2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:45

Dat schrijft ze toch helemaal niet, Jilletje? Ze schrijft dat ze drie keer dezelfde entstof heeft gehad, maar dat degene waar haar besmetting vandaan komt een mix aan entstoffen hebben gehad, dus dat niet lijkt uit te maken.

Ik heb de booster nog niet gehad. Afspraak stond, maar afgezegd vanwege tanden die eruit moesten en ik geen bijwerkingen kon gebruiken, want ziek (ook als bijwerking) = niet naar de tandarts. Inmiddels zou het weer kunnen, ware het niet dat ik een fikse allergische reactie kreeg op de antibiotica en mijn lijf nu dus flink hard aan het werk is. Even wachten tot alles eindelijk weer rustig is.
Op mijn werk (kinderopvang) merk ik momenteel geen verschil tussen besmette gevaccineerden en besmette ongevaccineerden. Niemand lijkt gelukkig heftig ziek.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:54

Jammer genoeg kan ik het zo snel niet meer terug vinden, maar was een Duits onderzoek.
Uit onderzoek daar bleek dat er onverklaarbaar mensen negatief bleven ondanks ze in contact waren geweest met positief persoon.
Uit onderzoek bleek dat sommige van hun een nog niet eerder ontdekte antistof in het bloed hadden. Ze spraken over een T waarde?
Ze hebben sterk het vermoeden dat deze antistof voortkomt uit een eerdere corona achtig virus en daardoor mogelijk wel weerstand tegen covid19 hebben.
Nu de taak om het te lokaliseren, uit het bloed te halen en testen of het als een mogelijk vaccin kan werken

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:57

Verstandig Djinnie. Ik ben letterlijk een paar uur niet lekker geweest van de booster maar sommige mensen hebben meer last. Hoop dat je er snel fit genoeg voor bent.

Karuna heeft het inderdaad over de entingen van haar én haar partner, en degene waar het vandaan komt.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:02

kiki1976 schreef:
Jammer genoeg kan ik het zo snel niet meer terug vinden, maar was een Duits onderzoek.
Uit onderzoek daar bleek dat er onverklaarbaar mensen negatief bleven ondanks ze in contact waren geweest met positief persoon.
Uit onderzoek bleek dat sommige van hun een nog niet eerder ontdekte antistof in het bloed hadden. Ze spraken over een T waarde?
Ze hebben sterk het vermoeden dat deze antistof voortkomt uit een eerdere corona achtig virus en daardoor mogelijk wel weerstand tegen covid19 hebben.
Nu de taak om het te lokaliseren, uit het bloed te halen en testen of het als een mogelijk vaccin kan werken



Mijn 'vermoeden' was eigenlijk ook altijd wel ( ik ben geen onderzoeker :') ) dat de mensen die nu niet vatbaar er voorlijken inderdaad al eerder in aanraking zijn geweest met het virus. Het is natuurlijk niet zo dat dit virus er nog niet was. Maar als de juiste omstandigheden er zijn wordt het muteren gemakkelijker. Ik denk inderdaad ook dat een aantal mensen het in het verleden al hebben gehad. Maar misschien ook al wel een boel voordat patiënt zero hier werd ontdekt.

Mijn vader is ook zo'n iemand waarvan ik denk volgens mij ben je niet vatbaar ervoor. Maar nu is hij in januari 2020 wel echt een paar dagen flink ziek geweest en dat is al vrij bijzonder ( wel na een hartinfarct dus zijn gezondheid was op dat moment ook niet optimaal). Mijn vader is al een aantal keer in contact geweest met iemand maar heeft gelukkig nog niet ziek geworden.

En wij thuis hebben door ons werk nog aardig wat contacten. Al zit ik er met omikrom nu wel een beetje op te wachten dat het gaat gebeuren.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:09

djinnie schreef:
Dat schrijft ze toch helemaal niet, Jilletje? Ze schrijft dat ze drie keer dezelfde entstof heeft gehad, maar dat degene waar haar besmetting vandaan komt een mix aan entstoffen hebben gehad, dus dat niet lijkt uit te maken.


Er staat toch een vraagteken achter?……. Dus het is een vraag geloof ik…….. aangezien je of pfizer krijgt of az of moderna of janssen en niet een combi van 2 soorten in een prik…… en janssen pfizer zijn dus 2 vaccins.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:23

Het gaat over 3 mensen, dus 3 combi’s

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:37

Ik zie opvallend veel mensen die na hun booster positief testen.
Hoe zit het dan met de immuniteit. De vaccinatie helpt hier dus niet voor, maar na een besmetting ben je toch wel een bepaalde tijd imuun?

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:40

Avanti schreef:
Ik zie opvallend veel mensen die na hun booster positief testen.
Hoe zit het dan met de immuniteit. De vaccinatie helpt hier dus niet voor, maar na een besmetting ben je toch wel een bepaalde tijd imuun?


Maar 8 weken dus ik zie groepsimmuniteit ook niet zo 123 gebeuren.

Lisadliam

Berichten: 774
Geregistreerd: 27-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:48

raket schreef:
Zelftesten pakken omicron veel minder op. Sneltesten ook trouwens. De PCR vindt het nog wel.


Ik had een positieve zelftest. De volgende dag PCR test laten doen. Negatief.. weer een zelftest gedaan, positief. Ik bellen naar de GGD. Ik mocht gewoon uit quarantaine hun test was lijdend. Omdat ik het niet vertrouwde voor de zekerheid nog een keer wezen testen en ja hoor positief!

Dus dat kan ook gewoon. En komt ook vaak voor als ik de mevrouw aan de telefoon moest geloven. En ook de meneer bij de testlocatie deed alsof het erg overbodig was om nogmaals te testen. Ik heb geen klachten gehad dus ik kan me voorstellen dat veel mensen in mijn geval gewoon uit quarantaine waren gegaan. Daarom kom je er nooit achter of het vaker gebeurd wat mij is overkomen.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:00

Avanti schreef:
Ik zie opvallend veel mensen die na hun booster positief testen.
Hoe zit het dan met de immuniteit. De vaccinatie helpt hier dus niet voor, maar na een besmetting ben je toch wel een bepaalde tijd imuun?


Het vaccin werkt minder tegen omikron. Na boosteren iets van 60-65% tegen besmetting, en wel iets van 85% tegen ziekenhuisopname. Maar de kans besmet te raken is dus nog wel minder dan 50/50. Je hoort alleen de verhalen over mensen die na vaccineren/boosteren besmet zijn, niet de grotere groep die nog steeds geen natuurlijke besmetting hebben gehad (en dus - kennelijk - de dans ontspringen dankzij heel voorzichtig zijn of dankzij de vaccinatie, of beide).

Iemand die ondertussen omikron gehad heeft, daarvan mag je aannemen dat die (voorlopig) béter dan met het vaccin beschermd is tegen een volgende omikronbesmetting, maar ook dat zal nooit 100% zijn. Eea is sowieso afhankelijk van hoe goed het immuunsysteem werkt van de besmette persoon.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:55

Ik lees net een stukje over een tiener die eerder al 2x positief getest was, vervolgens ingeent en nu voor de 3e keer positief test. Iedere keer mild.
Ik mag hopen dat ze bij zulke gevallen niet die booster gaan zitten opdringen.
Ze zouden veel meer naar risico groepen moet kijken ipv 1 regel voor alle.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:56

Zertab schreef:
In mijn omgeving echt heel veel... alsof je met vaccinatie bevattelijker bent voor corona, maar wel minder ziek wordt?


Dat idee heb ik ook een beetje in mijn omgeving. Sommige enkel een snotneus maar ook wel veel met echt koorts, terwijl "de ongevaccineerden" geen klachten tot een kleine briebel aan de neus hebben.

kiki1976 schreef:
Jammer genoeg kan ik het zo snel niet meer terug vinden, maar was een Duits onderzoek.
Uit onderzoek daar bleek dat er onverklaarbaar mensen negatief bleven ondanks ze in contact waren geweest met positief persoon.
Uit onderzoek bleek dat sommige van hun een nog niet eerder ontdekte antistof in het bloed hadden. Ze spraken over een T waarde?
Ze hebben sterk het vermoeden dat deze antistof voortkomt uit een eerdere corona achtig virus en daardoor mogelijk wel weerstand tegen covid19 hebben.
Nu de taak om het te lokaliseren, uit het bloed te halen en testen of het als een mogelijk vaccin kan werken


Hier zou ik wel aan mee willen werken. Verschillende malen in contact geweest met iemand die achteraf corona had, maar heb het tot op heden nog niet opgelopen. Of zonder klachten natuurlijk.. dat kan ook.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 23-01-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:57

Sizzle schreef:
Ik lees net een stukje over een tiener die eerder al 2x positief getest was, vervolgens ingeent en nu voor de 3e keer positief test. Iedere keer mild.
Ik mag hopen dat ze bij zulke gevallen niet die booster gaan zitten opdringen.
Ze zouden veel meer naar risico groepen moet kijken ipv 1 regel voor alle.


Vd week zelf een student die voor de 4e keer positief is in een tijdsbestek van 10 maanden

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:09

Iedereen is al heel vaak met corona virussen (niet corona achtig) in contact geweest. Kinderen dealen er aan de lopende band mee. Inmiddels hebben al meerdere onderzoeken aangetoond dat kinderen daarom mild reageren. Als volwassene kun je die antistoffen ook nog hebben.
Er waren eerder wat suggesties dat boeren daarom ook minder bevattelijk zouden kunnen zijn, geen idee of dat nog opgevolgd is.
Er zijn ook mensen die voorheen SARS gehad hebben.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:42

Idd. Je ziet ook waarom de ene wel de echte goede griep krijgt (echt griep, geen gewone verkoudheid griep) en de andere nooit.
Ik ben wel gewoon verkouden en daar wat lamlendig van. maar echte griep incl koorts, enorme spierpijn etc, nog nooit gehad tot op heden.

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:56

Ik snap dus niet waarom net nog zo vaak gezegd moet worden dat je gewoon corona kan krijgen als je gevaccineerd bent, ook met je booster. het gaat namelijk allemaal om het aantal ic-bedden. door het vaccin worden je klachten minder, waardoor de kans kleiner is dat je op de ic belandt. niemand heeft ooit gezegd dat je het niet of minder snel krijgt :')

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:00

grizzlybear schreef:
Ik snap dus niet waarom net nog zo vaak gezegd moet worden dat je gewoon corona kan krijgen als je gevaccineerd bent, ook met je booster. het gaat namelijk allemaal om het aantal ic-bedden. door het vaccin worden je klachten minder, waardoor de kans kleiner is dat je op de ic belandt. niemand heeft ooit gezegd dat je het niet of minder snel krijgt :')


Misschien omdat beslissingen wel genomen worden op basis van besmettingen .

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:33

Ik heb ook nooit griep. Dacht ook dat ik ook immuun was voor corona, maar heb het nu toch. Ben licht verkouden, was anders wel gaan werken met deze klachten.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:41

Sizzle schreef:
Iedereen is al heel vaak met corona virussen (niet corona achtig) in contact geweest. Kinderen dealen er aan de lopende band mee. Inmiddels hebben al meerdere onderzoeken aangetoond dat kinderen daarom mild reageren. Als volwassene kun je die antistoffen ook nog hebben.
Er waren eerder wat suggesties dat boeren daarom ook minder bevattelijk zouden kunnen zijn, geen idee of dat nog opgevolgd is.
Er zijn ook mensen die voorheen SARS gehad hebben.


Misschien helpt je hele leven poezen in huis ook wel. Dat zijn ook coronavirusbommetjes :D

De eerste persoon die ik ken (ergens maart2020)die stevig ziek geweest is van covid, is wel een jonge boer, maar dat terzijde. :+
Zou wel interessant zijn inderdaad moest er enig onderzoek gedaan worden waarom sommige mensen minder gemakkelijk tot niet besmet worden.

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:08

Kinke schreef:
moet er weer uitgelegd worden dat er naar verhouding veel meer mensen gevaccineerd zijn dan niet gevaccineerd? En dat het dus logisch is dat er meer gevaccineerden corona krijgen?


Vind je dat echt logisch ? Ik ben niet gevaccineerd en in mijn omgeving zijn er meerdere mensen niet gevaccineerd. Wij krijgen geen corona (heb me na contact met iemand met corona uiteraard laten testen want wil niemand anders besmetten), maar een aantal van de gevaccineerden wel.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:09

hahahatsjoe schreef:
Kinke schreef:
moet er weer uitgelegd worden dat er naar verhouding veel meer mensen gevaccineerd zijn dan niet gevaccineerd? En dat het dus logisch is dat er meer gevaccineerden corona krijgen?


Vind je dat echt logisch ? Ik ben niet gevaccineerd en in mijn omgeving zijn er meerdere mensen niet gevaccineerd. Wij krijgen geen corona (heb me na contact met iemand met corona uiteraard laten testen want wil niemand anders besmetten), maar een aantal van de gevaccineerden wel.


Statistisch gezien is dat heel logisch ja.

Laten we geen onzin de wereld in helpen door te claimen dat gevaccineerden sneller COVID krijgen.. kom op nou :')

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:12

Matheno schreef:
grizzlybear schreef:
Ik snap dus niet waarom net nog zo vaak gezegd moet worden dat je gewoon corona kan krijgen als je gevaccineerd bent, ook met je booster. het gaat namelijk allemaal om het aantal ic-bedden. door het vaccin worden je klachten minder, waardoor de kans kleiner is dat je op de ic belandt. niemand heeft ooit gezegd dat je het niet of minder snel krijgt :')


Misschien omdat beslissingen wel genomen worden op basis van besmettingen .


Tot nu toe grotendeels wel, maar juist nu de besmettingen oplopen, maar het een minder ziekmakende variant is, gaan er toch versoepelingen komen gelukkig.

Natuurlijk kan je corona krijgen na je booster. Je kan ook griep krijgen na je griepprik.
Alleen zorgt een vaccinatie er voor dat je minder kans hebt op ernstig ziek worden van de ziekte waartegen is gevaccineerd.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:46

madeliefw schreef:
Ik heb ook nooit griep. Dacht ook dat ik ook immuun was voor corona, maar heb het nu toch. Ben licht verkouden, was anders wel gaan werken met deze klachten.

Nee ik heb niet de illusie dat omdat ik nooit geen echte griep heb gehad ik immuun ben voor corona.
Het gaat om het vergelijk, waarom de ene het wel krijgt en de andere niet?

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:21

karuna schreef:
Hier booster (in beide gevallen drie keer dezelfde entstof) en drie weken en vier weken na de booster besmet. -O- En helaas daar waar het vanaf komt ook booster gehad 6 weken daarvoor. Meer besmet en de meesten hebben een booster gehad. Dat zijn eigenlijk allemaal mix entstoffen. Az en moderna pfizer en moderna. En een janssen pfizer.

Kortom hier valt er nietaan te ontkomen.



Je was negatief meerdere malen bij de pcr

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:14

Avanti schreef:
Ik zie opvallend veel mensen die na hun booster positief testen.
Hoe zit het dan met de immuniteit. De vaccinatie helpt hier dus niet voor, maar na een besmetting ben je toch wel een bepaalde tijd imuun?


Vaccinaties stellen je immuunsysteem ook op de proef natuurlijk. Niet onlogisch dat je dan de weken erna sneller iets oppikt. Covid of een ander virus. Op dit moment gaat covid erg rond, dus is de kans groot dat je ermee te maken krijgt.