omdat isolatie van zijn broer gedaan was vanaf dinsdag, nu verschuift het weer omdat de isolatie van de papa tot volgende zondag duurt.
Als ik ook positief ben zo rap mogelijk, dan verschuift het niet meer.

Hem naar huis halen betekend een lange tijd in quarantaine en niet buiten logen en hij is daar met een reden natuurlijk.
Maar hij ziet er zo hard vanaf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 16 [ 382 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen