Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 16 [ 382 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

 
Profiel   

Ja hoor.
Vader en zijn vrouw, 2 vaccins + booster, Corona.
Tantes en ooms ook, die zaten daar met Kerst en hadden ook allemaal prijs.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:44 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Wat zeggen de cijfers op de IC eigelijk? Ik vond niet direct recente resultaten na oktober.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

Here you go :)

Ja ik ken er meerdere die zijn besmet, maar geen van allen zijn echt ziek ziek. Een aantal milde klachten en een aantal geen klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:15 



 
Profiel   

bigone schreef
Dat werd een aantal dagen geleden door enkele ziekenhuizen gezegd. Maar de hoeveelheid is eigenlijk niet het belangrijkste, ze moeten wel apart verpleegd worden.

Natuurlijk is den hoeveelheid enorm belangrijk..
Als jij 100 mensen per dag opneemt waarvan 90% binnen komt met covid en niet door covid..kun je misschien na een tijdje wel kappen met apart verplegen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:19 



 
Profiel   

laraxXxemma schreef
Poekkie schreef
Wat zeggen de cijfers op de IC eigelijk? Ik vond niet direct recente resultaten na oktober.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

Here you go :)

Ja ik ken er meerdere die zijn besmet, maar geen van allen zijn echt ziek ziek. Een aantal milde klachten en een aantal geen klachten.


Dank je :)
Misschien mis ik het, maar over de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd wordt niets vermeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:40 



 
Profiel   

Op het werk (grooooooot bedrijf, dik 1000+ mensen) ook onwijs veel mensen die 3 prikken hebben gehad en herhaaldelijk met een snotneus of griepje thuis zitten. Momenteel zit letterlijk het halve bedrijf thuis, ofwel met een coronaverkoudheidje, ofwel door vaccinatieschade (hartfalen, longembolieën, bloedingen), en ondertussen houden de wappies het bedrijf overeind.
1 keer corona doormaken en daarna juist geen prikkies nemen lijkt hier over het algemeen (muv mensen in de risicogroep) het beste te gaan. Prikjes en boosters helpen momenteel totaal niet tegen besmettingen, de mensen die dat hebben gedaan zitten nu bijna allemaal thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 01:39 



 
Profiel   

Poekkie schreef
laraxXxemma schreef

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

Here you go :)

Ja ik ken er meerdere die zijn besmet, maar geen van allen zijn echt ziek ziek. Een aantal milde klachten en een aantal geen klachten.


Dank je :)
Misschien mis ik het, maar over de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd wordt niets vermeld?


Daar is alleen een onderzoek van oktober van te vinden wat aangeeft dat je 33x zoveel kans hebt om ongevaccineerd op de IC te komen, dan gevaccineerd.
Ik kan ook niets vinden van recente cijfers met Omnikron. Zou wel interessant zijn.

Voor de cijfertjes mensen de RIVM cijfers en prognose van vorige week:
https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul ... l_rivm.pdf

Hier net zelf negatief getest, ben gevaccineerd en 2 weken geleden ook een booster gehad. Maar heb sinds gisteren oorsuizen en sinds vandaag keelpijn, dus toch maar een thuistest gedaan, aangezien mijn partner naar kantoor is vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:30 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Op het werk (grooooooot bedrijf, dik 1000+ mensen) ook onwijs veel mensen die 3 prikken hebben gehad en herhaaldelijk met een snotneus of griepje thuis zitten. Momenteel zit letterlijk het halve bedrijf thuis, ofwel met een coronaverkoudheidje, ofwel door vaccinatieschade (hartfalen, longembolieën, bloedingen), en ondertussen houden de wappies het bedrijf overeind.
1 keer corona doormaken en daarna juist geen prikkies nemen lijkt hier over het algemeen (muv mensen in de risicogroep) het beste te gaan. Prikjes en boosters helpen momenteel totaal niet tegen besmettingen, de mensen die dat hebben gedaan zitten nu bijna allemaal thuis

Aangezien volgens de wappies alle gevaccineerden of dood neer gaan vallen of voor de tribunalen komen weet jij wat je de komende jaren te doen staat, heel hard werken tot je er bij neer valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:14 



 
Profiel   

Kinke schreef
maar het gaat niet om wie we allemaal kennen, die wel of niet corona hebben en wel of niet gevaccineerd zijn. Het gaat om de cijfers.

Ik reageerde op iemand die haar/zijn ervaring deelde. Ik deelde de mijne. Niets meer en niets minder ;-). Voor mijn zijn de cijfers in mijn overweging overigens totaal niet leading.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:17 



 
Profiel   

Ik voel me echt pretty special!
Geen vaccinatie schade, ondanks twee prikkies én ik heb fluitend twee covid besmettingen doorstaan als gevaccineerde.. *\o/*
En dat op mijn leeftijd.. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:18 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Misschien mis ik het, maar over de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd wordt niets vermeld?


Volgens de Steven Van Gucht vorige week is 50% op de IC gevaccineerd, de andere 50% dus niet of niet volledig of ze weten de vaccinatiestatus niet.
Ik las het ergens in één of ander interview :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:18 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik voel me echt pretty special!
Geen vaccinatie schade, ondanks twee prikkies én ik heb fluitend twee covid besmettingen doorstaan als gevaccineerde.. *\o/*
En dat op mijn leeftijd.. +:)+


Ik voel mij nog meer speciaal :D
Geen enkel prikkie, geen enkele klacht en dus vermoedelijk geen corona gehad. En dat al 2 jaar lang en op mijn leeftijd 8-)

Is dit de goden verzoeken of zal ik het toch maar laten staan ? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:20 



 
Profiel   

@Cer, we kunnen elkaar de hand schudden. Geen enkele vaccinatie gehad, in quarantaine gezeten met (tevens ongevaccineerde) man. Ik probeer zoveel mogelijk in contact te komen met mensen met Covid maar ik krijg het steeds niet. Heel bijzonder...

Oh en manlief had welgeteld één dag een beetje hoofdpijn. Het is dat ik aandrong op een GGD test (thuistesten zijn niet voldoende betrouwbaar vind ik, alhoewel er een GGD-locatie in onze buurt is die met exact dezelfde testen besmettingen vaststelt >;) ).


Laatst bijgewerkt door Sees op 25-01-22 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:23 



 
Profiel   

Uh... ik heb het wel gehad :j

Er zijn meer mensen die het niet krijgen, ondanks dat ze in een huis vol besmette mensen zitten... Is niet super bijzonder :)

Maar ik lees regelmatig dat vaccins schade toe brengen, en gevaccineerden ernstiger ziek worden dan ongevaccineerden... nou, in dat opzicht heb ik dan geluk!

NB: het moge duidelijk zijn dat ik dat onzin vind... hoop ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:25 



 
Profiel   

Cer schreef
Uh... ik heb het wel gehad :j

Er zijn meer mensen die het niet krijgen, ondanks dat ze in een huis vol besmette mensen zitten... Is niet super bijzonder :)

Maar ik lees regelmatig dat vaccins schade toe brengen, en gevaccineerden ernstiger ziek worden dan ongevaccineerden... nou, in dat opzicht heb ik dan geluk!

NB: het moge duidelijk zijn dat ik dat onzin vind... hoop ik :+

Nou ik vind dat eerlijk gezegd wel bijzonder. Iedereen zou het toch moeten krijgen aldus Rutte? Nou ik doe mijn best maar niks hoor Roosje. Ze zoeken nu zelfs mensen die het niet kunnen krijgen voor onderzoek dus het zal toch ergens wel een beetje apart zijn. Niet dat ik mee zou doen aan een dergelijk onderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:32 



 
Profiel   

Yep, absoluut mogelijk. Zit op het moment in isolatie ivm positieve PCR test, na positieve zelftest.

Ben gevaccineerd en geboosterd, heb voor vaccinatie en testen mogelijk al een besmetting gehad (tijdens de 1e lockdown). Maar ik ben docent, werk met pubers en op dit moment zit zeker 1/3 van de collega's en klassen thuis. Het was dus niet de vraag of, maar vooral wanneer ik besmet zou raken.

Heb verkoudheidsklachten, hoofdpijn en wat grieperig. Ik hoop dat het hierbij blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:36 



 
Profiel   

Sees schreef
Nou ik vind dat eerlijk gezegd wel bijzonder. Iedereen zou het toch moeten krijgen aldus Rutte? Nou ik doe mijn best maar niks hoor Roosje. Ze zoeken nu zelfs mensen die het niet kunnen krijgen voor onderzoek dus het zal toch ergens wel een beetje apart zijn. Niet dat ik mee zou doen aan een dergelijk onderzoek.


iedereen komt er een keer mee in aanraking, maar je bent echt niet de enige die het niet krijgt / nog niet gekregen hebt. Wees er blij mee ipv zo zuur doen ..
ik denk dat er mensen zijn die het wel gehad hebben, die graag met je zouden willen ruilen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:44 



 
Profiel   

Sees schreef
Cer schreef
Uh... ik heb het wel gehad :j

Er zijn meer mensen die het niet krijgen, ondanks dat ze in een huis vol besmette mensen zitten... Is niet super bijzonder :)

Maar ik lees regelmatig dat vaccins schade toe brengen, en gevaccineerden ernstiger ziek worden dan ongevaccineerden... nou, in dat opzicht heb ik dan geluk!

NB: het moge duidelijk zijn dat ik dat onzin vind... hoop ik :+

Nou ik vind dat eerlijk gezegd wel bijzonder. Iedereen zou het toch moeten krijgen aldus Rutte? Nou ik doe mijn best maar niks hoor Roosje. Ze zoeken nu zelfs mensen die het niet kunnen krijgen voor onderzoek dus het zal toch ergens wel een beetje apart zijn. Niet dat ik mee zou doen aan een dergelijk onderzoek.

Heb je een antistoffen test gehad? Want je kan het ook symptoomloos doorlopen he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:44 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Poekkie schreef
Misschien mis ik het, maar over de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd wordt niets vermeld?


Volgens de Steven Van Gucht vorige week is 50% op de IC gevaccineerd, de andere 50% dus niet of niet volledig of ze weten de vaccinatiestatus niet.
Ik las het ergens in één of ander interview :P


De twee basisprikken wordt ook geteld als ‘niet volledig’ tegenwoordig?
Vaccinatiestatus niet geweten bij een van beide groepen tellen biast ook wel enorm, jammer dat hij het zo brengt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:55 



 
Profiel   

Geen idee wat ze op dit moment verstaan onder niet volledig eigenlijk.
De officiële cijfers krijgen we vast nooit te zien over het verschil in opname tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:02 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Geen idee wat ze op dit moment verstaan onder niet volledig eigenlijk.
De officiële cijfers krijgen we vast nooit te zien over het verschil in opname tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.



Niet volledig is op dit moment 2 of minder prikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:04 



 
Profiel   

Nee hoor tegenwoordig ben je met 2 prikken of 1 janssen gewoon volledig gevaccineerd in Nederland.

Bron:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... m=redirect

Waar halen jullie het vandaan dat het niet zo is? Na je 2 prikken ben je voor 9 maanden volledig gevaccineerd daarna moet je wel een booster hebben om volledig gevaccineerd te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:05 



 
Profiel   

Ikzelf heb nog geen corona gehad. Wel 2 vaccinaties en een booster. Mijn vriend is helemaal niet gevaccineerd en heeft het in al die tijd ook nog geen een keer gehad. Op zijn werk was vorig jaar in november ineens de helft besmet. Allemaal waren de besmette mensen ook nog eens gevaccineerd. Mijn vriend had meerdere zelftesten gedaan. Niks aan de hand :+

Ik neem de vaccinaties vooral zodat ik gewoon overal kan komen. En omdat mijn moeder me een beetje geforceerd heeft. Ik zou ze niet voor mezelf nemen gezien ik nog hartstikke jong en gezond ben. Ik ben in genoeg aanraking geweest met mensen die het hebben gehad, rond de periode dat ze het hadden. Ik heb nooit ergens last van gehad. Het enige is dat ik misschien in het begin van 2020 bij de eerste besmettingen heb gehoord. Toen ben ik flink ziek geworden voor een dikke week toen de eerste besmettingen hier bekend waren. Maar ja, dat had ook griep kunnen zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:09 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Op het werk (grooooooot bedrijf, dik 1000+ mensen) ook onwijs veel mensen die 3 prikken hebben gehad en herhaaldelijk met een snotneus of griepje thuis zitten. Momenteel zit letterlijk het halve bedrijf thuis, ofwel met een coronaverkoudheidje, ofwel door vaccinatieschade (hartfalen, longembolieën, bloedingen), en ondertussen houden de wappies het bedrijf overeind.
1 keer corona doormaken en daarna juist geen prikkies nemen lijkt hier over het algemeen (muv mensen in de risicogroep) het beste te gaan. Prikjes en boosters helpen momenteel totaal niet tegen besmettingen, de mensen die dat hebben gedaan zitten nu bijna allemaal thuis

Je realiseert je dat de dingen die je noemt die door vaccinatieschade zouden komen, óók door een covid besmetting kunnen komen? Sterker nog, je hebt er dan meer kans op dan bij een vaccinatie.

Dus ik vind het knap dat jij het zo stellig vaccinatieschade noemt. Maar ik verwacht dat jij graag wil geloven dat de “wappies” gelijk hebben dus ondanks dat de wetenschap en de statistiek wat anders laten zien, deel je hier graag dat de wappies de helden zijn en vaccinatie gevaarlijk. Al die ongevaccineerden op de IC, zijn dat ook helden, die hoogstwaarschijnlijk grotendeels onnodig een groot deel van de covid bedden bezet houden en zo extra druk uitoefenen op de zorg?

Mocht het niet duidelijk zijn: dat is niet zo.

Schrijf ik terwijl ik een kwartier wacht nadat mijn booster gezet is. En nog geen covid gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:13 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Poekkie schreef
Misschien mis ik het, maar over de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd wordt niets vermeld?


Volgens de Steven Van Gucht vorige week is 50% op de IC gevaccineerd, de andere 50% dus niet of niet volledig of ze weten de vaccinatiestatus niet.
Ik las het ergens in één of ander interview :P


Ik ben hier wel benieuwd naar. Jammer dat er geen recente cijfers te vinden zijn.

Fietsmaat van mijn vader is vorige week overleden aan de gevolgen van een Corona besmetting.
Heeft 2 weken op de IC gelegen, 7 bedden met Corona patienten op de IC, hij was de enige gevaccineerde. Nu is 1 ziekenhuis met 7 bedden niet respresentatief voor een heel land natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:23 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Dorine92 schreef
Op het werk (grooooooot bedrijf, dik 1000+ mensen) ook onwijs veel mensen die 3 prikken hebben gehad en herhaaldelijk met een snotneus of griepje thuis zitten. Momenteel zit letterlijk het halve bedrijf thuis, ofwel met een coronaverkoudheidje, ofwel door vaccinatieschade (hartfalen, longembolieën, bloedingen), en ondertussen houden de wappies het bedrijf overeind.
1 keer corona doormaken en daarna juist geen prikkies nemen lijkt hier over het algemeen (muv mensen in de risicogroep) het beste te gaan. Prikjes en boosters helpen momenteel totaal niet tegen besmettingen, de mensen die dat hebben gedaan zitten nu bijna allemaal thuis

Je realiseert je dat de dingen die je noemt die door vaccinatieschade zouden komen, óók door een covid besmetting kunnen komen? Sterker nog, je hebt er dan meer kans op dan bij een vaccinatie.

Dus ik vind het knap dat jij het zo stellig vaccinatieschade noemt. Maar ik verwacht dat jij graag wil geloven dat de “wappies” gelijk hebben dus ondanks dat de wetenschap en de statistiek wat anders laten zien, deel je hier graag dat de wappies de helden zijn en vaccinatie gevaarlijk. Al die ongevaccineerden op de IC, zijn dat ook helden, die hoogstwaarschijnlijk grotendeels onnodig een groot deel van de covid bedden bezet houden en zo extra druk uitoefenen op de zorg?

Mocht het niet duidelijk zijn: dat is niet zo.

Schrijf ik terwijl ik een kwartier wacht nadat mijn booster gezet is. En nog geen covid gehad!

Ja ze hadden inderdaad vast covid direct na hun prik
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.
De mensen die met covid op de IC liggen, hebben bijna allemaal onderliggend lijden. Daar gaat het prikken van gezonde jonge mensen en zelfs kinderen niks tegen doen, zoals je kunt zien. Want zelfs na 3 prikken verspreiden ze het virus nog als een malle
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 16 [ 382 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen