Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 365 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Sunnda schreef
Krijgen die wappies toch nog gelijk..angst creëren om de prikken op te maken..iets anders kan ik niet maken uit wat ik lees in dit stuk.

Omicron is milder, mensen vinden een zware griep risico niet zo erg en dus moeten we ze bang maken..ik schrik ervan eigenlijk. Wist niet dat we op dit niveau zaten.

Inderdaad. Ze zetten al in op informeren over de gevaren, maar die gevaren moeten nog onderzocht worden.

En dan verwijten we Maurice de Hond dat hij eerst de uitkomst bedenkt en dan gaat argumenteren…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:19 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Krijgen die wappies toch nog gelijk..angst creëren om de prikken op te maken..iets anders kan ik niet maken uit wat ik lees in dit stuk.

Omicron is milder, mensen vinden een zware griep risico niet zo erg en dus moeten we ze bang maken..ik schrik ervan eigenlijk. Wist niet dat we op dit niveau zaten.


Vind ik niet.
De omicron variant is weliswaar over het algemeen minder ziekmakend, maar er blijft het risico op een heftig verloop, bovendien natuurlijk ook de risico's als je besmet wordt (hartontsteking, etc etc) en de gevolgen na ook een milde besmetting (post-covid).

Mits de campagne gewoon eerlijk is over de risico's en verhoudingen, vind ik niet per se angst creëren, maar juist gewoon informeren over de feiten.

Er zijn immers al flink wat gevaren bekend, die je af kan zetten tegen de risico's van vaccineren. Die gewoonweg vele malen minder en kleiner zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:20 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
OleJon schreef
En naar huis sturen, met 10 onbetaald verlof. Mag toch niet? Is wettelijk nog niet verpicht om gevaccineerd te zijn?


Ging toch om niet meewerken aan de test, niet aan gevaccineerd zijn?

En dan klopt die 10 dagen ook: je mag na 5 dagen uit quarantaine als je negatief test maar als iemand zich niet wil laten testen, dan dus niet.


Dan zou je zeggen 5 dagen onbetaald verlof (van dag 5 t/m dag 10).

Datzelfde heb je nu met de booster. Je zou niet in quarantaine hoeven als je de booster hebt gehaald. Zouden mensen die 5 dagen dan ook niet betaald krijgen?

Waarom mag je wel een prik weigeren, maar een (soms) vervelende invasieve test wel? Ik had overigens in dat geval gezegd dat ik zou testen en dan een zelftest doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:21 



 
Profiel   

OleJon schreef
Electra63 schreef
Bij mijn zwager moesten vanmorgen 40 pp verplicht testen.
Omdat er op 1 januari een uitbraak is geweest.
1 collega van 32 ligt op de IC.
1 collega weigerde de test en is naar huis gestuurd met 10 dagen onbetaald verlof.


Die op de ic ligt is die gevaccineerd of niet?
En naar huis sturen, met 10 onbetaald verlof. Mag toch niet? Is wettelijk nog niet verpicht om gevaccineerd te zijn?


Niet gevaccineerd.

Dit is een heel bekend bedrijf in Rijnmond. Zij hebben geen cao, niemand is lid van de bond.
Hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden, maar de baas bepaalt.
Er gebeuren daar wel meer zaken, die niet altijd juist of eerlijk zijn.
Maar er gebeurt nooit iets.
Iedereen die dit bedrijf kent, weet dat.

Deze werknemer gaat gewoon braaf thuis wachten, zonder loon, daar ben ik heel zeker van.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt na deze 10 dagen.
Het is een onvoorspelbare werkgever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:21 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Sunnda schreef
Krijgen die wappies toch nog gelijk..angst creëren om de prikken op te maken..iets anders kan ik niet maken uit wat ik lees in dit stuk.

Omicron is milder, mensen vinden een zware griep risico niet zo erg en dus moeten we ze bang maken..ik schrik ervan eigenlijk. Wist niet dat we op dit niveau zaten.


Vind ik niet.
De omicron variant is weliswaar over het algemeen minder ziekmakend, maar er blijft het risico op een heftig verloop, bovendien natuurlijk ook de risico's als je besmet wordt (hartontsteking, etc etc) en de gevolgen na ook een milde besmetting (post-covid).

Mits de campagne gewoon eerlijk is over de risico's en verhoudingen, vind ik niet per se angst creëren, maar juist gewoon informeren over de feiten.

Er zijn immers al flink wat gevaren bekend, die je af kan zetten tegen de risico's van vaccineren. Die gewoonweg vele malen minder en kleiner zijn.

Laten we eerst eens onderzoeken wat de gevolgen van omicron zijn mbt long covid en bijvoorbeeld hartontstekingen. Want die data is er nog helemaal niet.

Maar het doel is zoals je duidelijk kunt lezen angst zodat mensen blijven vaccineren..niet onderzoeken zodat je in een zeer waarschijnlijk nieuwe situatie de beste keuze kan maken..ik vind wat ik lees schandalig om eerlijk te zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:26 



 
Profiel   

We hebben drie miljoen kinderen onder de 12, de meesten worden niet gevaccineerd( wat ik kan begrijpen) en die worden imo voor de leeuwen gegooid door de nieuwe regels. In alle landen zie je dat door Omikron de opname van kinderen stijgen, misschien niet ernstig ziek en de meesten op de verpleegafdelingen maar toch. En de kinderen die wel gevaccineerd worden, die hebben de eerste vaak nog niet eens binnen.
Ook al zijn er al veel kinderen die delta hebben gehad, omikron komt er gewoon overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:30 



 
Profiel   

bigone schreef
We hebben drie miljoen kinderen onder de 12, de meesten worden niet gevaccineerd( wat ik kan begrijpen) en die worden imo voor de leeuwen gegooid door de nieuwe regels. In alle landen zie je dat door Omikron de opname van kinderen stijgen, misschien niet ernstig ziek en de meesten op de verpleegafdelingen maar toch. En de kinderen die wel gevaccineerd worden, die hebben de eerste vaak nog niet eens binnen.
Ook al zijn er al veel kinderen die delta hebben gehad, omikron komt er gewoon overheen.

Waar precies lopen de cijfers op?
[ img ]
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

In Nederland in ieder geval niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:34 



 
Profiel   

Maar zijn dat kinderen die door corona worden opgenomen of kinderen die opgenomen zijn én corona hebben? Is daar duidelijk onderscheid tussen gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:35 



 
Profiel   

Je kan toch zien dat die blauwe lijn stijgend is? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:35 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Laten we eerst eens onderzoeken wat de gevolgen van omicron zijn mbt long covid en bijvoorbeeld hartontstekingen. Want die data is er nog helemaal niet.

Maar het doel is zoals je duidelijk kunt lezen angst zodat mensen blijven vaccineren..niet onderzoeken zodat je in een zeer waarschijnlijk nieuwe situatie de beste keuze kan maken..ik vind wat ik lees schandalig om eerlijk te zijn..


Misschien een nuanceverschil, maar nee.
Het is mensen informeren zodat ze met de feitelijke informatie een keuze kunnen maken wbt boosteren of niet. Nu is het "pandemie is bijna voorbij en omicron is mild dus booster is niet nodig", terwijl dat statement te kort door de bocht is, want óók bij een milde besmetting loop je genoeg risico.

Alpha en Delta hadden ook bij milde varianten gevolgen zoals de ontstekingen en post-covid, dus op zich niet gek om -zo lang de onderzoeken nog niet geweest zijn, zeker wbt post-covid duurt dat wel even- je daarop te baseren. Want ik kan me voorstellen (maar dat laat ik graag aan de wetenschappers en experts over die de input geven voor zo'n campagne) dat het waarschijnlijk is dat omicron op dat vlak niet per se veel verschilt.

Hoe bedoel je niet onderzoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:36 



 

MarlindeRooz schreef
Je kan toch zien dat die blauwe lijn stijgend is? :')


Nou.. Wel heel minimaal dan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:36 



 
Profiel   

Ja ik vind het ook niet noemenswaardig maar ik snap niet dat je als argument tegen een stijgende lijn een grafiek met een stijgende lijn gebruikt. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:37 



 
Profiel   

Ik vind het overigens best kwalijk om te zeggen "ja Alpha en Delta hadden wel flinke gevolgen, maar van omicron is het nog niet bekend. Dus dat risico gaan we niet communiceren want anders is dat angst zaaien".

Geef mensen de feiten. Kans op risico's van besmetting en vaccin, zet dat tegen elkaar uit en laat mensen dan kiezen. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat milde besmettingen ook flink wat gevolgen kunnen hebben en dat je dus meer kans hebt op de gevreesde trombose of hartontstekingen bij die besmetting dan dat je bij het vaccin qua risico zou lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:38 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Ja ik vind het ook niet noemenswaardig maar ik snap niet dat je als argument tegen een stijgende lijn een grafiek met een stijgende lijn gebruikt. :')

Van 8,0 op het laagste niveau naar 10,7. Echt waar hebben we het over? Bigone doet het lijken of er sprake is van een enorme stijging. Dat klopt gewoon niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:41 



 
Profiel   

Nou enorm stijgend.
22-28 november was het hoogst met 13.4
Toen is ie van 10.2 via 8 weer naar 10.2 gegaan en nu 10.7. Vind dat nog niet getuigen van een enorme toename van kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:42 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Ja ik vind het ook niet noemenswaardig maar ik snap niet dat je als argument tegen een stijgende lijn een grafiek met een stijgende lijn gebruikt. :')

Ik snap niet dat men losse flodders zonder bronvermelding blijft gooien, ondanks dat al heel vaak aangegeven is dat dit niet de bedoeling is. Een stijging van 2 in dit tijdsbestek onder deze populatie is alles behalve significant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:55 



 
Profiel   

996981 schreef
Waar precies lopen de cijfers op?
[ [url=m/N1BzXC.png]Afbeelding[/url] ]
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

In Nederland in ieder geval niet.


Mijn regio is behoorlijk blauw gekleurd.
Aanstaande zaterdag komt er een documentaire op TV over het witte eiland/speedeiland, zoals het hier genoemd wordt.

Maar vaccineren? Je weet toch niet wat je in je lijf stopt :o
Het is bijna hilarisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:59 



 
Profiel   

Electra63 schreef
996981 schreef
Waar precies lopen de cijfers op?
[ [url=m/N1BzXC.png]Afbeelding[/url] ]
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

In Nederland in ieder geval niet.


Mijn regio is behoorlijk blauw gekleurd.
Aanstaande zaterdag komt er een documentaire op TV over het witte eiland/speedeiland, zoals het hier genoemd wordt.

Maar vaccineren? Je weet toch niet wat je in je lijf stopt :o
Het is bijna hilarisch.

Behoorlijk blauw gekleurd? De donker blauwen hebben 5 opnames

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:05 



 
Profiel   

Dubbel..


Laatst bijgewerkt door veerledec op 25-01-22 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:09 



 
Profiel   

Electra63 schreef
OleJon schreef
[quote="Electra63"
Bij mijn zwager moesten vanmorgen 40 pp verplicht testen.
Omdat er op 1 januari een uitbraak is geweest.
1 collega van 32 ligt op de IC.
1 collega weigerde de test en is naar huis gestuurd met 10 dagen onbetaald verlof.


Die op de ic ligt is die gevaccineerd of niet?
En naar huis sturen, met 10 onbetaald verlof. Mag toch niet? Is wettelijk nog niet verpicht om gevaccineerd te zijn?/quote]

Niet gevaccineerd.

Dit is een heel bekend bedrijf in Rijnmond. Zij hebben geen cao, niemand is lid van de bond.
Hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden, maar de baas bepaalt.
Er gebeuren daar wel meer zaken, die niet altijd juist of eerlijk zijn.
Maar er gebeurt nooit iets.
Iedereen die dit bedrijf kent, weet dat.

Deze werknemer gaat gewoon braaf thuis wachten, zonder loon, daar ben ik heel zeker van.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt na deze 10 dagen.
Het is een onvoorspelbare werkgever.

Waarom moet er vier weken na de uitbraak ineens getest worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:09 



 
Profiel   

veerledec schreef
Electra63 schreef


Niet gevaccineerd.

Dit is een heel bekend bedrijf in Rijnmond. Zij hebben geen cao, niemand is lid van de bond.
Hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden, maar de baas bepaalt.
Er gebeuren daar wel meer zaken, die niet altijd juist of eerlijk zijn.
Maar er gebeurt nooit iets.
Iedereen die dit bedrijf kent, weet dat.

Deze werknemer gaat gewoon braaf thuis wachten, zonder loon, daar ben ik heel zeker van.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt na deze 10 dagen.
Het is een onvoorspelbare werkgever.

Waarom moet er vier weken na de uitbraak ineens getest worden?



Omdat er nog steeds veel medewerkers besmet zijn.
Veel medewerkers niet (volledig) gevaccineerd zijn en er weinig bereidheid is tot zelf-testen.
De meeste medewerkers hebben niet een gezonde leefstijl.
Maar vooral omdat een collega van 32 op de IC ligt.

Uit de test bleek een aantal medewerkers positief te zijn en deze zijn gelijk naar huis gestuurd, met natuurlijk behoud van salaris.
Alleen de medewerker die niet bereid was om te testen, is met onbetaald verlof naar huis gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:16 



 
Profiel   

Waarom zou iemand niet willen testen ? Dat vraag ik mij oprecht af.

Als omicron echt zo mild is snap ik dat je op termijn stopt met testen. Maar nu kun je toch gewoon testen? Wat is de moeite?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:25 



 
Profiel   

Werkgever heeft ook een veilige werkomgeving te creeeren. Je zegt dat ze geen CAO hebben en geen mensen die lid zijn van de vakbond. Nu is dat laatste natuurlijk geen voorwaarde voor geen CAO te hebben. Vraag me af of ze niet onder een overkoepelende CAO vallen?
Bedrijf waar ik werk heeft ook amper werknemers die lid zijn van de vakbond, een schrijntje op wat er werkt.
Nu is het zo dat een huishoudelijk reglement opgesteld mag worden buiten de CAO om. Veel bedrijven hebben die naast een CAO. En hierin kunnen ook uitzonderingen op de CAO staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:30 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Waarom zou iemand niet willen testen ? Dat vraag ik mij oprecht af.

Als omicron echt zo mild is snap ik dat je op termijn stopt met testen. Maar nu kun je toch gewoon testen? Wat is de moeite?



Omdat ik , en met mij velen, daar vele male meer last van heb gehad dan van dat prikje. . Zo verschillend zijn mensen dus. Ik begrijp vaak niet dat gedoe over het prikkie halen. Stelde totaal niets voor. Die stok in mijn neus heb ik een dag pijn van gehad en dag later voelde ik het nog. Toen ik thuis kwam ben ik zelfs even gaan liggen. En net als met het prikje, ging ik er totaal onbevangen in, maar dat viel echt vies tegen. Mijn man moest zelfs autorijden vanwege de tranen die maar bleven komen. Hij had nergens last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:46 



 

pien_2010 schreef
Sunnda schreef
Waarom zou iemand niet willen testen ? Dat vraag ik mij oprecht af.

Als omicron echt zo mild is snap ik dat je op termijn stopt met testen. Maar nu kun je toch gewoon testen? Wat is de moeite?



Omdat ik , en met mij velen, daar vele male meer last van heb gehad dan van dat prikje. . Zo verschillend zijn mensen dus. Ik begrijp vaak niet dat gedoe over het prikkie halen. Stelde totaal niets voor. Die stok in mijn neus heb ik een dag pijn van gehad en dag later voelde ik het nog. Toen ik thuis kwam ben ik zelfs even gaan liggen. En net als met het prikje, ging ik er totaal onbevangen in, maar dat viel echt vies tegen. Mijn man moest zelfs autorijden vanwege de tranen die maar bleven komen. Hij had nergens last van.


Dan heb je geen goed tester gehad, want dat moet echt niet zoveel pijn doen.. Het is zeker geen pretje, maar binnen 5 minuten was het bij wel weg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 365 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen