Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 104 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Booster vaccinatie

 
Profiel   

Siesjuh schreef
Vayo schreef
Maar hij zit er in haha!!

Volgens mij zijn er best wat mensen die toch de booster niet halen. Ik denk dat we nu echt op het punt zitten dat iedereen hem heeft kunnen halen. Uitgezonderd mensen die echt voorkeur hebben voor een specifieke locatie die toevallig wat drukker is bijv. Er gaan al vaccinatie straten dicht.
Mijn jongste (in de groep 5-12) heeft de brief al ontvangen. Net gebeld en morgen om 13:00 kan ze al terecht voor haar eerste corona vaccinatie.

Ik vind het echt bijzonder dat ze bij jullie nu pas met die groep beginnen, terwijl de laatste tijd het onder de kinderen echt behoorlijk woekerd. Mijn zoon heeft zn 14 dagen wachttijd er al bijna opzitten.
Zit er bij jullie ook 3 weken tussen de prikken voor de jongste groep?


Op zich vind ik dat niet raar, omdat zij over het algemeen het allerminste risico lopen. Daarom vond ik de afweging wel of niet vaccineren erg lastig. En ik ben er nog steeds niet 100% van overtuigd. Bij mijn 11 jarige zit er exact 9 weken tussen de eerste en tweede vaccinatie.

Mijn oudste is in augustus geprikt. Zij heeft er 2 gehad. Voorlopig vind ik dat voldoende. Ook wanneer zij wel de booster had mogen krijgen, hadden we nog afgewacht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:51 



 
Profiel   

Siesjuh schreef
Als je bij de Duitse grens woont en een buitenlanddekking hebt: in Duitsland boosteren ze vanaf 12

Nee woon in kop van Noord Holland, dus helaas veel te ver weg.
Maar helaas nu 6 positieve op haar werk, dus mag ze nu sws geen booster. Nu maar hopen dat ze niet besmet is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:51 



 
Profiel   

Ik denken dat ik al mijn booster had gehad blijkt dit niet zo te zijn. 1e en 2 e Pfizer januari en februari 2021. Kreeg in oktober de oproep voor de derde omdat ik nu in de risico groep val met chemotherapie. Ik dacht dus dat is mijn booster. Krijg ik opnieuw een brief voor mijn booster ( via het ziekenhuis niet van de rivm) Ik heb dus nog geen booster. Ik mag pas vanaf februari maar dan zit ik tussen twee operaties in dus ik wacht nog even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:38 



 
Profiel   

Als je eerste vaccinatie Jansen was, de booster Pfizer, zou je dan binnenkort nog een Pfizer mogen halen nu enkele landen een prik van Jansen niet meer erkennen en de booster dan als 1e vaccinatie zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:48 



 
Profiel   

Op dit moment nog niet, mogelijk dat dit nog verandert. Jongeren mogen ook nog geen booster halen, ook niet als ze bijvoorbeeld naar Italië gaan en hun vaccinatie meer dan 6 maanden terug is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:51 



 
Profiel   

Lithya schreef
Als je eerste vaccinatie Jansen was, de booster Pfizer, zou je dan binnenkort nog een Pfizer mogen halen nu enkele landen een prik van Jansen niet meer erkennen en de booster dan als 1e vaccinatie zien?


Dit is precies het probleem waar ik nu mee geconfronteerd word. De regels zijn overnacht veranderd en ik mag sinds een paar dagen hier in Duitsland nergens meer naar binnen zonder test. De reden, Jansen wordt niet meer als volledige vaccinatie gezien en voor de Duitsers ben ik pas volledig gevaccineerd en niet geboosterd. Ik ga thuisgekomen toch maar eens kijken hoe ik nog een tweede booster kan regelen want dit is niet te doen. En ik zit zeer regelmatig is Duitsland…

Als het nu mijn keuze was geweest. Maar ik wilde al geen Jansen om te beginnen, maar het was niet optioneel op het werk.

Zouden ze me tegenhouden wanneer ik ergens binnenloop? Mijn booster is bijna 2 maanden terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:15 



 
Profiel   

Ja je kunt dat hier nu niet krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:21 



 
Profiel   

Ja, je wordt inderdaad niet geboosterd als je nu ergens binnenloopt. We hebben het helaas pas aan de hand gehad voor een man die vanwege een komend overlijden (ernstig ziek) van een familielid kortdag naar Duitsland moest maar dus ook de eerste met Janssen had. Er is zowel door de locatiemanager als door de artsen uitgebreid gebeld maar de eindconclusie was toch dat het echt niet mocht en hij is dus ook niet gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:24 



 
Profiel   

:(:) tja de mensen met Jansen,dansen niet meer.
Zo blij met de pfizer hier *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:58 



 
Profiel   

Ik had ook geen keuze, mijn werk prikte met van alles en nog wat. En ik zat toevallig in de Janssen batch. Ik had ook liever wat anders gehad (een week later…), maar ik had geen keus helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:57 



 
Profiel   

Sanet schreef
Ik had ook geen keuze, mijn werk prikte met van alles en nog wat. En ik zat toevallig in de Janssen batch. Ik had ook liever wat anders gehad (een week later…), maar ik had geen keus helaas.


Ik zat/zit in hetzelfde schuitje. 2/3 van het werk kreeg Moderna, de andere 1/3 dus Jansen. Ik had graag de keuze gehad, maar het was of ingeënt worden of helemaal niet. Dus dan die maar… maar blij ben ik er nooit mee geweest.

Maar inmiddels begint het uitermate irritant te worden. Ik mag hopen dat de vrij snel met een plan komen voor de groep mensen met Jansen die naar het buitenland willen. Ik sta vooraan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:36 



 
Profiel   

Nou het vaccin heeft hier geen invloed gehad op de maandelijkse periode :+ Misschien ook maar blij mee zijn dat alles gewoon normaal werkt :') In ieder geval niet te vroeg en niet te laat dus dat valt mij weer reuze mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:16 



 
Profiel   

Ik baal ook als een stekker met Janssen. Ben door mijn leeftijd hiermee gevaccineerd, dus niets 'dansen met Janssen'.
Wij wonen aan de grens, doen hier boodschappen, rijden lessen met de paarden en gaan naar wedstrijden en keuringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:28 



 
Profiel   

suffie schreef
Ik baal ook als een stekker met Janssen. Ben door mijn leeftijd hiermee gevaccineerd, dus niets 'dansen met Janssen'.
Wij wonen aan de grens, doen hier boodschappen, rijden lessen met de paarden en gaan naar wedstrijden en keuringen.

Waarom haal je je boosters daar niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:30 



 
Profiel   

Ik overweeg ook om dat te doen. Ik vind het van de zotte dat de overheid niet meewerkt aan dit soort zaken. Er zijn zoveel mensen die niet hebben kunnen kiezen en die hier nu de dupe van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:34 



 
Profiel   

Ik ben inderdaad aan het kijken of het een mogelijkheid is om een extra booster te halen volgende maand wanneer ik weer deze kant op moet. Dan komt die niet in mijn Nederlandse qr-code app. Maar andersom kan ik wel de Duitse app downloaden en de Nederlandse vaccinaties daarin zetten. Dan reis ik wel op de Duitse app.

Dit idee de komende maand maar even uitwerken. Het is eigenlijk gewoon idioot dat dit soort dingen niet Europees geregeld kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:40 



 
Profiel   

Die Duitse app is hier net zo geldig dus geen enkel probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:44 



 
Profiel   

Ze moeten echt op Europees niveau afspraken gaan maken. Langzaamaan komt de vakantietijd dichterbij en in alle landen zijn de regels weer anders. Een ware bende.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:41 



 
Profiel   

bigone schreef
suffie schreef
Ik baal ook als een stekker met Janssen. Ben door mijn leeftijd hiermee gevaccineerd, dus niets 'dansen met Janssen'.
Wij wonen aan de grens, doen hier boodschappen, rijden lessen met de paarden en gaan naar wedstrijden en keuringen.

Waarom haal je je boosters daar niet?


Ik heb net begin januari mijn booster gehaald. Voel er weinig voor om binnen zo'n korte tijd nog een prik te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:23 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Lithya schreef
Als je eerste vaccinatie Jansen was, de booster Pfizer, zou je dan binnenkort nog een Pfizer mogen halen nu enkele landen een prik van Jansen niet meer erkennen en de booster dan als 1e vaccinatie zien?


Dit is precies het probleem waar ik nu mee geconfronteerd word. De regels zijn overnacht veranderd en ik mag sinds een paar dagen hier in Duitsland nergens meer naar binnen zonder test. De reden, Jansen wordt niet meer als volledige vaccinatie gezien en voor de Duitsers ben ik pas volledig gevaccineerd en niet geboosterd. Ik ga thuisgekomen toch maar eens kijken hoe ik nog een tweede booster kan regelen want dit is niet te doen. En ik zit zeer regelmatig is Duitsland…

Als het nu mijn keuze was geweest. Maar ik wilde al geen Jansen om te beginnen, maar het was niet optioneel op het werk.

Zouden ze me tegenhouden wanneer ik ergens binnenloop? Mijn booster is bijna 2 maanden terug.

In NRW val je onder de 2G+ regeling als je je 2e vaccinatie tussen de 14 en 90 dagen geleden hebt gehad. Na 3 maanden na de laatste vaccinatie kun je in Duitsland boosteren.
Ik neem stiekem aan dat je ook een buitenlanddekking hebt bij je zorgverzekeraar, dan kun je de booster ook in Duitsland halen.

Edit: ik vind het vooral vervelend voor de mensen die Janssen hebben genomen omdat het niet anders kon of omdat ze dat vaccin sneller konden krijgen dan een Pfizer of Moderna, zodat ze toch beschermd waren. Ik vind hier de regel in NRW dus ook fair dat als je je 2e prik in een bepaalde periode hebt gehad, je vrijgesteld bent van testen. Ik weet dus alleen niet hoe het in andere Bundesländer zit


Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 24-01-22 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:24 



 
Profiel   

witenbruin schreef
:(:) tja de mensen met Jansen,dansen niet meer.
Zo blij met de pfizer hier *\o/*

Kort door de bocht.
Vele Janssen werkte in de zorg of kregen door leeftijd de prik. Hadden geen keuze en danste niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:27 



 
Profiel   

Dat laatste idd, DP. Echt niet leuk :n

Mag ik nog wel tanken in Duitsland eigenlijk zonder te testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:34 



 
Profiel   

Lithya schreef
Als je eerste vaccinatie Jansen was, de booster Pfizer, zou je dan binnenkort nog een Pfizer mogen halen nu enkele landen een prik van Jansen niet meer erkennen en de booster dan als 1e vaccinatie zien?


Dit is precies het probleem waar ik nu mee geconfronteerd word. De regels zijn overnacht veranderd en ik mag sinds een paar dagen hier in Duitsland nergens meer naar binnen zonder test. De reden, Jansen wordt niet meer als volledige vaccinatie gezien en voor de Duitsers ben ik pas volledig gevaccineerd en niet geboosterd. Ik ga thuisgekomen toch maar eens kijken hoe ik nog een tweede booster kan regelen want dit is niet te doen. En ik zit zeer regelmatig is Duitsland…

Als het nu mijn keuze was geweest. Maar ik wilde al geen Jansen om te beginnen, maar het was niet optioneel op het werk.

Zouden ze me tegenhouden wanneer ik ergens binnenloop? Mijn booster is bijna 2 maanden terug.[/quote]
In NRW val je onder de 2G+ regeling als je je 2e vaccinatie tussen de 14 en 90 dagen geleden hebt gehad. Na 3 maanden na de laatste vaccinatie kun je in Duitsland boosteren.
Ik neem stiekem aan dat je ook een buitenlanddekking hebt bij je zorgverzekeraar, dan kun je de booster ook in Duitsland halen.

Edit: ik vind het vooral vervelend voor de mensen die Janssen hebben genomen omdat het niet anders kon of omdat ze dat vaccin sneller konden krijgen dan een Pfizer of Moderna, zodat ze toch beschermd waren. Ik vind hier de regel in NRW dus ook fair dat als je je 2e prik in een bepaalde periode hebt gehad, je vrijgesteld bent van testen. Ik weet dus alleen niet hoe het in andere Bundesländer zit[/quote]

Ik zit helaas in Niedersachsen. Maar over een paar weken weer in NRW, ik ga kijken of ik dan langs een vaccinatielocatie kan.

Ik zat gisteren nog verder te denken. Wanneer de NL overheid dit niet verder aan gaat pakken dan blijft dus een groep mensen altijd in een soort catch22 zitten. Want die lopen op deze manier altijd een vaccinatie achter. Dit geldt trouwens ook voor de mensen die destijds maar 1 dosis hebben gekregen omdat ze net Corona gehad hadden (daar hebben we er op het werk ook legio van). Het is frustrerend omdat er consequenties zitten aan een keuze die niet de mijne is geweest, maar waar ik ook geen directe mogelijkheid heb om de situatie te verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:58 



 
Profiel   

Ja die regels en alle plotselinge veranderingen per land zijn echt vreselijk onoverzichtelijk.

Ik zit zelf meestal wel veilig, want heb alle vaccinaties en een booster en verder geen herstel bewijzen oid. Dus mijn situatie is vrij overzichtelijk.

Maar als je janssen hebt gehad of een herstel moet je weer nadenken, rekenen, kijken wanneer je wat mag en of je een booster moet nemen, en wanneer...
Ik begrijp de noodzaak, maar een breed EU beleid zal al zo veel schelen.
Je hebt bijvoorbeeld bij spanje en de canarische eilanden ook alweer onderling verschil... het kost best veel tijd en uitzoek werk als je ergens heen wil.

Mijn man moet bv regelmatig voor zijn werk naar het buitenland, gaat best veel tijd in zitten. Omdat hij dan weer ergens een herstelbewijs tussen had zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:49 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Dat laatste idd, DP. Echt niet leuk :n

Mag ik nog wel tanken in Duitsland eigenlijk zonder te testen?


Volgens mij wel, ik kan hier met over de grens gewoon tanken aan de Duitse kant ..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 104 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen