Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:17

Winkels hebben volgens mij alleen een 2g beleid, dus genezen of gevaccineerd. Bij 2G+ heb je dus nog een sneltest nodig (wat hier in de omgeving niet zo lastig is, er zijn veel testcentra), tenzij je (volgens duitse norm) geboosterd bent

Voor tanken geldt 2G, iig in NRW. Het is ook zo verwarrend dat overal andere regels gelden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:44

Wij hebben gisteren nog getankt in NRW en daar hoeven wij niet een QR code te laten zien. Hoewel mijn vriend eigenlijk niet voldoet aan de 2G regel mochten we trouwens alsnog naar een restaurant. Het is niet dat mijn vriend een andere keuze heeft want hij mag niet nog een prik halen van de overheid in Nederland. Hier is Janssen + booster genoeg maar in Duitsland moet je Janssen + prik 1 + booster hebben. Dat kan dus niet.

Daarbij konden we het niet duidelijk vinden wat nou de regels waren wat betreft Janssen, daarom hebben wij er op gegokt. Met als alternatieve optie afhalen en lekker buiten eten. :D

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:49

In NRW ben met jansen + booster vanaf 2 weken na je vaccinatie wel ‘geboosterd’ voor 3 maanden. Hoewel ik verwacht dat ze dat ook weer gaan veranderen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:51

_MG schreef:
In NRW ben met jansen + booster vanaf 2 weken na je vaccinatie wel ‘geboosterd’ voor 3 maanden. Hoewel ik verwacht dat ze dat ook weer gaan veranderen.

Oh ja dat was onze conclusie ook n.a.v. de bronnen op het internet. Hier deden ze moeilijk bij het restaurant omdat ze zeiden dat hij in totaal 3 vaccins moest hebben gehad.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:21

MarlindeRooz schreef:
_MG schreef:
In NRW ben met jansen + booster vanaf 2 weken na je vaccinatie wel ‘geboosterd’ voor 3 maanden. Hoewel ik verwacht dat ze dat ook weer gaan veranderen.

Oh ja dat was onze conclusie ook n.a.v. de bronnen op het internet. Hier deden ze moeilijk bij het restaurant omdat ze zeiden dat hij in totaal 3 vaccins moest hebben gehad.

Dat met die 2e vaccinatie en dan na 14 dagen onder de 2g+ regel vallen voor 3 maanden, is nog niet zo lang actief. Daarnaast mag een restaurant de regels altijd verscherpen, maar waarschijnlijk is het onwetendheid geweest :')

Maar de regels veranderen zo vaak dat we van voren niet meer weten hoe het van achteren werkt :roll:

Edit: om te tanken heb je alleen een mondkapje nodig :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:30

Ja wij kunnen beide best goed googelen en mijn vriend kan vloeiend Duits en wij kwamen er niet goed uit. _O-

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:57

Oh wat vervelend, ik dacht Janssen + booster is genoeg voor Duitsland.... dus ik ben afgelopen weekend de booster gaan halen zodat ik binnenkort naar Duitsland kon. -O-

Janssen genomen i.v.m. grote angst voor naalden, maar als ik had geweten dat Janssen niet zou tellen in sommige landen, dan had ik toch voor Pfizer of Moderna gekozen. Fantastisch :roll:

Ik ben voor Europees beleid

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 00:08

Afhankelijk van het bundesland zul je je dan dagelijks moeten testen (tenminste, als je ergens wat wilt eten of wilt overnachten). Tijdens mijn verblijf zijn de regels verandert van de een op de andere dag. In ieder geval in Niesersachsen, maar het lijkt er op dat de regels per bundesland verschillen. Dus waar ik eerst naar de Italiaan op het dorpsplein kon met mijn Janssen vaccin en booster, de volgende dag moest in mij laten testen.

Het is gekmakend onnavolgbaar aan het worden.

Ik weet in ieder geval dat ik geen Corona heb :D

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 07:57

Wij waren laatst klimmen in NRW en toen moesten we ondanks geldige booster toch een (snel)test laten zien. Booster maakte niet uit, ze wilden een test zien.
Dus netjes een testen voor toegang ding gedaan :+.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:25

Oh dus het verschilt nog per plek ook. Fijn, ik kan amper Duits :') Het zou zo prettig zijn als er 1 regeling voor Europa is, dat zou al enorm schelen.

Maar met een beetje 'mazzel' kan ik alsnog een herstelbewijs krijgen bovenop m'n booster aangezien ik sinds vandaag in quarantaine zit :=

Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:01

Ik las nu in de krant dat ze 1 europa willen makne qua regels...

Maximaal 9maand na de laatste prik je booster. Wij van de zorg zijn voor t laatst 3 febr gevaccineerde en 26 november. Scheelt weken dus al het beleid er door komt moet ik dus nog een vacc halen pfff om alleen te kunnen reizen.. Denk je een voordeel te hebben om als 1 van eersten gevacc te zijn hebben we dus weer pech.

Hoe denken de anderen erover?

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:08

Ik vind het nogal vergaand dat we allemaal ook door de zomer heen geboosterd moeten zijn, terwijl delta aan het afnemen is, en omikron redelijk mild is.
Het kan dus zijn dat je voor iets wat heel laag risico is, bijv. in de zomer buiten op een terras iets eten of drinken, je wel een extra booster moet nemen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:12

Es_ther schreef:
Wij waren laatst klimmen in NRW en toen moesten we ondanks geldige booster toch een (snel)test laten zien. Booster maakte niet uit, ze wilden een test zien.
Dus netjes een testen voor toegang ding gedaan :+.

Dat kan, want we hebben een paar weken gehad dat je naast je booster ook een test moest :+ . Gelukkig ging dat er af, we hebben hier bijvoorbeeld een gemeenschappelijke binnenbak (ja, deze is dus gedeeld eigendom) en wanneer je daar wilde rijden moest je dus elke 24 uur een test doen, ondanks de booster :')


Alenthe05 schreef:
Ik las nu in de krant dat ze 1 europa willen makne qua regels...

Maximaal 9maand na de laatste prik je booster. Wij van de zorg zijn voor t laatst 3 febr gevaccineerde en 26 november. Scheelt weken dus al het beleid er door komt moet ik dus nog een vacc halen pfff om alleen te kunnen reizen.. Denk je een voordeel te hebben om als 1 van eersten gevacc te zijn hebben we dus weer pech.

Hoe denken de anderen erover?

Is het niet zo dat je binnen 9 maanden een booster moet hebben om je qr niet te laten verlopen, maar dat als je nu gewoon netjes geboostert bent er niets aan de hand is?
Ik heb het begrepen als zijnde wanneer je nog geen booster hebt gehaald, je moet zorgen dat je voor die regel ingaat je booster (of een herstelbewijs) hebt, omdat anders je qr verloopt

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:36

Voor de mensen met Jansen wordt het dan nog moeilijker! Ik ga met de huidige regels in NL geen een booster kunnen halen die geaccepteerd wordt in een aantal Europese landen. Dan zou ik zelfs alle vaccinaties kunnen verliezen.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:46

maaikemuis schreef:
Voor de mensen met Jansen wordt het dan nog moeilijker! Ik ga met de huidige regels in NL geen een booster kunnen halen die geaccepteerd wordt in een aantal Europese landen. Dan zou ik zelfs alle vaccinaties kunnen verliezen.

Opvolgende vaccinaties van een ander bedrijf ga je niet verliezen... ze tellen alleen niet overal je Jansen mee, dus je 2e wordt dan je 1e.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:09

Ja maar je mag hier niet na je “booster” nog even een of 2 MRNA vaccins halen. Dus helaas mogen wij misschien straks niet meer naar rustige plekken en musea in Duitsland.

Dan maar naar drukke plekken en musea in Nederland. Is natuurlijk veeeeel logischer!

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:26

Ze waren er al een tijdje mee bezig om de regels op 1 lijn te trekken en wat in zou gaan op 1 februari. Nu is het in ieder geval wel duidelijk voor iedereen.

Herstelbewijs is inderdaad ook verstandig om terug te zetten na 6 maanden. Maar ik verwacht in de toekomst ook wel dat als de volgende booster in de planning zit het dan ook weer opschuift.

Nou ja voor nu kan ik weer een tijd vooruit.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:54

Ik hoop dat de toekomst betekent geen app meer....
Als het gezien gaat worden als een griepje.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:54

DuoPenotti schreef:
Ik hoop dat de toekomst betekent geen app meer....
Als het gezien gaat worden als een griepje.


Nou, dat hoop ik ook !

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:18

DuoPenotti schreef:
Ik hoop dat de toekomst betekent geen app meer....
Als het gezien gaat worden als een griepje.

Uiteindelijk verwacht ik dat het daar wel op neer gaat komen, ja. Voor een griep heb je natuurlijk geen app nodig, maar dan moeten we wel in het stadium zijn beland dat corona daadwerkelijk een griep genoemd kan worden. Dat is nu nog niet helemaal het geval, vind ik.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:45

MarlindeRooz schreef:
Ja maar je mag hier niet na je “booster” nog even een of 2 MRNA vaccins halen. Dus helaas mogen wij misschien straks niet meer naar rustige plekken en musea in Duitsland.

Dan maar naar drukke plekken en musea in Nederland. Is natuurlijk veeeeel logischer!

Ik snap je helemaal hoor. 'Gelukkig' heb je in NRW nu de regel dat na Janssen een 2e vaccinatie sowieso weer 90 dagen geldig is, maar ik ben benieuwd of Nederland zo vlot is dat de 3e (of booster of hoe je het dan ook wil noemen) optijd is. Gelukkig hebben we het aangepaste Omikron vaccin nog, maar ik begreep dat ze daar in NL ook nog niet zo mee bezig zijn?

Lynnepinny schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik hoop dat de toekomst betekent geen app meer....
Als het gezien gaat worden als een griepje.

Uiteindelijk verwacht ik dat het daar wel op neer gaat komen, ja. Voor een griep heb je natuurlijk geen app nodig, maar dan moeten we wel in het stadium zijn beland dat corona daadwerkelijk een griep genoemd kan worden. Dat is nu nog niet helemaal het geval, vind ik.

Hier ben ik het ook mee eens en ik denk dat we zo snel nog niet van Corona en de hele rompslomp er omheen af zijn, maar het zou fijn zijn als we weer normaal onze dingen kunnen doen. Ik vind een mondmasker en een code niet eens zo'n probleem, maar dat ze gewoon weer zeker bent dat als je iets plant dat het ook door kan gaan enzo

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:56

Alenthe05 schreef:
Ik las nu in de krant dat ze 1 europa willen makne qua regels...


Ik las het ook. Maar het zou gaan om een aanbeveling. Dus de landen kunnen nog elk afzonderlijk hun eisen bijstellen of veranderen.
Zal dus niet echt veel uitmaken denk ik :D

Denise_TinkJarig
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:27

Iemand ervaringen met bijwerkingen van de boosterprik? Ik heb vorig jaar januari en februari prik 1&2 gehad met pfizer, in oktober positief getest (erg ziek geweest, helaas, geen ziekenhuis) en nu na 3 maanden dus afgelopen zondag de booster gaan halen (wederom pfizer) omdat ik me hier prettiger bij voelde dan herstel (werk in de zorg).

Nou ik heb me er een partij spijt van!!! Ik heb een tennisbal onder mijn oksel en in/bij mijn sleutelbeen. Maandag en dinsdag echt ziek geweest ervan, nu vooral spierpijn in mijn benen maar zo'n pijn aan die klieren dat ik amper kan bewegen. Vanochtend bij de huisarts geweest en die had het over overactieve lymfen door waarschijnlijk TEVEEL antistoffen nog. Hij zei dat het nog wel weken kan duren voor deze afnemen en ook het zieke gevoel kan nog wel even aanhouden. Meer mensen dit gehad?

Denk je het goed te doen.... Nou, ik heb zo'n (over)last en pijn ervan. Bah -O-

P.s ik heb wel voor de zekerheid getest, maar die is 2x negatief gelukkig. Verder ook niet verkouden oid dus echt van de prik.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:34

Zwelling van lymfeklieren hoor je van heel veel mensen die de booster kregen, weet niet of dat bij Pfizer normaal is , ik heb Moderna gehad en geen last.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:46

Denise_Tink schreef:
Iemand ervaringen met bijwerkingen van de boosterprik? Ik heb vorig jaar januari en februari prik 1&2 gehad met pfizer, in oktober positief getest (erg ziek geweest, helaas, geen ziekenhuis) en nu na 3 maanden dus afgelopen zondag de booster gaan halen (wederom pfizer) omdat ik me hier prettiger bij voelde dan herstel (werk in de zorg).

Nou ik heb me er een partij spijt van!!! Ik heb een tennisbal onder mijn oksel en in/bij mijn sleutelbeen. Maandag en dinsdag echt ziek geweest ervan, nu vooral spierpijn in mijn benen maar zo'n pijn aan die klieren dat ik amper kan bewegen. Vanochtend bij de huisarts geweest en die had het over overactieve lymfen door waarschijnlijk TEVEEL antistoffen nog. Hij zei dat het nog wel weken kan duren voor deze afnemen en ook het zieke gevoel kan nog wel even aanhouden. Meer mensen dit gehad?

Denk je het goed te doen.... Nou, ik heb zo'n (over)last en pijn ervan. Bah -O-

P.s ik heb wel voor de zekerheid getest, maar die is 2x negatief gelukkig. Verder ook niet verkouden oid dus echt van de prik.


Oh, wat rot voor je ! :knuffel:

Zelf vandaag ook een booster van phizer gehad, voel me al wel koortsig met koude rillingen.
Hoop dat het hier bij blijft.