Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 358 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Ik ben niet doodongelukkig en doe het juist goed op alleen zijn. Toch 1 voordeel van een introvert zijn.

En voor mijn werk ben ik in contact met mensen hé dus ik kom wel aan mijn sociale contacten op die manier.



Hier ook zeker een introvert terwijl ik wel echt gezellig kan zijn met mensen. Maar wij moeten regelmatig gewoon even opladen net als een telefoon als het ware. Ik ben ook absoluut niet verlegen ik ga altijd met iedereen wel een gesprek aan en ik vindt het leuk om mensen te leren kennen. Maar niet teveel , want dat gaat ten koste van mijn eigen energie. En helemaal 1x in de maand ik ben vandaag absoluut niet zo spraakzaam :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:45 



 
Profiel   

Vayo schreef
Sunnda schreef
Hier is het sociale leven altijd doorgegaan..met kwetsbaren wel aangepast, maar er is gelukkig ook gewoon een hoop te vieren geweest de afgelopen twee jaar.

Anders wordt je toch doodongelukkig?


Ik heb mij er in het begin wel streng aan gehouden. Ook aan dat bezoekadvies van 1 persoon destijds. Ik kon nergens met de kinderen heen en andersom was dit voor bezoek richting ons ook zo. Wij spreken vaak met de kinderen af. En het voelde niet leuk richting de kinderen om ze alleen thuis te laten en alleen dan op visite te gaan. Toen dus amper mensen gezien. Toen was er ook de avondklok. Ik zat al niet lekker in mijn vel en toen heb ik wel een hele slechte periode gehad. Ik was echt doodongelukkig. Ik herkende toen ook de boosheid richting anderen, paniekgevoelens enz.

Dat nooit meer! Ik blijf lekker op aangepaste wijze mijn ding doen en de kinderen ook. Helemaal met omikron + vaccinaties vind ik mijn sociaal leven enorm beperken zoveel ingrijpender dan het risico van corona. Ik sta er zoveel relaxter in. Op het moment kan ik me niet meer druk maken om wat anderen doen. Ik houd me daar niet meer mee bezig. Ik volg lekker mijn gevoel. Ik let gewoon wat op. En mochten we corona krijgen, dan is dat zo. Als we het krijgen verwacht ik dat het wel via school zal zijn en daar heb ik toch geen invloed op.

Krijgen doe je het toch wel en ik ken mensen zat nu op het moment met twee vaccinatie en de booster doe toch flink ziek zijn door corona en ik ken mensen die nog geen enkel vaccin hebben gehad en eigenlijk gewoon doorgeleefd hebben en die kunnen het gewoon niet krijgen of testen positief en krijgen nooit klachten. Het is net russische roulette.

Gezond verstand en rustig blijven ademen zeg ik altijd. geestelijke gezondheid heeft ook (veel) te maken met je weerstand en fysieke gezondheid. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:46 



 
Profiel   

Nou, eigenlijk was dat wel een beetje het idee van de maatregelen. Niet per se dat je jezelf moet veranderen maar dat je je wel echt aanpast. Dat maakt de pandemie ook zo zwaar. Het raakt iedereen wel op een bepaalde manier.

Ik word zelf een beetje kriegel van uitspraken als 'ik móet opladen op een feestje, ik móet even op vakantie.' Nee, dat hoeft niet. Is een luxeprobleem. We hebben het veel te goed gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:47 



 
Profiel   

Ik schrik wel van die cijfers van vandaag en dan is er ook een deel van de uitslagen nog niet verwerkt :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:49 



 
Profiel   

Ik zou met deze besmettingsaantallen en dan vooral in de tienerleeftijd wel iets van een verplichte testmogelijkheid willen zien op scholen. Volgens mij in Duitsland of België is dat ook van toepassing en zou mij toch wat meer veiligheid bieden. Nu weet ik dat van 16 leerlingen er 2 structureel testen. De rest niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:50 



 
Profiel   

Ik vind het ook schandalig dat er ouders zijn die het klassikaal testen op scholen tegenhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:51 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik vind het ook schandalig dat er ouders zijn die het klassikaal testen op scholen tegenhouden.

Hoe vaak wil je ze testen dan? Zeker nu met die omicron..
Ik snap prima dat mensen dat niet willen.

Zag net wat beelden uit Belgie. Helaas trekken dat soort demonstraties als magneten op alle idioten die gewoon een reden zoeken om te rellen. Trieste sukkels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:54 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ik schrik wel van die cijfers van vandaag en dan is er ook een deel van de uitslagen nog niet verwerkt :wow:


Wij hebben ook al een paar keer de kaap van de 60.000 gerond hoorde ik vanmiddag.
Met een reproductiegetal van 1.67, dus we zijn nog niet meteen over the top om het zo maar even zeggen :=

Geen verplichte testen hier in de scholen voor zover ik weet.
Ze hebben het vanuit de regering geprobeerd om -12 jarigen 2x per week thuis te laten testen, maar de ouders vonden dat de minister hun kinderen dan maar zelf moest komen testen. Kous af en we spreken er niet meer over :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:56 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik vind het ook schandalig dat er ouders zijn die het klassikaal testen op scholen tegenhouden.


Ik heb ook een deel ouders uit de sociaal zwakkere milieus. Daar merk je dat de weerstand tegen de Overheid en de maatregelen nog sterker is. Dat zie je vervolgens terug in het niet willen testen. En dat wrikt vervolgens weer met een gevoel van veiligheid binnen de scholen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:57 



 
Profiel   

Hier in BE is vooral ook de prijs van die testen een klein discussiepuntje. 8euro per test bij de apotheek. 3 euro in de supermarkt denk ik.
Als je het als gezin al niet breed hebt en bijv 2 jonge kinderen...
Wordt dan nog kiezen tussen de energierekening betalen op het einde van de maand of de kinderen testen. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:00 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Hier in BE is vooral ook de prijs van die testen een klein discussiepuntje. 8euro per test bij de apotheek. 3 euro in de supermarkt denk ik.
Als je het als gezin al niet breed hebt en bijv 2 jonge kinderen...
Wordt dan nog kiezen tussen de energierekening betalen op het einde van de maand of de kinderen testen. :x


In Nederland krijgen ze 2 testen per week vanaf leerjaar 6 gratis mee naar huis.. Geen idee waarom ze dat niet voor alle leeftijden doen inmiddels.
Ik schrijf op de testen de naam van het kind en de school zodat het minder interessant is voor de handel op Marktplaats :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:01 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik vind het ook schandalig dat er ouders zijn die het klassikaal testen op scholen tegenhouden.


Ik ga ook geen toestemming geven om mijn kind zonder klachten structureel te laten testen. Dat testen via de ggd bijv is echt geen pretje. Ze heeft al 2 vaccinaties en is geen risicogroep. Ze doet 2x per week een zelftest. Dat is gewoon genoeg! Helemaal nu met omikron wat een stuk milder is.

Hier testen veel kinderen gewoon netjes 2x per week thuis. Zo zijn nu ook die 4 besmettingen aan het licht gekomen. Ik vind het al knap dat ze zich vervolgens netjes bij de ggd laten testen. Uiteindelijk is geen enkel van die kinderen echt ziek.

Mijn kinderen testen ook gewoon netjes 2x per week. Mijn dochter heeft net zelfs een keer extra getest omdat er 4 besmettingen in de klas zijn. Docenten kunnen een booster halen en eventueel een FFP2 mondmasker dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:03 



 
Profiel   

Hier een geafiekje over opnames IC gevaccineerd cq ongevaccineerd. Ik zal eens proberen of dit lukt

https://linksharing.samsungcloud.com/sbtIYw55kohk


De onderste lijn betreft gevaccineerd met 1 booster, de bovenste ongevaccineerd.


Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 23-01-22 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:05 



 
Profiel   

Eigenlijk is het toch heel goed nieuws die besmettingen? we zitten nu zeer waarschijnlijk ruim over de 100.000 besmettingen per dag en wat levert het op? Een stijging van 10 personen in het ziekenhuis.
De afgelopen weken zat het geschat rond de 50.000 per dag aan besmettingen en liepen de ziekenhuizen leeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:05 



 
Profiel   

Coby schreef
Pandora2 schreef
Hier in BE is vooral ook de prijs van die testen een klein discussiepuntje. 8euro per test bij de apotheek. 3 euro in de supermarkt denk ik.
Als je het als gezin al niet breed hebt en bijv 2 jonge kinderen...
Wordt dan nog kiezen tussen de energierekening betalen op het einde van de maand of de kinderen testen. :x


In Nederland krijgen ze 2 testen per week vanaf leerjaar 6 gratis mee naar huis.. Geen idee waarom ze dat niet voor alle leeftijden doen inmiddels.
Ik schrijf op de testen de naam van het kind en de school zodat het minder interessant is voor de handel op Marktplaats :')


:D Zou inderdaad een lucratief handeltje kunnen zijn.

Hier in BE voor zover ik weet niks gratis. Zelf betalen, dus wordt verplichten een tikkeltje moeilijk natuurlijk. En de minister van onderwijs wil niet sponsoren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:07 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ik schrik wel van die cijfers van vandaag en dan is er ook een deel van de uitslagen nog niet verwerkt :wow:

En dan te bedenken dat de cu over wil naar een 1g systeem...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:07 



 
Profiel   

Sunday dat zie je hier ook. Torenhoge positieve gevallen, op dit moment zie je de opnames op de IC omlaag gaan. Daarom ben ik voorstander om uit te gaan van bezetting IC

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:08 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Sunday dat zie je hier ook. Torenhoge positieve gevallen, op dit moment zie je de opnames op de IC omlaag gaan. Daarom ben ik voorstander om uit te gaan van bezetting IC

Frankrijk woon je toch? :) Fijn om te horen! En de mensen op de verpleegafdeling liggen ook maar kort, dat is ook goed nieuws.

Het lijkt toch te komen doordat deze variant in de keel blijft en niet naar de longen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:10 



 
Profiel   

Volgens één van de oppervirologen is hier in BE ongeveer de helft van de mensen op de IC ongevaccineerd.
Maar alsnog blijft alles goed onder controle.

Citaat
Het relatief mildere verloop van de vijfde coronagolf is te danken aan de opgebouwde immuniteit en mogelijk ook het mildere karakter van de omikronvariant”, aldus Van Gucht. Maar, zo waarschuwde hij, ook omikron kan ernstige en soms zelfs dodelijke ziekte veroorzaken. “Nog altijd ongeveer de helft van de patiënten op intensieve zorg is niet gevaccineerd”, gaf hij ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:15 



 
Profiel   

Bij mijn oudste net weer een berichtje van een volgend iemand. 4 klasgenoten een positieve ggd test (3 eerst positieve zelftest, bij 1 was de zelftest negatief) en nu weer 1 een positieve zelftest. Mijn dochter 2 negatieve zelftesten, maar ze wil graag bij de ggd laten testen omdat ze niet rond wil lopen met corona. Toch maar even inplannen dan.
Vooralsnog geeft de mentor aan dat ze morgen gewoon naar school mogen en dat ze dan verder kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:20 



 
Profiel   

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8717853 ... -griepgolf

*\o/*

(Ik weet het, de telegraaf is niet echt nieuwswaardig, maar een beetje optimisme kan geen kwaad) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:22 



 
Profiel   

purny schreef
imaudy schreef
Ik schrik wel van die cijfers van vandaag en dan is er ook een deel van de uitslagen nog niet verwerkt :wow:

En dan te bedenken dat de cu over wil naar een 1g systeem...


Dat zou ik prima vinden als ze dan minder diep gaan testen of als je bijv. mag kiezen alleen neus/keel of de optie speekseltest.
Maar ze gaan dat nooit redden qua capaciteit en bereikbaarheid. Het testen voor toegang gaf op dat vlak al veel problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:22 



 
Profiel   

Vayo schreef
bigone schreef
Ik vind het ook schandalig dat er ouders zijn die het klassikaal testen op scholen tegenhouden.


Ik ga ook geen toestemming geven om mijn kind zonder klachten structureel te laten testen. Dat testen via de ggd bijv is echt geen pretje. Ze heeft al 2 vaccinaties en is geen risicogroep. Ze doet 2x per week een zelftest. Dat is gewoon genoeg! Helemaal nu met omikron wat een stuk milder is.

Hier testen veel kinderen gewoon netjes 2x per week thuis. Zo zijn nu ook die 4 besmettingen aan het licht gekomen. Ik vind het al knap dat ze zich vervolgens netjes bij de ggd laten testen. Uiteindelijk is geen enkel van die kinderen echt ziek.

Mijn kinderen testen ook gewoon netjes 2x per week. Mijn dochter heeft net zelfs een keer extra getest omdat er 4 besmettingen in de klas zijn. Docenten kunnen een booster halen en eventueel een FFP2 mondmasker dragen.

Vayo, er was een kleine school , 60 leerlingen , die een pilot opzette met de speeksel lolly . Iedereen één keer klassikaal per week. Mocht niet want enkele ouders waren tegen. Ik heb het niet over de neus testen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:24 



 
Profiel   

Sunnda schreef
pien_2010 schreef
Sunday dat zie je hier ook. Torenhoge positieve gevallen, op dit moment zie je de opnames op de IC omlaag gaan. Daarom ben ik voorstander om uit te gaan van bezetting IC

Frankrijk woon je toch? :) Fijn om te horen! En de mensen op de verpleegafdeling liggen ook maar kort, dat is ook goed nieuws.

Het lijkt toch te komen doordat deze variant in de keel blijft en niet naar de longen.


Klopt ik woon in Frankrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:24 



 
Profiel   

Sunnda schreef
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8717853 ... -griepgolf

*\o/*

(Ik weet het, de telegraaf is niet echt nieuwswaardig, maar een beetje optimisme kan geen kwaad) :+


Denk dat de meeste mensen dit al door hadden maar ? En dan haal ik dit eruit:

De gezondheidsschade is door vaccinatie, boosteren en doorgemaakte infecties bij de huidige omicronvariant nu niet meer dan bij een stevige griepgolf.


Lang niet iedereen is geprikt , geboosterd of heeft Corona gehad.
Diegenen die hier niet onder vallen zijn dan vogelvrij ( zoals ze graag willen) maar ook diegenen die niet geprikt kunnen worden of immuniteit s problemen hebben.
Tja , wat te doen denk ik dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 358 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen